اقامت از طریق خرید ملک در یونان | اقامت طلایی یونان

خرید ملک در یونان
آنچه در این مطلب میخوانیم

خرید ملک در یونان در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی فرایند نسبتا ساده ای دارد، مزایایی مانند آب و هوای معتدل مدیترانه ای و هزینه های زندگی نسبتا پایین نسبت به سایر کشورهای مطرح اروپایی آن را به یک مقصد ایده آل برای مهاجرت تبدیل کرده است. یونان کشوری آرام و زیبا در قاره سبز است که برخی از جزایر زیبای آن مانند سانتورینی و کرت شهرتی جهانی دارند، جزیره سانتورینی به عنوان رمانتیک ترین شهر برای درخواست ازدواج و گذراندن ماه عسل انتخاب شده است. 

موسسه زند آرتا ، همراهی مطمئن برای حرکت به سوی آینده ای روشن

فـرم زیر را پر کنیـد تا در سریـعترین زمـان ممـکن با شـما تـماس بگیـریم

تغییرات جدید دولت یونان در قانون اخذ اقامت سرمایه گذاری

برنامه گلدن ویزا یونان در سال ۲۰۱۲ به خارجیان این امکان را میداد که با سرمایه گذاری ۲۵۰ هزار یورو بتوانند اقامت دائم اروپا را اخذ نمایند در مدت زمان کوتاهی تبدیل به موفق ترین برنامه سرمایه گذاری در نوع خود در دنیا شد و بعد از اینکه اقتصاد یونان از سال ۲۰۱۸ دوباره مثبت گردید دولت این کشور تصمیم گرفت افزایش قیمت در این برنامه ایجاد کند / ابتدا نخست وزیر یونان در ماه سپتامبر ۲۰۲۲ اعلام کرد که از شروع سال ۲۰۲۳ رقم سرمایه گذاری مورد نیاز برای برنامه جدید گلدن ویزا به ۵۰۰ هزار یورو افزایش پیدا خواهد کرد اما بعد از انکه این طرح در پارلمان یونان مورد بررسی قرار گرفت دولت مجبور شد از نظر اولیه ی خود عقب نشینی کرده و برنامه گلدن ویزا با دو مبلغ ۲۵۰ هزار یورو و ۵۰۰ هزار یورو برای سرمایه گذاران مورد تایید قرار گرفت.

برنامه جدید این قانون از ماه فوریه سال ۲۰۲۳ به صورت رسمی با جزییات آن توسط دولت یونان اعلام گردید .

بر اساس این قانون از تاریخ ۱ می ۲۰۲۳ مبلغ مورد نیاز سرمایه گذاری برای خرید آپارتمان در مناطق شمال/ جنوب /مرکز شهر اتن/ تسالونیکی و برخی جزایر از قبیل جزایر میکونوس و سانتورینی از ۲۵۰ هزار یورو به ۵۰۰ هزار یورو افزایش قیمت دارد. این در حالیست که در مناطق شرق و غرب آتن و بندر پیرائوس در آتن مستثنی هستند و همچنان مبلغ مورد نیاز سرمایه گذاری در این مناطق ۲۵۰ هزار یورو باقی میماند.

کسانی که تا تاریخ ۳۰ آوریل ۲۰۲۳ حداقل ۱۰% و حداکثر ۲۵% از مبلغ کل معامله را به صورت محضری ((در دفتر اسناد رسمی)) پرداخت کنند میتوانند با همان مبلغ ۲۵۰ هزار یورو اقامت دائم یونان را بگیرند .

این افراد باید تا پایان ۳۱دسامبر قرارداد آپارتمان خود را نهایی کنند و باقی مانده مبلغ را پرداخت کنند.

اگر بعد از ۳۰ آوریل اقدام در مناطقی که شامل افزایش قیمت گردیده اقدام به خرید آپارتمان کنند طبق قانون جدید اعمال میشود و باید ۵۰۰ هزار یورو پرداخت کنند.

همینطور اگر ۱۰% پیش پرداخت ملک مورد نظر را پرداخت کرده باشند و به هر دلیلی نتوانند با مالک ملک به توافق نهایی برسن/حق بازیابی با ملکی ۲۵۰ هزار یورویی را دارند به شرطی که معامله تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ نهایی شود.

10 حقیقت جالب درباره یونان
اینم بخون

هرکس بعد از ۳۰ آوریل ۲۰۲۳ بخواهد اقدام به اخذ اقامت دائم کشور یونان از طریق خرید ملک با قیمت ۲۵۰ هزار یورو نماید میبایست طبق قانون جدید یونان به سراغ خرید آپارتمان در شهرها و مناطقی از آتن برود که شامل قانون جدید ۵۰۰ هزار یورویی نباشد.

مراحل اداری اخذ اقامت از طریق خرید ملک در یونان

متقاضیان باید حداقل به مدت یک هفته در یونان حضور پیدا کنند تا با دیدن املاک مختلف برای خریداری ملک مورد نظر خود اقدام نمایند. بنابراین بلافاصله بعد از بستن قرار داد با موسسه مهاجران زند آرتا، وکلای ما در یونان ابتدا برای متقاضی کد مالیاتی ای اخذ مینمایند و سپس دعوت نامه ای برای ایشان ارسال خواهند نمود که پس از دریافت ویزای توریستی، متقاضی به یونان سفر خواهد کرد تا کار افتتاح حساب بانکی را انجام دهند، همچنین امکان بازدید از املاک مختلف را برای وی فراهم می نمایند.

پس از بازدید از املاک مختلف و انتخاب یکی از آنها، شما مبلغ مورد نیاز برای ملک مورد نظر را به حساب خود در یونان منتقل می نمایید. این روش برای متقاضیان عزیز روشی کاملا مطمئن و بدون ریسک است. درروز بسته شدن قرارداد ملک، مبلغ مورد نظر از حساب شما به طور مستقیم به حساب فروشنده ملک با حضور موکلین موسسه منتقل خواهد شد.

popu - اقامت از طریق خرید ملک در یونان | اقامت طلایی یونان

بر اساس اصلاحیه ای که در هفته آخر کاری پارلمان یونان ارائه شد، از ابتدای سال ۲۰۲۳ برنامه گلدن یونان ( اخذ اقامت دائم از طریق سرمایه گذاری)  با دوگزینه ۵۰۰ هزار یورو و ۲۵۰ هزار یورو ارائه خواهد شد.

ATHENS banner - اقامت از طریق خرید ملک در یونان | اقامت طلایی یونان

تقریبا تمامی کشورهای اروپایی با هدف جذب سرمایه های خارجی قوانین خاصی را تصویب نموده اند. یونان نیز به این منظور در تاریخ ۱۸ آپریل ۲۰۱۳ قانون اخذ اقامت دائم از طریق سرمایه گذاری را مصوب نمود.

این قانون به نام ویزای طلایی یونان (گلدن ویزا) شناخته میشود. که به این اقامت طلایی یونان نیز گفته میشود

بر اساس قانون گلدن ویزا هر فرد غیر اروپایی با سرمایه گذاری ۲۵۰ یا ۵۰۰ هزار یورو میتواند اقامت کشور یونان را اخذ نماید. یکی از متداولترین راه های سرمایه گذاری در کشور یونان خرید ملک است.

این اخـبار مـربوط بـه تغییـرات جـدیـد در قـوانین گـلدن ویـزا یــونان را حـتما بخـوانید    مشاهده »

اگر قصد اقامت از طریق خرید ملک در یونان را دارید از طریق لینک زیر فرم ارزیابی را تکمیل و شرایط خود را با ما در میان بگذارید تا کارشناسان ما با توجه به شرایط و علایقتان بهترین گزینه ها را به شما پیشنهاد دهند

مرحله بعد از خرید ملک در یونان چیست؟

بلافاصله بعد از خرید ملک توسط سرمایه گذار ،دولت یونان کارت اقامت موقت یا همان Blue paper برای متقاضی صادر میکند و بعد از گذشت ۲تا ۳ماه و طی مراحل اداری کارت اقامت دائم نیز صادر خواهد گردید.

جذابیت های یونان برای مهاجران
اینم بخون

کارت اقامت دائمی که در این مرحله صادر میگردد، ۵ سال اعتبار دارد و پس از ۵ سال، قابلیت تمدید مجددرا دارد البته دو شرط اساسی وجود دارد:

  1. ملک خریداری شده را نفروخته باشید ( ملک باید همچنان در مالکیت شما باشد)
  2. مرتکب خلاف های کیفری نشده باشید

موسسه زند آرتا ، همراهی مطمئن برای حرکت به سوی آینده ای روشن

فـرم زیر را پر کنیـد تا در سریـعترین زمـان ممـکن با شـما تـماس بگیـریم

تفاوت اقامت دائم با داشتن پاسپورت یونان چیست؟

یونان جزو کشورهای حوزه شنگن است بنابراین کسی که اقامت یونان را دارد می تواند بدون ویزا در کل حوزه شنگن تردد کند و حتی اقامت داشته باشد. اما برای سفر به کشورهای امریکا، کانادا، استرالیا و انگلیس باید ویزا دریافت کند. البته گرفتن ویزای این کشورها برای شخص دارنده اقامت کار، مشکلی نیست و به راحتی امکان پذیر است.

فرد دارنده اقامت دائم از تمامی حقوق شهروندی برخوردار است به جز حق رای.

اما دارنده پاسپورت یکی از کشورهای اروپایی از جمله یونان شهروند اروپایی محسوب می شود و  علاوه بر داشتن تمامی مزایای شهروندی، حق رای نیز خواهد داشت.

لازم به ذکر است که با توجه به امتیاز جا به جایی، شهروند یونانی می تواند به کشورهای خارج از حوزه شنگن نیز سفر کند.

با کارت اقامت دائم یونان در کدام کشورهای اروپایی میتوان زندگی کرد؟

شهروندانی که موفق به اخذ کارت اقامت دائم یونان می گردند می توانند بلافاصه پس از اخذ کارت اقامت دائم در تمامی کشورهای حوزه شنگن همراه با خانواده خود زندگی کنند. در واقع شما مقیم کل حوزه شنگن خواهید بود.

بررسی مزایای سرمایه گذاری در یونان
اینم بخون

در این روش مهاجرتی به این دلیل که متقاضی به جای ویزا( هم خود شخص سرمایه گذار و هم تمامی اعضا خانوداه اش) کارت اقامت کشور یونان را دریافت می نماید و مقیم اروپا محسوب میشود، امکان زندگی، تحصیل، افتتاح حساب، ثبت شرکت، خرید خانه و…را در کل حوزه شنگن خواهند داشت.

مزایای دریافت اقامت دائم یونان چیست؟

  1. در این روش فرد سرمایه گذار می تواند همه اعضا خانواده خود را (همزمان با خود )به یونان ببرد.
  2. علاوه بر همسر و فرزندان می تواند پدر و مادر خود و همچنین پدر و مادر همسر خود را نیز به  عنوان همراه با خود به اروپا ببرد و همه آن ها هم کارت اقامت دائم یونان را دریافت خواهند کرد.
  3. اجباری به حضور دائم در یونان ندارید(عدم وجود شرط حضوردائم، یعنی شما کافیست در هر شش ماه یک هفته در یونان اقامت داشته باشید)
  4. شما میتوانید در یونان زندگی کنید و از همه مزایای شهروندی در اروپا بهره مند شوید.
  5. نرخ سرمایه گذاری و اخذ اقامت از طریق خرید ملک در یونان، جزو پایین ترین نرخ های این نوع سرمایه گذاری در سرتاسر اروپا است.
  6. شما با خرید ملک در یونان ، اقامت دائم را به راحتی کسب میکنید و فرایند تمدید اقامت بعد از پنج سال بسیار راحت می باشد و حتی بدون حضور وکیل نیز قابل انجام است.

موسسه زند آرتا ، همراهی مطمئن برای حرکت به سوی آینده ای روشن

فـرم زیر را پر کنیـد تا در سریـعترین زمـان ممـکن با شـما تـماس بگیـریم

۵/۵ - (۲۳ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مـوسسـه بیـن المـللی مهـاجـران زنـد آرتـا

ما در موسسه بین المللی مهاجران زند آرتا، با بهره گیری از تیم وکلای مهاجرتی مجرب در ۱۰ کشور جهان، با دو شعبه فعال در تهران و آتن اماده ارائه خدمات تخصصی در زمینه مهاجرت و اخذ ویزا برای شما عزیزات هستیم.

بـرای مشــاوره یـا اطـلاعـات بیـشتر با شـماره تـلفن زیـر تـماس حاصـل فـرماییـد

(10 خط) ۱۱۰۰ ۸۸۵۳ – ۰۲۱

برای انتقادات و پیشنهادات با ما در ارتباط باشید و همچنین اگر سوالی داشتید کارشناسان ما آماده مشاوره به شما عزیزان میباشند و همچنین برای تماس سریع با کارشناسان ما و درخواست وقت مشاوره می توانید از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید.

پیام های خود را از طریق فرم زیر ارسال کنید

    برای مشاوره تماس بگیرید!

    موسسه مهاجرتی زند آرتا