وضعیت اقتصادی یونان به چه شکل است؟

اقتصاد یونان
آنچه در این مطلب میخوانیم

يونان تقريبا ۹۰ سال از ۱۹۶ سال استقلال خود را از امپراتوري عثماني در بحران مالي گذرانده است. این کشور هشتمین کشور پر بازدید در اتحادیه اروپاست و جایگاه چهل‌ و هشتم در جهان را بر اساس تولید ناخالص داخلی دارد. تا قبل از سال ۲۰۱۵ میلادی کشور یونان با رکود اقتصادی شدید، تورم بالا، نرخ بیکاری بالا و… مواجه بوده است. اما با تدابیر دولت روز به روز  وضعیت اقتصادی این کشور به تدریج روند افزایشی داشته است. در این مقاله قصد داریم سوال اکثر شما،  وضعیت اقتصادی یونان به چه شکل است؟ را بررسی کنیم .

تاثیر مهاجرت بر وضعیت اقتصادی یونان

یونان در چند دهه اخیر پذیرای بیش از نیم میلیون توریست یا مهاجر از سراسر دنیا بوده است. یکی از مهمترین مشکلاتی که مهاجرین دارند، دستمزد کم در مقابل شرایط کار سخت است. با این وجود مهاجرین تاثیرات مثبتی بر اقتصاد یونان داشته است. میزان مهاجرت بالای مهاجرین به این کشور، در کاهش فشار های تورمی بر اقتصاد کشور، موثر بوده است. از طرفی هزینه های اجتماعی و اقتصادی که این افراد  داشته‌اند از بعضی جهات، تاثیرات منفی خود را داشته است. گاهی هم وجود مهاجرین سبب افزایش میزان جرم و جنایت بوده است. اما با این وجود در حال حاضر،  کنترل شرایط مهاجرین از سوی دولت یونان، افزایش دستمزد ها و افزایش جذب سرمایه گذارها ساختار اقتصادی کشور را بهبود بخشیده است..

وضعیت اقتصادی در یونان به چه شکل است؟

در حال حاضر یونان در زمینه های خدماتی، صنایع کشاورزی، گردشگری و… شرایط اقتصادی مطلوبی دارد. این کشور قدرت توليد سالانه روغن زيتون بسیار بالایی دارد.  بطوری که بعد از اسپانيا و ايتاليا، سومين قطب روغن زیتون جهان است. اگر قصد مهاجرت به یونان را دارید بهتر است شاخص های اقتصادی این کشور را بدانید.

شرایط عمومی ازدواج در یونان
اینم بخون

برای مشاهده کامل تمامی هزینه های آلمان مقاله هزینه زندگی در یونان چقدر است؟ را بخوانید

شاخص های اقتصادی کشور یونان

برای اینکه دید بهتری نسبت به شرایط اقتصادی این کشور داشته باشید بهتر است مروری کوتاه بر مشخصه های زیر داشته باشید.

رشد اقتصادی:

یکی از مهمترین شاخص های اقتصادی نرخ رشد اقتصادی یک کشور است. این نرخ به معنای میزان تولید ناخالص داخلی کشور طی مدت یکسال است. با توجه به تحقیقات انجام شده نرخ رشد اقتصادی یونان نزدیک به ۳.۴ است.

نرخ تورم:

نرخ تورم شاخص مهم بعدی در این بررسی است. نرخ تورم به معنای افزیش قیمت خدمات و کالا ها در طول یک سال مالی است. در سالهای اخیر نرخ تورم یونان در حال نوسانات زیادی بوده است. البته مجددا این شاخص اقتصادی افزایش داشته و نزدیک به ۳ درصد گزارش شده است.

مالیات:

میزان مالیات بر درآمد، از دیگر شاخص های اقتصادی در یک کشور است. البته میزان مالیات در یونان هنوز نسبت به بسیاری از کشور های اروپایی بالاست. میزان مالیات بر درآمد در یونان نزدیک به ۴۴ درصد است.

بیکاری:

نرخ بیکاری یک کشور از دیگر شاخص های اقتصادی مهم برای بررسی وضعیت اقتصادی کشور مورد نظر است. در حال حاضر نرخ بیکاری یونان به نزدیک ۱۴ درصد رسیده است.

معادل حقوق شهروندی:

میانگین حقوق برای مشاغل ساده در کشور یونان ماهیانه بالای ۷۵۰ یورو است. البته در مشاغل تخصصی همچون دیگر جاهای جهان، میانگین حقوق شاغلین بالاتر است.

با توجه به شاخص های ذکر شده،  روشهای متفاوتی برای مهاجرت به یونان وجود دارد. شما می توانید برای اخذ اقامت یونان از طریق یکی از روشهای خرید ملک یا تنعم مالی در این کشور سرمایه گذاری کنید.

تازه های امیدوار کننده در مورد یونان

  • یونان پس از هشت سال بحران اقتصادی روی پای خود ایستاده و طرح اتحادیه اروپا اقتصاد ورشکسته یونان را نجات داده است. این طرح از طریق اعطای وام‌ کم بهره برای باز پس دادن بدهی‌های این کشور محقق شده است.
  • ویزای طلایی باعث افزایش کم‌سابقه قیمت مسکن در این کشور یوده و اقتصاد یونان را بهبود بخشیده است.
  • با اینکه ایران بزرگترین صادرکننده زعفران در جهان است اما درسالهای اخیر درخواست برای محصول یونانی افزایش یافته و تجارت زعفران به عنوان «طلای سرخ» رونق بخش اقتصاد بحران زده یونان شده است.
  • در بحران یونان؛ چالش ها و راه حل های دولت برای ثبات و رشد اقتصادی کشور موفقیت آمیز بوده بطوری که اگر سرمایه های بزرگی به یونان بیاید آنها رژیم مالیاتی ثابتی برای ۱۲ سال آینده خواهند داشت.
گلدن ویزا یونان 2024 | اقامت دائمی اروپا
اینم بخون

سخنی با کاربران محترم

موسسه مهاجران زند آرتا دارای موسسه ایرانی با شعبه مستقیم در یونان است. این شرکت با بهره گیری از تیم وکلای یونانی خود، با بسیاری از قوانین مهاجرتی این کشور آشنایی کامل دارد. افراد خبره زند آرتا با کسب پرونده‌های گلدن ویزای موفق، آماده ارائه خدمات تخصصی در زمینه مهاجرت و اخذ ویزای شما عزیزان به یونان می باشد.

۵/۵ - (۵ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مـوسسـه بیـن المـللی مهـاجـران زنـد آرتـا

ما در موسسه بین المللی مهاجران زند آرتا، با بهره گیری از تیم وکلای مهاجرتی مجرب در ۱۰ کشور جهان، با دو شعبه فعال در تهران و آتن اماده ارائه خدمات تخصصی در زمینه مهاجرت و اخذ ویزا برای شما عزیزات هستیم.

بـرای مشــاوره یـا اطـلاعـات بیـشتر با شـماره تـلفن زیـر تـماس حاصـل فـرماییـد

(10 خط) ۱۱۰۰ ۸۸۵۳ – ۰۲۱

برای انتقادات و پیشنهادات با ما در ارتباط باشید و همچنین اگر سوالی داشتید کارشناسان ما آماده مشاوره به شما عزیزان میباشند و همچنین برای تماس سریع با کارشناسان ما و درخواست وقت مشاوره می توانید از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید.

پیام های خود را از طریق فرم زیر ارسال کنید

    برای مشاوره تماس بگیرید!

    موسسه مهاجرتی زند آرتا