مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

Migration Through Investment

_

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری یکی از جدیدترین انواع مهاجرت است که به تازگی مورد توجه برخی از کشورها قرار گرفته است. اخذ ویزای سرمایه‌ گذاری یکی از بهترین و سریع‌‌ترین روش‌ها برای مهاجرت به یک کشور است. این ویزای سرمایه گذاری با توجه به پلن‌ها و روش های سرمایه گذاری، انواع مختلفی دارد که شما می‌توانید با توجه به پلن مهاجرتی و همچنین میزان سرمایه خود، یکی از انواع ویزاهای سرمایه گذاری را انتخاب نمایید. از مهمترین مزیت های مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری این است که علاوه بر بهره‌ مندی از شرایط اقتصاد آزاد و در حال رشد این کشور، شخص متقاضی می تواند به همراه کل خانواده اقامت دائم کشورمبدا را دریافت نماید. هدف از بوجود آمدن این ویزا جذب سرمایه‌های خارجی، رشد و توسعه اقتصادی، اشتغال زایی، پیشرفت علمی و جذب طرح های استارت آپی و کارآفرینی است. اگر قصد گرفتن اقامت از طریق سرمایه‌گذاری را دارید و به دنبال سرمایه گذاری در پروژه‌های اقتصادی، یا راه‌اندازی و گسترش بیزینس خود در کشورهای خارجی هستید با شرکت زند آرتا همراه باشید.

شرایط و مراحل مهاجرت ازطریق سرمایه گذاری

شرایط  مهاجرت به قصد ویزای سرمایه‌گذاری در کشورهای مختلف پیچیدگی‌های متفاوتی دارد. اگر می خواهید با مهاجرت ازطریق سرمایه گذاری به اقامت دائم برسید لازم است به طور مختصر شناختی بر شرایط عمومی مهاجرت داشته باشید.

  • اولین قدم اقدام به اخذ مدرک زبان است که کسب حد نصاب آن برای مهاجرت لازم است.
  • برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و کسب اقامت دائم در بعضی کشورها نیازمند نمره آیلتس جنرال در حد نمره ۵ می باشند.
  • شخص لازم است تجربه مدیریت یک کسب ‌وکار با ارزش حداقل تایین شده توسط هر کشور را در کشور سابق خود داشته باشید.
  • برخی از برنامه های مهاجرتی نیازمند مدرک لیسانس هستند.
  • شخص باید قادر به سرمایه گذاری در کشور مبدا باشد. مثلا ثبت شرکت یا خرید یک بیزینس جدید یکی از روش‌های سرمایه گذاری در کشورهای خارج است.
  • حداقل چهار سال از مدت زمان سرمایه‌گذاری فرد مهاجر گذشته باشد. یا شخص باید بتواند ثابت کند که سابقه چند ساله در اداره یک شغل در کشور محل سکونت خودرا دارد و یا مدیریت یک بیزنس را دارد.
  • حداقل دو سال از این چهار سال، با این ویزای موقت درکشور مبدا زندگی کرده باشید.
  • در بعضی از کشورها خرید ملک و ثبت آن به نام خریدار روش دیگری برای سرمایه گذاری و اخذ اقامت دائم است که برای خود شرایط ویژه دارد.
  • برای مهاجرت ازطریق سرمایه گذاری لازم است شخص مهاجر تمکن مالی خود را اثبات نماید. این تمکن مالی تقریبا با مدارک مالی و بانکی و همچنین اسناد ملکی قابل ارائه می باشد.
investment 600x900 - مهاجرت ازطریق سرمایه گذاری
investment 600x900 - مهاجرت ازطریق سرمایه گذاری

مزایای مهاجرت ازطریق سرمایه گذاری

هر کشوری با توجه به وضعیت اقتصادی و سیاسی که دارد، برای سرمایه گذاران خارجی خود دارای مزایای متعددی است که در زیر به برخی از آنها اشاره می‌کنیم.

امتیازات ثبت شرکت

  • با ثبت شرکت در یک کشور خارجی می‌توانید از امتیازات بانک‌های این کشور و همچنین بانک‌های بین‌المللی استفاده کنید.
  • اینترنت بانک، کارت‌های اعتباری ویزا و مستر و همچنین دسته چک امتیازات بعدی هستند که در کسب و کار بسیار لازم می‌باشند.
  • بعد از ثبت شرکت، شما می‌توانید ازهر کدام از بانک‌ها تا سقف ۷۰۰ هزار دلار، وام شرکتی دریافت نمایید.

امتیازات سرمایه‌گذاری در خرید ملک:

  •  امکان فروش خانه خریداری شده پس از گذشت ۳ سال بدون باطل شدن  حق شهروندی
  • امنیت و ثبات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی مناسب برای سود و بهره‌وری سریع
  • امکان اخذ اقامت  کشورهای همسایه پس از دریافت درجه شهروندی
  •  دریافت ویزای سرمایه‌گذاری بدون نیاز به اعلام دارایی‌ها و سرمایه خود در خارج ازکشور
  •  داشتن حقوق شهروندی بدون نیاز به باطل کردن تابعیت کشور خود ( شهروندی دوگانه)

امتیازات برتر مهاجرت از طریق سرمایه گذاری

  • برخورداری از امکانات  رفاهی زندگی در یک کشور پیشرفته با کیفیت بالاتر
  • فراهم شدن امکانات اقامت موقت طولانی یا حتی اقامت دائم
  • امتیاز تحصیل رایگان فرزندان
  • امکان رشد اقتصادی، ریشه انداختنن دریک کشور ثروتمندتر با برد سرمایه گذاری مطمعن‌تر
  • امکان مسافرت طولانی به کشورهای همسایه
  • استفاده از خدمات بیمه‌ای عالی با پشتیبانی قوی برای اطمینان خاطر بیشتر

اگر قصد مهاجرت ازطریق سرمایه گذاری را دارید !

همین حالا با کارشناسان مهاجران زند آرتا صحبت کنید.

روش‌های مختلف مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری در کشورهای اروپایی به شرح زیر است :

سرمایه‌گذاری استانی

استان‌های کانادا در برنامه‌های مهاجرت استانی خود، انواعی از گروه‌های کارآفرینی را ارائه می دهند. سرمایه گذاران از طریق یکی از این گروه‌ها می توانند در استان خاصی کسب و کار راه اندازی کنند.

سرمایه‌گذاری از طریق کارآفرینی

فرانسه یکی از ارزان ترین کشور‌ها برای مهاجرت از طریق سرمایه‌گذاری است. هرچند به‌راحتی اقامت و پاسپورت به افراد خارجی نمی‌دهد؛ مگر اینکه فرد قصد سرمایه‌گذاری‌کردن در آن کشور را داشته باشد. این سرمایه گذاری می تواند سرمایه‌گذاری از طریق خوداشتغالی و ایجاد اشتغال باشد و یا از طریق کار آفرینی اتفاق بیافتد.

سرمایه‌گذاری از طریق استارتاپ

برنامه ویزای استارتاپ کانادا، برای کارآفرینانی است که پتانسیل ایجاد شرکت نوآورانه‌ای را دارند و می توانند در مقیاس جهانی رقابت کرده و شغل ایجاد کنند. مثلا برای ایجاد یک استارتاپ جدید در کشور ایتالیا باید حداقل ۵۰ هزار یورو داشته باشند یا مبلغی حدود ۱۰۰ هزار یورو را در شرکتی از قبل تأسیس شده در این کشور سرمایه‌گذاری کرده باشند.

سرمایه‌گذاری از طریق خرید خانه

خرید املاک و مستغلات یکی از روشهای آسان مهاجرت سرمایه گذاری است. شما می توانید با خرید خانه در قبرس در مناطق ساحلی از ۴۰٫۰۰۰ پوند برای آپارتمان و ۸۰٫۰۰۰ پوند برای ویلا آغاز  کنید. یا در کشور فرانسه ضروری است به‌ازای هر فرد از خانواده مقدار ۱۷ الی ۳۴ مترمربع را خریداری کنید.

Migration through investment - مهاجرت ازطریق سرمایه گذاری

انواع روش های سرمایه گذاری در خارج از کشور

شرایط اخذ ویزای سرمایه گذاری در هر کشور متفاوت است. در سالهای اخیر Golden visa  به لیست  برخی از کشورهای بزرگ و پیشرفته، برای جذب سرمایه ورودی به داخل کشور، افزوده شده است. ذیلا به هزینه مهاجرت ازطریق سرمایه گذاری و  روشهای سرمایه گذاری برخی از کشورها اشاره شده است:

استرالیا

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به کشور استرالیا در زمینه خرید بیزینیس بیشتر جوابگو است. داشتن ایده نو و زود بازده برای تاسیس یک استارت آپ ایده خوبی برای سرمایه گذاری مهاجرتی است. انواع روشهای سرمایه گذاری در این کشورعبارتند از

  1. ویزای نوآوری تجاری
  2. ویزای سرمایه‌گذاری معمولی
  3. ویزای سرمایه‌گذاری ویژه
  4. ویزای سرمایه‌گذاری تضمینی
  5. ویزای کارآفرینی

مهاجرت سرمایه گذاری در استرالیا دارای محدودیت سنی است.

کانادا

برای مهاجرت به کانادا ۳ راه سرمایه گذاری وجود دارد.

  1. فرد متقاضی در برنامه‌های اعلام شده استانی کانادا برای سرمایه گذاری شرکت کند.
  2. آنکه فرد در کانادا ایجاد خود اشتغالی کند که در خود اشتغالی حتما باید مالیات پرداخت کند.
  3. راه سوم آنکه یک استارت آپ ایجاد کند و کارآفرینی داشته باشد.

آمریکا

معروفترین روش اخذ ویزای سرمایه گذاری آمریکا EB5 است

  1. با این ویزا فرد لازم است با مبلغی حدود ۱میلیون و ۸۰۰ یا ۹۰۰ هزار دلار برای مناطق محروم سرمایه‌گذاری کند .
  2. از طریق کارآفرینی،مبلغ ۱ میلیون دلار برای ۱۰ شهروند آمریکایی اشتغال زایی تمام وقت ایجاد کند.
  3. و راه سوم اینکه با سرمایه گذاری ۵۰۰ هزار دلار در یک منطقه محروم آمریکا یک کسب و کار جدید راه اندازی نماید.

یونان

یونان مطلوب ترین اقامتگاه و مقرون‌ به صرفه‌ترین گزینه برای مهاجرت سرمایه گذاری است. شما می‌توانید با سرمایه‌گذاری مبلغ ۲۵۰ هزار یورو به این ویزا دسترسی پیدا کنید. سرمایه گذاری در یونان به روش‌های مختلف زیر امکان پذیر می‌باشد :

  1. خرید ملک
  2. ثبت شرکت
  3. کارآفرینی
  4. راه‌اندازی استارت‌آپ
  5. خرید اوراق قرضه
  6. از طریق برنامه خود حمایتی

قبرس

بهترین کشور برای سرمایه گذاری ایرانیان از طریق ملک قبرس است. برای سرمایه گذاری در قبرس شما به حداقل سرمایه ۲ الی ۲.۱۵ میلیون یورو نیاز دارید و همچنین می‌بایست ملکی به ارزش ۳۰۰.۰۰۰ یورو را خریداری نمایید که معاف از مالیات شوید.

لهستان

ساده‌ترین راه سرمایه‌گذاری در لهستان، از طریق صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس (ETF) است. این صندوق تا آگوست ۲۰۱۷، ۳۴۲ میلیون دلار سرمایه داشته است و سرمایه‌گذاران بین‌المللی بسیاری را به خود جلب کرده است.

سوالات متداول در مورد مهاجرت ازطریق سرمایه گذاری

بهترین کشور ها برای سرمایه گذاری کدامند ؟

از جمله مواردی که یک کشور را منحصربه‌فردبرای مهاجرت می‌کند، مردم، محیط، روابط، چارچوب، آموزه‌ها و فن‌های آن کشور است. مهاجرت از طریق سرمایه گذاری امروزه در تعداد زیادی از کشورها مجاز شده است. از جمله کشورهایی که در سال‌های اخیر در زمینه ویزای سرمایه‌گذاری بسیار مورد توجه بوده و محبوب متقاضیان قرار گرفته است، می‌توان به کشورهای آمریکا، پرتغال، کانادا، انگلستان، اسپانیا، استرالیا، قبرس و... اشاره کرد.

قدرتمند‌ترین واحد پول بین‌المللی شناخته شده دلار آمریکاست .بطوری که ارزش سایر واحدهای پولی در کشورهای توسعه یافته نسبت به دلار آمریکا سنجیده می‌شود. پس مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به آمریکا بسیار سود آور می تواند باشد.

بریتانیا یکی از کشورهای سرمایه‌داری است که امکان دریافت اقامت دائم از طریق سرمایه‌گذاری را برای متقاضیان فراهم کرده است.

استرالیا یکی از قوی‌ترین کشورهای جهان از نظر اقتصادی است. مؤسسات موفق، بهره‌وری بالاتر از سطح متوسط و ریسک پایین سرمایه‌گذاری در کسب‌وکار، استرالیا را به کشوری محبوب برای سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است. استرالیا بهترین کشور برای سرمایه گذاری ایرانیان می تواند باشد.

املاک و مستغلات از رشد خوبی در پایتخت کشورمجارستان برخوردار است و همین امر افراد بسیاری را برای سرمایه گذاری بر روی ملک بسوی خود جلب کرده است. 

موقعیت جغرافیای بی‌نظیر یونان و هزینه کم برای دریافت ویزای دائمی طلایی اروپا باعث شده یونان به یکی لز کشورهای محبوب برای سرمایه گذاری مهاجرتی تبدیل شود. همچنین فاصله کم یونان با قاره آفریقا سبب شده تا یک ساعته از طریق راه های هوایی به هرکدام از این قاره‌ها، سفر کرد.

یکی از راه‌های ثروتمند شدن سرمایه‌گذاری در بخش کالاها و خدمات اساسی فیلیپین است. موقعیت استراتژیک فیلیپین در منطقه‌ی جنوب شرقی آسیا به‌شکلی است که بازار اصلی خرید برای میلیون‌ها نفر به‌شمار می‌رود. 

در حالت کلی خرید ملک می تواند مستقیما منجر به اخذ تابعیت کشور مقصد گردد. کشورهای ترکیه و دو مینیکا از این حیث بهترین کشور برای سرمایه گذاری مهاجرتی هستند.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای سرمایه‌گذاری برای مهاجرت

از آنجایی که نوع سرمایه گذاری هر کس  متفاوت است، بسته به نوع ویزای سرمایه‌گذاری انتخابی، مدارک آن ممکن است متفاوت باشد. هر کشوری مدارک خاصی برای صدور این ویزا از متقاضی طلب می‌‌کند. فارغ از نوع دقیق ویزای سرمایه‌گذاری (نظیر خرید ملک، خرید سهام، استارت آپ و کارآفرینی و...) ابتدایی‌ترین مدارک لازم برای این روش مهاجرت عبارتند از:

  •  مدارک هویتی شامل پاسپورت  یا گذرنامه معتبر، شناسنامه عکس دار و کارت ملی هوشمند
  • ارائه ترجمه کلیه مدارک هویتی خود و همسر + سند ازدواج (در صورت تاهل)
  • گردش حساب بانکی ۴ ماه اخیر، فاکتور و تمامی اسناد مشخص کننده میزان خرید و فروش شما
  • مدارک دانشگاهی شامل آخرین مدرک تحصیلی متقاضی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • ارائه مدرک آیلتس با نمره مشخص شده هر کشور
  • گواهی حسابرسی دفتر کل و دفتر روزنامه به وسیلۀ یک حسابدار رسمی
  • اسناد تمامی دارایی‌های خود و همسرتان در غالب مدارک بانکی، سند خانه، ماشین، زمین، مغازه و...
  • مدارک پزشکی شامل گواهی آزمایشات پزشکی یا کارت واکسینه کرونا که توسط پزشک معتمد سفارت تایید شده باشد
  • مدارک اثبات تمکن مالی
  • ارائه  مبلغی دلار به برخی از کشورها در صورت عدم وجود مدرک آیلتس
  • ارائه تصویر محل کار و غرفه‌های تجاری شما در نمایشگاه‌های مختلف
  • طرح بیزینس یا کسب‌وکار شما
  • اسناد و مدارک اثبات دارائیها، اموال وسرمایه شما
  •  روزمۀ کامل از سوابق کاری و مدیریتی شما
  • گواهی اشتغال و سوابق بیمه و فیش حقوقی برای کارمندان
  • جواز کسب شرکت دو سال اخیر و سایر اسناد مرتبط با آن

 

به این محتوا امتیاز دهید ، امتیاز شما برای ما مهم است

برای انتقادات و پیشنهادات با ما در ارتباط باشید و همچنین اگر سوالی داشتید کارشناسان ما آماده مشاوره به شما عزیزان میباشند و همچنین برای تماس سریع با کارشناسان ما و درخواست وقت مشاوره می توانید از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید.

پیام های خود را از طریق فرم زیر ارسال کنید

    برای مشاوره تماس بگیرید!

    موسسه مهاجرتی زند آرتا