مهاجرت دانشجویان و دانش آموزان به انگلستان

مهاجرت دانشجویان و دانش آموزان به انگلستان
آنچه در این مطلب میخوانیم

با تعدیل محدودیت‌های ناشی از کرونا در انگلستان ، صدور مجدد ویزای تحصیلی و مهاجرت دانشجویان و دانش آموزان به انگلستان دستور کار قرار گرفت .

مزیت مهاجرت دانشجویان و دانش آموزان به انگلستان

تحصیل در انگلستان با هزینه کمتر نسبت به سایرکشورهای همترازش امکان پذیر است واز طرفی درآمد بیشتری را برای شما به همراه خواهد آورد، نظام آموزشی انگلستان تنها نظام آموزشی موجود درجهان است که کوتاه ترین مسیر ممکن را برای شما فراهم میکند تا بتوانید وارد دنیای کار و فعالیت شوید. زمانی که دانشجویان هم دوره شما درکشورهای دیگر هنوز مشغول به تحصیل می باشند شما میتوانید وارد دنیای کار شوید این ویژگی باعث میشود شما هزینه کمتری را پرداخت نمایید و از طرفی با ورود به دنیای کار، کسب درآمد را هم برای شما به همراه خواهد داشت. همچنین از آنجایی که زبان رسمی این کشور انگلیسی می باشد؛ انگلستان به گزینه اول دانش آموزان و دانشجویان بین المللی جهت تحصیل در بین کشورهای اروپایی تبدیل شده است.

در انگلستان دوره لیسانس ۳ ساله و دوره فوق لیسانس ۱۲ ماهه و دوره دکتری ۳ سال می باشد. افرادی که در انگلستان تحصیل می کنند میتوانند پس از سه سال با مدرک لیسانس ، پس از ۴ سال با مدرک فوق لیسانس وپس از ۷ سال با مدرک دکتری به کار و فعالیت مشغول شده و کسب درآمد نمایند. افرادی که به دنبال پیدا کردن فرصت های شغلی در اولین زمان ممکن پس از فارغ التحصیلی هستند عموما دوره های تحصیلی انگلستان را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند. از سال ۲۰۲۰ دولت انگلستان قانون جدیدی وضع کرد که به دانشجویان بین المللی این امکان را میدهد که بلافاصله بعد از اخذ مدرک دانشگاهی ، دو سال ویزای کار دریافت کنند و بتوانند بدون ترک کشور جویای کار باشند و در صورت پیدا کردن کار در این دو سال میتوانند اقامت خود را در انگلستان تمدید کنند.

ویزای درمانی انگلیس
اینم بخون

نظام آموزشی تحصیل دانش آموان در انگلستان

درنظام آموزشی انگلستان، کودکان یکسال زودتر از سایر کشورهای دنیا تحصیل را آغاز میکنند و متعاقبا یکسال هم زودتر تحصیلات خود را به پایان می رسانند. این رنج سنی مابین ۵ تا ۱۶ سال میباشد .

شرایط تحصیل دانش آموزان در انگلستان

والدینی که میخواهند فرزندشان در انگلستان تحصیل کنند باید :

  1. در ابتدا از یک مدرسه بین المللی در انگلستان برای فرزندشان پذیرش بگیرند
  2.  همچنین باید هزینه های مورد نیاز برای آموزش ، محل سکونت دانش آموز و غیره را از همان ابتدا فراهم کرده باشند و شواهد آن را به سفارت ارائه دهند .
  3.  اگر دانش آموز مایل باشد به تنهایی برای تحصیل در انگلستان اقدام نماید ، باید حتما نامه رضایت والدین را به سفارت نشان بدهد
  4. اگر والدین بخواهند همراه کودک به انگلستان بروند باید ویزای گاردین یا قیومیت فرزند رادرخواست نمایند.
  5. نیازی به تسلط کودک یا نوجوان به زبان انگلیسی نیست زیرا در مدارس کشور انگلستان برای دانش آموزان تازه وارد کلاس های آموزش زبان ارائه می شود .
  6. نکته قابل توجه و بسیار مهم این است که برای هر کدام از اقدامات گفته شده دانش آموز یا والدین باید حداقل سه ماه قبل از شروع دوره های تحصیلی در انگلستان برای اخذ پذیرش و صدور ویزای تحصیلی اقدام نمایند
  7. علاوه بر ویزای فرزندان والدین در صورت همراهی با فرزندشان باید برای ویزای گاردین که مخصوص والدین می باشد نیز اقدام نمایند.

اگر قصد مهاجرت به انگلستان از طریق دانشجویی و دانش آموزی را دارید از طریق لینک زیر فرم ارزیابی را تکمیل و شرایط خود را با ما در میان بگذارید تا کارشناسان ما با توجه به شرایط و علایقتان بهترین گزینه ها را به شما پیشنهاد دهند

هزینه مهاجرت دانشجویان و دانش آموزان به انگلستان

  1. شهریه دانشگاه های انگلستان برای دانشجویان بین المللی به صورت کلی از مبلغ ده هزار پوند در سال شروع میشود. 
  2. شهریه مدارس انگلستان برای دانش آموزان بین المللی از ۱۲۰۰۰ پوند در سال شروع میشود.
  3. هزینه بیمه سلامت نیز در حدود ۲۰ پوند برای هر نفر در ماه در نظر گرفته می شود .
  4. هزینه اقامت والدین و فرزندان و اجاره مسکن همه و همه بر عهده والدین دانش آموز است که این مبالغ بر اساس مقطع تحصیلی ، نوع مدرسه و شهر انتخابی متفاوت میباشد.
  5. با وجود هزینه های بالای تحصیل در انگلستان ، افراد با تحصیل در این کشور  به معنای واقعی کلمه ،یک مدرک تحصیلی ارزشمند بدست خواهند اورد که جهت جذب در بازار کار نسبت به دیگران متمایز خواهند شد.
اقتصاد در انگلستان | برای مهاجرت مناسب است یا خیر ؟
اینم بخون
Graduates in england 780x470 1 - مهاجرت دانشجویان و دانش آموزان به انگلستان

مقاطع مختلف تحصیلی در مهاجرت دانشجویان و دانش آموزان به انگلستان

تحصیل دانش آموزان در مقطع ابتدایی

در انگلستان حدود ۳۰ هزار مدرسه ابتدایی دولتی وجود دارد و بیش از ۹۰ درصد دانش آموزان داخلی و خارجی انگلستان در همین مدارس دولتی  به تحصیل میپردازند . مدارس ابتدایی اغلب مختلط هستند . یعنی کودکان دختر و پسر با هم در یک مدرسه و در کلاس های مشترک تحصیل میکنند. .

کودکان از سن ۵ سالگی دوره ابتدای را شروع نموده و تا ۱۱ سالگی در این مقطع تحصیل را ادامه میدهند. البته مدرسه ابتدایی نیز خود دو مرحله دارد ؛ مرحله اول برای سنین ۵ تا هفت سال و مرحله دوم مختص سنین ۷ تا ۱۱ سال می باشد .

دروس آموزشی در این مقطع شامل آموزش ریاضیات ، علوم و زبان انگلیسی میباشد و در کنار آن هنر ، موسیقی ، ورزش و غیره نیز به کودکان آموزش داده می شود

تحصیل دانش آموزان در مقطع دبیرستان

مقطع دبیرستان نیز شامل دو مرحله میباشد .مرحله اول که برای سنین ۱۱ تا ۱۴ سال می باشد و مرحله آخر که مختص دانش آموزان ۱۴ تا ۱۶ سال است . لازم به ذکر است که دانش اموزان در پایان هر مرحله مورد ارزیابی قرار میگیرند و در تمام مراحل سیستم آموزشی انگلستان به دنبال کشف استعدادهای دانش اموزان میباشد.

مشاوران در زمینه استعدادهای دانش آموزان توضیحات لازم و مفید را برای والدین و خود دانش آموزان تضیح داده و راههای صحیح برای موفقیت بیشتر در آینده را برای طرفین به روشنی بیان میکنند. مدارس دبیرستان در انگلستان هم به صورت مختلط و هم به صورت مجزا در دسترس میباشند.

کار در انگلستان
اینم بخون

تحصیل در انگلستان تا پایان ۱۶ سالگی و اخذ  دیپلم اجباری می باشد . پس از اتمام این مراحل، انتخاب مسیر با خود دانش آموزان می باشد. در این مقطع دانش آموزان یا تصمیم میگیرند وارد بازار کار شوند یا دوره های فنی در کالج را بگذراند و یا وارد دانشگاه شده و ادامه تحصیل دهند.

یک مرحله قبل از دانشگاه نیز در نظام آموزشی انگلستان وجود دارد و آن آموزش تکمیلی است . دانش آموزانی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه را دارند با دیپلم ۱۶ سالگی نمی توانند وارد دانشگاه های انگلستان شوند بلکه باید در دوره هایی تحت عنوان A-Level (Advance Levels ) یا دوره BTEC (Business and Technology Education Concil) و یا دوره های مشابه شرکت کنند . پس از گذراندن این دوره ها دانش آموزان مجاز به ورود به دوره آموزش عالی در دانشگاه ها می باشند.

اعزام دانشجو به انگلستان در مقطع کارشناسی

تحصیل در مقطع کارشناسی یکی از راه های اخذ اقامت تحصیلی انگلستان می باشد. کسانی که مقطع دبیرستان را در سایر کشورها به اتمام رسانده اند برای ورود به مقطع کارشناسی در انگلستان می توانند با تکمیل برگ مخصوص UCAS (Universities and Colleges Admission Service)  مجو زورود  به دانشگاه را بدست آورند.

تحصیل در مقطع کارشناسی از سن ۱۸ سالگی آغاز میشود و معمولا  این دوره در انگلستان ۳ سال طول میکشد و در برخی موارد نیز ۴ سال به طول میانجامد.

جهت ورود و گرفتن پذیرش در مقطع کارشناسی در دانشگاههای انگلستان ارائه مدرک آیلتس با نمره ۶ و اظهار نامه الزامی می باشد. و در این مقطع شخص اجازه داشتن همراه را نخواهد داشت.

مهاجرت به انگلستان از طریق برنامه کارآفرینی
اینم بخون

انواع مختلف رشته هایی که در مقطع کارشناسی دانشگاههای انگلستان ارائه میگردد:

  • مهندسی
  • ریاضیات
  •  علوم کامپیوتر
  •  بیزینس (اقتصاد و مدیریت)
  •  زمینه های پزشکی / زمینه های پیش از پزشکی
  •  قانون
  •  فلسفه
  • انگلیسی (ادبیات، و غیره)
کارشناسی ارشد در انگلیس
  • دوره های فوق لیسانس در انگلستان بصورت یکساله ارائه میشوند.
  • اکثر دانشگاههای انگلستان برای دادن پذیرش در مقطع فوق لیسانس نمره آیلتس ۶٫۵ نیاز دارند.
  • متقاضیان تحصیل در دوره های کارشناسی ارشد در انگلستان بایستی درخواست خود را حداقل یک سال قبل از شروع تحصیل جهت ارائه به دانشگاه برای ما ارسال نمایند.
  • برای شرکت دربعضی از دوره های کارشناسی ارشد در انگلستان داشتن تجربه کاری به عنوان یک پیش نیاز است. برای مثال برای شرکت در دوره های کارشناسی ارشد MBAs ، متقاضی نیاز به تجربه کاری حداقل ۲ تا ۳ سال دارد
دوره مقدماتی دکتری PRE-PHD

این دوره برای کسانی مفید خواهد بود که تا به حال پروپوزال ننوشته اند و تجربه  مورد نیاز برای انجام این کار و همچنین مقاله نویسی را ندارند. این دوره به دو صورت شش ماهه و نه ماهه ارائه میشود. برای گذراندن این دوره نیاز به مدرک آیلتس حداقل ۷ میباشد. این دوره برای دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع دکترا را دارند بسیار مفید و کاربردی میباشد.

دکترا در انگلیس

دوره دکترا به نوعی آخرین مقطع تحصیلی در دانشگاههای انگلستان میباشد. این دوره در کشور انگلستان به صورت پژوهش محور ارائه میگردد. دانشجویان این دوره را به صورت تمام وقت و یا پاره وقت میگذرانند. معمولا دانشجویانی که در دوره های دکترای سه ساله تحصیل میکنند پایان نامه خود را در سال چهارم ارائه میدهند. در این مقطع ارائه مدرک آیلتس با نمره ۷ الزامی میباشد. 

به این محتوا امتیاز دهید ، امتیاز شما برای ما مهم است

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مـوسسـه بیـن المـللی مهـاجـران زنـد آرتـا

ما در موسسه بین المللی مهاجران زند آرتا، با بهره گیری از تیم وکلای مهاجرتی مجرب در ۱۰ کشور جهان، با دو شعبه فعال در تهران و آتن اماده ارائه خدمات تخصصی در زمینه مهاجرت و اخذ ویزا برای شما عزیزات هستیم.

بـرای مشــاوره یـا اطـلاعـات بیـشتر با شـماره تـلفن زیـر تـماس حاصـل فـرماییـد

(10 خط) ۱۱۰۰ ۸۸۵۳ – ۰۲۱

برای انتقادات و پیشنهادات با ما در ارتباط باشید و همچنین اگر سوالی داشتید کارشناسان ما آماده مشاوره به شما عزیزان میباشند و همچنین برای تماس سریع با کارشناسان ما و درخواست وقت مشاوره می توانید از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید.

پیام های خود را از طریق فرم زیر ارسال کنید

    برای مشاوره تماس بگیرید!

    موسسه مهاجرتی زند آرتا