بریتانیا کجاست و شامل چه کشورهایی می‌شود؟

بریتانیا کجاست
آنچه در این مطلب میخوانیم

تفاوت انگلیس و بریتانیا

احتمالا برای خیلی از مردم این سؤال مطرح شده که تفاوت انگلیس و بریتانیا در کجاست و حتی شاید هر دو را یکسان می دانند در صورتی که بسیار متفاوت است و حتی بریتانیای کبیر با پادشاهی متحد بریتانیای کبیر یکسان نیست.

بریتانیای کبیر در ابتدا تشکیل شده از سه کشور:  انگلستان که بزرگترین کشور بریتانیای کبیر و۸۶ درصد جمعیت  در این کشور است بعد از آن اسکاتلند دومین کشور بزرگ بریتانیای کبیر که ۹ درصد جمعیت در این کشور است و ولز که کوچکترین کشور آن محسوب می شود با ۵ درصد جمعیت، که هر سه کل جمعیت بریتانیای کبیر را تشکیل می دهند، بود و تا به امروز این کشورها همگی زیرمجموعه پادشاهی متحد قرار دارند. البته این نام پس از پیوستن ایرلند به بریتانیا در سال ۱۸۰۱ شکل گرفت، اما بعد از شورش هایی که به علت جنگ جهانی اول در ایرلند شروع شد، ایرلند جنوبی با نام جمهوری ایرلند از پادشاهی متحد جدا گردید و اکنون پادشاهی متحد بریتانیای کبیر از چهار کشور انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی تشکیل شده است.بریتانیای کبیر حدود ۷۳ درصد از قلمرو مجمع‌الجزایر بریتانیا را به خود اختصاص داده است و تمام افراد کشورهای انگلستان ، اسکاتلند و ولز بریتانیایی هستند.

موسسه زند آرتا ، همراهی مطمئن برای حرکت به سوی آینده ای روشن

فـرم زیر را پر کنیـد تا در سریـعترین زمـان ممـکن با شـما تـماس بگیـریم

کشورهای انگلیس ، اسکاتلند ، ولز و ایرلند شمالی دارای پارلمانی مشترک در لندن هستند. اسکاتلند و ولز در سال ۱۷۰۷ میلادی به انگلیس ملحق شدند تا بریتانیای کبیر را تشکل دهند. قبل از این تاریخ اسکاتلند پارلمان و پادشاهان خود را داشت و به‌صورت مستقل اداره می‌شد ولی در زمان پیوستن به انگلیس و ولز تمام آن‌ها را از دست داد.

پیکاپ ویزا یا پیکاپ پاسپورت چیست ؟
اینم بخون

در سه قرن اخیر، تنها حرکت مستقل اسکاتلند این بود که نماینده‌ای مستقل به پارلمان انگلیس بفرستد.

نکته عجیب‌ این است که اسکاتلند بعضی از مزایای الحاق را نداشت، تا زمانی که در سال ۱۹۹۹ میلادی، پارلمان اسکاتلند دوباره راه‌اندازی شد و در همین سال بود که ولز هم تشکیل گردهمایی ملی را (که شبیه به پارلمان است ولی قدرت کمتری از پارلمان دارد ) را اعلام کرد و گردهمایی ملی ایرلند شمالی نیز یک سال قبل‌ از اینها یعنی در سال ۱۹۹۸ میلادی برپا شد و نام پیمان جمعه نیک گرفت.

این دو نکته را خوب است بدانید که در انگلیس بیشتر از ۲۰ سال است که مجلس مستقلی که نماینده ای برای انگلیس قانون گذاری کند نیست و نکته دیگر اینکه پرچم بریتانیا الهام گرفته شده از پرچم انگلیس، اسکاتلند و ایرلندشمالی است و از آنجا که ولز هیچ‌وقت به‌صورت رسمی حکومت سلطنتی نداشته است، پرچم این کشور در پرچم بریتانیا نادیده گرفته شده است.

نکته های جالبی که بهتر است در مورد بریتانیا بدانیم :

  • مکانی بود که بیشتر از ۱۱۰ کیلومتر از دریا فاصله داشته باشد.
  • امپراتوری بریتانیا در زمان اوج قدرت خود در سال ۱۹۲۰، مساحتی بزرگ‌تر از آفریقا داشت و قابل‌مقایسه با مساحت کره ماه بود.
  • حکمران بریتانیا به‌صورت قانونی، مالک یک ششم از خشکی‌های زمین است.
  • در بریتانیا، هر کسی که به سن ۱۰۰ سالگی برسد، یک کارت مخصوص از پادشاه دریافت می کند.
  • در بریتانیا تقریبا از هر ۱۰ زوج، یکی از آن‌ها ازدواج بین قومی کرده‌اند.
  • نیروی دریایی بریتانیا از آهنگ‌های خواننده‌ مشهور، بریتنی اسپیرز برای ترساندن دزدان دریایی سومالی استفاده می‌کند.
  • تمامی اسب‌ها، پونی‌ها و الاغ‌ها باید یک پاسپورت مخصوص داشته باشند.
  • فوت اشخاص در کاخ پارلمان یا کاخ سلطنتی غیر قانونی تلقی می‌شود.
  • در فاصله حدودا هر ۴۰ کیلومتر در بریتانیا لهجه مردم بطور قابل ملاحظه‌ای تغییر می‌کند.
  • تا ۶ آوریل ۲۰۱۰ برده‌داری در بریتانیا جرم قانونی محسوب نمی‌شد.
  • تعداد افرادی که در نیجریه انگلیسی صحبت می‌کنند، بیشتر از بریتانیا است.
  • تخم‌مرغ‌های بریتانیایی چون شسته نمی شوند در آمریکا غیرمجاز هستند، بالعکس تخم‌مرغ‌های آمریکایی چون شسته می‌شوند، در بریتانیا غیرمجاز هستند.
  • مسیر هوایی که دو جزیره در اسکاتلند را به هم وصل می‌کند، کوتاه‌ترین پرواز در دنیا است که فاصله ۲٫۷ کیلومتری را می‌پیماید و فقط یک دقیقه و بیست ثانیه طول می‌کشد.
  • مساحت بریتانیا از ایالت اورگن آمریکا کوچک‌تر است.
آشنایی با اصطلاحات انگلیسی مهاجرت
اینم بخون

موسسه زند آرتا ، همراهی مطمئن برای حرکت به سوی آینده ای روشن

فـرم زیر را پر کنیـد تا در سریـعترین زمـان ممـکن با شـما تـماس بگیـریم

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مـوسسـه بیـن المـللی مهـاجـران زنـد آرتـا

ما در موسسه بین المللی مهاجران زند آرتا، با بهره گیری از تیم وکلای مهاجرتی مجرب در ۱۰ کشور جهان، با دو شعبه فعال در تهران و آتن اماده ارائه خدمات تخصصی در زمینه مهاجرت و اخذ ویزا برای شما عزیزات هستیم.

بـرای مشــاوره یـا اطـلاعـات بیـشتر با شـماره تـلفن زیـر تـماس حاصـل فـرماییـد

(10 خط) ۱۱۰۰ ۸۸۵۳ – ۰۲۱

برای انتقادات و پیشنهادات با ما در ارتباط باشید و همچنین اگر سوالی داشتید کارشناسان ما آماده مشاوره به شما عزیزان میباشند و همچنین برای تماس سریع با کارشناسان ما و درخواست وقت مشاوره می توانید از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید.

پیام های خود را از طریق فرم زیر ارسال کنید

    برای مشاوره تماس بگیرید!

    موسسه مهاجرتی زند آرتا