آشنایی با اصطلاحات انگلیسی مهاجرت

اصطلاحات-مهاجرت
آنچه در این مطلب میخوانیم

برای هر فردی که به فکر مهاجرت به کشورهای دیگر می باشد، آشنایی با اصطلاحات انگلیسی مهاجرت، موضوعی مهم و ضروری می باشد، زیرا عدم آگاهی از این واژه های انگلیسی ممکن است فرد را با مشکلاتی روبه‌رو کرده و باعث سردرگمی یا به اشتباه افتادن فرد در این مسیر حساس شود. بنابراین گام ابتدایی برای مهاجرت ، یادگیری این اصطلاحات مهاجرتی به زبان انگلیسی می باشد تا در فهم و تلفظ این اصطلاحات با ابهام روبرو نشود.

بطورکلی برای قدم گذاشتن در هر مسیری نیاز است تا اطلاعات مربوط به آن مسیر را داشته باشیم تا به سرانجامی درخشان برسیم ، مسیر مهاجرت نیز از این قاعده مستثنی نیست و برای داشتن یک مهاجرت موفق باید اطلاعات و اصطلاحات کاربردی آن را بدست آوریم.

آشنایی با اصطلاحات مهاجرت ، باعث می‌شود تا تمامی مراحل مهاجرتی فرد به درستی پیش برود و دچار ابهام و سردرگمی نشود و به نتیجه دلخواه خود در کمترین زمان ممکن برسد.

گذرنامه یا (passport)

گذرنامه یا پاسپورت مدرکی رسمی می باشد که دولت هر کشور در صورت ارائه آن به فرد متقاضی ، اجازه خروج از کشورش را می‌دهد و امنیت و حقوق فرد در کشورهای دیگر را نیز تضمین می‌کند. البته برای دریافت ویزا هم داشتن گذرنامه لازم و ضروری می باشد.

افسر مهاجرت (Immigration Officer)

باید بدانید در سفارت هر کشور این افسر مهاجرت است که به بررسی پرونده و مصاحبه با متقاضی ویزا می‌پردازد و نسبت به اخذ ویزای او تصمیم می‌گیرد. این شخص که در سفارت پرونده‌ی متقاضی مهاجرت را بررسی و با او مصاحبه می‌کند و در برخی از کشورها آفیسرها هستند ، در ویزا گرفتن شخص نقش تعیین کننده را دارا می باشند.

دلایل ریجکتی ویزا چیست؟
اینم بخون

Welcome Centre Immigrant Services

یکی از دغدغه های افرادی که مهاجرت می کنند ، آشنایی با نحوه زندگی شهروندان کشور مقصد است. دانستن قوانین شهروندی ، آموختن زبان کشور مقصد ، روش استفاده از خدمات و … از مواردی هستند که دانستن آنها الزامی می باشد . در برخی از کشور ها این خدمات را ولکام سنتر ها بر عهده گرفته اند و مسئولیت آشنا کردن مهاجران با کشور مقصد با این مراکز می باشد.

اقامت موقت (Temporary resident‎)

اقامتی که مدت معینی برای آن مشخص شده و ممکن است به قصد سفر و گردشگری، ادامه تحصیل ، تجارت ، کار کردن و … باشد را اقامت موقت می نامند. ممکن است این اقامت ، مالیاتی به همراه داشته باشد اما حق شهروندی کامل به فرد داده نمی شود. زمان آن ممکن است در ابتدا چندین ماه باشد و سپس میتوان طبق قوانین کشور مورد نظر آن را تمدید کرد.

اقامت دایم (Permanent residency‎)

اقامتی که مدت معینی ندارد و در دوره‌ی زمانی نامحدود به قصد زندگی ، کار و …در یک کشور دیگر باشد را اقامت دائم می گویند. همچنین لازم است بدانید همه‌ی کشور ها امکان اقامت دائم برای مهاجران خود را ندارند و قوانین مربوط به این نوع اقامت در کشور ها متفاوت است. بعضی از کشورهای اروپایی به افرادی که ۵ سال اقامت موقت دارا می باشند، بعد از اتمام این دوره اجازه اقامت دائم می دهد.

IELTS Academic, IELTS General
آیلتس آکادمیک و جنرال

از اصطلاحات دیگر مهاجرت ، مدرک آیلتس است که این مدرک دو نوع آیلتس آکادمیک و آیلتس جنرال می باشد. زمانی که بخواهید برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنید، باید آیلتس آکادمیک به مؤسسه آموزشی ارائه دهید و برای دریافت ویزای غیر تحصیلی باید آیلتس جنرال ارائه نمایید.
البته داشتن مدارک زبانی تضمینی برای دانستن اصطلاحات انگلیسی مهاجرت نیست.

ویزای گاردین (Visa Guardian)

این ویزا مخصوص والدین دانش آموزان زیر ۱۸ سالی صادر می شود که قصد تحصیل در کانادا، استرالیا و انگلستان را دارند، بطوری که یکی از والدین یا قیم قانونیشان می‌تواند با این ویزا در کنارشان بماند . بنابراین والدینی که قصد دارند فرزندشان را در سن زیر ۱۸ سال برای تحصیل به کشورهای ذکر شده بفرستند باید با این اصطلاح آشنا باشند ، این ویزا به صورت مالتی است یعنی مادر ، پدر و یا شخصی که قیم است می‌تواند در طول مدت این ویزا به ایران رفت و آمد داشته باشد.

بریتانیا کجاست و شامل چه کشورهایی می‌شود؟
اینم بخون

LOR (Letter of Recommendation)
توصیه نامه

یکی از اصطلاحات مهاجرتی که دانشجوها باید با آن به خوبی آشنا باشند، توصیه نامه می باشد. نامه‌ای که استاد دانشگاه مقطع قبلی برای دانشجویی که سابقه تدریس یا کار پژوهشی با او داشته و می‌خواهد از دانشگاه خارجی برای مقطع جدید پذیرش بگیرد، می‌نویسد و ویژگی‌ها و استعدادهای متقاضی مهاجرت تحصیلی را در این نامه بیان می‌کند، توصیه نامه می باشد.

SOP (Statement of Purpose)
انگیزه نامه

یکی دیگر از اصطلاحاتی که در هنگام مهاجرت حتما با آن مواجه خواهیم شد و باید بدانیم ، انگیزه‌نامه یا SOP است . بطور کلی هر شخصی که قصد مهاجرت دارد باید انگیزه‌نامه بنویسد و در آن علت انتخاب آن کشور و یا شهر ، دانشگاه و هدف بعد از آن را بیان کند. در واقع همان‌طور که از اسمش هم پیداست باید انگیزه خود را از این نوع مهاجرت و دلایل انتخابتان بطور شفاف و قانع کننده بنویسید.

Bank Statement
تمکن مالی

از دیگر اصطلاحات رایج در مهاجرت تمکن مالی می باشد. تمکن مالی به این معناست که باید مبلغی را که خود آن کشور مشخص می‌کند در حساب بانکی خود داشته باشید و به کشور مقصد این اطمینان را بدهید که شما در مدت زمان ویزا، هزینه‌ی زندگی خودتان را می‌توانید تأمین کنید و نیازی به کار کردن در آن کشور ندارید.

Application fee
هزینه درخواست

وقتی قصد مهاجرت تحصیلی دارید و برای پذیرش دانشگاهی در خارج از ایران شروع به اقدام می کنید ، حتما به این اصطلاح برخورده‌اید چون برخی از دانشگاه‌ها برای بررسی مدارک ، هزینه‌ دریافت می‌کنند که به آن Application fee می‌گویند و اگر این هزینه را پرداخت نشود مدارکتان بررسی نمی‌شود و به تبع پذیرشی هم اتفاق نمی‌افتد.

تابعیت (citizenship)

جنبه‌ی سیاسی و حقوقی ای که هر فرد را به یک کشور متصل می کند و آن فرد از تمام حقوق و قوانین آن کشور بهره‌مند میشود، تابعیت نام دارد و به آن فرد که تابعیت دارد تبعه گفته می شود. دولت ها و کشور ها برای افرادی که تبعه کشور خود هستند تفاوت قائل میشوند. پس کسانی که تبعه آن کشور نیستند باید بدانند که این تفاوت ها را خواهند داشت :

  • اجازه حق رأی ندارند.
  • نمی توانند برای مقام ریاست جمهوری و معاونان ریاست جمهوری یا حق عضویت در مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان ، ریاست قوه قضائیه ، شوراهای استان و شهرستان و شهر اقدام کنند.
  • نمی توانند برای سمت های وزارت و کفالت در استانداری و فرمانداری ، استخدام در وزارت امور خارجه و یا قبول هر گونه پست و یا مأوریت سیاسی ، اطلاعاتی و امنیتی و یا عالی ترین رده‌ی فرماندهی در ارتش و سپاه و نیروی انتظامی اقدام کنند.
ویزای درمانی چیست ؟
اینم بخون

کارت سبز (green card)

کارتی است که دارنده آن از اقامت دائم ایالات متحده آمریکا برخوردار است. کارت‌های اقامت برخی کشورهای دیگر نیز کارت سبز نام دارند.

نتیجه گیری

مهم نیست که شما به چه روشی قصد مهاجرت دارید ، دانستن اصطلاحات مهاجرتی برای هر شخصی که در این مسیر گام برمی‌دارد ضروری است ، پس حتما در این مواقع با کارشناسان ما در مؤسسه مهاجران زند آرتا تماس حاصل نمایید، تا تمامی اصطلاحات مهاجرت را به طور واضح و دقیق برای شما توضیح داده و کاملا در این مسیر همراه شما باشند تا با اطمینان خاطر این راه را پشت سر بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مـوسسـه بیـن المـللی مهـاجـران زنـد آرتـا

ما در موسسه بین المللی مهاجران زند آرتا، با بهره گیری از تیم وکلای مهاجرتی مجرب در ۱۰ کشور جهان، با دو شعبه فعال در تهران و آتن اماده ارائه خدمات تخصصی در زمینه مهاجرت و اخذ ویزا برای شما عزیزات هستیم.

بـرای مشــاوره یـا اطـلاعـات بیـشتر با شـماره تـلفن زیـر تـماس حاصـل فـرماییـد

(10 خط) ۱۱۰۰ ۸۸۵۳ – ۰۲۱

برای انتقادات و پیشنهادات با ما در ارتباط باشید و همچنین اگر سوالی داشتید کارشناسان ما آماده مشاوره به شما عزیزان میباشند و همچنین برای تماس سریع با کارشناسان ما و درخواست وقت مشاوره می توانید از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید.

پیام های خود را از طریق فرم زیر ارسال کنید

    برای مشاوره تماس بگیرید!

    موسسه مهاجرتی زند آرتا