ویزای سرمایه گذاری کانادا
آنچه در این مطلب میخوانیم

ویزای سرمایه گذاری کانادا برای کسانی است که قصد دارند از طریق کارآفرینی و توسعه کسب‌و‌کارشان مهاجرت کنند و اقامت دائم کانادا داشته باشند. اگرچه ویزای سرمایه‌ گذاری کانادا در حال‌حاضر به این نام وجود ندارد، اما از روش‌هایی همچون کارآفرینی و دریافت ویزای استارتاپ و نیز خرید کسب‌‌وکارها در برخی استان‌ها می‌توان به کانادا مهاجرت کرد.

ویزای استارتاپ و سرمایه‌گذاری کانادا

برنامه ویزای استارتاپ کانادا به کارآفرینان و افرادی تعلق می‌گیرد که ایده‌های خلاقانه و با پتانسیل رشد داشته باشند.

برای اینکه بتوانید ویزای استارتاپ کانادا را بگیرید باید تمام شرایط زیر را دارا باشید:

  • یک کسب و کار دارای صلاحیت داشته باشید.
  • از یک یا چند موسسه برگزیده (designated organization) نامه حمایت داشته باشید.
  • از سطح مهارت زبانی لازم برخوردار باشید.
  • پیش از آنکه از کسب و کار خود درآمد کسب کنید، پول کافی برای سکونت و زندگی در کانادا در اختیار داشته باشید.

برای دریافت این نوع از ویزا و شروع کسب‌و‌کار در کانادا، می‌توانید طرح خود را به یکی از موسسه‌ها و گروه‌های زیر معرفی کنید.

گروه‌های سرمایه‌گذاری Angel:

توافق برای سرمایه‌گذاری حداقل ۷۵,۰۰۰ دلار لازم است.

سازمان‌های Venture capital:

توافق برای سرمایه‌گذاری حداقل ۲۰۰,۰۰۰ دلار لازم است.

سازمان‌های Business incubator:

بدون نیاز به تضمینِ حداقل مبلغ سرمایه‌گذاری است و فقط طرح توسط یکی از گروه‌های incubator پذیرفته می‌شود.   

هر کدام از این گروه‌ها امکان دریافت ویزای سرمایه‌گذاری کانادا را به شما می‌دهند، با این حال، شرایط و معیارهای بررسی آنها متفاوت است.

برای برخی از این موسسه‌ها لازم است پروژه در قالب یک طرح تجاری ارائه شود و امتیازهای لازم را برای پذیرفته شدن دریافت کند. برای برخی دیگر، معرفی طرح از طریق ملاقات حضوری انجام می‌گیرد.

اگر با این موسسه‌ها به توافق برسید که طرح شما ارزش سرمایه‌گذاری دارد، یک نامه حمایت دریافت خواهید کرد که برای تقاضای ویزا و اقامت ضروری است.

این امکان نیز وجود دارد که از حمایت چند موسسه سرمایه‌گذار برخوردار شوید. با این حال، همچنان یک نامه حمایت دریافت خواهید کرد که در آن نام تمامی گروه‌های سرمایه‌گذار ذکر می‌شود.

نکته جالب درباره برنامه ویزای استارتاپ این است که در صورت پذیرفته شدن طرح، حداقل مبلغ مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری توسط این گونه از موسسه‌ها تأمین می‌شود.

با دریافت ویزای استارتاپ، امکان اقامت دائم برای فرد به همراه افراد خانواده‌اش فراهم خواهد بود.

در این برنامه، تا ۵ نفر را می‌توان به‌عنوان صاحبانِ یک کسب و کار معرفی کرد و برای آنها ویزا دریافت نمود.  

ویزای بازدید تجاری کانادا

این ویزا برای افرادی است که می‌خواهند برای برقراری روابط تجاری به کانادا سفر کنند و به طور موقت، کمتر از ۶ ماه، در آنجا اقامت داشته باشند. از طریق دریافت ویزای بازدید تجاری، می‌توانید برای ارائه حضوریِ طرح و ملاقات با موسسه‌های حامی به کانادا سفر کنید.

مزایا و معایب مهاجرت به کانادا
اینم بخون

مهاجرت کارآفرینی به استان‌های کانادا

استان‌ها و مناطق مختلف کانادا هم برای جذب کارآفرینان و سرمایه‌گذاران برنامه‌هایی را فراهم نموده‌ اند. برای جزئیات بیشتر در اینباره توصیه شده است که به سایت هر کدام از این استان‌ها رجوع کرده و با آنها در ارتباط باشید. با این حال، در ادامه به طور خلاصه به برخی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این استان‌ها اشاره خواهیم کرد.

سرمایه‌گذاری در کبک

برنامه مهاجرت سرمایه‌گذاری به کبک فعلا متوقف شده است.

مهاجرت کارآفرینی به کبک در یک پنجره زمانی تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۲ باز است.

سرمایه‌گذاری در آلبرتا

در آلبرتا برنامه‌هایی برای شروع و خرید کسب‌و‌کارها ارائه شده است که شامل شروع و خرید کسب‌‌و‌کارهای روستایی و مزارع کشاورزی می شود.

این برنامه‌ها متفاوت هستند و هر کدام شرایط و ملزومات خود را دارند. اما به طور کلی، تجربه مدیریتیِ متقاضیان و حداقلی از سرمایه‌گذاری و ارزش خالص ضروری است. برای مثال، برای برنامه کارآفرینی روستایی این استان، حداقل ۳ سال سابقه مدیریتیِ فعال و ۳۰۰,۰۰۰ دلار ارزش خالص و ۲۰۰,۰۰۰ دلار سرمایه‌گذاری احتیاج است. همان‌طور که گفته شد، جزئیات و شرایط دقیق‌تر در سایت این استان‌ها قابل دسترسی است.

سرمایه‌گذاری در بریتیش کلمبیا

استان بریتیش کمبیا نیز نیروهای متخصص و کسب‌و‌کارهای مورد نیاز خود را برای اقامت دائم جذب می‌کند که بیشتر در حوزه فناوری و درمان است. متقاضیانی که از شرایط لازم برخوردار باشند، می‌توانند کسب‌و‌کارشان را در این استان آغاز کنند یا یکی از کسب‌و‌کارهای موجود را خریداری نمایند.

سرمایه‌گذاری در مانیتوبا

این استان در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری کشاورزی و کارآفرینی تجاری پذیرای علاقه‌مندان است. حداقل سه سال سابقه کار تمام وقت در پنج سال گذشته برای مالکان و مدیران ارشد ضروری است.  حداقل مبلغ سرمایه‌گذری نیز برای کسب‌و‌کارهای درونِ منطقه‌ی شهری وینی‌پگ ۲۵۰,۰۰۰ دلار و خارج از آن ۱۵۰,۰۰۰‌ دلار است. حداقل ارزش خالص نیز ۵۰۰,۰۰۰ دلار است. سایر جزئیات مانند مهارت زبانی و دیگر موارد نیز در سایت مهاجرتی این استان موجود است.

سرمایه‌گذاری در نیوزفاندلند و لابرادور

در این منطقه امکان شروع و خرید کسب‌و‌کار فراهم است و متقاضیان در صورت برخورداری از شرایط، پس از یک سال مدیریت روزانه‌ی فعال، امکان اقامت دائم خواهند داشت.

سرمایه‌گذاری جزیره پرینس ادوارد

اخذ ویزای سرمایه‌ گذاری کانادا و خرید کسب‌و‌کارها در جزیره پرنس ادوارد هم میسر است و امکان اقامت دائم را فراهم می‌سازد. بدین منظور، حداقل ارزش خالص ۶۰۰,۰۰۰ دلار ضروری است.

سایر استان‌ها برای سرمایه‌گذاری کانادا

نیو برانزویک، محدوده شمال غربی، اونتاریو، یوکان، ساسکاچوان نیز سایر مناطق استانی است که امکان دریافت سرمایه‌گذاری در آنها فراهم می‌باشد.  

نتیـــــجه گیــــری

ویزای سرمایه‌ گذاری کانادا یکی از راه‌هایی است که می‌توان برای مهاجرت به کانادا از آن استفاده کرد. برای سرمایه‌گذاری در کانادا، از طریق ویزای استارتاپ و جذب کارآفرینان در استان‌های این کشور می‌توان اقدام کرد که با داشتن ایده‌‌ای خلاقانه یا حداقلی از سرمایه ممکن است.

هزینه مهاجرت به کانادا چقدر است ؟
اینم بخون
به این محتوا امتیاز دهید ، امتیاز شما برای ما مهم است

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مـوسسـه بیـن المـللی مهـاجـران زنـد آرتـا

ما در موسسه بین المللی مهاجران زند آرتا، با بهره گیری از تیم وکلای مهاجرتی مجرب در ۱۰ کشور جهان، با دو شعبه فعال در تهران و آتن اماده ارائه خدمات تخصصی در زمینه مهاجرت و اخذ ویزا برای شما عزیزات هستیم.

بـرای مشــاوره یـا اطـلاعـات بیـشتر با شـماره تـلفن زیـر تـماس حاصـل فـرماییـد

(10 خط) ۱۱۰۰ ۸۸۵۳ – ۰۲۱

برای انتقادات و پیشنهادات با ما در ارتباط باشید و همچنین اگر سوالی داشتید کارشناسان ما آماده مشاوره به شما عزیزان میباشند و همچنین برای تماس سریع با کارشناسان ما و درخواست وقت مشاوره می توانید از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید.

پیام های خود را از طریق فرم زیر ارسال کنید

    برای مشاوره تماس بگیرید!

    موسسه مهاجرتی زند آرتا