مهاجرت به یونان از طریق خرید ملک آسان تر است یا تحصیل؟

مهاجرت به یونان از طریق خرید ملک آسان تر است یا تحصیل؟
آنچه در این مطلب میخوانیم

مهاجرت به یونان از طریق تحیل و خرید خانه

مهاجرت به یونان از طریق خرید ملک در یونان یا تحصیل، مسیرهایی هستند که می ‌توانند به شما کمک کنند تا به این کشور کهن، زیبا و چشم ‌نواز مهاجرت کنید. هر کدام از این مسیرها مزایا و معایب خود را دارند و باید به دقت انتخاب شوند. در این مقاله به ویژگی های هر یک از این مسیرها و نیز شرایط کار در عمان پرداخته خواهد شد.

خرید ملک در یونان

یکی از راه هایی که می ‌توانید از آن برای مهاجرت به یونان استفاده کنید، خرید ملک است. خرید ملک در یونان، به دلیل ارزان بودن قیمت ‌ها در برخی مناطق، یک راه مقرون به صرفه و سریع برای به دست آوردن اقامت یا شهروندی یونان محسوب می شود. با خرید ملک در یونان، می‌توانید از اقامت، امکانات و خدمات این کشور بهره ‌مند شوید. همچنین، خرید ملک می تواند یک سرمایه‌گذاری خوب برای آینده شما باشد.
Golden Visa یک برنامه سرمایه‌گذاری محبوب است که به شما امکان می‌ دهد با خرید ملک در یونان، اقامت بلند‌مدت در این کشور را به دست آورید. برای دریافت Golden Visa، باید یک ملک با ارزش بیش از ۲۵۰ هزار یورو در یونان خریداری کنید. پس از خرید ملک، می ‌توانید به مدت ۵ سال در یونان اقامت کنید. بعد از پایان این مدت، اقدام به تمدید این ویزا کرده و پس از ۷ سال اقامت بلند‌مدت در یونان، درخواست شهروندی این کشور را ارائه می دهید.

مزیت خرید ملک در یونان

مزیت روش خرید ملک در یونان، دریافت اقامت این است؛ به طوری که با خرید یک ملک، به راحتی و بدون نیاز به تحصیل یا کار در این کشور، اقامت بلند‌مدت در یونان را به دست می آورید. همچنین، با این روش مهاجرت به یونان در یک کشور زیبا و دوست ‌داشتنی با فرهنگ و تاریخ غنی زندگی کرده و از امکانات و خدمات این کشور بهره ‌مند می شوید.
برای اخذ Golden Visa و خرید ملک در یونان، باید از مشاوران مجرب و متخصص در این زمینه کمک بگیرید و اطلاعات کاملی درباره شرایط و نحوه مهاجرت به یونان به دست آورید.

مزایای اقامت از طریق خرید ملک در یونان

دریافت اقامت از طریق خرید ملک در یونان و مهاجرت به یونان مزایای بی ‌شماری را به همراه دارد که در ادامه به برخی از آنها می پردازیم؛

  • عدم الزام حضور شما در یونان بعد از خرید ملک؛
  • امکان اجاره ملک خریداری شده؛
  • سفر بدون ویزا به ۲۶ کشور حوزه شنگن؛
  • بهره مندی از مزایای سکونت در یونان؛
  • امکان تحصیل رایگان در کشور یونان برای اعضای خانواده؛
  • راه اندازی کسب‌و‌کاری و یا سرمایه‌گذاری در کارهای مختلف؛
  • عدم نیازی به مدرک زبان؛
  • دریافت تابعیت این کشور بعد از ۷ سال اقامت؛
  • مشمول قانون شهروندی دولت یونان؛
  • اقدام برای ویزای انگلیس، کانادا و آمریکا؛
  • امکان افتتاح حساب در کشور یونان و بانک‌ های معتبر اروپایی؛
  • امکان سفر به ۱۸۶ کشور دنیا بدون اخذ ویزا بعد از اخذ تابعیت؛
  • دریافت اقامت سایر اعضای خانواده شامل همسر و فرزندان، پدر و مادر خودتان و پدر و مادر همسرتان.
روند مهاجرت به یونان و نحوه اخذ ویزا
اینم بخون

شرایط عمومی خرید ملک در یونان

مهاجرت به یونان با روش خرید ملک در یونان دارای شرایط عمومی زیر است؛

  • حداقل سن ۱۸ سال متقاضیان؛
  • عدم سابقه کیفری؛
  • عدم ممنوعیت، تحریم یا محدودیتی در زمینه ورود به کشورهای اتحادیه اروپا، انگلیس، کانادا و ایالات متحده؛
  • ارزش ملک کمتر از ۲۵۰ هزار یورو نباشد.

مدارک لازم برای اخذ گلدن ویزای یونان

مدارک اخذ گلدن ویزا برای خرید ملک در یونان شامل موارد زیر است؛

  • تکمیل فرم درخواست
  • ۳ قطعه عکس رنگی
  • داشتن بیمه درمانی
  • پاسپورت و کپی پاسپورت
  • مدارک مبنی بر پرداخت مالیات
  • کپی قرارداد ملک خریداری شده
  • اثبات تمکن مالی برای سکونت در یونان
  • تحویل اسناد و مدارک به اداره مهاجرت و امور بیگانگان
piiic 1 - مهاجرت به یونان از طریق خرید ملک آسان تر است یا تحصیل؟

شرایط اخذ اقامت در یونان با خرید خانه

شرایط حقوقی خرید ملک در یونان

بهتر است به یاد داشته باشید که برای مهاجرت به یونان به روش خرید ملک در یونان، اعتماد به وکیلی مطمئن الزامی است. هر چند دریافت اقامت یونان با خرید ملک نسبت به سایر کشورهای اروپایی آسان‌تر است؛ اما باید به این نکته توجه داشته باشید که اقتصاد یونان نسبت به دیگر کشورهای اروپایی ضعیف بوده و کیفیت زندگی در این کشور پایین ‌تر از کشورهای اروپایی دیگر است.
در نهایت، برای تصمیم‌گیری بهتر مهاجرت به یونان، به کارشناسان متخصص و خبره مراجعه کنید تا تمامی جنبه ‌های مثبت و منفی خرید ملک در کشور یونان را برایتان شرح دهند و کمک تان نمایند تا در تمامی مراحل خرید کنارتان باشند. به هیچ وجه پروسه خرید را بدون حضور وکیل مجرب انجام ندهید. در نهایت، باید با توجه به موقعیت خود، تمامی جنبه ‌های مربوطه و شرایط کشور یونان، تصمیم‌گیری مناسب را برای اخذ ویزای طلایی و اخذ اقامت یونان بگیرید.

6 گام ابتدایی برای مهاجرت به یونان
اینم بخون

مهاجرت به یونان از طریق تحصیل

راه دیگری که می ‌توانید برای مهاجرت به یونان انتخاب کنید، تحصیل است. با شروع تحصیل در یونان، به سرعت به زبان یونانی و فرهنگ و اقتصاد این کشور آشنا می شوید. همچنین، با گذراندن دوره‌ های تحصیلی در یونان، از امکانات و خدمات این کشور بهره ‌مند شده و به راحتی اقامت و شهروندی یونان را به دست می آورید.

شرایط مهاجرت به یونان از طریق تحصیل

این کشور با داشتن ۲۴ دانشگاه دولتی و حدود ۱۴۰ برنامه‌ی کارشناسی ارشد، برای دانشجویان بین‌المللی یکی از بهترین مقاصد تحصیلی در اروپاست. وزارت آموزش و پرورش یونان با هدف جذب دانشجویان بین ‌المللی، برنامه ‌های مناسبی را برای تبدیل این کشور به یک مقصد دانشگاهی جهانی، طراحی کرده است. این برنامه ‌ها شامل برگزاری دوره‌ های چند زبانه و کاهش سختگیری ‌های مربوط به پذیرش دانشجویان بین‌المللی می‌ شود. در نتیجه، مهاجرت به یونان از طریق تحصیل به دانشجویان بین‌المللی این امکان را می ‌دهد که به طور مقرون به صرفه، در دوره‌ های دانشگاهی مختلف با هزینه ‌ی کمتری شرکت کنند.
در یونان، بیشتر دوره‌ های دانشگاهی به هر دو زبان یونانی و انگلیسی و در تمام مقاطع تحصیلی (لیسانس، فوق لیسانس یا دکترا) برگزار می ‌شوند. با این حال، برنامه‌ های دانشگاهی یونان به محدودیت دانشجویان شهروند محلی خود، یعنی به اصطلاح «numerus clausus» می ‌پردازند. در مورد تعداد پذیرش هر ساله توسط وزارت آموزش و پرورش، تصمیم‌گیری صورت می ‌گیرد.
بزرگترین و محبوب ‌ترین شهرهای دانشجویی در یونان شهرهای آتن و سالونیک هستند؛ اما در شصت شهر دیگر نیز موسسات آموزش عالی زیادی وجود دارد که می‌ توانید در آنها نیز تحصیل کنید.
آموزش در بسیاری از مقاطع تحصیلی یونان به صورت رایگان یا با هزینه‌ی کم انجام می ‌شود که دلیل دیگری برای جذب دانشجویان بین‌المللی به این کشور است. با این حال، برای تحصیل در یونان، بهتر است دانشجویان بین‌المللی به دارا بودن گواهینامه‌ی معتبر تحصیلی و واجد شرایط تحصیلات عالی در کشور خود، توجه کنند. سطح دانش شما نیز با معیارهای آموزشی یونان سنجیده خواهد شد.

محدودیت سنی تحصیل در یونان

تحصیل در یونان محدودیت سنی ندارد؛ اما به دلیل قوانین مهاجرت و ویزا، درخواست ‌های ویزای دانشجویی برای افراد با سن بالا ممکن است رد شود. همچنین، برای ورود به برخی دوره ‌های تحصیلی، ممکن است شرایط محدودیت سنی وجود داشته باشد. بنابراین، بهتر است قبل از شروع فرآیند پذیرش در دانشگاه ‌های یونان، شرایط و محدودیت‌های مربوط به سن را با دقت بررسی کنید.

آداب و رسوم کشور یونان
اینم بخون

تحصیل در مدارس یونان

تحصیل در یونان برای همه‌ی کودکان بین ۴ تا ۱۵ سال اجباری بوده و دارای سه مرحله‌ی کودکستان، ابتدایی و متوسطه است. همچنین، در دوران دبستان، ارزیابی دانش آموزان به صورت توصیفی انجام شده و نمره ‌ای به آنها داده نمی ‌شود. برای ورود به مقطع متوسطه، دانش آموزان باید یک گواهینامه مشابه با سیکل دریافت کنند و سپس می ‌توانند برای ورود به بخش اول متوسطه آماده شوند.
بخش اول متوسطه یک بخش ۴ ساله است و پس از پایان آن، دانش آموزان دیپلم دریافت می‌ کنند. برای دانش آموزانی که می‌ خواهند به صورت مستقیم به بازار کار وارد شوند، مدارس فنی و حرفه‌ای وجود دارد. به علاوه، دانش آموزان می ‌توانند در بخش دوم متوسطه یکی از این دو گزینه را انتخاب کنند.

آزمون ورودی دانشگاه ‌‌های یونان

آزمون ورودی به دانشگاه‌های یونان با نام Panhellenic برای تحصیل در این کشور بسیار مهم است و نمره‌ی بالایی در این آزمون می ‌تواند در رقابت برای پذیرش در دانشگاه‌ های برتر یونان کمک کند. درصد قبولی در این آزمون در حدود ۶۰ تا ۶۵ درصد بوده و نمره‌ی کمتر از ۵۰ در این آزمون مردود است. آزمون Panhellenic در دو بخش برگزار می شود. بخش اول شامل دروس پایه مانند ریاضی، اقتصاد و تاریخ بوده و بخش دوم شامل دروس تخصصی مانند زبان ‌های خارجی، معماری و موسیقی است. شرکت در این آزمون برای یونانی ‌ها رایگان بوده؛ اما برای سایر افرادی که قصد تحصیل در یونان را دارند، مستلزم پرداخت هزینه است.

مقاطع تحصیلی دانشگاه های یونان

مقاطع تحصیلی دانشگاهی در یونان شامل دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا هستند. دوره کارشناسی در دانشگاه‌ های یونان چهار سال طول می‌ کشد و برای ورود به این دوره باید در آزمون ورودی Panhellenic شرکت کرده و حداقل نمره‌ی ۵۰ را کسب کنید. دوره کارشناسی ارشد بین یک تا دو سال طول می‌ کشد و برای ورود به این دوره باید مدرک کارشناسی را داشته باشید و شرایط پذیرش متفاوت برای هر رشته وجود دارد. دوره دکترا حدود پنج تا شش سال طول می‌ کشد و برای ورود به این دوره داشتن مدرک کارشناسی ارشد و اعتبار انتقال به اروپا الزامی است.
هر مقطع تحصیلی در یونان شرایط و معیارهای خود را برای پذیرش دارد و برخی از برنامه ‌ها به زبان انگلیسی نیز برگزار می ‌شوند. برای ورود به دوره‌های زبان انگلیسی داشتن مدرک زبان معتبر الزامی بوده؛ اما برای دوره‌ های یونانی باید آزمون ملی KPG را دریافت کرده باشید. علاوه بر این، برای تحصیل در دوره‌ی کارشناسی ارشد و دکترا باید مدرک زبان انگلیسی معتبر داشته باشید.

اقامت دور کاری یونان
اینم بخون

شهریه دانشگاه‌ ها در یونان

همانطور که گفته شد؛ هزینه تحصیل در دانشگاه‌ ها و مدارس دولتی برای دانشجویان یونانی و اروپایی به صورت رایگان بوده؛ اما برای دانشجویان خارجی، شهریه باید پرداخت شود. هزینه‌ی شهریه در دانشگاه‌ های یونان بسته به رشته، دانشگاه و امکاناتی که در اختیار دانشجو قرار می‌ گیرد، متفاوت است. به طور کلی، هزینه‌ی شهریه در یونان نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی کمتر بوده و ممکن است سالانه بین ۶.۵ تا ۱۰ هزار یورو باشد. برای دانشجویان خارجی، هزینه‌ی شهریه معمولاً بیشتر است و برای اطلاعات دقیق ‌تر باید به وب سایت دانشگاه مربوطه مراجعه کنید.

piiic 2 - مهاجرت به یونان از طریق خرید ملک آسان تر است یا تحصیل؟

خرید ملک در یونان و اخذ اقامت

شرایط کار در عمان

یکی دیگر از مقاصد بسیاری از ایرانیان برای کار، عمان است. برای کار کردن به عنوان یک مهاجر خارجی در عمان، باید ابتدا مجوز کار را از وزارت نیرو دریافت کرد. سپس کارفرمای عمانی باید یک نامه دعوت به کار را برای شخص مورد نظر بفرستد. پس از این مرحله، ویزای اشتغال صادر شده که می توان کارت اقامت دریافت کرد تا بتوان به صورت کار در عمان را شروع کرد.
همچنین کار در عمان برای کارمند خارجی، نیازمند دریافت گواهی عدم اعتراض (NOC) است تا فرد بتواند کار خود را آغاز کند. حمایت از مهاجر خارجی در عمان بیشتر به کارفرما بستگی دارد و این کارفرما باید به صورت قانونی مجوزها و اجازه‌ های لازم را از وزارت نیرو دریافت نماید.

مدارک مورد نیاز کار در عمان

  • مدارک مورد نیاز برای ویزای کار در عمان به شرح زیر است؛
  • تکمیل فرم درخواست ویزا به طور آنلاین؛
  • دو قطعه عکس گذرنامه ای ۶ در ۴؛
  • کپی گذرنامه با بیش از شش ماه از تاریخ انقضاء؛
  • مدارک تحصیلی مربوطه؛
  • پرداخت هزینه های سفارت؛
  • عکس گذرنامه (۶ ماه از انداختن آن نگذشته باشد)؛
  • کپی مجوز کار صادر شده توسط وزارت نیرو برای هر فرم درخواست؛
  • نامه دعوت یا پیشنهاد شغلی از یک شرکت ثبت شده در عمان
به این محتوا امتیاز دهید ، امتیاز شما برای ما مهم است

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − 1 =

مـوسسـه بیـن المـللی مهـاجـران زنـد آرتـا

ما در موسسه بین المللی مهاجران زند آرتا، با بهره گیری از تیم وکلای مهاجرتی مجرب در ۱۰ کشور جهان، با دو شعبه فعال در تهران و آتن اماده ارائه خدمات تخصصی در زمینه مهاجرت و اخذ ویزا برای شما عزیزات هستیم.

بـرای مشــاوره یـا اطـلاعـات بیـشتر با شـماره تـلفن زیـر تـماس حاصـل فـرماییـد

(10 خط) ۱۱۰۰ ۸۸۵۳ – ۰۲۱

برای انتقادات و پیشنهادات با ما در ارتباط باشید و همچنین اگر سوالی داشتید کارشناسان ما آماده مشاوره به شما عزیزان میباشند و همچنین برای تماس سریع با کارشناسان ما و درخواست وقت مشاوره می توانید از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید.

پیام های خود را از طریق فرم زیر ارسال کنید

    برای مشاوره تماس بگیرید!

    موسسه مهاجرتی زند آرتا