کار در عمان
آنچه در این مطلب میخوانیم

کشور عمان از اقتصاد پویایی برخوردار است و رشد اقتصادی در این کشور در سال ۲۰۲۱ به‌میزان سه درصد بوده است. در عین حال نرخ بیکاری در این کشور پایین می‌باشد (۳.۱ درصد)، لذا انتظار می‌رود بازار کار این کشور رشد قابل توجهی را تجربه کند. باتوجه به آن‌که تعداد نیروی‌کار عمانی ناکافی است، این کشور نیاز به تامین کسری تقاضای کار خود از خارج عمان را در دستور کار دارد.علاقمندان کار و زندگی در عمان توصیه می‌شود در صورت داشتن تخصص و مهارت مورد نیاز عمان، لازم است که با در دست داشتن جاب‌آفر از کفیل عمانی برای مهاجرت کاری به این کشور اقدام کنند.

امروزه کشورهای مختلف دنیا با برنامه ­ریزی مناسب در تلاش برای جذب سرمایه­ گذار، توریست و حتی مهاجر هستند. عمان یکی از کشور­هایی است که در سیاست­های اقتصادی خود بسیار موفق عمل کرده است به طوری که پول این کشور، جزء پول­های ارزشمند دنیا به حساب می آید. جالب است بدانید هر یک ریال عمان برابر با ۲.۶۰دلار آمریکا می­باشد. اقتصاد رو به رشد کشور عمان باعث می­شود، این کشور به نیروی کار نیاز داشته باشد. اگر می ­خواهید در مورد شرایط کاری و کار در عمان اطلاعات بیشتری کسب کنید، پیشنهاد می­ کنیم ادامه این مقاله از مجموعه مقالات زند آرتا را مطالعه کنید.

موسسه زند آرتا ، همراهی مطمئن برای حرکت به سوی آینده ای روشن

فـرم زیر را پر کنیـد تا در سریـعترین زمـان ممـکن با شـما تـماس بگیـریم

شرایط کار در عمان چگونه است؟

برای پیدا کردن کار در عمان نیازی به گرفتن مدرک زبان بین المللی ندارید اما از شرایط اصلی برای پیدا کردن کار در عمان تسلط به زبان انگلیسی است که معمولا داشتن آیلتس ۶ یا حتی ۵.۵ در این مورد کافی است و چون زبان رسمی این کشور عربی می باشد بنابراین برای کار در این کشور باید با زبان عربی هم آشنایی داشته باشید. برای دریافت ویزای کار باید از یک کارفرما در عمان دعوتنامه داشته باشید ولی قبل از دریافت ویزای کار می توان با یک ویزای توریستی به این کشور وارد شد و بعد اقدام کرد.

ازآنجا که نرخ بیکاری در کشور عمان بسیار پایین است تقریبا همه افراد می‌توانند در این کشورکار موردعلاقه خود را بیابند.

اولین موردی که باید درباره شرایط کار در عمان بدانید، ساعات کاری در این کشور است که معمولا روزانه بین ۸ الی ۱۰ ساعت می باشد که این ساعت در ماه مبارک رمضان ممکن است کاهش یابد. بطورکلی روزهای کاری هفته یکشنبه تا پنجشنبه و در طول هفته ۴۰ الی ۴۸ ساعت کار می کنند.

به دلیل منابع فراوان نفت و گاز در حوزه خلیج فارس، کشورعمان هم مانند سایر کشورهای این منطقه، منبع اصلی درآمدش از فروش نفت و گاز است و همچنین صنعت ماهیگیری و کشاورزی جزو صنایع اصلی کشور عمان محسوب می شود به طوری که در ساخت کشتی جزو کشورهای اول دنیا هستند.

کشور عمان نیز در سال های اخیر سیاست های جدیدی برای جذب نیروی کار ماهر اندیشیده است.

حقوق و دستمزد در عمان چقدر است ؟

اولین چیزی که برای تعیین حقوق و دستمزد دخیل است، سطح تجربه افراد می باشد. به این ترتیب متقاضی هر چه سال‌های بیشتری کار کرده و تجربه کاری بالاتری داشته باشد دستمزد بالاتری نیز دریافت می کند.

بطور متوسط کارمندانی که ۲ تا ۵ سال تجربه کاری دارند، ۳۵% بیشتر از تازه کاران در تمامی رشته های موجود در عمان درآمد دارند.

افرادی با تجربه بیشتر از ۵ سال به طور متوسط ۴۰% بیشتر از افراد با تجربه کاری ۵ سال یا کمتر درآمد دارند.

با رسیدن به ۱۰ سال سابقه، حقوق شما در عمان بطور متوسط ۲۰% افزایش می‌یابد و برای افرادی که سابقه‌ آنها از ۱۵ سال گذشته باشد، حقوق ۱۵% افزایش می‌یابد. افراد با مدارک آموزش عالی، حقوق بیشتری دریافت می کنند.

این تغییر در حقوق بر اساس تجربه از مکانی به مکان دیگر متفاوت است و به زمینه شغلی نیز بستگی دارد. ولی بطور متوسط کارگرانی که دارای مدرک دیپلم هستند ۲۰% بیشتر از همتایان خود که فقط به سطح دبیرستان رسیده‌اند، درآمد دارند و کارمندانی هم که مدرک لیسانس گرفته‌اند، ۲۵% بیشتر از کسانی دارای دیپلم هستند، درآمد دارند و برای کسانی که به مدرک کارشناسی ارشد دست یافته‌اند، حقوق ۳۰% بیشتر از افراد دارای مدرک لیسانس تعلق می‌گیرد.

در نهایت، دارندگان مدرک دکترا با انجام کار پزشکی، به طور متوسط ۲۵% بیشتر از دارندگان مدرک کارشناسی ارشد درآمد دارند.

این نکته را باید در نظر داشته باشید که در عمان، کارمندان مرد ۱۰% بیشتر از کارمندان زن که کار مشابه انجام می‌دهند درآمد دارند.

تجربه کار در عمان

افرادی که علاقمند به کار در عمان هستند چندین دلیل دارند: یکی از دلایل انتخاب آنها برای کار در عمان این است که اکثر کشورهای اروپایی رزومه و سابقه قوی برای کار می خواهند و از طرفی برای مهاجرت به این کشورها باید نمره زبان بالایی کسب کرد. در حالی که کشور عمان نه در مورد سابقه کار و نه در مورد نمره زبان سختگیری خاصی ندارند.

دلیل بعدی برای اخذ ویزای کاری عمران این است که، این کشور برای ثبت شرکت زمان زیادی از افراد نمی گیرد و علاقمندان می توانند بدون مالیات کارهای خود را ردیف کنند. درحالی که در کشورهای اروپایی در زمینه قوانین ثبت شرکت، مالیات بالایی وجود دارد. از طرفی با راه ‌اندازی کار در عمان به سود دهی بالاتری می توان دست یافت.

موسسه زند آرتا ، همراهی مطمئن برای حرکت به سوی آینده ای روشن

فـرم زیر را پر کنیـد تا در سریـعترین زمـان ممـکن با شـما تـماس بگیـریم

مشاغل مطرح در عمان

عمان به دلیل نزدیکی به ایران یکی از گزینه ­های مورد نظر برای مهاجرت می­ باشد. به دلیل وضعیت مناسب سیاسی و فرهنگی که بین دو کشور برقرار است، شرایط کار در عمان برای ایرانیان بسیار مساعد می ­باشد. عمان با سیاست­های مختلفی که در حوزه­های اقتصادی، گردشگری، صنایع نفت و گاز و… دارد، نیازمند نیروی کار در زمینه­ های مختلف می ­باشد. جاب آفر عمان برای متخصصان حوزه­ های مختلف بسیار جذاب است. اگر شما در زمینه خاصی تخصص دارید، پیشنهاد می­ کنیم از دیگران در مورد تجربه کار در عمان سوال کنید تا با دید بهتری به مهاجرت به عمان فکر کنید 

ثبت شرکت در عمان | هزینه ثبت شرکت در عمان
اینم بخون

در حال حاضر شرایط مهاجرت برای فارغ التحصیلان رشته­ های پزشکی، پیراپزشکی و مهندسی بسیار مناسب است. از نیازهای دیگر می ­توان به استخدام معلم در عمان و اپراتور لیزر در این کشور اشاره کرد که مدارس و حتی خانواده ­ها برای تقویت مهارت­های دانش آموزان این کار را انجام می ­دهند.

این کشور نیاز مبرم به پزشکان عمومی و متخصص از قبیل: عفونی، پوست، زنان و زایمان و … دندانپزشک و دیگر رشته‌های علوم پزشکی و کادر درمان همچون پرستار، ماما، تکنسین کاشت مو، تکنسین لیزر و … دارد. بنابراین با توجه به تقاضای فعلی برای استخدام کارکنان خارجی در عمان، افراد برخوردار از تخصص­های مورد نیاز این کشور بهتر است فرصت موجود را مغتنم شمارند و به راحتی از کنار آن عبور نکنند. برای کسب اطلاعات بیشتری در این خصوص، پیشنهاد می‌کنیم ادامه این مقاله از مجموعه مقالات زند آرتا را مطالعه کنید.

متقاضیان اخذ جاب‌آفر، لازم است برخوردار از شرایط ذیل باشند:

  • سن: سن متقاضی بالاتر از ۲۱ و کمتر از ۶۰ سال باشد (ترجیحا زیر ۵۰ سال)
  • زبان: نیاز به مدرک زبان وجود دارد ولی تسلط نسبی متقاضی به یکی از زبان­های عربی یا انگلیسی لازم است (بخصوص برای مشاغلی که دریافت ویزای کاری منوط به انجام مصاحبه است).
  • مدرک: صرفا لازم است توانمندی خود را بصورت عملی به کارفرمای عمانی نشان دهد. مشاغل پزشکی و کادر درمان نیاز به مدرک دانشگاهی یا مرتبط دارند.
  • سابقه: پزشکان و کادر درمان بسته به تخصصشان نیاز به یک تا دو سال سابقه کار مرتبط دارند.
  • کفیل عمانی: برای اخذ جاب‌آفر در عمان نیاز به کفیل عمانی دارید (این امکان توسط موسسه مهاجران زند آرتا فراهم می­شود).
  • تمکن مالی: برای دریافت ویزای کاری عمان نیازی به تمکن مالی نیست.

آقایان با دریافت ویزای کار می‌توانند همسر و فرزندان خود را همراه ببرند ولی این امکان برای خانم‌ها وجود ندارد.

جاب‌آفر پزشکان (پزشک، دندانپزشک، پرستار، ماما، ...)

یکی از بهترین موقعیت‌های شغلی در عمان برای پزشکان و کادر پزشکی می‌باشد. این گروه از طریق کارفرمای عمانی، جاب‌آفر دریافت کرده و با آن در عمان مشغول به کار می‌شوند. برخی از مشاغل این گروه بدین قرار است: پزشک عمومی، متخصص عفونی، زنان و زایمان، پوست، …، دندانپزشک، متخصص پروتز دندان، داروساز، …، جراح فک و صورت، جراح قفسه سینه، پرستار، ماما و موارد تخصص‌هایی چون: رادیولوژی، آنکولوژی، پاتولوژی، نفرولوژی، اورولوژی، کارشناس رادیولوژی، کارشناس آزمایشگاه، فیزیوتراپ، متخصص توانبخشی، فوق­تخصص و جراح دست، متخصص طب اورژانس، …..

متقاضیان این روش نیاز به طی مراحل زیر دارند:

  1.  قبولی در آزمون پرومتریک: آزمونی است جهت معادلسازی و ارزیابی تحصیلی کارکنان حوزه بهداشت و سلامت. متأسفانه در حال حاضر این آزمون در کشور ایران برگزار نمی‌شود و کسانی که قصد دارند در آن شرکت کنند، باید به یکی از کشورهای نزدیک (استانبول، دبی، آنکارا، مسقط،…) مراجعه کنند.
  2. اخذ دیتافلو: یک تائیدیه است که در آن صلاحیت متقاضی بر اساس اطلاعات نوشته شده توسط وی، بررسی و در صورت صحت تأیید می‌گردد.
  3. انجام مصاحبه: مصاحبه با کارفرما برای تأیید صلاحیت پزشکان، پرستاران و سایر کادر درمان برگزار می‌شود.
  4. ترجمه مدارک

(به‌منظور راهنمایی گرفتن در خصوص نحوه تهیه مدارک با موسسه مهاجران زند آرتا تماس بگیرید)

جاب‌آفر کادر درمان (تکنسین لیزر و تکنسین کاشت مو)

  1. مدرک بین‌المللی: این مدرک بایستی مرتبط باشد.
  2. مدرک بهیاری: برای آنکه جزو کادر درمان محسوب شوند نیاز به این مدرک می‌باشد.
  3. اخذ دیتافلو: یک تائیدیه است که در آن صلاحیت متقاضی بر اساس اطلاعات نوشته شده توسط وی، بررسی و در صورت صحت تأیید می‌گردد.
  4. انجام مصاحبه: مصاحبه با کارفرما برای تأیید صلاحیت پزشکان، پرستاران و سایر کادر درمان برگزار می‌شود.
  5. ترجمه مدارک

جاب‌آفر مشاغل آزاد

افراد با مشاغل فنی حرفه‌ای‌ چون نجار، کابینت­ساز، دکوراسیون‌کار، شف (سرآشپز)، خمیرزن، آرایشگر، دیزاینر، تعمیرکار لوازم خانگی، برقکار ماشین، پرستار کودک، خدمتکار منزل، ویتر خانم و … می‌توانند از طریق کفیل عمانی (کارفرما)، جاب‌آفر در عمان دریافت و مشغول به‌کار در این کشور شوند. این افراد نیاز به مدرک فنی حرفه‌ای مرتبط ندارند ولی لازم است توانمندی خود را بطور عملی به کارفرما ثابت کنند. جاب‌آفر مشاغل فنی حرفه‌ای عمان همراه با  اقامت آزاد عمان می‌باشد.

استخدام پزشک در عمان

مهاجرت پزشکان به کشور عمان زیاد سخت نیست و کشور عمان به پزشکان و متخصصان نیاز دارد. اگر پزشک هستید و قصد مهاجرت به عمان را دارید، بهتر است در مورد شرایط مورد نیاز استخدامتان آگاهی داشته باشید:

نکته اول شرایط استخدام در عمان مدرک زبان انگلیسی است که نمره آیلتس شما حداقل باید ۵/۵ باشد. داشتن سابقه کاری مهاجرت شما را بسیار آسان تر می کند.

اقامت عمان | شرایط + تمامی هزینه ها
اینم بخون

مرحله بعدی در اخذ مجوز کار در عمان قبولی در آزمون پرومتریک جهت معادل سازی مدارک علمی می باشد. جهت اخذ ویزای کار در عمان محدودیت سنی وجود ندارد، اما بهترین سن برای پزشکان عمومی تا ۴۵ سال و پزشکان متخصص تا ۵۵ سال و در برخی تخصص‌ها تا ۶۰ سال نیز قابل ‌قبول است. جهت اخذ ویزای کار در عمان شما نیاز به دعوت نامه از کارفرمای عمانی نیاز دارید که این دعوت نامه در حکم ویزای کار میباشد.

موسسه زند آرتا ، همراهی مطمئن برای حرکت به سوی آینده ای روشن

فـرم زیر را پر کنیـد تا در سریـعترین زمـان ممـکن با شـما تـماس بگیـریم

استخدام دندانپزشک در عمان

یکی از تخصص­های مورد نیاز در کشور عمان شغل دندانپزشکی می­باشد. اگر دندانپزشک هستید و می­خواهید به عمان مهاجرت کنید، ابتدا باید سطح مهات و دانش خود را ارتقا دهید.

دندانپزشکان در عمان از شرایط کاری خوبی برخوردارند و در حوزه ­های تخصصی دندانپزشک کودک، ارتودنسی، متخصص جراحی دهان و فک و متخصصان بهداشت دهان و دندان به کار گرفته می­شوند.

اگر بخواهیم به صورت میانگین حقوق دندانپزشکان را بگوییم، به طور میانگین حقوق دندانپزشک در عمان ماهانه ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ ریال می ‌باشد.

در مجموع دریافت پیشنهاد کاری، سابقه کار، قبولی در آزمون پرومتریک، دیتا فلو، تسلط نسبی به زبان انگلیسی و شرکت در مصاحبه از شرایط کاری دندانپزشکان در عمان می­ باشد. یکی از مسائلی که مهاجرت به عمان را آسان می ­کند، عدم نیاز به ارائه مدرک زبان است اما باید تا حد مطلوبی به زبان تسلط داشته باشید.

استخدام پرستار در عمان

همانطور که گفته شد کشور عمان یکی از کشور­های ثروتمند و پردرآمد می ­باشد که به دلیل جمعیت کم، کاهش شاخص میزان زاد و ولد به نیروی کار نیاز دارد.

فواید زندگی و کار در عمان | برای کار مناسب است یا خیر؟
اینم بخون

یکی از مشاغلی که در عمان به شدت مورد نیاز است، پرستاری می ­باشد. در کل مشاغل درمانی در عمان دستمزد خوبی دریافت می­کنند. اگر شما پرستار هستید بهتر است بدانید مراکز درمانی در عمان به دو بخش خصوصی و دولتی تقسیم می ­شوند. حقوق و مزایای بخش درمانی دولتی بالاتر از بخش خصوصی می ­باشد.

نکته جالب دیگر در خصوص محل سکونت است که تهیه آن بر عهده کارفرما می ­باشد و اگر به هر دلیلی شما آن محل سکونت را نپسندید باید کارفرما پول اجازه خانه دیگر را به شما بپردازد. این پول با توجه به محل سکونت متفاوت است.

بیمه درمانی رایگان برای کادر درمان در عمان رایگان است.

استخدام مهندس در عمان

با توجه به این که کشور عمان در مسیر پرسرعت توسعه اقتصادی قرار دارد، در صنایع مختلف اعم از نفت، گاز، عمران، راه و … نیاز به مهندسان و متخصصان مجرب دارد.

رشته­ های مهندسی در حوزه­های مختلف در عمان از پرتقاضاترین مشاغل می­باشند. جاب آفر عمان در این زمینه بسیار زیاد است.

به اینگونه می­باشند که شما با یک شرکت عمانی یک قرارداد استخدامی امضاء می­کنید. در این قرارداد همه مسائل کاری و مالی به صورت شفاف قید می­شود. شرکتی که شما با آن قرارداد می­بندید، باید در عمان مستقر باشد و در این کشور ثبت شده باشد. رشته مهندسی در عمران در شاخه ­های مختلف دامنه کاری وسیعی دارد. در رشته مهندسی عمران مهندسان زیادی در گرایش­ های طراحی سازه­ های فولادی، مدیریت ساخت، نظارت بر ساخت، اجرا، راه و جاده سازی، سدسازی و… از کشورهای مختلف در عمان فعال هستند.

ویزای کار عمان برای ایرانیان

از آنجا که کشورعمان در نزدیکی ایران قرار دارد و ارزش ریال عمان بسیار بالا است، ایرانیان بسیاری تلاش می کنند تا بتوانند ویزای کاری عمان را بدست بیاورند. ایرانیانی که موفق به دریافت ویزای کار کشور عمان می شوند معمولا در مشاغلی با درآمد بالا شروع به کار در عمان می کنند. یکی از دلایلی که هر روز تعداد درخواست ها برای دریافت ویزای کار عمان زیاد می شود این است که درآمدها در کشور عمران چندین برابر ایران است و حقوق ها بسیار بالا است. یکی دیگر از دلایل این است که شرایط قبولی در موقعیت های شغلی این کشور آسان تر از دیگر کشورهای عربی مثل امارات و قطر یا کشورهای اروپایی و کانادا است.

مدارک مورد نیاز ویزای کار در عمان

هر شخصی که از شرایط مهاجرت به عمان برای کار برخوردار باشد، می تواند با ارسال مدارک، شانس خود را برای زندگی در این کشور امتحان کند.

مدارک لازم برای برای ویزای کار در عمان :

  • داشتن مدارک که اثبات کند کارفرما در عمان به وجود شما نیاز دارد
  • داشتن حداقل ۲۱ سال سن
  • پرداخت هزینه ویزای کاری که تقریبا ۲۰ ریال عمان می باشد
  • داشتن سابقه کافی شغلی که معمولا توسط کارفرما مشخص می شود
  • داشتن مدارک تحصیلی مرتبط به کار،که این هم توسط کارفرما مشخص می شود
عمان کشوری دوست برای ایرانیان | اهمیت مهاجرت به عمان
اینم بخون

موسسه زند آرتا ، همراهی مطمئن برای حرکت به سوی آینده ای روشن

فـرم زیر را پر کنیـد تا در سریـعترین زمـان ممـکن با شـما تـماس بگیـریم

نتیـــــجه گیــــری

ما در این مقاله سعی کردیم شرایط کار در عمان ،در حوزه مهندسی و پزشکی را بررسی کنیم. در مجموع کشوری مانند عمان که اقتصاد پویایی دارد بسیار گزینه مناسب برای مهاجرت است. اخیرا در این کشور تعداد مهاجرین افزایش بسیار زیادی داشته است و شاید باورتان نشود، افرادی که در حوزه لیزر و به عنوان اپراتور لیزر کار می­ کنند به عمان مهاجرت کرده ­اند. در نتیجه مهارت­های خود را دست­کم نگیرید. اگر به دنبال مهاجرت هستید، پیش­نیازهای آن مانند تقویت زبان و آشنایی با فرهنگ کشور مورد نظر را شروع کنید، در نتیجه اگر سوالی در مورد پیدا کردن کار در عمان دارید میتوانید با موسسه مهاجران زند آرتا در تماس باشید تا به صورت کاملا رایگان تمامی شرایط ، قوانین و هزینه های عمان را به شما عزیزان بگویند

۴.۹/۵ - (۷ امتیاز)

۱۴ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مـوسسـه بیـن المـللی مهـاجـران زنـد آرتـا

ما در موسسه بین المللی مهاجران زند آرتا، با بهره گیری از تیم وکلای مهاجرتی مجرب در ۱۰ کشور جهان، با دو شعبه فعال در تهران و آتن اماده ارائه خدمات تخصصی در زمینه مهاجرت و اخذ ویزا برای شما عزیزات هستیم.

بـرای مشــاوره یـا اطـلاعـات بیـشتر با شـماره تـلفن زیـر تـماس حاصـل فـرماییـد

(10 خط) ۱۱۰۰ ۸۸۵۳ – ۰۲۱

برای انتقادات و پیشنهادات با ما در ارتباط باشید و همچنین اگر سوالی داشتید کارشناسان ما آماده مشاوره به شما عزیزان میباشند و همچنین برای تماس سریع با کارشناسان ما و درخواست وقت مشاوره می توانید از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید.

پیام های خود را از طریق فرم زیر ارسال کنید

    برای مشاوره تماس بگیرید!

    موسسه مهاجرتی زند آرتا