هزینه زندگی در یونان چقدر است ؟
آنچه در این مطلب میخوانیم

یونان کشوری شناخته‌شده در جهان برای مهاجرت به شمار می‌رود. فرهنگ، تمدن و تاریخ کهن آن در کنار محیط زیبا برای زندگی و آب‌وهوایی دلپذیر، همگی از دلایل جذابیت این کشور اروپایی هستند. برای شناخت بیشتر یونان، مروری میکنیم بر مهم ترین سوال کاربران، هزینه زندگی در یونان چقدر است ؟

هزینه زندگی در یونان

یونان یک کشور اروپایی است و به ‌تبع آن هزینه زندگی در این کشور، نسبت به ایران بالاتر است. ولی هزینه زندگی در یونان نسبت به سایر کشورهای اروپایی پایین است. یونان در رده بندی بهترین کشور برای زندگی در رده ۴۳ قرار گرفته است.گران ترین مناطق یونان، مناطقی هستند که گردشگرهای بیشتری دارند.

متوسط هزینه زندگی در یونان ۸۰۱ یورو است که ۱.۲۸ برابر متوسط جهانی است. شما به ‌طور متوسط برای زندگی در این کشور ماهانه به مبلغ ۶۰۰€ تا ۱۵۰۰ € (یورو) احتیاج دارید.

greec blog1 1024x576 - هزینه زندگی در یونان چقدر است ؟

جمع بندی هزینه زندگی در یونان بدین شرح است:

  • یونان جزء ۲ کشور ارزان در خصوص هزینه زندگی در اروپای غربی است.
  • هزینه زندگی در یونان گران تر از ۵۵% از کشورها در جهان است.

هزینه حمل‌ونقل در کشور یونان

استفاده از حمل‌ونقل عمومی در هر کشور سبب صرفه‌جویی در هزینه زندگی خواهد شد. سیستم حمل و نقل عمومی در یونان  نیز متشکل از مسیرهای مختلف و وسایل حمل و نقل متنوعی مانند اتوبوس، تراموا، اتوبوس برقی، مترو و سیستم حمل و نقل ریلی است.

با توجه به این که کشور یونان از سطح حمل و نقل مطلوبی برخوردار است با استفاده بهینه از وسایل حمل ونقل می توانید تا حد زیادی در هزینه های خود صرفه جویی نمایید.

بخاطر تجهیزات گسترده حمل ونقل متوسط هزینه زندگی در مناطق اصلی یونان در مقایسه با جزایر این کشور با توجه به هزینه سوخت و کالاهای اساسی، کمتر است. قیمت هر لیتر بنزین در یونان حدود ۱.۵۸ یورو است.

هزینه خورد و خوراک و مواد غذایی در یونان

هزینه های خوراک در یونان مثل بیشتر نقاط جهان،  بنا به رژیم غذایی افراد می تواند متفاوت باشد.

بررسی مزایای سرمایه گذاری در یونان
اینم بخون

یونان از لحاظ  تولیدات داخلی و صنعت کشاورزی درسطح کشور، وضعیت مطلوبی دارد. مثلا در برخی جزایر ، واردات خارجی ندارد مانند جزیره ردوس که هزینه خوردوخوراک بسیار پایینی دارد.

قیمت یک وعده غذایی در رستوران‌های متوسط یونان بین ۱۵ تا ۲۵ یورو متغیر است. اما روی هم رفته صرف یک وعده غذایی در رستوران های این کشور می تواند از ۱۰$ تا ۵۰$ (دلار) برای شما هزینه بر باشد.

هزینه های تحصیل در یونان

طبق قانون اساسی یونان، تحصیل در مدارس دولتی برای همه اتباع یونان و دارندگان اقامت قانونی این کشور، رایگان است؛ اما زبان آموزشی مدارس دولتی، زبان یونانی است. در یونان تعدادی مدارس بین المللی نیز وجود دارد که تدریس دروس آنها، عمدتا زبان انگلیسی است. شهریه تحصیل در مدارس بین المللی به طور مثال، در مقطع ابتدایی حدود ۶ هزار و ۵۰۰ یورو برای یک سال است.

شهریه تحصیل در دانشگاه های یونان برای همه دانشجویان غیر اتحادیه اروپا در همه مقاطع تحصیلی حدود هزار و ۵۰۰ یورو برای هر سال است که هزینه تهیه کتاب و جزوات آموزشی نیز در این شهریه گنجانده شده است.

اجاره و خرید مسکن در یونان

هزینه مسکن یکی از موارد ضروری در برآورد هزینه زندگی در کشور یونان به شمار می‌رود که تعیین قیمت آن با توجه به موقعیت ملک مورد نظر توسط دولت تعرفه بندی شده است.

قیمت خرید ملک در این کشور نسبت به ایران حدود ۲۰ درصد پایین‌تر است.

قیمت خرید خانه در یونان در مرکز شهر به ازای هر مترمربع  ۱,۶۱۷ یورو و در خارج از مرکز شهر به ازای هر مترمربع حدود  ۱,۴۵۰ یورو است و متوسط هزینه اجاره ملک در یونان به شرح زیر است:

خرید ملک در یونان و دریافت اقامت دائم
اینم بخون

قیمت اجاره یک آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر ۲۹۰ یورو و در حاشیه شهر ۲۴۵ یورو

قیمت اجاره یک آپارتمان سه‌خوابه در مرکز شهر ۴۸۰ یورو و در حاشیه شهر ۴۲۵ یورو

greec price - هزینه زندگی در یونان چقدر است ؟

نتیـــــجه گیــــری

کسانی که قصد مهاجرت به یونان را دارند ابتدا هزینه هایی که گفتیم در بالا را بررسی کنند و بعد تصمیم بگیرند که آیا زندگی در یونان برایشان مقرون به صرفه است یا خیر.

برخی از بررسی هایی که در بالا به آن اشاره کردیم ب صورت زیر است :

  • برای زندگی در این کشور ماهانه به طور متوسط به مبلغ ۶۰۰€ تا ۱۵۰۰ € (یورو) احتیاج دارید.
  • قیمت خرید ملک در این کشور نسبت به ایران حدود ۲۰ درصد پایین‌تر است.
  • قیمت اجاره یک آپارتمان یک‌خوابه در مرکز شهر ۲۹۰ یورو و در حاشیه شهر ۲۴۵ یورو 
  • قیمت یک وعده غذایی در رستوران‌های متوسط یونان بین ۱۵ تا ۲۵ یورو متغیر است
  • قیمت هر لیتر بنزین در یونان حدود ۱.۵۸ یورو است.
  • شهریه تحصیل در دانشگاه های یونان در همه مقاطع تحصیلی حدود ۱,۵۰۰ یورو برای هر سال است
۵/۵ - (۴ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مـوسسـه بیـن المـللی مهـاجـران زنـد آرتـا

ما در موسسه بین المللی مهاجران زند آرتا، با بهره گیری از تیم وکلای مهاجرتی مجرب در ۱۰ کشور جهان، با دو شعبه فعال در تهران و آتن اماده ارائه خدمات تخصصی در زمینه مهاجرت و اخذ ویزا برای شما عزیزات هستیم.

بـرای مشــاوره یـا اطـلاعـات بیـشتر با شـماره تـلفن زیـر تـماس حاصـل فـرماییـد

(10 خط) ۱۱۰۰ ۸۸۵۳ – ۰۲۱

برای انتقادات و پیشنهادات با ما در ارتباط باشید و همچنین اگر سوالی داشتید کارشناسان ما آماده مشاوره به شما عزیزان میباشند و همچنین برای تماس سریع با کارشناسان ما و درخواست وقت مشاوره می توانید از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید.

پیام های خود را از طریق فرم زیر ارسال کنید

    برای مشاوره تماس بگیرید!

    موسسه مهاجرتی زند آرتا