اقامت کانادا
آنچه در این مطلب میخوانیم

طبیعتا یکی از اصلی ترین اهداف افرادی که مهاجرت می کنند، کسب اقامت کشور مورد نظرشان است.کانادا کجاست و به چه علت این همه با استقبال ایرانیان مواجه است.برای اینکه یک شهروند کانادایی به شمار آییم چه کارهایی در آغاز لازم است؟ برای مهاجرت به کانادا و اخد اقامت دائم کانادا ازچه کارهایی لازم است. در مقاله امروز در تلاشیم تا با اطلاعاتی که تیم محتوای زند آرتا بدست آورده است، به بررسی بهترین روش های اخذ اقامت دائم کانادا یکی از پرطرفدارترین کشورهای مهاجرتی بپردازیم.

در حالت کلی اقامت خود به دو دسته موقت و دائم تقسیم می شود که با شهروندی و اخذ پاسپورت آن کشور متفاوت است. صحبت در این مقاله در رابطه با مهاجرت دائم خواهد بود.

۰۱. اخذ اقامت دائم کانادا از طریق ویزای کاری

همانطور که در مقاله های قبلی به بررسی راه‌های مهاجرت به کانادا پرداختیم، تقریبا می توان دو روش اصلی داشتن پیشنهاد شغلی از کارفرمای کانادایی و ثبت پروفایل در برنامه نیروی متخصص کانادا یا همان اسکیلد ورکر را راه های اصلی مهاجرت کاری به کانادا نام برد.

که در مورد اول یعنی داشتن جاب آفر که البته پیدا کردن آن به جز در مشاغل مربوط به حوزه آی تی کار راحتی هم نیست، شما بطور میانگین بعد از ۳ تا ۵ سال کار در داخل خاک کانادا برای کارفرمایی که برای شما اجازه کار دریافت کرده است می توانید در برنامه های اقامت دائم این کشور شرکت کنید. اگر در مورد جاب آفر اطلاعات زیادی ندارید حتما مقاله مربوط به جاب آفر چیست را بخوانید

و در روش دوم یعنی شرکت در برنامه اسکیلد ورکریا همان برنامه نیروی متخصص کانادا در صورت داشتن شرایط اولیه و بعد از گزینش توسط برنامه های استانی فدرال و یا استانی با توجه به مشاغل مورد نیاز این ایالت ها از ابتدا می توانید با اقامت دائم کانادا وارد این کشور شوید.

راه های مهاجرت به کانادا
اینم بخون

۰۲. اخذ اقامت دائم کانادا از طریق ازدواج و یا تولد فرزند

در مورد اول طبیعتا برای اخذ اقامت دائم کاناد احتیاج هست که شما با یکی از شهروندان این کشور ازدواج کنید که تمکن مالی ساپورت هزینه های شما را داشته باشد و البته این ازدواج قابل اثبات و صوری هم نباشد، در این صورت می توانید از طریق روش اسپانسرشیپ خانواده اقامت دائم کانادا را بدست آورد. در مورد دوم یعنی همان تولد فرزند هم، اگر شما فرزند خود را داخل خاک کانادا به دنیا بیاورید حتی اگر هر دوی والدین تابعیت این کشور را نداشته باشند بر اساس قانون خاک تنها فرزند به دنیا آمده در این کشور اقامت دائم کانادا را بدست می آورد.

۰۳. اخذ اقامت دائم کانادا از طریق تحصیل در کانادا

طبق قوانین اداره مهاجرت کانادا برای دوره های تحصیلی بیشتر از ۸ ماه بعد از تحصیل اجازه کار به دانشجویان داده می شود و اقامت آنها برای پیدا کردن شغل و بدست آوردن تجربه کار کانادایی تمدید می شود. بعد از آن شما با پیداکردن کار در کانادا و انجام حداقل یک سال کار در این کشور می توانید با استفاده از امتیاز تجربه کار کانادایی در برنامه های اخذ اقامت دائم کانادا شرکت کنید.

۰۳. اخذ اقامت دائم کانادا از طریق تحصیل در کانادا

طبق قوانین اداره مهاجرت کانادا برای دوره های تحصیلی بیشتر از ۸ ماه بعد از تحصیل اجازه کار به دانشجویان داده می شود و اقامت آنها برای پیدا کردن شغل و بدست آوردن تجربه کار کانادایی تمدید می شود. بعد از آن شما با پیداکردن کار در کانادا و انجام حداقل یک سال کار در این کشور می توانید با استفاده از امتیاز تجربه کار کانادایی در برنامه های اخذ اقامت دائم کانادا شرکت کنید.

۰۴. اخذ اقامت دائم کانادا از طریق ایجاد استارت آپ

استارت آپ ها یکی از سریع ترین روش های اخذ اقامت دائم بسیاری از کشورها از جمله کانادا هستند و همانطور که در مطالب قبلی هم عنوان کردیم شرایط اصلی راه اندازی یک استارت آپ در کشور کانادا که منجر به اخذ اقامت این کشور شود،  داشتن ایده ای خلاقانه، نو و قابل اجرا در این کشور و همچنین مدرک زبان ایلتس ۵ می باشد که بعد از بررسی های اداره مهاجرت کانادا در صورت سود ده بودن بیزینس پلن شما امکان موافقت و سرمایه گذاری توسط دولت کانادا روی طرح شما وجود دارد.

اکسپرس اینتری کانادا
اینم بخون

۰۵. اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری

کشور کانادا به دلیل وجود بیزینس های فعال بسیار و رابطه خوب با سایر کشورهای جهان علی الخصوص آمریکا یکی از بهترین کشورها برای سرمایه گذاری و رشد اقتصادی شما می باشد.

راه های متنوعی برای اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری از جمله، خرید بیزینس، کارآفرینی و خوداشتغالی در این کشور وجود دارد که نیازمند بررسی مدارک تمکن مالی شما و همونطور ورود سرمایه حداقل ۴۰۰ هزار دلاری به این کشور دارد

۰۶. اقامت کانادا از طریق خوداشتغالی هنرمندان و ورزشکاران

همچنین به عنوان راه آخر اگر ورزشکار و یا هنرمند کار درستی هستید که عناوین بین المللی و کشوری دارید و بین ۲ تا ۵ سال قبل از مهاجرت خود مشول فعالیت حرفه ای ورزشی یا هنری بوده اید می توانید شانس خود را از طریق ویزای خوداشتغالی کانادا برای اخذ اقامت دائم کانادا امتحان کنید. برای خواندن اطلاعات کامل در این زمینه مقاله مربوط به اقامت کانادا از طریق خود اشتغالی را بخوانید

نتیـــــجه گیــــری

هر کدام از روشهای کسب اقامت دائم از قبیل ویزای کاری، ازدواج، استارت آپ، اقامت تحصیلی، اقامت خود اشتغالی یا اقامت از طریق سرمایه گذاری شرایط و ضوابط خاص خود را دارد. کارشناسان مجرب موسسه مهاجرتی زند آرتا در تک تک این موارد تجربه کافی داشته و با آگاهی از آخرین تغییرات در زمینه های مهاجرتی، راهنمای شما عزیزان خواهند بود. با زند آرتا با اطمینان بیشتر قدم بردارید.

به این محتوا امتیاز دهید ، امتیاز شما برای ما مهم است

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مـوسسـه بیـن المـللی مهـاجـران زنـد آرتـا

ما در موسسه بین المللی مهاجران زند آرتا، با بهره گیری از تیم وکلای مهاجرتی مجرب در ۱۰ کشور جهان، با دو شعبه فعال در تهران و آتن اماده ارائه خدمات تخصصی در زمینه مهاجرت و اخذ ویزا برای شما عزیزات هستیم.

بـرای مشــاوره یـا اطـلاعـات بیـشتر با شـماره تـلفن زیـر تـماس حاصـل فـرماییـد

(10 خط) ۱۱۰۰ ۸۸۵۳ – ۰۲۱

برای انتقادات و پیشنهادات با ما در ارتباط باشید و همچنین اگر سوالی داشتید کارشناسان ما آماده مشاوره به شما عزیزان میباشند و همچنین برای تماس سریع با کارشناسان ما و درخواست وقت مشاوره می توانید از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید.

پیام های خود را از طریق فرم زیر ارسال کنید

    برای مشاوره تماس بگیرید!

    موسسه مهاجرتی زند آرتا