مهاجرت به آمریکا

Immigration to America

_

اطلاعات کلی درباره مهاجرت به آمریکا

علل متعددی برای مهاجرت وجود دارد و هر فرد با توجه به شرایط و نحوه ی زندگی خود، دلیل متفاوتی برای مهاجرت تعریف می کند. در این مقاله از سری مقالات زند آرتا سعی داریم با ارائه مجموعه ای از اطلاعات لازم و ضروری، به کسانی که هنوز در خصوص مهاجرت یا عدم مهاجرت به آمریکا، مردد هستند، کمک کنیم و بهترین روش های مهاجرتی برای انگیزه های مختلف را برای این تعداد تشریح نماییم. با زند آرتا همراه شوید تا اطلاعات دقیقی را مستقیما از سایت رسمی مهاجرت به آمریکا در اختیار شما قرار دهیم

بهترین مشاغل برای مهاجرت به آمریکا

اگر به مشاغلی که توسط مهاجران در ایالات متحده اشغال شده اند به عنوان یک کل و نیز به مشاغلی که توسط مهاجران در پنج سال گذشته کسب شده اند نگاه کنید، تفاوت هایی را مشاهده خواهید کرد. بر اساس گزارشی که اخیرا توسط Indeed.com گردآوری شده است، یک هیئت شغلی بزرگ مستقر در تگزاس که در سطح بین المللی فعالیت می کند، مشاغل مهاجران جدید نشان دهنده سطح تحصیلات بالاتر و افزایش تعداد از سایر نقاط جهان است. Indeed با استفاده از داده‌های سرشماری فهرستی از مشاغل برتر را برای مهاجران جدید به ترتیب زیر لیست کرده است:

  • دانشمندان پزشکی و سایر علوم زیستی
  • توسعه دهندگان نرم افزار، نرم افزارهای کاربردی و سیستم ها
  • دانشمندان فیزیک
  • اقتصاددانان و محققان بازار
  • کسانیکه تخصصشان در رابطه با ظاهر افراد است (مانند آرایشگران)
  • کارکنان کشاورزی
  • مهندسین نفت، معدن و زمین شناسی
  • مهندس سخت افزار کامپیوتر
  • ظرفشویی
  • معلمان دوره متوسطه

برای درک بهتر تفاوتها، ذیلاً لیستی از ۱۰ شغل برتر در بین همه مهاجران ایالات متحده وجود دارد که می توانید آنها را با مشاغل محبوب در بین مهاجران جدید (پنج سال اخیر) مقایسه کنید:

  • درجه بندی و سورت کنندگان محصولات کشاورزی
  • کسانیکه تخصصشان در رابطه با ظاهر افراد است (مانند آرایشگران)
  • گچ کارها و گچ بری ها
  • اپراتور چرخ خیاطی
  • نصب کنندگان دیوارهای آماده، نصب کننده کاشی سقفی و …
  • کارگران کشاورزی
  • خیاط ها و لباس دوزی
  • خدمتکار و نظافتچی خانه داری
  • پرس، نساجی و موارد مرتبط
  • رانندگان تاکسی و راننده

ملاحظه می کنید که در پنج سال اخیر، بیشتر مشاغلی که مهاجران در آنها مشغول به کار شده اند، نیازمند تحصیلات عالی بوده‌اند در حالیکه در گذشته عمدتاً کارگران فنی در حرفه های مختلف با اقبال بیشتری مواجه بودند.

مهاجرت به آمریکا از طریق پناهندگی

بر اساس قانون مهاجرت و ملیت (INA)، پناهنده به بیگانه ای گفته می شود که معمولاً در گذشته آزار و اذیت را تجربه کرده است یا ترس موجهی از آزار و اذیت به دلیل نژاد، مذهب، ملیت، عضویت در یک گروه اجتماعی خاص یا سیاسی دارد. افرادیکه مشمول این تعریف می شوند، اگر در خارج از ایالات متحده هستند، ممکن است برای وضعیت پناهندگی تحت بخش ۲۰۷ INA یا اگر قبلاً در امریکا بوده اند، تحت وضعیت پناهندگی تحت بخش ۲۰۸ INA در نظر گرفته شوند. از زمان تصویب قانون پناهندگان در سال ۱۹۸۰، که این تعریف از پناهنده را در INA گنجانده است، ایالات متحده بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار پناهنده را پذیرفته است.

تعریف پناهنده:

پناهندگی نوعی حمایت است که به فرد اجازه می دهد به جای انتقال (اخراج) به کشوری که از آزار و اذیت یا آسیب دیدن می ترسد، در ایالات متحده بماند. طبق قوانین ایالات متحده، افرادی که از کشورهای خود به دلیل ترس از آزار و اذیت فرار می کنند، می توانند درخواست پناهندگی دهند. اگر به آنها پناهندگی داده شود، این امر به آنها حفاظت و حق ماندن در ایالات متحده را می دهد. به کسانی که پناهندگی داده می شود، پناهنده می گویند. توجه داشته باشید که طبق قانون مهاجرت ایالات متحده، پناهنده کسی است که از طریق برنامه اسکان ایالات متحده، در این کشور اسکان داده شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پناهندگان اسکان داده شده، می توانید به https://help.unhcr.org/usa/rights-and-duties/rights-and-duties-of-refugees مراجعه کنید.

برای درخواست پناهندگی در ایالات متحده، باید به صورت فیزیکی در ایالات متحده حضور داشته باشید یا در یک بندر ورودی به دنبال ورود به ایالات متحده باشید.

مجدداً تصریح می کنیم که شما فقط در صورتی می توانید پناهندگی بگیرید که حداقل یکی از دلایلی که کسی به شما آسیب رسانده یا ممکن است به شما آسیب برساند، به اثبات برسد.

انواع درخواست پناهندگی:

دو راه برای درخواست پناهندگی در ایالات متحده وجود دارد:

فرآیند پناهندگی تائیدی:  زمانیکه شخص دستور اخراج از امریکا دریافت نکرده، می تواند از طریق خدمات شهروندی و مهاجرت ایالات متحده (USCIS) که بخشی از وزارت امنیت داخلی (DHS) امریکاست، درخواست پناهندگی دهد. اما در صورتیکه افسر پناهندگی USCIS درخواست پناهندگی را نپذیرد، متقاضی به روند حذف ارجاع داده می شود، جایی که او می تواند درخواست پناهندگی را از طریق فرآیند دفاعی تجدید کند و در برابر قاضی مهاجرت حاضر شود.

فرآیند پناهندگی دفاعی: برای افرادی است که در مراحل حذف هستند. مراحل حذف زمانی است که دولت ایالات متحده دستور می دهد که پناهندگی شما پذیرفته نیست و شما باید از ایالات متحده اخراج شوید. در این حالت، شخص می تواند با تسلیم درخواست پناهندگی به قاضی مهاجرت (EOIR) در وزارت دادگستری، بصورت دفاعی درخواست پناهندگی داده و بعنوان دفاع در برابر دستور خروج از ایالات متحده، درخواست مجدد نماید.

روند پناهندگی:

توجه داشته باشید که روند پناهندگی (اعم از تائیدی یا تدافعی) توسط دولت ایالات متحده انجام می شود، نه کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل (UNHCR). بطور کلی ۷ گام برای پناهندگی باید طی شود:

  1. رساندن خود به ایالات متحده
  2. ارائه درخواست پناهندگی
  3. انگشت نگاری و ارائه پیشینه و سایر بررسیهای امنیتی
  4. انتظار برای دریافت زمان مصاحبه
  5. مصاحبه
  6. بررسی صلاحیت شما توسط افسر پناهندگی و سپس، نظارت بر نظریه صادرشده توسط افسر نظارتی
  7. دریافت نظریه نهایی
americaCountry - مهاجرت به آمریکا

مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری

نوعی از مهاجرت وجود دارد که بطور منحصر در مورد امریکا مصداق دارد. این مهاجرت از طریق لاتاری (DV Lottery) یا به اصطلاح قرعه کشی نام دارد. هر سال حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیون نفر برای لاتاری ثبت نام می کنند که از این بین سالانه حدود ۵۵۰۰۰ نفر از طریق قرعه کشی تصادفی انتخاب و دعوتنامه جهت اعطای گرین کارت برایشان انجام می شود. تقریباً هر کسی با هر شرایطی مجاز به شرکت در لاتاری و در صورت برنده شدن امکان دریافت گرین کارت امریکا را دارد.

نحوه ارائه درخواست:  شرکت در قرعه کشی سالانه امریکا اساساً رایگان است و همه افراد واجد شرایط می توانند در وب سایت وزارت امور خارجه ایالات متحده برای آن ثبت نام کنند. با این حال، چیزی که بسیاری نمی دانند این است: در هر قرعه کشی حدود ۴۰٪ از کل شرکت کنندگان به دلیل اشتباهات رسمی یا ثبت درخواست خارج از مهلت مقرر، رد صلاحیت می شوند. هر درخواست به طور جداگانه توسط مشاوران مهاجرت ایالتی بررسی می شود و در فرم و زمان مناسب به مقامات ایالات متحده ارائه می شود. جهت انجام ثبت نام در لاتاری باید از طریق سایت رسمی به آدرس: https://www.dvlottery.com اقدام کرد.

مزیت مهاجرت از طریق لاتاری: در صورت برنده شدن در لاتاری، گرین کارت آمریکا به شما اعطا می شود که طی آن حق قانونی زندگی و کار دائمی در ایالات متحده را دریافت می کنید. علاوه بر این، شما تقریباً تمام حقوق یک شهروند ایالات متحده را خواهید داشت.

مهاجرت به آمریکا از طریق تحصیل

آیا شما یک دانشجوی بین المللی هستید که به تازگی فارغ التحصیل شده اید و مطمئن نیستید که چه کاری انجام دهید؟ آیا می خواهید در ایالات متحده بمانید؟ اگر چنین است، در این قسمت ۳ گزینه را برایتان توضیح می دهیم که سوالات شما را پاسخ می دهند. پس اگر با ویزای تحصیلی F-1 به ایالات متحده آمده اید، ۳ راه برای اقامت در ایالات متحده دارید:

(توضیح اینکه ویزای F-1 (دانشجوی آکادمیک) به شما این امکان را می دهد که به عنوان یک دانشجوی تمام وقت در یک کالج معتبر، دانشگاه، کالج، هنرستان، دبیرستان آکادمیک، مدرسه ابتدایی، یا سایر موسسات دانشگاهی یا در یک برنامه آموزش زبان وارد ایالات متحده شوید.)

ثبت نام در برنامه آموزش عملی اختیاری (OPT): آموزش عملی اختیاری (OPT) یک گزینه برای دانشجویان دارنده ویزای F-1 است که به تازگی فارغ التحصیل شده اند.OPT مجوز استخدام موقتی است که طی آن اشتغال شما باید در محدوده تحصیلی F-1 شما باشد. دانشجویانی که واجد شرایط هستند می توانند برای دریافت حداکثر یک سال مجوز استخدام OPT اقدام کنند. اگر مدرک شما در رشته های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضی (STEM) خاصی است، می توانید برای تمدید دو ساله OPT خود درخواست دهید.

ثبت نام در ویزای کار غیر مهاجرتی: ویزای H-1B یک ویزای غیر مهاجرتی است که به مهاجران اجازه می دهد به طور موقت در مشاغل با مهارت بالا کار کنند. مهاجران متقاضی ویزای H-1B باید دانش تخصصی و مدرک لیسانس یا بالاتر یا معادل آن را داشته باشند. بیشتر مشاغل H-1B در زمینه هایی مانند علوم، مهندسی و فناوری اطلاعات هستند.

ویزای E-1 یک ویزای معامله گر است و برای مهاجرانی است که از کشورهای دارای معاهده تجاری با ایالات متحده آمده اند. متقاضیان باید تجارت «قابل توجه» کالا بین ایالات متحده و کشور خود داشته باشند.

ویزای E-2 هم برای مهاجرانی است که از کشورهای دارای معاهده تجاری با ایالات متحده هستند. آنها باید مقدار قابل توجهی از سرمایه را در یک شرکت آمریکایی سرمایه گذاری کرده باشند یا به طور فعال در حال سرمایه گذاری باشند.

ویزای L-1 یکی دیگر از ویزاهای غیر مهاجرتی است و برای کارگرانی است که در خارج از ایالات متحده مشغول به کار هستند و در حال انتقال به ایالات متحده هستند. این ویزا همچنین به یک شرکت خارجی اجازه می دهد تا یک مدیر اجرایی یا مدیر را برای ایجاد یک دفتر در ایالات متحده به ایالات متحده بفرستد.

درخواست گرین کارت: هرچند که ویزاهای فوق به شما اجازه اقامت در ایالات متحده را می دهند، اما اجازه اقامت دائم را نمی دهند. اگر می خواهید مدت بیشتری در ایالات متحده بمانید، ممکن است دریافت گرین کارت ضروری باشد.

تعدیل وضعیت فرآیندی است که از طریق آن مهاجران موقت در ایالات متحده (مانند دانشجویان، گردشگران، کارمندان خارجی و غیره) می توانند بدون نیاز به ترک ایالات متحده (اگر خارج از ایالات متحده هستید) به اقامت دائم قانونی (دارندگان گرین کارت) تبدیل شوند.

توجه داشته باشید که بهترین گزینه ها برای دریافت گرین کارت به عنوان یک دانشجوی بین المللی از طریق حمایت مالی فوری خانواده، وضعیت پناهندگی، قرعه کشی گرین کارت (لاتاری)، حمایت مالی شغلی یا خدمت سربازی انتخابی است.

AMERICA - مهاجرت به آمریکا

راحت ترین راه برای مهاجرت به آمریکا:

مسلماً بهترین راه برای مهاجرت، همان است که با شرایط و ویژگیهای شما تطابق بیشتری دارد. اما با اینحال بعضی روشها آسانتر و بعضی دیگر سختتر هستند. یکی از آسانترین روشها، مهاجرت از طیق ازدواج با یک شهروند امریکایی است. این مورد از نظر زمانی و سایر شرایط، در کوتاهترین زمان ممکن به نتیجه می رسد. روش دوم که ممکن است همگان نتوانند از آن بهره مند شوند اما برای تحصیلکردگان میسر است، مهاجرت تحصیلی است. در این حالت، کافی است از یکی از دانشگاهها یا کالج ها یا سایر مراکز آموزشی و حتی از مراکز آموزش زبان انگلیسی پذیرش بگیرید. در آنصورت بسادگی می توانید اقدام به مهاجرت نمائید. مورد بعدی مهاجرت از طریق سرمایه گذاری است. این مورد هم برای همگان ممکن نیست. اما اگر اشخاصی که متقاضی هستند، دارای تمکن مالی باشند، بسیار آسان  می توانند از طریق سرمایه گذاری اقدام به مهاجرت نمایند.

برخی از سوالات متداول

  1. متوسط هزینه های یک خانواده ۴ نفری در امریکا چقدر است؟ بدون احتساب هزینه اجاره، هزینه یک خانواده ۴ نفره معادل ۳۵۰۰ دلار است. هزینه اجاره بسته به نوع مسکن و شهر و محل ساخت و بسیاری فاکتورهای دیگر، نرخهای متفاوتی داشته و بازه قیمتی زیادی را در بر میگیرد. اما اجاره متوسط ماهیانه یک آپارتمان تیپیکال در امریکا چیزی معادل ۱۶۵۹ دلار می باشد.
  2. متوسط درآمد هر فرد در امریکا چقدر است؟ در سال ۲۰۲۲ بطور متوسط درآمد سالانه هر نفر در امریکا رقمی حدود ۶۷۵۲۱ دلار می باشد (ماهیانه ۵۶۲۶ دلار).
  3. اخذ اقامت دائم دارای چه شرایطی است؟ اقامت دائم و گرین کارت امریکا با هم متفاوت هستند. برای اقامت دائم حداقل باید ۵ سال اقامت در امریکا ثبت شده باشد اما برای گرین کارت حداقل ۱۰ سال اقامت مورد نیاز است.
  4. انواع ویزاها کدامند و چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟ برای انواع مهاجرتها، نوع ویزاهای متفاوتی وجود دارد. ویزاهای EB3, H1, H1B, H2B,O1، تماماً مختص مهاجرت کاری هستند که هریک ویژگیهای خاص خود را دارد. ویزاهای E2, EB5, E1, L1 مخصوص مهاجرت از طریق سرمایه گذاری هستند. ویزاهای O1, O2, O3, P1, P2, P3 ویزاهایی هستند که ویژه هنرمندان و نخبگان می باشند.

در نهایت:

با توجه به آنچه که مطرح شد مهاجرت به آمریکا در هر گروهی بسیار راحت و شرایط برای هر هدفی فراهم است. مهاجرت به هر طریقی چه کاری، چه شرکتی ، چه تحصیلی و چه تولد و ازدواج شرایط خاص خود را دارد که اطلاع از آنها قبل از مهاجرت یک برگ برنده برای شما محسوب می شود. با مهاجرین زند آرتا شما می توانید امور مهاجرتی و مدارک مورد نیاز خود را ارزیابی کرده و بهترین روش ممکن را با کوتاهترین زمان و مناسبترین هزینه برنامه ریزی نمایید. پس با ما همراه شوید.

به این محتوا امتیاز دهید ، امتیاز شما برای ما مهم است

برای انتقادات و پیشنهادات با ما در ارتباط باشید و همچنین اگر سوالی داشتید کارشناسان ما آماده مشاوره به شما عزیزان میباشند و همچنین برای تماس سریع با کارشناسان ما و درخواست وقت مشاوره می توانید از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید.

پیام های خود را از طریق فرم زیر ارسال کنید

    برای مشاوره تماس بگیرید!

    موسسه مهاجرتی زند آرتا