بورسیه تحصیلی در ترکیه ۲۰۲۲ | بهترین روش + بررسی هزینه ها

بورسیه تحصیلی در ترکیه
آنچه در این مطلب میخوانیم

کشور ترکیه علاوه بر پشتیبانی مالی حمایت‌های ویژه‌ای نیز از دانشجویان می کند و به همین دلیل بورسیه تحصیلی در ترکیه با سایر کشور های دنیا متفاوت می باشد.

از آن جایی که کشور ترکیه در چند سال گذشته از پیشرفت علمی بسیار بالایی برخوردار شده است دانشجویان خارجی  زیادی برای ادامه تحصیل این کشور را انتخاب می کنند و دنبال دریافت بورسیه تحصیلی هستند.

به همین دلیل سازمان بورس ترکیه با ارائه بیش ازده هزار بورس تحصیلی در تمامی رشته های پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، حقوق، هنر، رادیو و تلویزیون، مدیریت بازرگانی، فیزیوتراپی و… به دانشجویان خارجی فرصت تحصیل در دانشگاه‌های معتبر کشور را داده است . 

از سال ۲۰۰۰ میلادی تحولات بسیار زیادی در تمامی زمینه ها در کشور ترکیه صورت گرفته است. این تحولات عمده در سیاست خارجی، سیاست اجتماعی و توسعه اقتصادی رخ داده است و حضور دانشجویان بین‌المللی در این کشور کمک شایانی به این تحولات نموده است.

مزایای بورسیه تحصیلی در ترکیه

  • دوره آموزش زبان یکساله
  • پذیرش و انتخاب رشته در دانشگاه
  • بیمه درمانی
  • خوابگاه
  • بلیط یک طرفه هواپیما
  • مخارج و هزینه های ماهانه
  • مخارج دانشگاه 
qjnprlxpeejs 1024x683 - بورسیه تحصیلی در ترکیه 2022 | بهترین روش + بررسی هزینه ها

معرفی چند بورسیه‌ تحصیلی ترکیه

بورسیه تورک بورس لاری

هدف دولت ترکیه از ارائه بورسیه ایجاد شبکه ای از مدیران متعهد در کشورهای مختلف است که متعهد به همکاری بین المللی و درک متقابل میان جوامع باشند. هزینه های مربوط به این نوع از بورسیه از جانب دولت ترکیه تامین می شود و اما نکته جالبی که باعث منحصر به فرد شدن این بورسیه می‌شود این است که نه تنها شامل حمایت های مالی، پرداخت شهریه، تامین خوابگاه و بیمه درمانی می شود، بلکه در تمامی مقاطع تحصیلات دانشگاهی یعنی کارشناسی ،کارشناسی ارشد و دکترا نیز ارائه می شود.

تحصیل در ترکیه
اینم بخون

بورسیه تحصیلی دانشگاه فنی خاورمیانه

دانشگاه فنی خاورمیانه نیز هر سال هزینه های تحصیلی خاصی را به دانشجویان و متقاضیان بین المللی برای تحصیل در ترکیه اختصاص می دهد. هدف این دانشگاه از ارائه این بورسیه های تحصیلی فراهم نمودن شرایط آسان تحصیل برای دانشجویان بین المللی می باشد.

هزینه های تحصیلی بورسیه های این دانشگاه توسط بنیاد توسعه دانشگاه به متقاضیان ارائه می شود.

برای دریافت این بورسیه ها دانشجویان بین المللی باید فرم ها را تکمیل و مدارکی را که لازم است به دفتر بورس تحصیلی و شهریه واقع در دانشکده هنر و ادبیات آنکارا ارائه دهند.

لازم به ذکر است درخواست های آنلاین یا مدارکی که به صورت آنلاین ارسال می شود مورد ارزیابی قرار نمی گیرند.

یکی از شرایط دریافت بورسیه دانشگاه فنی خاورمیانه میانگین نمرات خوب است. نکته قابل توجه این است که متقاضی در دوره تحصیل نرمال در حال تحصیل باشد یعنی اینکه دوره تحصیلی وی شبانه نباشد همچنین ملیت ترکی یا قبرس شمالی نداشته باشد و شهروندی ترکیه از وی سلب نشده باشد  به علاوه داوطلب از سازمان‌های دیگر  بورسیه دیگری دریافت        نکرده باشد.

بورسیه تحصیلی دانشگاه سابانجی

دریافت کنندگان بورسیه تحصیلی تکمیلی سامان چی ابتدا توسط هیئت داوران پذیرش با توجه به سوابق تحصیلی که دارندبه هیئت اداری مربوط به تحصیلات تکمیلی پیشنهاد می‌شوند سپس هیئت اداری مربوط به تحصیلات تکمیلی شرایط کلیه متقاضیان را برای اعطای بورسیه سابانجی ارزیابی می‌کند.

اعطای بورس تحصیلی به تصمیم دانشکده که بر اساس معدل شخص گرفته می شود بستگی دارداین بورسیه برای دانشجویانی می باشد که قصد دارند در مقطع تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکترا ) ادامه تحصیل دهند.

بهترین شهر ترکیه برای زندگی کدام است ؟
اینم بخون

بورسیه تحصیلی دانشگاه بیلکنت

این بورسیه‌ها به صورت معافیت از پرداخت شهریه می باشد و و این معافیت ها درصدهای مختلفی را شامل می‌شود بعضی از بورسیه ها ۲۰ درصد معافیت شهریه به همراه دارد و بعضی از آنها تا ۱۰۰ درصد را شامل میشودهمچنین تعدادی از داوطلبانی که ۱۰۰ درصد از پرداخت شهریه معاف است می تواند از خوابگاه های رایگان این دانشگاه نیز استفاده نمایند این بورسیه به مقطع کارشناسی اختصاص دارد و کلیه رشته های تحصیلی را پوشش می‌دهد

بورسیه تحصیلی توبیتاک

شورای تحقیقات علمی و فناوری ترکیه برای دانشجویان خارجی که قصد دارند در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا و پسا دکترا در این کشور به ادامه تحصیل بپردازند بورسیه توبیتاک را ارا ارائه می دهد

در ضمن برای برخورداری از این بورسیه متقاضی نباید تابعیت ترک داشته باشد

بورسیه تحصیلی اراسموس ترکیه

بورسیه تحصیلی اراسموس ترکیه در واقع برنامه تدوین و تهیه شده از سمت کشورهای عضو اتحادیه اروپا میباشد و ترکیه نیزدر این برنامه شرکت نموده است و در برخی از دانشگاه خود از این برنامه استفاده می‌کند، استفاده از بورسیه اراسموس به این معنی می باشد که دانشجویان برخی از دانشگاه های ترکیه می توانند یک یا دو ترم تحصیل خودشان را در یک کشور دیگر سپری کنند آن هم به صورت رایگان.

اگر قصد بورسیه تحصیلی در ترکیه را دارید از طریق لینک زیر فرم ارزیابی را تکمیل و شرایط خود را با ما در میان بگذارید تا کارشناسان ما با توجه به شرایط و علایقتان بهترین گزینه ها را به شما پیشنهاد دهند

سوالات متداول در مورد بورسیه تحصیلی در ترکیه

آیا برای دریافت بورسیه تحصیلی کشور ترکیه باید مدرک زبان ترکی ارائه دهیم؟

خیر ارائه مدرک زبان ترکی الزامی نمی باشد زیرا کلاس های آموزش زبان ترکی به صورت کاملا رایگان برای دانشجویان خارجی که در بورسیه این کشور پذیرفته شده برگزار خواهد شد

اخذ ویزای درمانی ترکیه
اینم بخون
سازمان بورس ترکیه چه شرایطی را برای اخذ بورسیه تحصیلی کشور در نظر گرفته است؟

داوطلبان بین المللی که می‌خواهند در بورسیه ترکیه شرکت کنند باید تمامی شرایطی که بورسیه ترکیه در نظر گرفته است را داشته باشند تا درخواست آنها بررسی گشته و مورد قبول واقع شود

شرایط سنی:

مثلا داوطلبینی که برای مقطع لیسانس و یا کارشناسی به دنبال اخذ بورسیه تحصیلی ترکیه می باشند باید کمتر از ۲۱ سال داشته باشند 

شرط معدل:

و دومین شرطی که سازمان بورس ترکیه لحاظ کرده است شرط معدل می باشدمعادل یکی از مهمترین فاکتورهای بورسیه ترکیه می باشد که هر چقدر معدل بالاتر باشد شانس داوطلب نیز بالاتر خواهد رفتحداقل معدل ای که برای دوره کارشناسی در نظر گرفته شده است ۱۴ می باشد، حداقل معدل برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی ۱۸ می باشد ،و حداقل معدل برای دوره کارشناسی ارشد و دکترا ۱۵ می باشد.

به این محتوا امتیاز دهید ، امتیاز شما برای ما مهم است

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مـوسسـه بیـن المـللی مهـاجـران زنـد آرتـا

ما در موسسه بین المللی مهاجران زند آرتا، با بهره گیری از تیم وکلای مهاجرتی مجرب در ۱۰ کشور جهان، با دو شعبه فعال در تهران و آتن اماده ارائه خدمات تخصصی در زمینه مهاجرت و اخذ ویزا برای شما عزیزات هستیم.

بـرای مشــاوره یـا اطـلاعـات بیـشتر با شـماره تـلفن زیـر تـماس حاصـل فـرماییـد

(10 خط) ۱۱۰۰ ۸۸۵۳ – ۰۲۱

برای انتقادات و پیشنهادات با ما در ارتباط باشید و همچنین اگر سوالی داشتید کارشناسان ما آماده مشاوره به شما عزیزان میباشند و همچنین برای تماس سریع با کارشناسان ما و درخواست وقت مشاوره می توانید از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید.

پیام های خود را از طریق فرم زیر ارسال کنید

    برای مشاوره تماس بگیرید!

    موسسه مهاجرتی زند آرتا