شرایط کار در کانادا
آنچه در این مطلب میخوانیم

کانادا کشوری پیشرفته در شمال آمریکا می باشد. طبق آمار، کانادا در سال ۲۰۲۱ رتبه دهم در لیست کشورهای با اقتصاد قوی را به خود اختصاص داده است و یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت ایرانیان می باشد. داشتن خدمات رفاهی و سطح بالای زندگی، داشتن منابع طبیعی غنی، داشتن بازار کار بزرگ ، امکان مهاجرت از کانادا به آمریکا، استقرار زبان انگلیسی به عنوان زبان رسمی در منطقه وسیعی از این کشور، تنوع نژادی، تجمع زیادی از ایرانیان در کاناد و اینکه در مقایسه با برخی از کشورهای توسعه یافته مسیر گرفتن ویزای این کشور بسیار هموارتر می باشد، همه اینها باعث شده تا ایرانیان زیادی بدون توجه به آب و هوای سرد این کشور برای تحصیل و کار اقدام مهاجرت به این کشور کنند.

موسسه زند آرتا ، همراهی مطمئن برای حرکت به سوی آینده ای روشن

فـرم زیر را پر کنیـد تا در سریـعترین زمـان ممـکن با شـما تـماس بگیـریم

مدتیست که دولت کانادا اعلام کرده است که بیش از ۹۶۰ هزار شغل خالی در تمامی بخش‌های این کشور وجود دارد که از جمله پزشکی، پرستاری، مهندسی، مدیریت و حتی مشاغلی مانند آرایشگری، خیاطی و کشاورزی می باشد که این تنوع شغل باعث شده پرونده های مهاجرت کاری به کانادا افزایش پیدا کرده و این فرصت طلایی مورد استقبال بسیاری از ایرانیان قرار گرفته است. هم اکنون حدود ۱۷۰ هزار ایرانی در کانادا زندگی می کنند.

کانادا، هرساله برنامه‌های مختلفی را برای جذب نیروی کار از سراسر دنیا ارائه می‌دهد و اکنون برنامه‌های مهاجرتی خود را تا سال ۲۰۲۳ اعلام کرده است. با توجه به کمبود نیروهای کار ماهر و متخصص در بعضی از رشته ها در این کشور این فرصت برای متقاضیان وجود دارد تا در صورت داشتن شرایط کار در کانادا، نسبت به دریافت اقامت از طریق ویزای کاری کانادا اقدام کنند. دانشجویان بین المللی هم که در حال تحصیل در این کشور هستند، می‌توانند پس از اتمام تحصیل برای اخذ اجازه کار در کانادا اقدام کنند و از این طریق، اقامت دائم این کشور را به دست آورند.

دانستنی های جالب در خصوص کار در کانادا

دو سال بعد از تمام کردن تحصیل، حدود ۹۰% درصد فارغ‌التحصیلان کاری را پیدا می‌کنند که مربوط به رشته آن‌ها می باشد. این کشور برنامه‌ای به نام PGWP دارد که به فارغ‌التحصیلان کمک می‌کند تا بتوانند بسته به طول دوره تحصیل (حداکثر تا سه سال) در کانادا اقامت داشته باشند و کار کنند.

مهاجرت تحصیلی به کانادا
اینم بخون

اگر بتوانید در کانادا شغل پیدا کنید به‌ویژه در یکی از پول‌سازترین مشاغل در کانادا مشغول به کار شوید، از مزایای زیر بهره خواهید برد:

  • برخلاف کشور‌های دیگرحقوق پرداختی دوهفته در ماه است. به این معنا که کارمندان در ماه دو بار حقوق می‌گیرند.
  • بیمه کاری، سالانه حدود ۵۶۳۰۰$
  • گرفتن حقوق در روز‌های مرخصی، ۵۶۵$ برای پانزده هفته
  • نگهداری از افرادی که به مراقبت نیاز دارند، ۵۶۵$ هفته‌ای برای مثال، ناشنوایان یا سالمندان
  • ساعات کاری کشور کانادا زیاد است. طوری که کارکنان در هنگام کارکردن با کامپیوتر ناهار می‌خورند. معمولاً تایم ناهار بیست دقیقه است. البته به شما اجازه می‌دهند تا غیر از این تایم در دو پانزده دقیقه چای یا قهوه بخورید، قدم بزنید و استراحت کنید.

 

حقوق ماهیانه کار در کانادا

کانادا از جمله کشورهای پیشرفته و مدرن دنیا محسوب می شود که از بازار کار مطلوب با شرایط کاری ایده آل برخوردار است. در حال حاضر نرخ بیکاری در کشور کانادا در حدود ۵.۱% است که این امر گویای وضعیت مطلوب بازار کار در این کشور محسوب می شود.

میانگین درآمد ماهیانه در این کشور برای ۴۰ ساعت درهفته در حدود  $۹۹۶۰دلار کانادا معادل حدود U$7950 دلار آمریکا است. این سطح درآمدی بسیار مطلوب کارگران خارجی بوده و حتی بالاتر از اغلب کشورهای غربی است.

برای کار در کانادا و اخذ ویزای کار در این کشور یافتن پیشنهاد کاری اجباری نبوده ولی برای کسب امتیاز لازم از سیستم مهاجرتی اکسپرس اینترآی (Express Entry) از ضروریات محسوب می شود.

پس برای درخواست کار در کانادا شما باید علاوه بر داشتن سابقه کار حرفه ای و میزان تحصیلات بالا، مدرک زبان انگلیسی مورد تأیید را هم داشته باشید.

نرخ بیکاری کانادا

در دسامبر ۵ درصد بود که نسبت به ماه قبل از آن (نوامبر) ۰.۱ درصد کاهش داشت.
به گزارش رسانه هدهد کانادا، بنابر اعلام مرکز آمار کانادا، میزان اشتغال در ماه گذشته ۱۰۴ هزار (۰.۵ درصد) در کانادا افزایش یافته که بسیار فراتر از پیش‌بینی‌های کارشناسان بوده است.
بر همین اساس مشاغل تمام وقت در دسامبر نسبت به ماه قبل ۸۴ هزار و ۵۰۰ نفر افزایش یافت، در حالی که مشاغل پاره وقت ۱۹ هزار و ۵۰۰ افزایش یافت.

مزایا و معایب مهاجرت به کانادا
اینم بخون

اشتغال در میان جوانان ۱۵ تا ۲۴ ساله نیز در ماه دسامبر ۲.۷ درصد افزایش یافته است. در میان افراد ۵۵ ساله و بالاتر، عمدتا در گروه سنی ۵۵ تا ۶۴ سال نیز اشتغال ۰.۷ درصد افزایش یافته است ، نرخ بیکاری کانادا در ماه مه به ۵.۲ درصد افزایش یافت که نشان دهنده افزایش ۰.۲ درصدی نسبت به ماه قبل است. طبق گزارش سازمان آمار کانادا، این اولین افزایش در ۹ ماه گذشته محسوب می‌شود.

نرخ بیکاری این کشور برای پنج ماه متوالی بدون تغییر در پنج درصد باقی ماند و در ماه مه اولین افزایش از آگوست ۲۰۲۲ به ثبت رسید. رقم بیکاری بالاتر از انتظار بازار ۵.۱ درصد است.

اداره آمار کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد که اشتغال کلی در ماه مه تقریبا بدون تغییر بوده و تنها ۱۷ هزار نفر یا ۰.۱ درصد کاهش داشته است. این رقم همچنین بر خلاف تخمین‌های بازار مبنی بر افزایش ۲۳ هزار نفری بود، پس از اینکه آمریکای شمالی در ماه آوریل ۴۱ هزار شغل ایجاد کرد.

این سازمان افزود: «رشد اشتغال در ماه‌های اخیر تعدیل شده و افزایش ماهانه از فوریه تا آوریل به‌طور متوسط ۳۳هزار نفر بوده است که به دنبال افزایش اشتغال قوی در مجموع ۳۲۶هزار نفر از سپتامبر ۲۰۲۲ تا ژانویه ۲۰۲۳ بود».

نرخ مشارکت که نسبت جمعیت شاغل است، در ماه مه با ۰.۱ درصد کاهش به ۶۵.۵ درصد رسید و میانگین دستمزد ساعتی به‌طور سالانه ۵.۱ درصد در ماه مه افزایش یافته است .

مالیات بر درآمد در کانادا

افرادی که در کانادا کار می‌کنند، ملزم به پرداخت مالیات بر درآمد خود هستند. مالیات در کانادا به دو صورت دریافت می‌شود.

مالیات مربوط به دولت کانادا یا مالیات فدرالی که از ۱۵ درصد تا ۳۳ درصد متغیر است و مالیات استانی که می‌تواند از ۴ درصد تا ۲۵.۷۵ درصد متغیر باشد. نرخ مالیات در کانادا به‌صورتی است که باعث کم شدن فاصله طبقاتی در این کشور شود. به این معنی که مالیات بر درآمد افراد در کانادا با توجه به میزان درآمد آن‌ها تعیین می‌شود.

مالیات بر درآمد یکی از انواع مالیات در کانادا می باشد. این نوع مالیات که توسط دولت استانی و فدرال کانادا تعیین شده برای تمامی شهروندانی که در کانادا کسب درآمد می کنند یکسان است.
به همین منظور افرادی که در کشور کانادا کسب درآمد می کنند باید به طور سالانه مبلغی از درامد خود را برای پرداخت مالیات کنار بگذارند لازم به ذکر است که هر چه درآمد شما بیشتر شود مالیات بیشتری باید پرداخت کنید.

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری
اینم بخون

قانون مالیات بر درآمد کانادا هم فدرال و هم استانی- منطقه‌ای چهار نوع منبع درآمد اصلی را به رسمیت می‌شناسد: تجارت، دارایی، اشتغال و سود سرمایه. درآمد حاصل از یک منبع دارایی، به معنای درآمد غیرفعال (مانند اجاره، بهره، حق امتیاز و سود سهام) است که از طریق فعالیت‌های سرمایه گذاری (بر خلاف تجارت) به دست می‌آید

موسسه زند آرتا ، همراهی مطمئن برای حرکت به سوی آینده ای روشن

فـرم زیر را پر کنیـد تا در سریـعترین زمـان ممـکن با شـما تـماس بگیـریم

به این محتوا امتیاز دهید ، امتیاز شما برای ما مهم است

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =

مـوسسـه بیـن المـللی مهـاجـران زنـد آرتـا

ما در موسسه بین المللی مهاجران زند آرتا، با بهره گیری از تیم وکلای مهاجرتی مجرب در ۱۰ کشور جهان، با دو شعبه فعال در تهران و آتن اماده ارائه خدمات تخصصی در زمینه مهاجرت و اخذ ویزا برای شما عزیزات هستیم.

بـرای مشــاوره یـا اطـلاعـات بیـشتر با شـماره تـلفن زیـر تـماس حاصـل فـرماییـد

(10 خط) ۱۱۰۰ ۸۸۵۳ – ۰۲۱

برای انتقادات و پیشنهادات با ما در ارتباط باشید و همچنین اگر سوالی داشتید کارشناسان ما آماده مشاوره به شما عزیزان میباشند و همچنین برای تماس سریع با کارشناسان ما و درخواست وقت مشاوره می توانید از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید.

پیام های خود را از طریق فرم زیر ارسال کنید

    برای مشاوره تماس بگیرید!

    موسسه مهاجرتی زند آرتا