دلایل ریجکتی ویزا چیست؟

ریجکتی-ویزا
آنچه در این مطلب میخوانیم

ریجکتی ویزا چیست؟

اغلب مردم دنیا دوست دارند برای بازدید از جاذبه های بی نظیر و درک فرهنگ سایر جهانیان به کشورهای مختلف جهان سفر کنند. معمولا برای سفر به کشورهای مختلف نیاز به تهیه ی ویزای آن کشور است ، که زمان دریافت ویزا، متقاضی ممکن است با کلمه ریجکت روبرو شود و این کلمه ریجکت به معنای رد درخواست ویزا متقاضی توسط کشور مقصد می باشد و متقاضی نمی تواند به کشور مقصد سفر کند. حال متقاضی می خواهد بداند به چه دلیل ویزا او ریجکت شده است. 

موسسه زند آرتا ، همراهی مطمئن برای حرکت به سوی آینده ای روشن

فـرم زیر را پر کنیـد تا در سریـعترین زمـان ممـکن با شـما تـماس بگیـریم

دلایل ریجکتی ویزا چیست؟

به چند دلیل ویزا ریجکت می شود که از مهمترین دلایل آن در میان ایرانیان عدم وجود دلایل محکم برای بازگشت از کشور موردنظر است. ارائه نکردن مدارک کافی جهت برنامه و اهداف سفر خود، یعنی مدارکتان ناقص بوده .

بطورکلی دلیل عمده ریجکتی ویزا نگرانی از ماندن بیشتر از موعد زمانی تعیین شده در کشور مقصد است چون بسیاری از افراد به قصد گردشگری و بازدید به کشور مورد نظر سفر می‌کنند، ولی در نهایت مدت بیشتری را در آن کشور می‌مانند. برخی دیگر هم حتی پا را از گلیم خود درازتر کرده و قصد بازگشت به کشور خود را ندارند، بنابراین در این کار صداقت حرف اول را می زند.

اگر قصد دریافت ویزا کوتاه مدت یا اقامت موقت را دارید، باید از هر راهی که می‌توانید افسران ویزا را متقاعد کنید که دلیلی برای اقامت بیشتر در کشور مورد نظر را ندارید، پس توجه داشته باشید یک اشتباه کوچک می‌تواند منجر به رد صلاحیت شما شود.

از دلایل دیگر ریجکت شدن ویزا می توان به این موارد اشاره کرد : بطور کلی ارائه مدارک سفر ناقص و نامعتبر مانند ارائه پاسپورت نامعتبر و آسیب دیده ، عدم وجود مهر ویزا در پاسپورت متقاضی یا تعداد کم آن ، بیمه مسافرتی نامعتبر، گواهی ازدواج و تولد مخدوش، نداشتن سوابق مالی درست، داشتن سوءپیشینه. البته ورود به فرودگاه های غیر مجاز هم می تواند سبب ریجکت شدن ویزا از تمام سفارتخانه های اتحادیه اروپا شود.

بریتانیا کجاست و شامل چه کشورهایی می‌شود؟
اینم بخون
ریجکت شدن ویزا - دلایل ریجکتی ویزا چیست؟

بعد از ریجکتی ویزا چه کارهایی باید کرد؟

افسرهای ویزا هر سفارت طبق دستورالعمل‌های از پیش تعیین شده درخواست متقاضیان را بررسی می‌کنند و در صورت وجود کوچکترین نقصی در شرایط یا مدارک لازم ، درخواست فرد را رد می‌کنند، در مواردی هم هست که افسران ویزا ممکن است هنگام بررسی درخواست اشتباه کنند. به هر حال وقتی درخواست شما رد می‌شود، شاید همچنان واجد شرایط دریافت ویزا و تجدیدنظر در مورد رای صادر شده باشید.

پس شما با آگاهی های لازم و داشتن وکیلی حقوقی می توانید از دلایل ریجکت شدن ویزا اطلاع پیدا کنید و به تحلیل پرونده خود بپردازید. بنابراین بدانید که ریجکت شدن درخواست ویزا به این معنی نیست که دیگر نمی توانید کاری انجام دهید چون شما قانونا اجازه ارائه نامه اعتراض خواهید داشت و شاید با درخواست بعدی افسر دیگری مأمور بررسی مدارک شما باشد و اجازه دریافت ویزا شما را صادر کند.

پس قبل از اینکه نامه اعتراض را ارائه دهید، باید دلایل رد ویزا را چک کرده و در جهت رفع آن تلاش کنید. جواب بعدی شما بستگی به این دارد که شما چقدر در ارائه اعتراض خود خوب عمل کنید، پس در این راه کمک گرفتن از متخصصانی که بتوانند مسیر را برای شما هموار کنند و تجربه و سابقه دیرینه در این زمینه داشته باشند، به نفع شما خواهد بود و یا اگر فامیل، آشنا یا دوستی در کشور مقصد دارید می‌توانید از او بخواهید که از حق شما دفاع کند،.

در نهایت بهتر است فردی را برای این کار انتخاب نمایید که توانایی لازم برای اعتراض داشته باشد و متوجه بشود ویزای ریجکتی شما واقعی بررسی شده یا غیر واقعی و بتواند افسر ویزا را متقاعد کند و رای را به نفع شما برگرداند.

اعتراض به وسیله نامه کتبی جزو مهم‌ترین اقدامات پس از ریجکت شدن ویزا است. پس از این که ریجکتی ویزا به شما اعلام شد به مدت ۴ هفته فرصت دارید که به صورت کتبی اعتراض کنید. هر موردی که برای اعتراض وجود دارد را به طور کامل در نامه بیان کنید و منتظر نتیجه بمانید.

آشنایی با اصطلاحات انگلیسی مهاجرت
اینم بخون

موسسه زند آرتا ، همراهی مطمئن برای حرکت به سوی آینده ای روشن

فـرم زیر را پر کنیـد تا در سریـعترین زمـان ممـکن با شـما تـماس بگیـریم

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مـوسسـه بیـن المـللی مهـاجـران زنـد آرتـا

ما در موسسه بین المللی مهاجران زند آرتا، با بهره گیری از تیم وکلای مهاجرتی مجرب در ۱۰ کشور جهان، با دو شعبه فعال در تهران و آتن اماده ارائه خدمات تخصصی در زمینه مهاجرت و اخذ ویزا برای شما عزیزات هستیم.

بـرای مشــاوره یـا اطـلاعـات بیـشتر با شـماره تـلفن زیـر تـماس حاصـل فـرماییـد

(10 خط) ۱۱۰۰ ۸۸۵۳ – ۰۲۱

برای انتقادات و پیشنهادات با ما در ارتباط باشید و همچنین اگر سوالی داشتید کارشناسان ما آماده مشاوره به شما عزیزان میباشند و همچنین برای تماس سریع با کارشناسان ما و درخواست وقت مشاوره می توانید از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید.

پیام های خود را از طریق فرم زیر ارسال کنید

    برای مشاوره تماس بگیرید!

    موسسه مهاجرتی زند آرتا