ویزای تحصیلی آمریکا
آنچه در این مطلب میخوانیم

بسیاری از دانشجویان بین المللی علاقه زیادی به تحصیل و دریافت ویزای تحصیلی آمریکا دارند. کیفیت بالای سیستم آموزشی، برنامه درسی منحصر به فرد، حضور در محیط چند فرهنگی و فرصت های فراوان شغلی بعد از تحصیل از عواملی هستند که باعث ترغیب این افراد نسبت به تحصیل در آمریکا شده است. با زند آرتا همراه شوید تا اطلاعاتی کوتاه در این مورد داشته باشیم.

مزایای تحصیل در کشور آمریکا

آمریکا از ۶ جهت مقصدی مناسب جهت ادامه تحصیل و زندگی است:

  1. کیفیت بالای سیستم دانشگاهی آمریکا و برتری استانداردهای آکادمیک  دانشگاههای آن نسبت به سایر کشورها
  2. سیستم آموزشی جامع دانشگاه ها و کالج های آمریکایی
  3. داشتن سیستم پشتیبانی قوی از دانشجویان بین المللی
  4. تنوع فرهنگی ، نژادی و قومیتهای مختلف در این کشور
  5. زندگی پر جنب و جوش با تجربیات جدید فرهنگی و شیوه زندگی مدرن در محوطه دانشگاه
  6. وجود فرصت های مناسب برای تحقیق، تدریس و آموزش با تکنیک های علمی پیشرو جهان

US VISA - ویزای تحصیلی آمریکا

انواع ویزای تحصیلی امریکا

ویزای تحصیلی امریکا سه نوع است.  ویزای F ، ویزای M و ویزایJ . رشته تحصیلی و محل تحصیل انتخابی شما مشخص می‌کند که به کدام یک از این ویزاها نیاز دارید.

ویزای نوع  M آمریکا

ویزای نوع F در حقیقت رایج ترین نوع ویزای دانشجویی است. اگر به یک  مدرسه، کالج یا دانشگاه معتبر این کشور، با دوره زبان انگلیسی و با دوره تحصیلی بیش از ۱۸ ساعت در هفته نیاز دارید، باید ویزای F-1  اخذ نمایید.

ویزای نوع   Mآمریکا 

ویزای نوع M برای آن دسته از دانش آموزان بین المللی است که در تحصیلات حرفه ای و غیر دانشگاهی ثبت نام کرده‌اند. این دوره‌ها می­تواند شامل کلاس های آشپزی ، دوره‌های زبان ، آرایشگری و سایر دوره‌ها باشند. ویزای غیر مهاجرتی نوع M  فقط برای یک سال معتبر است. دارندگان این ویزا فقط می توانند به مدت شش ماه در ایالات متحده آمریکا تحصیل کنند و در صورت تمایل به انتقالی فقط در شش ماه اول درخواست انتقالی داشته باشند.

اقامت یونان همراه با خانواده
اینم بخون

ویزای تحصیلی نوع J آمریکا

ویزای تحصیلی J مخصوص فرصت‌های مطالعاتی است. افرادی که می‌خواهند تحقیق یا تدریس در دانشگاه‌های آمریکا را داشته باشند، درخواست این نوع ویزا را می دهند. مدت زمان اعتبار ویزای تحصیلی J1 بر اساس طول دوره ای که انتخاب کرده‌اند،  متغیر است. معمولا مدت رمان اعتبار ویزای تحصیلی J1  دو سال است. اگر دارنده این ویزا بخواهد همسر و فرزندان خود را هم به آمریکا دعوت کند، باید برای آنها  درخواست ویزای J2 نماید.

 

تفاوت انواع ویزاهای تحصیلی آمریکا

دانشجویانی که قصد تحصیل در آمریکا را دارند باید ویزای تحصیلی F یا M را تهیه کنند. از نظر شرایط ویزای تحصیلی M  مانند  F می‌باشد. تفاوت ویزای تحصیلی M1 با ویزای F1 در این است که ویزای M1 تنها برای برخی از رشته های فنی و حرفه‌ای می‌باشد، در حالی که ویزای F1 برای تحصیل در موسسات آموزشی نیست.

دانشجویان با ویزای نوع B یا از طریق برنامه معافیت ویزا (VWP)، نمی توانند تحصیل کنند، مگر اینکه بخواهند مطالعه تفریحی داشته باشند. ویزای بازدید B برای دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت تفریحی مناسب است.

ویزای تبادل، یک ویزای غیر مهاجرتی است که از طریق آن اداره مهاجرت آمریکا به محققان، اساتید و بازدید کنندگان اجازه می دهد به منظور تبادل فرهنگ و علم وارد ایالات متحده شوند، که آن هم نیار است که از یک دانشگاه، بخش خصوصی و یا دولت آمریکا دعوتنامه داشته باشند. از طرفی دارندگان ویزای J باید پس از اتمام دوره۳۰ روزه خاک امریکا را ترک کنند.

ویزای تحصیلی آمریکا با همسر

شخصی که ویزای تحصیلی نوع ۱ ( F1, M1, J1 ) را دریافت کرده می تواند، همسر و فرزندان مجرد زیر ۲۱ سال خود را نیز همراه خود به آمریکا بیاورد. ویزای تحصیلی مذکور این امکان را می دهد که اعضای خانواده وی  با ویزای تحصیلی نوع ۲ اجازه تحصیل در آمریکا را داشته باشند. معمولا در سفارت از همسر و فرزندان نیز مصاحبه می شود اما سوالات اصلی از متقاضی ویزای تحصیلی نوع ۱ پرسیده می شود. معمولا همراه بردن هر عضو خانواده بین ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار به تمکن مالی برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا اضافه می‌کند.

نقش دانشگاه‌های برتر جهان در مهاجرت تحصیلی
اینم بخون

 

چگونگی دریافت اقامت دائم  با ویزای تحصیلی آمریکا

با گرفتن ویزای تحصیلی فقط اقامت موقت آمریکا را خواهید داشت و بعد از پایان تحصیل  اجازه ندارید در آمریکا بمانید.  بهترین  راه ممکن برای اخذ اقامت دائم آمریکا برای ایرانیان، اخذ ویزای تحصیلی آمریکا، تبدیل آن به ویزاهای مهاجرتی و در نهایت اخذ گرین کارت آمریکاست. هر چند این روند بسیار دشوار است. اما چهار راه وجود دارد که دانشجویان بین المللی با ویزای F-1 می توانند گرین کارت دریافت کنند.

  1. دانشجویان می‌توانند بعد از اتمام تحصیل به مدت یکسال مشغول کار شوند و بعد از آن درخواست تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری H1-B را بدهند. این افراد می توانند، پس از ۵ سال کار ، اقامت دائم آمریکا را تقاضا کرده و گرین کارت آمریکا را دریافت نمایند. همچنین اگر در حین تحصیل مشغول به کار شوند، می توانند از کارفرما حمایت مالی دریافت کنند.
  2. یک راه راحت دیگر ازدواج با شهروند آمریکایی است که شرایط خاص خود را دارد.
  3. راه سوم سرمایه گذاری در خاک آمریکا می باشد که از این طریق بتوانید برای چند شهروند آمریکایی ایجاد اشتغال کنید.
  4. چنانچه ایده خاص یا اختراع خاصی دارید، درخواست خود به عنوان فردی با توانایی های خارق العاده  را مطرح نماید.  این روش راه چهارم است که شما با اثبات آن می توانید شانس خود را بالا ببرید.

سخن پایانی

با اخذ ویزای تحصیلی آمریکا علاوه بر اینکه از مزیت تحصیل در بهترین و معتبرترین دانشگاه ها و موسسات آموزشی جهان بهره مند می‌شوید، فرصتی ایده آل برای کار در آمریکا و اخذ اقامت دائم این کشور را نیز خواهید داشت. با زند آرتا همراه شوید تا اطلاعات لازم در این زمینه را کسب کنید.

فرصت‌های مهاجرت به یونان: راهکارها و چالش‌ها
اینم بخون

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مـوسسـه بیـن المـللی مهـاجـران زنـد آرتـا

ما در موسسه بین المللی مهاجران زند آرتا، با بهره گیری از تیم وکلای مهاجرتی مجرب در ۱۰ کشور جهان، با دو شعبه فعال در تهران و آتن اماده ارائه خدمات تخصصی در زمینه مهاجرت و اخذ ویزا برای شما عزیزات هستیم.

بـرای مشــاوره یـا اطـلاعـات بیـشتر با شـماره تـلفن زیـر تـماس حاصـل فـرماییـد

(10 خط) ۱۱۰۰ ۸۸۵۳ – ۰۲۱

برای انتقادات و پیشنهادات با ما در ارتباط باشید و همچنین اگر سوالی داشتید کارشناسان ما آماده مشاوره به شما عزیزان میباشند و همچنین برای تماس سریع با کارشناسان ما و درخواست وقت مشاوره می توانید از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید.

پیام های خود را از طریق فرم زیر ارسال کنید

    برای مشاوره تماس بگیرید!

    موسسه مهاجرتی زند آرتا