ویزای کار آلمان | بررسی انواع ویزای کار در آلمان + هزینه ها

ویزای کار آلمان
آنچه در این مطلب میخوانیم

ویزای کار آلمان تحت عناوین ویزای (Blue card) آلمان و ویزای جستجوی کار آلمان (job seeker) از پرطرفدارترین ویزاهای کاری در دنیا هستند. 

 تنها ۳۰درصد از جمعیت آلمان بین ۱۸ تا ۶۵ سال دارای مدارک دانشگاهی هستند و با توجه به اقتصاد همواره رو به رشد کشور آلمان این میزان پاسخگوی نیاز این کشور نیست به همین دلیل در سال های اخیر این کشور از ورود دانشجویان ،متخصصین و تکنسین ها به شدت استقبال می کند. رشد جمعیت درآلمان سیر نزولی دارد به همین دلیل نیاز زیادی به متعادل سازی جمعیت از طریق جذب افراد غیر آلمانی و حتی خارج از اتحادیه اروپا بوجود می آید.

پس از اینکه آلمان با معضل کرونا مواجه شد ورود مهاجران و نیروی کار کاهش فراوان یافت. در حال حاضر کشور آلمان مجددا سفارت خود را در ایران باز کرده است و شاید بتوان گفت این روزها بهترین زمان برای مهاجرت به کشور آلمان به حساب می آید.

با توجه به شرایط شما از لحاظ مالی، میزان تحصیلات، سن و سابقه کار، در حال حاضر کشور آلمان منعطف ترین مقصد برای مهاجرت شماست. برای مثال فردی با سن پایین مدرک دیپلم و بدون سابقه کاری میتواند واجد شرایط باشد و یا فردی بواسطه تجربه کاری موفق در زمینه ی فنی مهندسی میتواند به راحتی شانس خود را برای یافتن شغلی مناسب با در آمد خوب امتحان کند و خوانواده ی خود را نیز همراه خود ببرد.

اگر قصد دریافت ویزای کار آلمان را دارید از طریق لینک زیر فرم ارزیابی را تکمیل و شرایط خود را با ما در میان بگذارید تا کارشناسان ما با توجه به شرایط و علایقتان بهترین گزینه ها را به شما پیشنهاد دهند

انواع ویزای کار در آلمان

Job seeker

ویزای کوتاه مدت شش ماهه که از طرف سفارت آلمان صادر می شود. فرد متقاضی می بایست در این مدت بتواند شغل مورد نظر خود را پیدا کند درغیر اینصورت باید به کشور خود برگردد.

مهاجرت به آلمان از طریق پناهندگی
اینم بخون

 skilled worker visa

  • قبل ازعقد قرارداد موسسه مصاحبه ای با فرد متقاضی جهت ارزیابی سطح زبان متقاضی انجام می دهد. در این مرحله داشتن حداقل سطح  A2 ضروری است.   
  • پروسه کاریابی توسط موسسه بین ۹ تا ۱۲ ماه به طول می انجامد.
  • پس از یافتن کار توسط موسسه کارفرما مصاحبه ای با متقاضی انجام می دهد. در صورت قبول شدن فرد در این مصاحبه امکان پذیرفته شدن مصاحبه های بعدی بسیار بالا خواهد بود.
  • به محض انجام شدن این مراحل موسسه نامه ای را از اداره ی اتباع خارجی در آلمان دریافت می کند که فرد متقاضی می بایست برای دریافت ویزابا این نامه به همراه قرارداد کاری که با کارفرما تهیه شده است به سفارت مراجعه کند.

(لازم به ذکر برای دریافت این ویزا نیازی به تعیین وقت در سفارت نیست. سفارت بعد از دریافت مدارک با متقاضی تماس خواهد گرفت . پروسه ی دریافت مدارک توسط سفارت تا تماس با متقاضی حداکثر بین شش تا هفت ماه طول خواهد کشید.)

  • رشته های IT ، مهندسی کامپیوتر، زیر شاخه های پزشکی از جمله پرستاری و مهندسی مکانیک متقاضی زیادی در این کشور دارند.
  • متقاضیان رشته هایی مثل مهندسی ساختمان و عمران باید صبر بیشتری داشته باشند و ممکن است پروسه کاریابی آن ها تا۱۸ ماه طول بکشد.
  • رشته های مربوط به مدیریت، MBA و حسابداری شانس زیادی در آلمان ندارند و موسسه از قبول پرونده های آن ها امتناع می کند.
  • محدودیت سنی برای ویزای کاری آلمان ۴۵ سال است. پرونده افراد بالای ۴۵ سال توسط موسسه به جریان نمی افتد.
  • بهترین زمان برای اقدام کردن ۲۵ تا ۴۳ سالگی است که در آن رشته بین دو تا سه سال سابقه کار داشته باشید. البته رشته های پزشکی و پرستاری می توانند بالای ۴۵ سال کار پیدا کنند.
  • بدون داشتن دانش زبان آلمانی موسسه اقدام به یافتن کار برای این افراد نمی کند.
  • حداقل مدرک مورد نیاز برای دریافت ویزا B2 برای رشته های مرتبط با پزشکی و B1 برای رشته های مهندسی است.
شرایط کار در آلمان برای ایرانیان
اینم بخون
german visa - ویزای کار آلمان | بررسی انواع ویزای کار در آلمان + هزینه ها

نتیـــــجه گیــــری

اگر قصد مهاجرت به آلمان را دارید و همینطوری میخواهید از طریق مهاجرت کاری اقدام کنید، میتوان گفت ویزای کار آلمان تحت عناوین ویزای (Blue card) آلمان و ویزای جستجوی کار آلمان (job seeker) از پرطرفدارترین ویزاهای کاری در دنیا هستند. 

به این محتوا امتیاز دهید ، امتیاز شما برای ما مهم است

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مـوسسـه بیـن المـللی مهـاجـران زنـد آرتـا

ما در موسسه بین المللی مهاجران زند آرتا، با بهره گیری از تیم وکلای مهاجرتی مجرب در ۱۰ کشور جهان، با دو شعبه فعال در تهران و آتن اماده ارائه خدمات تخصصی در زمینه مهاجرت و اخذ ویزا برای شما عزیزات هستیم.

بـرای مشــاوره یـا اطـلاعـات بیـشتر با شـماره تـلفن زیـر تـماس حاصـل فـرماییـد

(10 خط) ۱۱۰۰ ۸۸۵۳ – ۰۲۱

برای انتقادات و پیشنهادات با ما در ارتباط باشید و همچنین اگر سوالی داشتید کارشناسان ما آماده مشاوره به شما عزیزان میباشند و همچنین برای تماس سریع با کارشناسان ما و درخواست وقت مشاوره می توانید از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید.

پیام های خود را از طریق فرم زیر ارسال کنید

    برای مشاوره تماس بگیرید!

    موسسه مهاجرتی زند آرتا