ویزای توریستی کانادا
آنچه در این مطلب میخوانیم

ویزای توریستی کانادا برای سفر و حضور در این کشور در یک بازه زمانی مشخص است. این نوع از ویزا برای کسانی است که می‌خواهند از این کشور دیدن کنند، به بازدید دوستان و آشنایان خود بروند، یا در همایش‌ها و گردهمایی‌ها و غیره شرکت نمایند.

البته کانادا به طور خاص چیزی به عنوان ویزای توریستی ندارد و برای افرادی که می‌خواهند از این کشور بازدید کنند، ویزای اقامت موقت (TRV) صادر می‌کند. برای بازدید توریستی از کانادا، شما به همین ویزای TRV ، و در مواردی که شامل‌تان شود به سوپر ویزای کانادا، نیاز خواهید داشت که در ادامه شرایط و روش دریافت آنها را بررسی خواهیم کرد.

انواع ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا برای اقامت موقت در کانادا و بازدید از مناطق گردشگری و ملاقات با خانواده و دوستان و … صادر می شود. کسانی که ویزای توریستی دریافت کرده اند برای مدت زمان مشخص شده، ۶ ماه، اجازه اقامت در کانادا را خواهند داشت.

مدت زمان ویزا به مدت اعتبار پاسپورت متقاضی بستگی دارد و از آنجا که پاسپورت‌های ایرانی ۵ سال اعتبار دارند مدت زمان ویزای توریستی نیز ۵ سال در نظر گرفته می شود.

ویزاهای توریستی کانادا ممکن است یک بار ورود (single entry) یا چند بار ورود (multiple entry) باشند

ویزای یک بار ورود

مسافران با داشتن ویزای یک بار ورود، فقط برای یک بار می‌توانند وارد کانادا شده و به مدت شش ماه اقامت داشته باشند. برای ادامه اقامت یا باید ویزا دوباره گرفته شود یا تمدید شود.

ویزای چند بار ورود

با داشتن ویزای چند بار ورود، افراد می‌توانند در مدت اعتبار ویزا هر بار که بخواهند به کانادا وارد شوند و تا شش ماه اقامت داشته باشند.

اعتبار ویزای توریستی چند بار ورود ۵ سال است. برای تمدید این ویزا باید ۳۰ روز پیش از اتمام اعتبار اقدام نمود.

ثبت شعبه شرکت در کانادا
اینم بخون

برای دریافت ویزای توریستی کانادا چه شرایطی لازم است؟

برای گرفتن ویزای اقامت موقت باید شرایط لازم مشخص شده توسط سفارت کانادا را داشته باشید. این شرایط موارد زیر را شامل می‌شود:

  • از تمکن مالی کافی برای تأمین مخارج خودتان و هم‌سفرانتان برخوردار باشید.
  • سوء پیشینه کیفری نداشته باشید.
  • پاسپورت معتبر داشته باشید.
  • نشان دهید که برای سفرتان برنامه‌ریزی دارید و در پایان زمان مشخص شده کانادا را ترک خواهید کرد.
  • به قصد کار یا تحصیل به کانادا نمی روید.
  • خطری متوجه امنیت کانادا نمی کنید.
  • علاوه بر این، در شرایط خاص ممکن است انجام برخی آزمایش‌های پزشکی نیز برای ورود شما به کانادا ضروری باشد.

در رابطه با کرونا، باید حداقل ۱۴ روز پیش از سفر، دو دوز واکسن مورد تأیید در کانادا دریافت کرده باشید. واکسن‌های مورد تأیید در حال‌حاضر شامل فایزر، مدرنا، آسترازنکا، جانسون اند جانسون، بهارات بیوتک، سینوفارم و سینوواک است.     

باید در نظر داشت که سابقه‌ی سفرهای پیشین و برخورداری از تمکن مالی، در قبولِ درخواست ویزای توریستی کانادا بسیار موثر است.  

روش‌های اخذ ویزای توریستی کانادا

دریافت ویزای توریستی کانادا به دو صورت آنلاین و کاغذی میسر می باشد.

روش آنلاین

در حالت آنلاین، به وب‌سایت سفارت کانادا مراجعه می کنید، حساب کاربری می سازید، فرم‌های لازم را پر می‌کنید و کپی الکترونیکی اسناد و مدارک‌تان را ارسال می نمایید. برای پرداخت هزینه نیز به کارت اعتباری معتبر نیاز خواهید داشت. پس از ثبت درخواست آنلاین، یک نامه‌ی راهنمای بیومتریک (BIL) دریافت خواهید کرد که برای انگشت‌نگاری و عکس‌برداری به مراکز رسمی مراجعه نمایید. 

مهاجرت کاری به کانادا
اینم بخون

روش کاغذی

در حالت کاغذی، شما به یکی از دفاتر وک (VAC) و بیومتریک کانادا در نزدیکی محل زندگی‌تان (نزدیک‌ترین این گونه مراکز به ایران، در ترکیه و امارات قرار دارد) مراجعه می‌کنید و حضوراً مدارک را تحویل داده و همان‌جا مراحل انگشت‌نگاری و عکس‌برداری را انجام می دهید.  

سوپر ویزای کانادا چیست ؟

سوپر ویزا (super visa) برای والدین و پدربزرگ و مادربزرگِ شهروندان دائم کانادا صادر می شود.

این ویزا به فرد اجازه می دهد پس از هر بار ورود تا ۲ سال در کانادا اقامت داشته باشد.

سوپر ویزا تا ۱۰ سال اعتبار دارد که به دلیل اعتبار ۵ ساله گذرنامه‌های ایران، حداکثر زمان استفاده از آن همان ۵ سال خواهد بود.

برای دریافت سوپر ویزا، باید فرزند یا نوه‌ای که اقامت دائم دارد دعوت‌نامه معتبر ارسال کند.

همچنین، باید تأمین هزینه‌های والدین در زمان اقامت‌شان در کانادا تضمین شود.

علاوه بر این، انجام یک سری آزمایش‌های پزشکی و داشتن بیمه معتبر کانادا به مدت یک سال نیز ضروری است.

نتیـــــجه گیــــری

در این مقاله متوجه شدیم که : برای بازدید توریستی از کانادا شما به ویزای اقامت موقت یا سوپر ویزا احتیاج خواهید داشت. برای دریافت ویزای توریستی کانادا شرایطی وجود دارد که پیش از ثبت درخواست باید آنها را بررسی نمایید. ویزای اقامت موقت به صورت یک‌ بار ورود و چند بار ورود اخذ می‌شود و مدت اعتبارِ اقامت آن در هر سفر شش ماه است. دریافت سوپر ویزا شرایط خاص‌تری دارد و مدت اعتبار اقامت آن در هر سفر ۲ سال است. برای دریافت ویزا به روش‌های آنلاین و کاغذی می‌توان اقدام کرد.

اگر میخواهید برای دریافت ویزای توریستی کانادا اقدام کنید حتما با وکیل های زند آرتا صحبت کنید و مشاوره رایگان بگیرید

مهاجرت پرستاران به کانادا
اینم بخون
به این محتوا امتیاز دهید ، امتیاز شما برای ما مهم است

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مـوسسـه بیـن المـللی مهـاجـران زنـد آرتـا

ما در موسسه بین المللی مهاجران زند آرتا، با بهره گیری از تیم وکلای مهاجرتی مجرب در ۱۰ کشور جهان، با دو شعبه فعال در تهران و آتن اماده ارائه خدمات تخصصی در زمینه مهاجرت و اخذ ویزا برای شما عزیزات هستیم.

بـرای مشــاوره یـا اطـلاعـات بیـشتر با شـماره تـلفن زیـر تـماس حاصـل فـرماییـد

(10 خط) ۱۱۰۰ ۸۸۵۳ – ۰۲۱

برای انتقادات و پیشنهادات با ما در ارتباط باشید و همچنین اگر سوالی داشتید کارشناسان ما آماده مشاوره به شما عزیزان میباشند و همچنین برای تماس سریع با کارشناسان ما و درخواست وقت مشاوره می توانید از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید.

پیام های خود را از طریق فرم زیر ارسال کنید

    برای مشاوره تماس بگیرید!

    موسسه مهاجرتی زند آرتا