مهاجرت به مونته نگرو

Montenegro

_

احتمالا زمانی که صحبت از مهاجرت به مونته نگرو می‌شود، بسیاری از افراد به یک چیز فکر می‌کنند: چگونه و از چه راهی به مونته نگرو مهاجرت کنیم؟ 

اطلاعات کلی درباره مهاجرت به مونته نگرو

کشور مونته نگرو در منطقه بالکان اروپا واقع شده است و کشوری با تنوع قومی و فرهنگی است. در این مطلب درباره این کشور، آب و هوا، اقتصاد، فرهنگ، برخی مناطق دیدنی آن و همینطور راه های مهاجرت به مونته نگرو آشنا خواهیم شد.

مونته نگرو کشوری در جنوب شرق اروپا است و با صربستان از شمال شرق، بوسنی و هرزگوین از شمال و آلبانی از جنوب شرق مرز مشترک دارد و از شمال غرب نیز به دریای آدریاتیک و مرز ساحلی با کرواسی و ایتالیا می رسد. این کشور پس از جنگ جهانی اول بخشی از یوگوسلاوی بوده است. در سال ۲۰۰۶ و در پی رفراندوم استقلال، مونته نگرو به عنوان کشوری مستقل شناخته می شود. مونته نگرو از سال ۲۰۱۷ به عضویت ناتو درامده است.

پایتخـت مـونته نـگرو پـودگوریسـا و مـرکز فرهنـگی و تاریخـی آن، شـهر قـدیمی ستیـنیه است.  

نام این کشور به معنای کوه سیاه است که از ظاهر کوه لووچن که از جنگل‌های انبوه پوشیده شده، گرفته شده است. بخش زیادی از مناطق مونته نگرو را کوه‌ها و رشته‌ کوه‌های بلند تشکیل می دهد. با این حال، مناطق دشتی نیز در این کشور دیده می شود.

اقتصاد و منابع مالی کشور مونته نگرو

مونته نگرو به عنوان کوچکترین کشور منطقه بالکان اقتصادی بیشتر مبتنی بر خدمات دارد که به سمت سیستم اقتصاد بازار در حرکت است.

مونته نگرو مناطق محدودی با خاک و آب و هوای مناسب جهت کشاورزی دارد اما کشاورزی و جنگل داری بخش مهمی از اقتصاد این کشور محسوب می شود. برخی از محصولاتی که در این کشور کشت می شود شامل گندم، قارچ، جو، زیتون، سیب، مرکبات، انگور و … است.

باغ‌های میوه و تاکستان‌ها بیشتر در قسمت جنوبی و در محدوده پادگوریکا و دریا قرار گرفته اند. از مشکلات کشاورزی در مونته‌ نگرو تغییرات اقلیمی است که این کار را با دشواری‌ هایی همراه کرده است.

از طرف دیگر، آهن و آلومینیوم از محصولات صنعتی اصلی مونته نگرو محسوب می شود و تقریبا ۹۰ درصد از تولید آنها به خارج از این کشور صادر می شود.

بوکسیت، ماده خام آلومینیوم، از منابع مهم موجود در این کشور است که بیشتر در نزدیکی شهر نیکشیت یافت می شود. چیزی در حدود یک دهم از نیروی کار تولیدی این کشور در همین منطقه مشغول فعالیت هستند. با این حال، در بخشِ کشاورزی پودگوریسا که شامل تولید و فراوری تنباکو نیز می شود، نیروی تولیدی بیشتری مشغول کار هستند.

گردشـگری نیـز از دیـگر منـابع درآمد ایـن کشـور اسـت و ساحـل ۲۵۰ کیلومتـری مونته نگرو از جـاذبه های گـردشگری مهـم آن محسـوب مـی شود. با ایـن حـال، ایـن منـبع درآمـد نیـز در دوران کـرونا دچـار رکـود بـوده اسـت.

از سال ۲۰۰۲ واحد پول رسمی مونته نگرو یورو است. بازار سهام در مونته نگرو از سال ۱۹۹۶ فعالیت خود را آغاز کرده است.

در سال ۲۰۱۹ تولید ناخالص داخلی مونته نگرو ۵.۴۲۴ بیلیون دلار بوده است.

نوع حکومت در کشور مونته نگرو به چه صورت است؟

ساختار حکومت مونته نگرو جمهوری پارلمانی است که رئیس جمهور در رأس آن قرار گرفته و به مدت پنج سال به طور مستقیم انتخاب می شود. در مونته نگرو نظام تک پارلمانی برقرار است.

به طور کلی، بخش‌های اجرایی، قانون گذاری و قضایی مونته نگرو به عنوان نهادهایی مستقل معرفی شده اند. با این حال، ساختار دموکراتیک این کشور از نظر استانداردهایی نظیر عدالت، انتخابات و آزادی رسانه در معرض سوال بوده است و در سال ۲۰۲۰ ارگان خانه آزادی آن را رژیمی دوگانه توصیف کرده است.

مونته نگرو در سـال ۲۰۰۶ بـا هـمه پرسـی از فـدراسیـون صـربستـان و مونته نگرو جـدا شـده و استـقلال خـود را اعـلام کـرده است.

  • اولین قانون اساسی این کشور در سال ۲۰۰۷ تصویب شده است.
  • در سال ۲۰۰۸ این کشور برای عضویت ناتو درخواست داده است.
  • در سال ۲۰۱۷ مونته نگرو به عضویت اتحادیه اروپا درآمده است.

جمعیت مونته نگرو

جمعیت مونته نگرو در سال ۲۰۲۲، براساس ارزیابی Worldometer از آخرین داده‌های سازمان ملل، ۶۲۸,۲۳۳ نفر است.

جمعیت کشور مونته‌ نگرو تنوع قومی زیادی دارد که ۴۵ درصد آن مونته نگرویی، ۲۹ درصد صرب، ۸.۶ درصد بوسنیایی، ۴.۹ درصد آلبانیایی، ۱ درصد رومی، ۱ درصد کروات، ۰.۳ درصد صرب‌مونته‌نگرویی، ۰.۳ درصد مصری و ۰.۳ درصد مونته‌نگرویی‌صرب هستند.

خدمات کشور مونه نگرو

جاهای دیدنی مونته نگرو

مونته نگرو سواحل و مناطق کوهستانی زیادی دارد که موجب پدید آمدن مناظر دیدنی بسیار در این کشور شده است. علاوه بر این، شهرها و مناطق تاریخی نیز در این کشور وجود دارند که از جاذبه‌های دیدنی آن به شمار می رود.

شهر و ساحل کوتور

  • کوتور از شهرهایی است که معماری آن از فرون وسطی حفظ شده است و سبک آن غالبا ونیزی می باشد.
  • کلیسای سنت تریفون یک کلیسای سنگی و از جاذبه‌های این شهر است.
  • در اطراف این شهر کوه های سر به فلک کشیده دیده می شوند که از جاذبه های گردشگری در این شهر است.
  • علاوه بر این، خود شهر نیز با کوچه‌ها و خیابان‌های در هم پیچیده سنگی‌اش به عنوان یک جاذبه توریستی محسوب می شود.

kotorcity - مهاجرت مونته نگرو

شهر اولسینیه

شهر اولسینیه که معماری آن ملهم از معماری یونانی، بیزانتین، ونیزی و آسیایی است از دیگر مقاصد مهم گردشگری در مونته نگرو محسوب می شود. در این شهر که جمعیت مسلمان زیادی هم دارد می‌توان مسجدهای جالبی هم مشاهده نمود.

ulcinj - مهاجرت مونته نگرو

شهر ستینیه

شهر ستینیه در قرن ۱۹ و اوایل قرن بیستم پایتخت مونته‌ نگرو بوده است و در حال حاضر نیز از شهرهای با جاذبه گردشگری این کشور محسوب می شود.

غار لیپا

این غار در چند کلیلومتری شهر ستینیه قرار گرفته است و یکی دیگر از جاذبه های مونته نگرو است. غار لیپا ۳.۵ کیلومتر درازی دارد و تالارهایی پوشیده از یخ‌های آویزان و رود زیر زمینی دارد.

دریاچه اسکادار

در مرز مونته نگرو با آلبانی، دریاچه اسکادار قرار گرفته است که محل زیست گونه‌‌های مختلف پرندگان و جانوران وحشی است.

skadar - مهاجرت مونته نگرو

کوه لووچن 

کوه و پارک ملی لووچن از مناطق دیدنی مونته نگرو است که نام این کشور نیز از این کوه گرفته شده است. این کوه از خلیج آدریاتیک شروع می شود و کرانه‌های آن تا شهر ساحلی کوتور ادامه می یابد.

lochen - مهاجرت مونته نگرو

کوه لووچن پر شیب و سنگی است و از درختان انبوه پوشیده شده است.

پارک ملی دورمیتور

از جاذبه‌های دیدنی مونته نگرو است که در آن ۱۸ دریاچه یخی، رودخانه تارا و دومین تنگ‌دره بزرگ دنیا یعنی تنگ‌دره تارا، قرار گرفته است.

در این پارک نیز انواع گونه‌های گیاهی و جانوری زندگی می‌کنند و محلی برای اسکی و فعالیت‌های آبی است.

park - مهاجرت مونته نگرو

علاوه بر این موارد، چشم‌اندازها و آثار تاریخی دیگری نیز در این کشور وجود دارد.

آب و هوای مونته نگرو

مونته نگرو آب و هوای مدیترانه‌ ای دارد  که تابستان‌های آن خشک و معتدل و زمستان‌های آن بارانی است. پودگوریسا که پایتخت این کشور محسوب می شود در سطح دریا قرار گرفته است و معمولا گرم‌ترین دما را در فصل‌های گرم ثبت می کند. شهر ستینیه که در ارتفاع ۲۲۰۰ پایی از سطح زمین قرار گرفته است در ماه‌های گرم سال هم آب و هوای خنکی دارد.

میزان بارندگی در کوهستان‌های مونته نگرو زیاد می باشد. مانند سایر مناطق نزدیک به دریای مدیترانه، غالب بارندگی ها در فصل‌های سرد سال رخ می دهد و به صورت رگباری و شدید است. علی رغم کوه‌های مرتفع و هوای سرد، مناطق پوشیده از برف کمتر در کوهستان‌های ساحلی این کشور دیده می شود.

فرهنگ مردم مونته نگرو

مونته نگرو از گذشته عضو کلیسای ارتودکس مسیحی صربی بوده است. از این رو، مسیحیت ارتودوکس رایج‌ترین مذهب در این کشور است. دومین مذهب رایج در این کشور اسلام است که تقریبا ۱۹ درصد از جمعیت را در بر می گیرد.

مونته نگرو به دلیل شرایط خاص تاریخی و جغرافیایی اش، منطقه ای بینافرهنگی محسوب می شود. فرهنگ مونته نگرو ترکیبی از فرهنگ‌های ارتودکس، عثمانی، اسلاویک و فرهنگ اروپای مرکزی و فرهنگ دریانوردان آدریاتیک است.

زبان رسمی این کشور مونته نگرویی است ولی جمعیت زیادی از اهالی این کشور به زبان صربی نیز صحبت می کنند. سایر زبان‌ها مثل زبان آلبانی، بوسنیایی و کرواتی نیز از زبان‌های فرعی در این کشور است.

از شاخصه‌‌های فرهنگ اهالی مونته نگرو علاقه‌شان به موسیقی، رقص، ترانه‌ها و شعرهای حماسی را می توان نام برد و آنها مردمی شجاع، انسان ‌دوست و خانوااده دوست توصیف شده اند.

اگر قصد مهاجرت به مونته نگرو را دارید از طریق لینک زیر فرم ارزیابی را تکمیل و شرایط خود را با ما در میان بگذارید تا کارشناسان ما با توجه به شرایط و علایقتان بهترین گزینه ها را به شما پیشنهاد دهند

شماره تماس جهت مشاوره رایگان ۰۹۱۲۷۳۷۲۳۹۳

نتــــیجه گیـــری

در این مطلب سعی کردیم برای شما عزیزانی که قصد مهاجرت به مونته نگرو را دارید درباره این کشور توضبحاتی ارائه دهیم و با ویژگی‌های آن آشنا شویم. مونته نگرو، که در اصطلاح به معنای کوه سیاه است، کشوری کوهستانی با سواحل متنوع است که محل زندگی افرادی از قوم‌ها و فرهنگ‌های مختلف به شمار می رود. این کشور کوچک و کم‌جمعیت است و به شیوه جمهوری پارلمانی اداره می شود و اقتصاد آن بر پایه خدمات و کشاورزی و صنعت می گردد. شهرهای کوتور، ستینیه، اولسینیه، پارک ملی دورمیتور، کوه لووچن، دریاچه اسکادار و … بعضی از جاذبه‌های این کشور برای گردشگران بومی و خارجی است.

به این محتوا امتیاز دهید ، امتیاز شما برای ما مهم است

برای انتقادات و پیشنهادات با ما در ارتباط باشید و همچنین اگر سوالی داشتید کارشناسان ما آماده مشاوره به شما عزیزان میباشند و همچنین برای تماس سریع با کارشناسان ما و درخواست وقت مشاوره می توانید از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید.

پیام های خود را از طریق فرم زیر ارسال کنید

    برای مشاوره تماس بگیرید!

    موسسه مهاجرتی زند آرتا