اخذ ویزای شینگن | صفر تا صد مراحل دریافت ویزای شینگن

اخد ویزای شینگن
آنچه در این مطلب میخوانیم

ویزای شینگن چیست ؟

صفر تا صد مدارک لازم برای دریافت ویزای شینگن

برای ورود به اکثر کشورهای اروپایی نیاز به گرفتن ویزای شنگن دارید که به دو نوع کوتاه مدت و بلند مدت، سینگل و مالتیپل دسته بندی می شود.

شینگن در واقع موافقت نامه ای برای برداشته شدن مرز بین کشورهای اروپایی است و امکان مسافرت بدون روادید بین کشورها را برایتان فراهم میکند. پس زمانیکه برچسب ویزای شنکن در پاسپورت شما باشد به راحتی میتوانید به یکی از کشورهای حوزه شنگن سفر کنید

اما قابل توجه است که شما برای ورود به حوزه شنگن می بایست ابتدا به کشوری سفر کنید که از آن ویزای شنگن دریافت کرده اید.

شرایط اخذ ویزای شینگن

برای اخذ ویزای شینگن در اولویت است که کشور مورد نظر را بعنوان مقصد اصلی در نظر داشته باشید. واقعیت این است که شرایط تمامی کشورهای حوزه شنگن برای صدور ویزا یکسان نیست و در مواردی نیز دارای شرایط سخت میباشند ؛ از جمله مواردی که میتوان گفت یکسان است به اسناد و مدارک شما مربوط میشود. این مدارک میبایست اثباتی بر بازگشت شما به کشورتان باشد بنابراین اگر نتوانید بازگشت خود را اثبات کنید درخواست ویزای شما توسط سفارت رد خواهد شد.

در وقت سفارت میبایست متقاضی مدارک و اسناد مورد نیاز را ترجمه شده و مطابق با قوانین کشور هدف ارائه کند . این مداراک با توجه به کشوری که قصد دریافت ویزای آنرا دارید کمی متفاوت است.

مدارکی که میباست به سفارت ارایه شود شامل موارد زیر است:

  • شناسنامه و کارت ملی : ترجمه اسناد هویتی + کپی تمام صفحات شناسنامه
  • گذرنامه : اصل گذرنامه امضا شده با حداقل اعتبار ۷ ماهه
  • تاریخچه سفر متقاضی : ویزاهای شینگن قبلی و نیز ویزاهای معتبر دیگری
  • مدرک و اسناد شغلی : متناسب با هرشغلی متفاوت است
  • عکس پرسنلی : دارای زمینه سفید و تمام رخ با سایز ۳٫۵ * ۴٫۵
  • مدرک و اسناد مالی : گردش مالی ۳ یا ۶ ماهه از حساب متناسب با درآمد شما و نامه تمکن مالی که مانده حساب به یورو
  • سند ملکی : ارائه ترجمه سند ملکی
  • رضایت نامه : زمانیکه یک والد بهمراه فرزند قصد خروج دارد نیاز به رضایت نامه از والد دیگر دارد.
  • رزرو هتل و یا دعوتنامه : دعوت نامه ای معتبر از یک فامیل درجه یک
  • بیمه مسافری معتبر
  • رزرو پرواز
  • تکمیل فرم سفارت خانه
تابعیت یونان
اینم بخون

یکی از راه های اخذ ویزای شینگن اقامت یونان است که در این مورد کارشناسان زند آرتا به صورت حرفه ای میتوانند شما را راهنمایی کنند

انواع ویزای شینگن

ویزای اتحادیه شینگن (USV)

این ویزا برای گردشگرانی است که میخواهند به کشورهای اروپایی حوزه شنگن سفر کنند ، که همان ویزای توریستی تلقی میشود و میتوانید با این ویزا حداکثر تا ۹۰ روز در هر ۶ ماه به کشورهای ناحیه شنگن اجازه ورود داشته باشید.

ویزای اتحادیه شینگن  (USV)  انواع مختلفی تقسیم بندی میشود :

ویزای نوع A 

این نوع ویزا این امکان را به شما میدهد که مثلا از یکی از فرودگاه های کشورهای حوزه شینگن برای تعویض پرواز خود استفاده کرده و بلافاصله به کشوری خارج از محدوده شینگن سفر کنید. به عبارتی اجازه ترانزیت فرودگاهی خواهید داشت.  با این نوع ویزا مسافر اجازه ندارد به هیچ عنوان فرودگاه کشور عضو پیمان شینگن را ترک کند بلکه  تنها به جهت تعویض پرواز برای مقصدی دیگر به کار گرفته میشود. اعتبار این ویزا تنها برای استفاده از فرودگاه ‌های کشورهای محدوده شینگن است.

ویزای نوع B 

این ویزا نیز نوعی ویزای عبور و ترانزیت فرودگاهی است ولی این ویزا به مسافر یک مهلت ۵ روزه میدهد تا از خاک کشوری در منطقه شینگن عبور کند و به کشوری در خارج از محدوده شینگن سفر کند.

ویزای نوع C 

ویزا نوع C  ، این امکان را برای شما فراهم میکند که برای مدت زمان مشخص کوتاه ؛ امکان اقامت و سفر به کشورهای عضو پیمان شینگن را با توجه به شرایط و هدف سفر داشته باشید. همچنین این ویزا ها یک بار ورود ف دوبار ورود و یا چندبار ورود میباشد. به عبارت دیگر روادیدی کوتاه مدت ، برای اقامت در کشورهای حوزه شنگن با مهلت معین  میباشد.

ویزای نوع D یا ویزای ملی 

ویزای نوع D  با نام دیگر ویزای ملی؛ برای آن دسته از افرادی است که تمایل دارند بیش از ۹۰ روز در یکی از کشورهای حوزه شینگن به کار یا  زندگی یا  تحصیل مشغول باشند. همچنین دارنده ویزا میتواند در طول مدت اعتبار ویزای خود به سایر کشورهای حوزه‌ی شینگن نیز برای مدت ۹۰ روز در یک بازه زمانی ۱۸۰ روزه سفر کند.

انتخاب وکیل خوب برای مهاجرت به یونان
اینم بخون

مراحل دریافت ویزای شینگن

قبل ازهر اقدامی میبایست برای تعیین وقت سفارت اقدام کنید سپس به تکمیل مدارک و اسناد و فرم مربوطه بپردازید، در متن زیر به توضیح مراحل دریافت ویزای شینگن میپردازیم:

در ابتدا نوع ویزای خود را مشخص کنید؛ ورزشی ، توریستی، علمی و….

کشور مقصد خود را مشخص کنید تا بدانید از کذدوم کنسول گری  ویا مرکز ویزای وابسته به سفارت کشور مقصد اقدام کنید.

نکته :  اگر قصد دارید بیشتر از دو کشور اروپایی سفر کنید میبایست برای ویزای کشوری اقدام کنید که بیشترین روزایخود را انجا خواهید گذراند.

با در نظر گرفتن این موضوع که فرآیند اخذ ویزا از سفارت زمان بر است میبایست هرچه زودتر برای اخذ ویزا اقدام کنید . پیشنهاد این است که بهترین زمان برای ارائه درخواست ۳ ماه قبل از شروع سفر است . ترجیحا ۳ هفته قبل از سفرتان برای اخذ ویزا اقدام کنید.

برای اخذ ویزا باید از کشوری که قصد سفر دارید وقت بگیرید.

فرم درخواست ویزا را تکمیل و درآخر امضاء کنید.

مدارک مورد نیاز خود را تکمیل کنید مثل : مدارک شناسایی ، فرم درخواست ویزا ف فرم درخواست ویزا ، دو قطعه عکس ، رزرو بلیط رفت و برگشت ، بیمه سفر و… .

نکته : برخی سفارت ها یکسری مدارک اضافی از متقاضی میخواهند.

پس از وقت سفارت برای شما وقت مصاحبه حضوری تعیین میشود که شما در تاریخ تعیین شده با مدارک لازم به سفارت مراجعه میکنید.

و در آخر باید منتظر درخواست ویزای شینگن خود بمانید که با توجه هرفرد و سفارت متغییر است. نهایتا طی یک دوره ۱۵ تا ۳۰روزه نتیجه درخواست شما اعلام خواهد شد.

۵/۵ - (۲ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مـوسسـه بیـن المـللی مهـاجـران زنـد آرتـا

ما در موسسه بین المللی مهاجران زند آرتا، با بهره گیری از تیم وکلای مهاجرتی مجرب در ۱۰ کشور جهان، با دو شعبه فعال در تهران و آتن اماده ارائه خدمات تخصصی در زمینه مهاجرت و اخذ ویزا برای شما عزیزات هستیم.

بـرای مشــاوره یـا اطـلاعـات بیـشتر با شـماره تـلفن زیـر تـماس حاصـل فـرماییـد

(10 خط) ۱۱۰۰ ۸۸۵۳ – ۰۲۱

برای انتقادات و پیشنهادات با ما در ارتباط باشید و همچنین اگر سوالی داشتید کارشناسان ما آماده مشاوره به شما عزیزان میباشند و همچنین برای تماس سریع با کارشناسان ما و درخواست وقت مشاوره می توانید از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید.

پیام های خود را از طریق فرم زیر ارسال کنید

    برای مشاوره تماس بگیرید!

    موسسه مهاجرتی زند آرتا