ویزای توریستی آمریکا
آنچه در این مطلب میخوانیم

ویزای توریستی آمریکا یکی از ویزاهای غیر مهاجرتی است که، اجازه ورود به آمریکا و اقامت کوتاه مدت (کمتر از شش ماه) را برا ی افراد فراهم می کند. افراد در این مدت اجازه کار یا تحصیل را نداشته و نمی‌توانند بیشتر از مدت تعیین شده در آمریکا بمانند. از این ویزا نمی‌توان برای اخذ اقامت دائم آمریکا استفاده کرد.

انواع ویزای توریستی کشور آمریکا

ویزای توریستی آمریکا  دو دسته است.هدف شما از سفر به خاک آمریکا تعیین کننده نوع این دسته ها خواهد بود

ویزای توریستی آمریکا نوع B1

افرادی که قصد دارند به  فعالیت های تجاری و اقتصادی بصورت موقت بپردازند و دوست دارند با همکاران تجاری وارد مذاکره شوند یا قرادادها و تفاهم نامه هایی را امضا کنند، از ویزای توریستی B1 آمریکا استفاده می کنند. تعدادی دوست دارند در سمینارهای علمی، تجاری، تحصیلی و حرفه ای، شرکت کنند. یا زمانی که کنفرانس های تجاری و علمی مهم برگزار می شود در جلسه حضور داشته باشند. در چنین حالتی ویزای توریستی شخص از نوع اول خواهد بود.  

ویزای توریستی آمریکا نوع B2

نوع ویزای افرادی که به قصد تفریح و گردش یا دیدار دوستان و آشنایان در خاک این کشور، تصمیم به مسافرت می گیرند از نوع ویزای توریستی B2 می باشد. تعدادی هستند که به قصد معاینات پزشکی و استفاده از امکانات درمانی یک کشور پیشرفته و یا بازدید از جاذبه های توریستی آمریکا وارد این کشور می شوند . نوع ویزای B2 شامل این افراد است.

USA - ویزای توریستی آمریکا

شرایط اخذ ویزای توریستی کشور آمریکا

۱.       

شرایط اولیه اخذ ویزای توریستی این است که فرد مدارکی برای اثبات اینکه دوباره به کشور باز می گردد را به دولت ارائه دهد به عبارت دیگر متقاضی باید تضمین کند که قصد دارد به مدت محدود در آمریکا حضور داشته باشد.

۲.       

شخصی که قصد اخذ ویزای توریستی آمریکا را دارد باید از تمکن مالی کافی در طول زندگی در آمریکا برخوردار باشد. بنابراین باید مدارکی مبتنی بر پوشش مخارج زندگی در آمریکا را تسلیم نماید.

۳.       

از آنجایی که ایران و آمریکا با یکدیگر روابطه دیپلماتیک نداشته،  و آمریکا در ایران سفارتی ندارد، برای دریافت ویزای توریستی آمریکا باید به یکی از سفارت خانه های آمریکا در کشورهای همسایه سفر کرد و درآنجا درخواست ویزای توریستی آمریکا را داد.

۴.       

اگر متقاضی بتواند مدارکی را برای داشتن وابستگی به میهن خود ، در برخورد با افسر کنسولگری ارائه دهد بهتر است. مثلا داشتن دارایی‌های ملکی و یا گواهی داشتن یک کار معتبردر کشور شانس موفقیت شما را در اخذ ویزای توریستی افزایش میدهد.

مدت زمان اعتبار ویزای توریستی کشور امریکا

پیشتر گفتیم که ویزاهای توریستی امریکا با توجه به نوع ویزا و هدف سفر به دو نوع سینگل و مولتی  تقسیم بندی شده اند. اعتبار  این ویزاها شش ماهه، دو ساله، پنج ساله و ده ساله  است.

با ویزای سینگل فرد دارنده تنها یک بار اجازه ورود به امریکا را دارد. اما افراد با داشتن ویزای مولتی این فرصت را دارند که تا چند سال به منظور پیش بردن اهداف تجاری خود هر چند وقت یک بار برای مدت زمانی کوتاه وارد آمریکا شوند. البته با توجه به روابطی که ایران و آمریکا دارد، برای ایرانیان تنها ویزای سینگل ۶ ماهه صادر می شود.  

مدارک لازم جهت اخذ ویزای توریستی آمریکا

در پروسه ی اخذ ویزای توریستی نحوه آماده سازی مدارک لازم و کامل بودن آنها از اهمیت بسزایی برخودار است. چون  هر گونه نقص یا ابهام در مدارک، باعث ریجکتی ویزا می شود. مدارک لازم برای ویزای توریستی آمریکا عبارتند از:

  • پر کردن اطلاعات فرم درخواست DS160 به صورت آنلاین
  • آپلود عکس بایومتریک توسط متقاضی
  • درخواست وقت مصاحبه آنلاین
  • پرداخت هزینه ای برابر با ۱۶۰ دلار به جهت انجام پروسه بررسی درخواست ویزا
  • ارائه اصل پاسپورت با اعتبار حداقل ۶ ماه
  • داشتن دعوت نامه ای که از سوی یکی از اقوام و آشنایان و بستگان فرد باشد. دعوت نامه ای که از طرف یک شرکت و یا موسسه باشد نیز دارای اعتبار بوده و مورد قبول است.
  • در صورتی که فرد دارای پاسپورت های قدیمی باشد باید تمامی آن را جهت بررسی سوابق سفرهای گذشته ارائه دهد.  
  • نشان دادن برگه مربوط به نوبت دهی سفارت
  • ارائه نامه عدم سو پیشینه متقاضی جهت خروج از مرز
  • داشتن بلیط رفت و برگشت
  • ارائه یک پرینت بانکی ۶ ماهه و نامه تمکن مالی از یکی از بانک های ایران
  • حداقل موجودی حساب باید برابر با ۱۵ هزار دلار آزاد آمریکا باشد. چرا که نرخ دلار دولتی و آزاد در کشور ایران متفاوت است.
  • تسلیم مدارک مربوط به سوابق کاری متقاضی
  • ارائه مدارک پایه دانشگاهی و یا مدرک اشتغال به تحصیل در صورتی که هنوز در مقطع دانشجویی باشد.
  • ارائه اسناد مبنی بر اینکه فرد در کشور آمریکا اقدام به رزرو هتل نموده است. یا در خانه یکی از آشنایان قصد اقامت دارد.
  • نکته دیگر اینکه برای افراد زیر ۱۳ سال و بالای ۸۰ سال ارائه دادن مدارک به تنهایی کافی است. و نیاز به مصاحبه با آفیسر سفارت آمریکا را ندارند.

هزینه ویزای توریستی آمریکا

قیمت مربوط به ویزای توریستی آمریکا چیزی در حدود ۱۶۰ دلار آمریکا می باشد که این مبلغ به دلیل بررسی پرونده فرد می باشد. این هزینه از دو طریق ویزا کارت یا مستر کارت قابل پرداخت می باشد.

در نهایت:

موسسه مهاجرتی زند آرتا با داشتن کادری مجرب و رزومه ای قوی جهت دریافت ویزای توریستی آمریکا می‌تواند با بررسی اختصاصی پرونده شما، میزان شانس شما برای دریافت انواع ویزا را تشخیص داده و شما را نسبت به این موضوع مطلع نماید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مـوسسـه بیـن المـللی مهـاجـران زنـد آرتـا

ما در موسسه بین المللی مهاجران زند آرتا، با بهره گیری از تیم وکلای مهاجرتی مجرب در ۱۰ کشور جهان، با دو شعبه فعال در تهران و آتن اماده ارائه خدمات تخصصی در زمینه مهاجرت و اخذ ویزا برای شما عزیزات هستیم.

بـرای مشــاوره یـا اطـلاعـات بیـشتر با شـماره تـلفن زیـر تـماس حاصـل فـرماییـد

(10 خط) ۱۱۰۰ ۸۸۵۳ – ۰۲۱

برای انتقادات و پیشنهادات با ما در ارتباط باشید و همچنین اگر سوالی داشتید کارشناسان ما آماده مشاوره به شما عزیزان میباشند و همچنین برای تماس سریع با کارشناسان ما و درخواست وقت مشاوره می توانید از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید.

پیام های خود را از طریق فرم زیر ارسال کنید

    برای مشاوره تماس بگیرید!

    موسسه مهاجرتی زند آرتا