ثبت شرکت در عمان | هزینه ثبت شرکت در عمان

ثبت شرکت در عمان
آنچه در این مطلب میخوانیم

اقامت از طریق ثبت شرکت در عمان  به چه صورت است؟ بهترین سرمایه گذاری در عمان چیست؟ آیا از مالیات در کشور عمان خبر دارید؟آیا می دانید هزینه ثبت شرکت در عمان چقدر است؟ فواید ثبت شرکت در عمان و معایب ثبت شرکت در عمان  چه مواری  می تواند باشد. اگر علاقمندید پاسخ این سوالات را بدانید با زند آرتا همراه شوید تا ضمن پاسخ دهی به این سوالات از انواع شرکت در عمان نیز اطلاعاتی کسب نماییم.

اقامت از طریق ثبت شرکت در عمان

امروزه بسیاری از افراد به دلایل گوناگون تمایل به مهاجرت دارند و شاید دغدغه بسیاری از آن‌ها این است که چگونه می‌توانند از کشور مورد نظر خود اقامت بگیرند. آیا شما هم دغدغه اخذ اقامت از کشور مورد نظر خود را دارید؟ آیا می‌دانید یکی از راه‌های گرفتن اقامت ثبت شرکت است؟ می‌دانید کشور عمان نیز مانند سایر کشورها با ثبت شرکت به متقاضی امکان اقامت می‌دهد؟ در این مقاله در مورد همین مساله یعنی اقامت از طریق ثبت شرکت در عمان صحبت می‌کنیم.

چرا باید کشور عمان را انتخاب کنیم؟

عمان یکی از کشورهای شبه جزیره عربستان است و آب و هوای معتدلی دارد. در مقایسه با کشورهای حوزه خلیج فارس از وسعت بیشتری برخوردار است و به دلیل موقعیت استراتژیک، امکان تجارت دریایی و دسترسی به اروپا، چین و سواحل افریقا سرمایه گذاران را به ثبت شرکت و کارآفرینی ترغیب می‌ کند.

یکـی از سیـاست‌ هـای فعـلی ایـن کشور این است که برنامه‌های صنعـتی خود را متـنوع‌تر سـازد و وابستـگی به نفـت و گاز را نیز کاهش دهد. به همیـن دلیـل با دعـوت از سـرمایه گـذاران خـارجی برای ثبت شرکت در عمان سعی در شـکوفایی اقتـصاد خـود دارد.  

مزایای ثبت شرکت در عمان

همان ‌طور که اشاره شد این کشور تمایل زیادی به سرمایه گذاری‌های خارجی و جذب کارآفرین دارد تا بتواند به رشد اقتصادی خود کمک کند. البته ناگفته نماند که بسیاری از معادن این کشور مانند صنایع معدن، گردشگری، شیلات و لجستیک پتانسیل زیادی برای سرمایه گذاری دارند. موارد زیر مزایای ثبت شرکت در عمان یا به عبارتی شرایط خوب و مناسبی است که این کشور برای سرمایه گذاران فراهم نموده است.

  • ثبات اقتصادی و سیاسی که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
  • سیستم حقوقی شفاف
  • امکانات زیر ساختی عالی
  • سیاست‌های مالیاتی دوستانه
  • انتقال سرمایه و سود بدون محدودیت
  • مالکیت افراد خارجی
  • موقعیت تجاری مطلوب
  • تنوع در صنایع و کسب و کار
  • امکان حضور در بازارهای بین‌ المللی
  • دسترسی به منابع طبیعی
  • امکان دریافت اقامت
  • انگلیسی زبان بودن صاحبان مشاغل
  • معافیت مالیاتی

معایب ثبت شرکت در عمان

این کشور به متقاضیان اقامت دائم نمی‌دهد و امکان ثبت شرکت در همه حوزه‌ها نیز وجود ندارد.

  • پیش نیاز یا شرایط برای ثبت شرکت
  • داشتن سرمایه کافی
  •  ثبت آدرس دفتر
  • وجود حداقل ۲ سهامدار و یک نفر به عنوان مدیر

شرایط ثبت شرکت در عمان چیست؟

انتخاب یک نوع کسب و کار یا به عبارتی ساختار تجاری : در ثبت شرکت با توجه به میزان سرمایه و تعداد سهامداران ساختار تجاری آن تعیین می ‌شود.

تعیین نام شرکت : انتخاب نام مناسب برای شرکت از اهمیت زیادی برخوردار است اما باید با توجه به قوانین و رعایت حقوق معنوی افراد باشد.

انتخاب منطقه : معمولا دفتر اصلی کار باید در منطقه‌ای که مخاطبین زیادی وجود دارد؛ باشد.

ارائه مدارک ثبت نام : این مدارک یعنی اساسنامه، مدارک سهامداران، فرم گواهی بانکی و فرم صاحب حق امضا پس از تایید نام شرکت به MOCl ارائه می‌گردد.

ثبت در اتاق صنعت و بازرگانی عمان : در این مرحله باید شرکت به منظور رعایت قوانین و مقررات تجاری در OCCl یا همان اتاق بازرگانی ثبت شود.

افتتاح حساب بانکی : معمولا داشتن یک حساب بانکی برای همه کسب و کارها ضروری است تا تراکنش‌های تجاری خود را از این طریق انجام دهند.

دریافت مهر شرکت : مهر هر شرکتی به منزله امضای آن شرکت است. این مهر در LLC ثبت شده و توسط صاحب حق امضا طراحی و صادر می ‌شود. در انجام معاملات نیز از جعل شدن اسناد تجاری جلوگیری می‌ کند.

لـازم بـه ذکـر اسـت که بعـضی حـوزه‌هـا مخـتص عـمانی‌ها اسـت و بـرای ثـبت شـرکت در ایـن حـوزه‌ها نیـاز به یـک کفیـل عـمانی اسـت.

انواع شرکت در عمان

با مسئولیت محدود

مالکیت انحصاری شرکت ممتاز

شرکت گردشگری

شرکت تجاری

شرکت سهامی

دفتر نمایندگی بازرگانی

شرکت خدماتی

ایجاد شعبه در عمان

از بین انواع ثبت شرکت که در بالا اشاره شد، ثبت شرکت سهامی عام در عمان LLC از محبوبیت بیشتری برخوردار بوده و در حال حاضر بیشتر مهاجران از این طریق برای ثبت شرکت در عمان اقدام می‌کنند.

شرکت سهامی عمان دارای ۴ سطح مجوز بوده که عبارت اند از:

  • درجه ممتاز
  • درجه ۱
  • درجه ۲
  • درجه ۳
  • درجه ۴

ثبت شرکت درجه ممتاز

سرمایه لازم برای ثبت شرکت با مجوز درجه ممتاز ۲۵۰.۰۰۰ ریال عمان است. عموما مشاغل بزرگی مانند صنایع، معادن، کارخانه‌ها و مشاغلی که دارای تولیدات انبوه و پروژه‌های بزرگ هستند می‌توانند از نوع درجه ممتاز استفاده کنند.

بـرای ثــبت شــرکت در عـمـان بـا ایــن روش بــه حـداکثــر ۵ شـریــک یـــا ســرمـایه گــذار در ثبــت شــرکت نیــاز خـواهــد بــود.

برای شرکت در انواع مناقصات، خرید و فروش ملک و مزایده‌های عمانی باید دارای مجوز درجه ممتاز باشد. با گرفتن این مجوز امکان جذب نیروی کار بیشتری خواهید داشت و دولت از شما حمایت بیشتری خواهد کرد. همچنین نیاز به شریک یا کفیل عمانی نخواهید داشت.

ثبت شرکت درجه یک

سرمایه لازم برای ثبت شرکت با مجوز درجه یک ۱۵۰.۰۰۰ ریال عمان است.

یکی از شرایط ثبت شرکت با این مجوز نیاز به حداقـل ۳ سـرمایـه‌گـذار خـارجـی در پروسـه است. با استـفاده از ایـن مجـوز نیاز به تمکن مالـی و گـردش مالـی نخواهیــد داشــت. همچنیـن داشـتن شـرکت از قبـل در ایـران و یـا شریـک عـمانی در ایـن نـوع مجـوز نیـاز نیـست.

رایج‌ترین و آسان‌ترین نوع مجوز برای ثبت شرکت سهامی عام کدام است؟

رایج‌ترین راه برای مهاجران ثبت شرکت سهامی عام از طریق مجوز درجه ۴ است. زیرا برای تمدید سالانه کارت بازرگانی و پرداخت عرف تجاری هزینه کمتری پرداخت می‌کنند.

بعد از ثبت شرکت و کسب مجوز چه اقدامی باید انجام دهیم؟

پس از انجام تمامی این مراحل، باید محلی را به عنوان شرکت اجاره کنید. برای اجاره شرکت باید از شهرداری مجوزی به نام ترخیص ولدیه بگیرید. برای هر نوع فعالیت در شرکت، باید به صورت مجزا مجوز اخذ کنید. به عنوان مثال اگر در شرکت شما سه نوع فعالیت مختلف انجام می‌شود باید سه مجوز از شهرداری بگیرید. هزینه اخذ مجوز به صورت میانگین بین ۲۵ ریال عمان الی ۷۰ ریال عمان است.

لازم به ذکر است که شما می‌توانید پس از ثبت شرکت، به تعداد فعالیت‌های شرکت خود اضافه کنید. و نه تنها در مسقط بلکه در هر کدام از شهرهای عمان نیز می‌توانید فعالیت خود را گسترش دهید.

چگونه پس از ثبت شرکت اقدام به درخواست کارمند کنیم؟

پس از ثبت شرکت با هر تعداد شریک، می‌توانید درخواست کارمند کنید. توجه داشته باشید که در شرکت‌های عمان، تمامی شرکا حق امضا دارند و چیزی شبیه به هیئت مدیره وجود ندارد و تصمیم گیرنده تمام شرکا هستند. شما به عنوان سهام دار اصلی می‌توانید حق امضا را تنها به یک فرد بدهید.

حداقل سرمایه برای ثبت شرکت در عمان چقدر است؟

برآورد میزان سرمایه مورد نیاز به کسب و کار و توع تجارت متقاضی بستگی دارد. البته هزینه ‌های دیگری مانند استخدام نیرو، اجاره یا خرید دفتر و هزینه دریافت مجوز نیز وجود دارد. به طور کلی حداقل  ۱۵۰۰۰۰ ریال عمان سرمایه مورد نیاز است.

هزینه ثبت شرکت در عمان

برای ثبت کسب و کار به مدت ۵ سال، ثبت در شهرداری مسقط و اتاق بازگانی باید هزینه ‌هایی پرداخت شود. به طور کلی این هزینه برای برای ثبت شرکت با سهامی خاص ۵۰۰۰۰۰ ریال عمان است و برای شرکت با سهامی عام این مبلغ ۲۰۰۰۰۰۰ ریال برآورد می ‌شود.

مالیات در کشور عمان

معمولا شرکت‌های با مسئولیت محدود ۱۲ درصد مالیات پرداخت می‌کنند. اما شرکت ‌هایی که در مناطق آزاد فعالیت می‌ کنند به مدت ۳۰ سال از پرداخت مالیات معاف هستند. به طور کلی نرخ مالیات برای شرکت‌های خارجی ۱۵ درصد است.

دسترسی آسان به بازارهای عمان و یمن از طریق زند آرتا

موسسه بین المللی مهاجران زند آرتا با دسترسی به بازارهای عمان و یمن زمینه کسب و کار و توسعه اقتصادی را برای افرادی که قصد مهاجرت به این کشور دارند، فراهم نموده است.

شما می‌ توانید از طریق شرکت ما به تمامی این بازارها دسترسی داشته باشد و در صورتی که شرکت شما از خدماتی همچون ارائه محصول برخوردار است، می‌توانید محصولات و خدمات خود را در این بازارها به فروش برسانید.

بهترین سرمایه گذاری در عمان چیست؟

روش ‌های سرمایه گذاری متعددی در کشور عمان وجود دارد اما در حال حاضر ثبت شرکت و خرید ملک بهترین راه سرمایه گذاری در این کشور است.

نتیـــــجه گیــــری

در این مقاله در مورد ثبت شرکت به عنوان یکی از بهترین راه‌ها برای اخذ اقامت در کشور عمان صحبت کردیم. همچنین در مورد شرایط ثبت شرکت، انواع شرکت، نرخ مالیات و مزایا و معایب آن مطالبی ارائه گردید. همان‌طور که می ‌دانید در هر کشور ثبات سیاسی و اقتصادی عاملی مهم در جذب سرمایه‌های خارجی است. کشور عمان نیز به دلیل داشتن اقتصاد رو به رشد و موقعیت استراتژیک، گزینه‌ای عالی برای سرمایه گذاری است.

به این محتوا امتیاز دهید ، امتیاز شما برای ما مهم است
استارتاپ در عمان
اینم بخون

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مـوسسـه بیـن المـللی مهـاجـران زنـد آرتـا

ما در موسسه بین المللی مهاجران زند آرتا، با بهره گیری از تیم وکلای مهاجرتی مجرب در ۱۰ کشور جهان، با دو شعبه فعال در تهران و آتن اماده ارائه خدمات تخصصی در زمینه مهاجرت و اخذ ویزا برای شما عزیزات هستیم.

بـرای مشــاوره یـا اطـلاعـات بیـشتر با شـماره تـلفن زیـر تـماس حاصـل فـرماییـد

(10 خط) ۱۱۰۰ ۸۸۵۳ – ۰۲۱

برای انتقادات و پیشنهادات با ما در ارتباط باشید و همچنین اگر سوالی داشتید کارشناسان ما آماده مشاوره به شما عزیزان میباشند و همچنین برای تماس سریع با کارشناسان ما و درخواست وقت مشاوره می توانید از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید.

پیام های خود را از طریق فرم زیر ارسال کنید

    برای مشاوره تماس بگیرید!

    موسسه مهاجرتی زند آرتا