مزایای زندگی در یونان
آنچه در این مطلب میخوانیم

امروزه افراد زیادی از سراسر دنیا خصوصاً ایران به دنبال دریافت ویزای شینگن و اقامت اروپا هستند. با اینکه این کشور رسما اعلام ور شکستگی نمود پس چه چیزی باعث شده هنوز افراد زیادی خواهان مسافرت و یا مهاجرت به این کشور باشند. و اینکه آیا یونان کشور مناسبی برای زندگی است یا نه، با زند آرتا همراه باشید تا به بررسی مزایای زندگی در یونان بپردازیم.

مزایای زندگی در یونان

یونان یک کشور اروپایی عضو اتحادیه اروپاست که دارای تاریخچه و فرهنگ بسیار غنی و طولانی است. این کشور در بین توریستها بازخوردهای بسیار مثبتی از آب وهوای گرم و دلپذیر در تمام طول سال، مکان های اقامتی مقرون به صرفه، غذاهای با کیفیت و خوش طعم و اجتماعات و روابط صمیمانه مردم گرفته است.

خدمات درمانی در یونان

دریافت خدمات درمانی با کیفیت با استفاده از جدیدترین داروهای پیشرفته اروپایی در کشور یونان در سطح بالایی قرار دارد. خدمات اورژانس بهداشت و سلامت یونان برای همه افراد حتی شهروندان خارجی فاقد اقامت دائم رایگان است. یعنی خدمات اضطراری و فوری بدون در نظر گرفتن ملیت افراد بطور کامل  انجام می شود. حجم دارو و داروخانه ها نیز در سراسر شهر و کشور زیاد است.

هزینه های زندگی در یونان

هزینه های زندگی در کشور یونان بسیار منطقی و مقرون به صرفه است. هزینه زندگی در این کشور در مقایسه با سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا پایین تر است. هرچند هزینه های زندگی در کشور یونان ۵۰ درصد از ایران بیشتر است، اما در مقابل هزینه اجاره مسکن در حدود ۲۳ درصد از ایران کمتر است. و میانگین درآمد مردم یونان نسبت به ایران بالاتر است.

حـــداقل درآمــد ماهــانه یـک فـرد در یـونان بعد از کسـر مالیـات چیـزی در حـدود ۷۴۰ یـورو مـی‌باشد.

در مقاله هزینه زندگی در یونان تمامی هزینه های و شرایط را براهم بررسی کردیم حتما این مقاله را بخوانید

هزینه غذاهای یونانی

یونانی‌ها ملتی با قدمت و پرافتخار هستند. این کشور شهروند بین المللی زیادی دارد. اقتصاد یونان وابستگی زیادی به صنعت توریسم وگردشگری دارد. از این رو افراد زیادی در یونان قادر به مکالمه به زبان انگلیسی هستند. بخاطر طبع متفاوت ملت، غذاهای یونانی در سراسر دنیا زبانزد خاص و عام شده است.

محـصولات غـذایی در یونان بسیـار ارزان هسـتند، شما می توانید بهترین غذاها را با هـزینه ای بسیـار کم میـل نمایید.

امنیت در یونان

کشور یونان یکی از امن‌ترین کشورهای قاره اروپاست. بطوریکه پایین بودن نرخ جرم و جنایت یکی از مزایای زندگی در یونان است. یکی از مواردی که ممکن است به عنوان یک شهروند خارجی با آن روبرو شوید، کلاهبردارانی غیر بومی است. سرقت های کوچک از جمله کیف قاپی و جیب بری در مناطق توریستی و سرگرمی ممکن است وجود داشته باشد. در حالی که جرایم خشن مانند تجاوز جسمی و جنسی به ندرت اتفاق می افتد. به عبارت دیگر نرخ جرایم این کشوردر مقایسه با کشورهای اروپایی بسیار ناچیز است.

ثبت شعبه شرکت در یونان
اینم بخون

حداقل درآمد در یونان

دولت یونان برای حداقل دستمزد یک کارگر نرخ معینی را اعلام و اجبا کرده است. هیچ کارگری در یونان نمی تواند کمتر از این حداقل نرخ اجباری حقوق دریافت کند. حداقل درآمد ماهیانه در یونان برای هر کارگر در سال ۲۰۲۱،  ۷۵۸.۳ یورو در ماه بوده است.

هزینه تحصیل در یونان

تحصیلات در این کشور در همه سطوح رایگان و برای کودکان بین ۶ تا ۱۵ سال اجباری است. هزینه دانشگاهها هم بسته به مکانی که برای تحصیل انتخاب می کنید و سطح تحصیلی شما متفاوت هستند.

هزینه های تحصیل و زندگـی در یونان برای یک دانشـجو به صـورت سـالانه به طـور متوسـط، بین ۳۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ یورو می باشـد.

هزینه آب، برق، گاز و پوشاک در یونان

یکی دیگر از مزایای زندگی در یونان هزینه های زندگی معقول در یونان است، قیمت پوشاک و لباس مطلوب است و با توجه به درآمد سرانه مردم فشاری از این لحاظ بر روی مردم اعمال نمی شود. این در حالی است که تورم این نوع هزینه ها در ایران بیداد می‌کند.

اماکن تاریخی و طبیعی یونان

امکانات گردشگری و تفریحی یونان باعث شده هر ساله میلیون ها نفر به این کشور سفر کرده و از تاریخچه و فرهنگ باستانی فوق العاده جذاب آن  دیدن نمایند. مناظر طبیعی بکر کوهستانی و سواحل زیبای مدیترانه لذت زندگی در یونان را دوچندان کرده است.

معایب زندگی در یونان

بالا بودن هزینه ها در مناطق توریستی،  بازار کار ضعیف، بروز ناگهانی تشکلات اعتصابات و تظاهرات، مالیات بالا، مشکل یادگیری زبان یونانی، مشکلات کاغذ بازی های زیاد در ادارات به دلیل مشکلات اقتصادی نمونه هایی از معایب زندگی در این کشور است که لازم است قبل از مهاجرت آشنایی با هر کدام داشته باشید.

گلدن ویزا یونان 2024 | اقامت دائمی اروپا
اینم بخون

نتیـــــجه گیــــری

در این مقاله سعی کردیم مزایای زندگی در یونان را باهم بررسی کنیم با توجه به موارد ذکر شده، یونان در کنار تمامی مزایا و معایبش، برای اقامت طولانی می‌تواند یک مقصد خوب باشد. زندگی در یک کشور زیبای اروپایی نه‌چندان گران، با آرامش پس از بازنشستگی گزینه مناسبی برای ایرانیان می‌تواند باشد.پس اگر قصد مهاجرت به یونان را دارید امیدوارم این مطلب توانسه باشد تمامی سوالات شما را پاسخگو باشد و اگر سوال بیشتری داشتید با کارشناسان زند آرتا در تماس باشید

۵/۵ - (۲ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مـوسسـه بیـن المـللی مهـاجـران زنـد آرتـا

ما در موسسه بین المللی مهاجران زند آرتا، با بهره گیری از تیم وکلای مهاجرتی مجرب در ۱۰ کشور جهان، با دو شعبه فعال در تهران و آتن اماده ارائه خدمات تخصصی در زمینه مهاجرت و اخذ ویزا برای شما عزیزات هستیم.

بـرای مشــاوره یـا اطـلاعـات بیـشتر با شـماره تـلفن زیـر تـماس حاصـل فـرماییـد

(10 خط) ۱۱۰۰ ۸۸۵۳ – ۰۲۱

برای انتقادات و پیشنهادات با ما در ارتباط باشید و همچنین اگر سوالی داشتید کارشناسان ما آماده مشاوره به شما عزیزان میباشند و همچنین برای تماس سریع با کارشناسان ما و درخواست وقت مشاوره می توانید از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید.

پیام های خود را از طریق فرم زیر ارسال کنید

    برای مشاوره تماس بگیرید!

    موسسه مهاجرتی زند آرتا