مهاجرت کاری به یونان
آنچه در این مطلب میخوانیم

یونان کشوری است توسعه یافته با اقتصاد پر رونق و به همین جهت یکی از کشورهای مورد علاقه نیروی کار متخصص میباشد. داشتن فرهنگ  و تاریخچه­ هایی غنی و متمدن ،اقتصاد خوب ، مناظر زیبا و آب و هوای معتدل یونان ، این کشور را به گزینه مناسبی هم برای کارفرمایان کوچک و بزرگ بین المللی و هم مهاجرت کاری نیروی کار تبدیل کرده است.

پذیرش نیروی کار در یونان

یونان عضو شنگن و اتحادیه اروپا است . به ۲۷ کشور در اروپا شنگن می­گویند و با گرفتن ویزا از یکی از این کشورها می­توان به باقی کشور­ها نیز سفر کرد. همین امر مهاجرت کاری را کمی مشکل کرده است زیرا شما باید برای مهاجرت از طریق یک کارفرمای مورد تایید یونانی معرفی شوید. در حالی که اولویت استخدام و جذب نیرو ابتدا از یونان ، سپس کشورهای عضو اتحادیه اروپا و در نهایت سایر کشورهاست .

مهاجرت کاری به یونان تنها با داشتن معرف و کارفرمای معتبر یونانی امکان پذیر است. روند جذب نیرو در یونان به این صورت است که ابتدا یک آگهی حول نیازمندی کارفرما برای نیرو به مدت سه ماه توزیع می­گردد، در صورتی که نیرو مورد نیاز در یونان پیدا نشود این آگهی در کشورهای عضو شنگن توزیع شده و در این کشور ها به دنبال نیرو می­گردند. در صورت پیدا نشدن نیرو در آخرین مرحله آگهی درخواست نیرو به صورت بین الملل و برای جذب نیرو خارج از منطقه شنگن توزیع می­شود. این روند تامین نیرو در یونان ، پیدا کردن کارفرما را برای گرفتن پیشنهاد کاری توسط مهاجرین مشکل کرده است.

موسسه زند آرتا ، همراهی مطمئن برای حرکت به سوی آینده ای روشن

فـرم زیر را پر کنیـد تا در سریـعترین زمـان ممـکن با شـما تـماس بگیـریم

لیست مشاغل مورد نیاز یونان به همراه حقوق ماهیانه

اگر قصد مهاجرت کاری به یونان را دارید از طریق لینک زیر فرم ارزیابی را تکمیل و شرایط خود را با ما در میان بگذارید تا کارشناسان ما با توجه به شرایط و علایقتان بهترین گزینه ها را به شما پیشنهاد دهند

شماره تماس برای مشاوره رایگان : ۰۹۱۲۷۳۷۲۳۹۳

وضعیت اشتغال در شرکت های یونانی

  • حدود ۱۸% از افراد مشغول به کار در یونان در شرکت های فعال در بخش بازرگانی هستند
  • تعداد افراد خود اشتغال در یونان در سال ۲۰۰۵حدود ۲۲۶ هزار نفر ، در سال ۲۰۱۰ حدود ۲۰۰ هزار نفر و در سال ۲۰۲۱ حدود ۴۴۰ هزار نفر بوده است
  • تعداد کارفرمایان در بخش بازرگانی یونان در سال ۲۰۲۱ به حدود ۹۴۰۰ نفر رسید
  • تعداد کارگران روز مزد در یونان در سال ۲۰۱۱ به دلیل تعطیلی مشاغل به زیر ۴۰۰ هزار نفر کاهش یافته بود در سال ۲۰۲۱ به بیش از ۹۳۰ هزار نفر رسیده است
  • میانگین تعداد پرسنل شرکت های بزرگ و متوسط در یونان در سال ۲۰۲۰ به ۴۴ نفر رسید که این عدد در سال ۲۰۱۹ حدود ۴۲ نفر بود

روند مهاجرت کاری به یونان

مهاجرت کاری به یونان با یافتن پیشنهاد کاری آغاز می­شود. از طریق سایت های کاریابی و یا شرکت یونانی بین المللی و یا سفر به این کشور باید کارفرمایی پیدا کنید تا درخواست شما را برای کار تایید و به مراجع تحویل دهد و اثبات کند در منطقه شنگن نیرویی برای این سمت و جایگاه شغلی وجود ندارد .این فرآیند ممکن است زمان بر باشد .

در ادامه و بعد از تایید دولت یونان ، متقاضی باید درخواست ویزای کاری نوع D کند تا بیشتر از ۹۰ روز بتواند در این کشور اقامت داشته باشد . و در نهایت بعد از ورود به کشور یونان برای اخذ مجوز اقامت وکار به اداره پلیس یونان مراجعه کند . 

مهاجرت کاری به یونان بعد از تحصیل

افراد دانشجو و فارغ التحصیل در یونان که موفق به استخدام شوند می­توانند مهاجرت کاری به یونان  و مجوز اقامت بلند مدت دریافت کنند. بعد از فارغ التحصیلی، دولت یونان ۶ ماه به این افراد فرصت می­دهد تا به دنبال کارفرما و شرکت مناسب در حوزه کاری خود بگردند و تاییدیه کاری را از آن ها دریافت کنند. بعد از ۵ سال اقامت کاری امکان گرفتن اقامت دائم یونان وجود دارد.

مهاجرت کاری به یونان با بلوکارت اروپا

بلوکارت اتحادیه اروپا به نیروهای متخصص در سطح بین­ الملل داده می­شود. این افراد در حوزه­های خاص دارای مهارت و تخصص حرفه­ایی هستند و با داشتن بلو کارت امکان مهاجرت کاری به یونان و همچنین مجوز اقامت و زندگی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا را دارند. بلوکارت دوسال اعتبار دارد و در صورت داشتن قرارداد کاری با مدت کمتر ، بلوکارت به همان میزان اعتبار خواهد داشت.

تمدید اقامت تمکن مالی یونان
اینم بخون

 اگر شما قصد مهاجرت به یونان را دارید میتوانید از طریق مهاجرت کاری اقدام نمایید ، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این نوع مهاجرت با کارشناسان زند آرتا در تماس باشید ، به صورت کاملا رایگان در مورد چگونگی اخذ اقامت در یونان و مهاجرت کاری به یونان مشاوره بگیرید

موسسه زند آرتا ، همراهی مطمئن برای حرکت به سوی آینده ای روشن

فـرم زیر را پر کنیـد تا در سریـعترین زمـان ممـکن با شـما تـماس بگیـریم

۵/۵ - (۴۱ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مـوسسـه بیـن المـللی مهـاجـران زنـد آرتـا

ما در موسسه بین المللی مهاجران زند آرتا، با بهره گیری از تیم وکلای مهاجرتی مجرب در ۱۰ کشور جهان، با دو شعبه فعال در تهران و آتن اماده ارائه خدمات تخصصی در زمینه مهاجرت و اخذ ویزا برای شما عزیزات هستیم.

بـرای مشــاوره یـا اطـلاعـات بیـشتر با شـماره تـلفن زیـر تـماس حاصـل فـرماییـد

(10 خط) ۱۱۰۰ ۸۸۵۳ – ۰۲۱

برای انتقادات و پیشنهادات با ما در ارتباط باشید و همچنین اگر سوالی داشتید کارشناسان ما آماده مشاوره به شما عزیزان میباشند و همچنین برای تماس سریع با کارشناسان ما و درخواست وقت مشاوره می توانید از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید.

پیام های خود را از طریق فرم زیر ارسال کنید

    برای مشاوره تماس بگیرید!

    موسسه مهاجرتی زند آرتا