ویزای تجاری یا بیزینسی

ویزای تجاری
آنچه در این مطلب میخوانیم

ویزای تجاری چیست؟

ویزای تجاری یا Business Visa از انواع مجوزهای ورود به یک کشورخارجی است، این نوع ویزا برای تاجران و بازرگانانی است که به قصد کسب و کار و فرصت‌های تجاری به کشور مورد نظر سفرمی‌کنند، البته این ویزا برای شرکت در جلسات، کنفرانس ها و یا همایش های مربوط به کسب و کار شخص متقاضی نیز می باشد .

معمولا افرادی که ویزای تجارتی دارند و می خواهند در تجارت خود موفق تر باشند از این ویزا استفاده می کنند ولی با داشتن ویزای تجاری نمی توان استخدام شد و برای یافتن کار باید ویزای کاری دریافت کرد.

ویزای تجاری بر اساس مدت زمان فعالیت شخص متقاضی در کشور مقصد تعیین و در دعوت نامه ایشان ذکر می شود اما بطور کلی مدت زمان اعتبار ویزای تجاری ۱ تا ۳ ماه است .

شرایط دریافت ویزای تجاری

برای دریافت ویزای تجاری باید از سفارت کشور مذکور در ایران درخواست تعیین وقت برای مصاحبه و ارائه مدارک به دو صورت اینترنتی و حضوری دریافت نمایید. پس از دریافت وقت مراجعه به سفارت، باید با در دست داشتن مدارک لازم برای اخذ ویزای تجاری ، به سفارت کشورمورد نظر مراجعه نمایید.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تجاری

  • متقاضی می باید دعوت‌نامه ای از یک شرکت تجاری یا بازرگانی در کشور مقصد داشته باشد.
  • نامه گواهی اشتغال به کار از سوی کارفرما که در آن باید هدف از سفر به کشور مقصد مشخص شود، همچنین سمت متقاضی و میزان حقوق دریافتی ایشان در سال نیز باید ذکر شود.
  • تکمیل کردن فرم های مربوط به درخواست ویزای تجاری
  • همراه داشتن اصل پاسپورت که متقاضی باید توجه داشته باشد حداقل دارای ۶ ماه اعتبار باشد و اگر قبلا ویزایی دریافت کرده باید به همراه پاسپورت قبلی در دست داشته باشد.
  • ارائه دو قطعه عکس که باید در سایز ۳.۵ در ۴.۵ و همچنین پس زمینه سفید باشند. کل چهره متقاضی باید در عکس مشخص باشد و در ۳ ماه اخیر گرفته شده باشند.
  • ارائه رزرو بلیط رفت و برگشت هواپیما
  • داشتن بیمه مسافرتی باید تمامی روز ها و ساعت هایی که در کشور مقصد هستید را پوشش دهد و برای هر کشور این سقف پوشش متفاوت می باشد.
  • آدرس محل اقامت که باید در دعوت نامه متقاضی درج شود. در صورتی که متقاضی دعوت نامه نداشته باشد، باید واچر هتل و اجاره نامه برای اثبات اقامت خود در کشور مقصد ارائه دهد.
  • در دست داشتن مدارک مالی که متقاضی باید به افسر ویزا ثابت کند که توانایی پرداخت هزینه های اقامت و سایر هزینه ها را در این کشور دارد که اثبات این مدارک مالی نیازمند داشتن : الف – پرینت گردش حساب که باید به واحد پول کشور مقصد صادر شود و توسط مدیر شعبه ارزی، مهر و امضاء شود  …… ب- نامه حمایتی که توسط شخص دعوت کننده متقاضی صادر می شود و به افسر ویزا ثابت می کند که تمامی هزینه های اقامت را ایشان پرداخت می‌کند. برای اینکه نامه حمایتی معتبر باشد، باید پرینت بانکی شخص دعوت کننده هم ضمیمه آن شود.
  • داشتن برنامه سفر که متقاضی در آن باید مکان هایی که اقامت دارد یا قرار ملاقات دارد و یا مکان هایی که تمایل دارد بازدید کند در این برنامه سفر باید ذکر شود.
  • در دست داشتن رسید پرداخت هزینه ویزای تجاری که هزینه ویزای تجاری هر کشور را وزارت امور خارجه و کنسولگری آن کشور تعیین می کند ولی در اکثر کشور ها با هزینه ویزای توریستی برابر می باشد چون که ویزای تجاری هم نوعی ویزای کوتاه مدت می باشد.

در کشور های حوزه شینگن، قیمت ویزای تجاری ۶۰ یورو می باشد و ویزای تجاری استرالیا ۱۴۰ دلار می باشد. هزینه ویزای تجاری در سفارت پرداخت می شود و اگر ویزا الکترونیکی صادر شود باید هزینه اینترنتی پرداخت شود.

به این محتوا امتیاز دهید ، امتیاز شما برای ما مهم است
مهاجرت کاری به آلمان
اینم بخون

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مـوسسـه بیـن المـللی مهـاجـران زنـد آرتـا

ما در موسسه بین المللی مهاجران زند آرتا، با بهره گیری از تیم وکلای مهاجرتی مجرب در ۱۰ کشور جهان، با دو شعبه فعال در تهران و آتن اماده ارائه خدمات تخصصی در زمینه مهاجرت و اخذ ویزا برای شما عزیزات هستیم.

بـرای مشــاوره یـا اطـلاعـات بیـشتر با شـماره تـلفن زیـر تـماس حاصـل فـرماییـد

(10 خط) ۱۱۰۰ ۸۸۵۳ – ۰۲۱

برای انتقادات و پیشنهادات با ما در ارتباط باشید و همچنین اگر سوالی داشتید کارشناسان ما آماده مشاوره به شما عزیزان میباشند و همچنین برای تماس سریع با کارشناسان ما و درخواست وقت مشاوره می توانید از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید.

پیام های خود را از طریق فرم زیر ارسال کنید

    برای مشاوره تماس بگیرید!

    موسسه مهاجرتی زند آرتا