اکسپرس اینتری کانادا
آنچه در این مطلب میخوانیم

سازمان شهروندی و مهاجرت کانادا، سیستم جدیدی به نام اکسپرس اینتری کانادا از سال ۲۰۱۴فعال نموده است که بر اساس آن تقاضای مهاجرت به کانادا و دریافت اقامت دائم آن بر اساس برنامه های مهاجرتی اقتصادی فدرال خواهد بود.

برنامه های مهاجرتی اقتصادی فدرال

برنامه نیروهای کارمتخصص فدرال  Federal Skilled Worker Program1.

برنامه نیروهای فنی فدرال Federal Skilled Trades Program2.

تجربه کانادایی    Canadian Experience Class3.

این سیستم مهاجرتی کمک میکنه مهاجران وارد کانادا بشوند و اقامت کانادا را دریافت کنند.

woman wearing red and black checkered dress shirt and beige 2916828 1536x772 1 1024x515 - اکسپرس اینتری کانادا

توضیح سیستم اکسپرس اینتری به زبان ساده

سیستم اکسپرس اینتری از سال ۲۰۱۴  جای روش های قدیمی تربرنامه های  اسکیل ورکررا گرفت

  1. متقاضیان ابتدا باید بررسی کنند که واجد شرایط حداقل یکی از این برنامه های مهاجرتی باشند.
  2. در مرحله دوم وارد استخر انتظاری به نام اکسپرس اینتری میشوند. این استخر شامل تمام افرادی هست که شرایط پایه ای و اولیه یکی از این برنامه های مهاجرتی کانادا را دارند.
  3. حالا این که شما چطور از بین افراد در این استخر انتظار انتخاب میشوید به این صورت هست که شما بر اساس شرایطی که اعلام مکنید امتیاز میگیرید و هر کسی که در این استخر پروفایل دارد یک امتیازی هم دارد. این امتیاز مجموع امتیازی هست که شما از شرایط مختلفتان مثل سن، تحصیل، مجرد یا متاهل بودن، دانستن زبان دوم، داشتن سابقه کاری، شغل ، سطح زبان، داشتن سابقه تحصیل و یا کار ی کانادا، داشتن دعوتنامه استانی، داشتن پیشنهاد شغلی و… بدست میاورید
  4. نابراین شما با توجه به شرایطتان یک امتیاز کلی خواهید داشت و معمولاهر دو هفته یکبار یک دوره انتخاب یا دراو انجام میشود.
  5. سیستم اکسپرس اینتری در هر دوره انتخاب، یک حداقل امتیازی را در نظر میگیرد و هر کس که آن امتیاز یا بالاتر از اون امتیاز رو داشته باشد دعوتنامه ای را از سمت سیستم اکسپرس اینتری دریافت مینماید و بر اساس این دعوتنامه از اون دعوت میشود تا مدارک خود را به اداره مهاجرت ارائه دهد
  6. بعد از تاییدیه امتیاز اقامت دائم کانادا را دریافت خواهد نمود.
  7. بنابراین نحوه رقابت و انتخاب افراد بر اساس سیستم امتیازدهی میباشد.
  8. این سیستم بر اساس ۱۲۰۰امتیاز تعریف شده
  9. شما میتوانید در هنگام کامل نمودن پروفایل خود در سیستم اکسپرس اینتری انتخاب کنید که علاوه بر بخش های فدرال استان های مختلف هم به پروفایل شما نگاه کنند و اگر شرایط شما مناسب یکی از استان ها بود شما ابتدا دعوتنامه استانی دریافت خواهید کرد.
  10. اگر استانی شما رو انتخاب کنه تقریبا شانس شما برای دریافت دعوتنامه سیستم اکسپرس اینتری وانتخاب شدن و در نهایت گرفتن اقامت دائم کانادا صد در صد میباشد
  11. بعد از دریافت دعوتنامه متقاضی تست های مدیکال را  میدهد و مدارک سوپیشینه رو به اداره مهاجرت تحویل میدهد و بعد ویزای اقامت دائم کانادا را دریافت مینماید.وبه همین ترتیب  بعد از ورود به کانادا از اولین روز موقعیت در یافت اقامت دائم کانادا را دارند.

چند نکته مهم:

پروفایل اکسپرس اینتری فقط ۱۲ ماه اعتبار دارد و بعد از ۱۲ماه منقضی میشود اما شما میتوانید در هر مرحله ای پروفایل خود را ارتقا دهید و اطلاعات جدید را به آن اضافه نمایید.

بعد از انقضا پروفایل میتوانید پروفایل جدید بسازید

در حین کامل کردن اطلاعات باید تمامی اطلاعات به درستی وارد شده ومدارکی که ذکر میشود قابل ارائه به اداره مهاجرت باشد.

اگر قصد اکسپرس اینتری کانادا را دارید از طریق لینک زیر فرم ارزیابی را تکمیل و شرایط خود را با ما در میان بگذارید تا کارشناسان ما با توجه به شرایط و علایقتان بهترین گزینه ها را به شما پیشنهاد دهند

سوالات متداول در مورد اکسپرس اینتری کانادا

اهداف اصلی سیستم مهاجرتی اکسپرس اینتری چیست؟

۱.اولین هدف این سیستم پردازش سریعتر و کارآمدتر تقاضانامه ها میباشد

مزایا و معایب مهاجرت به کانادا
اینم بخون

۲.دومین هدف پاسخگویی بهتر به بازار کار کانادا است.

با استفاده از سیستم مهاجرتی اکسپرس اینتری فقط آن دسته از افرادی وارد کانادا میشوند که بیشترین ویژگی ها را در ارتباط با کار مورد نظر دارند و نه افرادی که احتمالا توانایی نیروی کاری مورد نظر را دارند.

یعنی اگر فردی دعوتنامه اکسپرس اینتری را دریافت نماید حتما نیروی کارامد و مفیدی برای بازار کار کانادا خواهد بود.

و این افراد در عرض ۶ ماه اقامت دائم کانادا را دریافت خواهند نمود.

این سرعت در پذیرش نیروهای کارامد باعث سرعت بخشی به رشد اقتصادی کشور میشود.

ایا سیستم اکسپرس اینتری یا همان مهاجرت فوری تغییری در قوانین مهاجرتی کانادا ایجاد کرده است؟

خیر سیستم اکسپرس اینتری یک برنامه مهاجرتی نیست فقط یک روش سریع است به منظور سازماندهی پذیرش تقاضانامه مهاجران اقتصادی به صورت آنلاین

آیا محدودیتی برای تعداد افرادی که به صورت مهاجرت فوری وارد میشوند وجود دارد؟

خیر.سقف پذیرش تقاضانامه در سیستم اکسپرس اینتری نامحدود میباشد.قصد کانادا از راه اندازی این سیستم برخورداری از طیف گسترده ای از نیروهای متخصص و باتجربه میباشد وبه این صورت سریع تر و بهتر نیاز کارفرمایان استان ها و حوزه ها را برطرف مینماید.

اما تعداد دعوتنامه های اقامت دائم که از سمت کانادا برای متقاضیان ارسال میگردد بر اساس برنامه تراز مهاجرت سالانه خواهد بود.

 

منظور از تراز مهاجرت سالانه چیست؟

تراز مهاجرت سالانه مجموعه ای است از گستره وسیع پذیرش برای برنامه مهاجرتی که قسمتی از برنامه مهاجرت فوری میباشد.

این برنامه فهرستی از بهترین نیروهای متخصص کاندید را در اختیار کارفرمایان قرار میدهد تا بتوانند از آنها برای فرصت های شغلی که با نیروهای کانادایی یا افراد دارای اقامت دائم پرنشده اند استفاده کنند.

استان ها و حوزه ها چگونه از سیستم مهاجرت فوری(اکسپری اینتری)بهره میبرند؟

استان ها و حوزه ها میتوانند تعداد مشخصی اتباع خارجی را از طریق سیستم مهاجرت سریع به کانادا معرفی نمایند تا از آنها در جهت رفع نیازهای مهاجرت محلی و بازار کارشان استفاه نمایند.

اگر یکی از متقاضیان از یک از استان ها یا حوزه ها پشنهاد دریافت نماید باعث بالاتر رفتن امتیاز کلی پروفایل متقاضی در سیستم اکسپرس اینتری میگردد و شانش دریافت اقامت دائم متقاضی بسیار بالا میرود.

مراحل مختلفی که امکان دارد برای متقاضیان اقامت دائم رخ دهد چیست ؟

۱.متقاضی ابتدا وارد سیستم اکسپرس اینتری شده و پروفایل تشکیل میدهد و سپس توسط یک استان و یا حوزه معرفی میگردد.

۲.متقاضی ابتدا توسط یک استان یا حوزه معرفی میگرددو سپس پروفایل مهاجرت فوری را پر مینماید.

*سیستم مهاجرت فوری تنها روشی نیست که استان ها و حوزه ها میتوانند از طریق آن به معرفی نیرو بپردازند بلکه از طریق فرایند تقاضانامه های مکتوب تحت روال معمول پی ان پی های خود نیز قادر به معرفی نیرو هستند.

اگر یک متقاضی بخواهد همزمان از دو برنامه گزینش استانی (پی ان پی) و مهاجرت فوری استفاده نماید چه فرایندی را باید طی نماید؟

۱.در ابتدا برای (پی ان پی)اقدام نموده و نام نویسی نماید،در مرحله بعد فرم پروفایل مهاجرت فوری را پر کند.

۲.در مرحله اول باید فرم مهاجرت فوری را پر نماید.در این مرحله استان ها و حوزه ها میتوانند در بین گروه کاندیداهای مهاجرت فوری جستجو کنند و از متقاضی بخواهند که برای برنامه پی ان پی آن استان یا حوزه اقدام نماید.

راه های مهاجرت به کانادا
اینم بخون

در این مواقع گواهی نام نویسی از طرف استان و یا حوزه برای متقاضی ارسال میگردد که این باعث به روز رسانی شدن پروفایل متقاضی در اکسپرس اینتری و افزایش امتیاز وی میگردد.این افزایش امتیاز به معنی ورود شخص به مرحله دعوت به کار میباشد.

برنامه مهاجرت فوری برای کارفرمایان چه مزایایی دارد؟

*این برنامه گزینه های استخدامی بیشتری را در اختیار کارفرمایان قرار میدهد.و در مواردی که نیروی کار کانادایی و یا نیروی کار دارای اقامت دائم قادر به پر نمودن یک موقعیت شغلی نباشند کارفرمایان از این گزینه ها ی استخدامی حاضر در برنامه مهاجرت فوری استفاده مینمایند.

*کارفرمایان واجد شرایط در کانادا نقش مستقیمی در استخدام مهاجران اقتصادی خواهند داشت

*کاندیدهای مهاجرت فوری با شغل پیشنهادی که از طرف ال ام آی ای و یا پی ان پی مورد حمایت هستند میتوانند وارد مرحله بعد شوند.

*بانک کار کانادا فرصتی را فراهم میاورد تا کاندیدهای مهاجرت و کارفرمایان واجد شرایط سریعتر به یگدیگر بپیوندند.

*روندهای مربوط به سازمان ال الم آی ای برای متقاضیان اقامت دائم  هزینه ای در پی نخواهد داشت.

*به ۸۰درصد تقاضانامه های اقامت دائم حداکثر تا شش ماه پاسخ داده خواهد شد.

نکته مهم:

استان کبک کانادا از سیستم اکسپرس اینتری یا همان مهاجرت فوری استفاده نمیکند.این استان کارکنان ماهر خود راگزینش میکند.

کارفرمایان چگونه میتوانند از مزایای مهاجرت فوری کانادا به نفع خود استفاده نمایند؟

کارفرمایان در ابتدا باید سعی نمایند تا از نیروی کار کانادایی یا کسانی که اقاکت دائم کانادا را دارند فرد مورد نظر خود را پیدا نموده و استخدام نمایند.در صورتی که موفق به یافتن فردی برای استخدام در بین این گروهها نشدند میتوانند در بین کاندیدهای مهاجرت سریع به کانادا به دنبال نیروی مورد نظر خود بگردند.

کارفرمایان در ابتدا باید سعی نمایند تا از نیروی کار کانادایی یا کسانی که اقاکت دائم کانادا را دارند فرد مورد نظر خود را پیدا نموده و استخدام نمایند.در صورتی که موفق به یافتن فردی برای استخدام در بین این گروهها نشدند میتوانند در بین کاندیدهای مهاجرت سریع به کانادا به دنبال نیروی مورد نظر خود بگردند.

به چه معناست؟LMIA(ال ام آی ای)

چنانچه یک کارفرمای کانادایی قصد داشته باشد یک نیروی کار خارجی را استخدام کند در اکثر موارد باید از دولت تاییدیه استخدام دریافت نماید.این تاییدیه تحت عنوان ارزیابی تاثیرات بازار کار یا ال ام آی ای شناخته میشود.

تحت چه شرایطی ال ام آی ای مثبت به یک کارفرما داده میشود؟

*کارکنان دولت کانادا باید به این نتیجه برسند که استخدام یک فرد خارجی در آن شغل تاثیر مثبت بر روی بازار کار خواهد گذاشت یا حداقل بدون تاثیر منفی خواهد بود.

*باید مشخص شود هیچ نیروی کانادایی یا هیچ کدام از دارندگان اقامت دائم برای استخدام در آن موقعیت شغلی مناسب نیستند.

*دولت کانادا اطمینان حاصل میکند که نیروی کار خارجی در صورت مهاجرت به کانادا حقوق و مزایایی متناسب با استانداردهای فدرال و استانی دریافت خواهد کرد

*فرایند دریافت این مجوز بر اساس رده بالا یا پایین شغل مورد نظر متفاوت خواهد بود.

آیا لیستی وجود دارد که بتوان مشاغل مورد نیاز سیستم مهاجرت فوری را بررسی کرد؟

سیستم مهاجرتی فوری هچ لیستی از مشاغل مورد نیاز و یا تعداد نیازمندی ها منتشر نمیکند.

ویزای دانش آموزی کانادا
اینم بخون

کاندیدها باید در چه سطحی زبان بدانند؟

کاندیدهای مهاجرت فوری باید حداقل نمره زبان مورد نیاز برنامه اقتصادی مهاجرتی کانادا را کسب کنند

آیا کارفرمایان به اطلاعات کاندیدهای مهاجرت فوری دسترسی دارند؟

کارفرمایان از طریق بانک کار به اطلاعات کاندیدها دسترسی خواهند داشت.در واقع سیستم مهاجرت فوری و بانک کار کانادا شرایطی را فراهم مینمایند تا کارفرمایان و نیروهای متخصص به راحتی با هم در ارتباط باشند.

چگونه از سیستم اکسپرس اینتری میتوان برای مهاجرت به کانادا استفاده نمود؟

در ابتدا باید وارد سیستم اکسپرس اینتری شده و به صورت آنلاین پروفایلی را برای خود ایجاد نمایید.با ایجاد این پروفایل شما تمایل خود برای مهاجرت به کانادا اعلام میکنید.

*در پروفایل خود باید مواردی مانند تخصص های خود،توانایی زبانی،تحصیلات و..با جزئیات هر چه تمام تر توضیح دهید زیرا این موارد در موفقیت شما جهت اخذ اقامت کانادا بسیار تاثیرگذار است.

*در صورتی که شما تمام شرایط مورد نیاز را دارا باشید وارد لیست گروهی میشوید که کانادا برای آنها دعوتنامه ارسال مینماید .

*در این مرحله چنانچه شما هنوز شغل پیشنهادی دریافت نکرده باشید و از طریق برنامه پی ان پی نیز اقدام ننموده باشید باید در بانک کار کانادا ثبت نام نمایید

*ثبت نام در بانک کار به شما اجازه میدهد فرصت های شغلی موجود در  کانادا را بررسی کنید.این موضوع برای متقاضیان از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا با داشتن اطلاعات در مورد فرصت های شغلی مورد نیاز کانادا میتوانند خودشان ار ارتقا داده تا هر چه بیشتر متناسب بازار کار کانادا شوند.

مهمترین شرط ورود به گروه کاندیدها

باید شرایط مناسب برای اقدام از طریق حداقل یکی از برنامه های اقتصادی مهاجرتی را داشته باشید.

*سپس شما از طرف سیستم جامع رتبه بندی(سی آراس)امتیاز خواهید گرفت.این امتیاز بر اساس اطلاعاتی که شما در پروفایل خود وارد نموده اید به شما داده میشود.

*کاندیدهایی که بیشترین امتیاز را کسب کرده باشندبرای اقامت دائم دعوتنامه دریافت میکنند.

کدام گزینه ها بیشترین امتیاز را برای کاندیدها به همراه دارد؟

*شغل پیشنهادی

*اقدام برای برنامه پی ان پی

*هر مهارت و تجربه ای که موفقیت کاری شما در کانادا را تضمین مینماید.

*البته توجه داشته باشید که ورود به گروه،ضمانتی برای اخذ دعوت نامه آی تی ای نخواهد بود.حتی با دریافت دعوتنامه آی تی ای  هم باید نسبت به مقررات و ضوابط قانون مهاجرت کانادا بررسی شویدو در هر مرحله احتمال دارد که واجد شرایط نباشید.

*بعد از دریافت دعوتنامه آی تی ای متقاضی دو ماه فرصت دارد تا تقاضانامه خود را برای اخذ ویزای اقامت دائم ارسال نماید.در این دعوتنامه مشخص میشود که متقاضی تحت کدام برنامه میتواند اقدام نماید.

سازمان سی آی سی(اداره مهاجرت و تابعیت کانادا) بعد از دریافت تقاضانامه متقاضی حداکثر ظرف شش ماه نتیجه پرونده شما را اعلام خواهد کرد.

سیستم مهاجرت فوری برای کاندید ها چه مزایایی را در بر دارد؟

از زمان تکمیل تقاضانامه تا اعلام تصمیم نهایی نهایتا شش ماه به طول میانجامد.

*این سیستم یک راه آسان برای دریافت پیشنهاد شغلی از کارفرمای واجد شرایط قبل از ورود به کانادا در اختیار متقاضیان قرار میدهد

*بانک کار کانادا کارفرمایان واجد شرایط و نیروهای متخصص خارجی را قادر میسازد تا به راحتی با یکدیگر در تماس باشند.تا به محض ورود مهاجران به کانادا چرخه های اقتصادی تسریع گردد.

اگر شخصی تقاضانامه ای تحت برنامه های اقتصادی فدرال ارسال نماید آیا میتواند در سیستم مهاجرت فوری هم ثبت نام نماید؟

بله میتواند یک پروفایل در سیستم مهاجرت فوری تشکیل دهد ولی الزامی به انجام آن ندارد،البته توجه داشته باشید هزینه های مربوط به تقاضانامه استرداد نمیگردد.

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری
اینم بخون
آیا تشکیل پروفایل مهاجرت فوری هزینه دارد؟

تشکیل پروفایل هزینه ای ندارد،اما هزینه های ازمون زبان و ارزیابی مدارک تحصیلی آموزشی بر عهده شخص خواهد بود.

چنانچه برای اقدام به گرفتن ویزای اقامت دائم دعوت نامه دریافت کرده اید باید هزینه های مربوط به تقاضانامه را بپردازید.سپس اگر تصمیم گرفتید یک اقامت دائم کانادا را دریافت نمایید میبایست هزینه حق اقامت دائم خود و سایر اعضاء تحت تکلف خود را بپردازید

آیا بدون پیشنهاد شغلی میتوان وارد گروه مهاجرت فوری شد؟

شرط لازم برای ورود به گروه کاندیدها این است که شما ملاک های حداقل یکی از برنامه های اقتصادی مهاجرتی را دارا باشید.شغل پیشنهادی کارفرمایان کانادا که مورد تایید سازمان ال ام آی ای باشد مدرک قابل توجه و با ارزشی است اما ضروری نیست.

آیا بدون پیشنهاد شغلی میتوان وارد گروه مهاجرت فوری شد؟

شرط لازم برای ورود به گروه کاندیدها این است که شما ملاک های حداقل یکی از برنامه های اقتصادی مهاجرتی را دارا باشید.شغل پیشنهادی کارفرمایان کانادا که مورد تایید سازمان ال ام آی ای باشد مدرک قابل توجه و با ارزشی است اما ضروری نیست.

آیاکسانی که به گروه کاندیدها وارد میشوند به این معناست که برای سایر برنامه ها هم واجد شرایط میباشند؟

این امکان وجود دارد که شما وارد گروه کاندیدها شوید و برای برنامه های دیگر هم واجد شرایط باشید در این صورت سیستم برای شما در نظر میگیرد که شما میتوانید تحت هر برنامه ای دعوت نامه اخذ کنید.چنانچه دعوت نامه ای تی ای دریافت کردید سیستم به شما توضیح خواهد داد که تحت کدام برنامه اقدام کنید.

منظور از سیستم جامع رتبه بندی سی آر اس چیست و چگونه کار میکند؟

سیستم جامع رتبه بندی سیستم جدیدی است برای رتبه بندی و امتیاز دهی به کاندیداهای مهاجرت فوری.این سیستم بر اساس تحقیقهای بسیار پیرامون پیش بینی آینده اقتصادی تازه واردان راه اندازی شده است.

سیستم جامع رتبه بندی چه فاکتورهایی را بررسی میکند؟

*تخصص ها

*تجربیات

*توانایی زبانی

*تحصیلات

* هر عاملی که باعث پیشرفت مهاجران در کانادا گردد

سیستم سی ار اس پروفایل ها را بر اساس اطلاعات موجود در آنها رتبه بندی میکند و این رتبه ها مرتبا در حال تغییر است.هر گاه افراد اطلاعات پروفایل خود را تغییر دهند رتبه ها هم تغییر میکند.

شرایط لازم برای دریافت دعوتنامه آی تی ای چیست؟

*از کارفرمای کانادایی پیشنهاد شغلی دریافت نماید(این پیشنهاد شغلی باید مورد تایید ال ام آی ای باشد)

*برای استان یا حوزه ای که تحت برنامه پی ان پی است کاندید شود

*برای حداقل یکی از برنامه های اقتصادی مهاجرتی کانادا با امتیاز بالایی کاندید شود.

سیستم مهاجرتی اکسپرس اینتری چگونه از اطلاعات مربوط به آزمون های زبان یا ارزیابی مدارک تحصیلی ای سی ای استفاده میکند؟

سیستم مهاجرت فوری به روش های مختلفی از این اطلاعات استفاده میکند:

در هنگام ایجاد پروفایل توسط شما سیستم ای سی ای اطلاعات شما را از نظر حداقل معیارهای مورد نظر برسی میکند.

قبل از ورود کاندیدها به گروه مهاجرت فوری تمام اطلاعات پروفایل متقاضی ها بر اساس نمره زبان،امکانات آموزشی که در کانادا در اختیار داشته اند و مدارک تحصیلی مربوط به خارج از کانادا که تحت سیستم ای سی ای ارزیابی شده وبه سازمان سی آی سی گزارش شده اند،رتبه بندی میشوند.

به این محتوا امتیاز دهید ، امتیاز شما برای ما مهم است

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مـوسسـه بیـن المـللی مهـاجـران زنـد آرتـا

ما در موسسه بین المللی مهاجران زند آرتا، با بهره گیری از تیم وکلای مهاجرتی مجرب در ۱۰ کشور جهان، با دو شعبه فعال در تهران و آتن اماده ارائه خدمات تخصصی در زمینه مهاجرت و اخذ ویزا برای شما عزیزات هستیم.

بـرای مشــاوره یـا اطـلاعـات بیـشتر با شـماره تـلفن زیـر تـماس حاصـل فـرماییـد

(10 خط) ۱۱۰۰ ۸۸۵۳ – ۰۲۱

برای انتقادات و پیشنهادات با ما در ارتباط باشید و همچنین اگر سوالی داشتید کارشناسان ما آماده مشاوره به شما عزیزان میباشند و همچنین برای تماس سریع با کارشناسان ما و درخواست وقت مشاوره می توانید از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید.

پیام های خود را از طریق فرم زیر ارسال کنید

    برای مشاوره تماس بگیرید!

    موسسه مهاجرتی زند آرتا