جزیره های یونان
آنچه در این مطلب میخوانیم

یونان کشوری زیبا با قدمتی فراتر از آنچه تصور می کنید است ، این کشور یکی از زیبا ترین و محبوب ترین کشور های اروپا برای گردشگری به شمار می آید. یکی از جالب ترین جاذبه های گردشگری یونان وجود جزایر زیبا و شگفت انگیزی است و جزیره های یونان یکی از قطب های گردشگری یونان به شمار می آیند.

یونان حدود ۶۰۰۰ جزیره دارد که تنها حدود ۲۲۷ تا از این جزایر مسکونی هستند. هرکدام از این جزایر دارایجاذبه‌های خاص، غروب‌های درخشان و آب‌های آبی است.

  • مجمع الجزایر یونان ۷۵۰۰ کیلومتر از کل خط ساحلی ۱۶۰۰۰ کیلومتری کشور را به خود اختصاص می دهد
  • تعداد زیاد جزایر یونان، بخاطر دارا بودن یکی از بزرگترین خطوط ساحلی جهان می یاشد ، همینطور خیلی از این جزایر دارای فرودگاه می باشند و این موضوع یونان را از لحاظ تعدلد فرودگاه در اروپا در رتبه نخست قرار داده.
  • جزایر یونانی به شش زنجیره جزیره مجزا، دو جزیره بزرگ مستقل و چند جزیره دیگر تقسیم می شوند. آنها در شرق، غرب و جنوب سرزمین اصلی یونان پراکنده هستند.
  • از حدود ۲۲۷ جزیره مسکونی یونان ، ۵۴ جزیره بیش از ۱۰۰۰ نفر جمعیت دارند.

اگر قصد مهاجرت به این کشور زیبا را دارید حتما از صفحه مهاجرت به یونان دیدن کنید

بزرگترین جزیره های یونان

۱- کرت (۸۳۳۶ کلیومتر مربع )

کرت در مرز جنوبی دریای اژه واقع شده است. کرت نه تنها بزرگترین جزیره یونان است، بلکه پنجمین جزیره بزرگ در دریای مدیترانه است. تقریباً ۱۰۰ مایل دورتر از ساحل سرزمین اصلی یونان قرار دارد .

تفریحات در یونان
اینم بخون

اکثر منظره کرت کوهستانی است و چند شهر ساحلی مانند هراکلیون و چانیا در انتهای شمالی آن قرار دارند.

۲- اوبویا (۳۶۵۵ کیلومتر مربع)

دومین جزیره بزرگ این کشور، Euboea است. هم از نظر وسعت و همچنین از نظر جمعیت دومین جزیره بزرگ است.

کل جزیره به سه منطقه مجزا تقسیم شده است. شمال پر از جنگل های انبوه است، در حالی که مرکز پر از کوه ها و صخره های سنگی است. سواحل جنوبی مملو از سواحل و خطوط ساحلی چشمگیر است.

 ۳- لسبوس (۱۶۳۰ کیلومتر مربع)

جزیره لسبوس با حدود ۲۰۰ مایل خط ساحلی، سومین جزیره بزرگ یونان است. پایتخت آن، میتیلین، در قرن یازدهم قبل از میلاد تأسیس شد. از آن زمان تاکنون، این جزیره تا زمان آزادی در سال ۱۹۱۲، تحت سلطه بیزانس، جنوا و عثمانی بوده است.

۴- رودز (۱۳۹۸ کیلومتر مربع)

جزایر دودکانیز از بیش از ۱۵۰ جزیره مجزا تشکیل شده است. پایتخت جزایر دودکانیز رودز است که اتفاقاً بزرگترین جزایر مجمع الجزایر نیز می باشد. این دریاچه در جنوب دریای اژه در چند مایلی سواحل ترکیه واقع شده است.

بیش از ۳۵ درصد از جزیره پوشیده از کاج و سرو است که آن را به یکی از سرسبزترین جزایر دریای اژه تبدیل کرده است.

۵- خیوس (۸۴۲ کیلومتر مربع)

پنجمین جزیره بزرگ یونان، خیوس است که در دریای اژه در ۴.۳ مایلی سواحل ترکیه واقع شده است. 

مشهور ترین جزیره های یونان

۱- سانتورینی

جزیره‌ای در دریای اژه در کشور یونان است و نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی خاک اصلی یونان جای دارد و از گروه جزیره‌های کیکلادس است.
به دلیل محلی که جزیره واقع شده و رنگ سفید خانه‌ها و ابنیه بسیار معروف شده‌است.

سانتورینی در حدود ۳۶۰۰ سال پیش یک فوران عظیم آتشفشانی را شاهد بوده‌ است و بدین ترتیب بیشتر قسمتهای امروزی جزیره را به بیرون ریخته‌است.

سانتورینی به ساختمان‌های سفید و یکپارچه‌اش مشهور است. معماری بومی جزیره، با طراحی مینیمالیستی مخلوط شده‌است و کاملاً یکدست شده.

۲- میکونوس

از جزیره‌های متعلق به یونان در دریای مدیترانه و بخشی از جزیره‌های موسوم به کیکلادس است. این جزیره سالانه پذیرای هزاران جهانگرد است که به ویژه تابستان راهی آن می‌شوند.نام این جزیره طبق افسانه های یونانی برگرفته از اولین حاکم آن،» میکونوس» می باشد.

 -۳کرت

بزرگترین جزیره یونان و پنجمین جزیره بزرگ در دریای مدیترانه است که به خودی خود آن را متمایز می کند. بیشتر فضای انتهای جنوبی دریای اژه را اشغال می کند. این جزیره بیشتر به عنوان جزیره ای شناخته می شود که در آن تمدن مینوی شکوفا شد و در نهایت پس از موج عظیم سونامی که در نزدیکی سانتورینی سرچشمه گرفت، ویران شد.

کرت همچنین به دلیل داشتن یک مقصد فوق‌العاده متنوع شناخته شده است و به طور همزمان می‌تواند مسافران انفرادی، خانواده‌ها، دوستداران طبیعت، غذاخوری‌ها و دوستداران فرهنگ را راضی کند.

 -۴کورفو

کورفو به عنوان مقصد مورد علاقه گردشگران انگلیسی مورد توجه قرار گرفته است، زیرا به راحتی قابل دسترسی است و از طریق فرودگاه خود به خوبی به آن متصل است. کورفو بیش از ۵۰ ساحل دارد که نیازهای متنوع بازدیدکنندگان بیشماری را که برای استراحت و لذت بردن از آب‌های کریستالی دریای ایونی می‌آیند، جلب می‌کند.

کورفو یکی از بزرگترین جزایر یونان است که به این معنی است که می‌توانید نرخ‌های رقابتی برای اقامت و گزینه‌های زیادی را برای هر نیاز پیدا کنید.

 -۵میلوس

جزیره‌ای آتشفشانی متعلق به یونان، در دریای اژه و شمال دریای کرت است. جزیرهٔ میلوس جنوب غربی‌ترین جزیره در گروه کیکلادس است ..
میلوس جز جزایری نبود که مردم آن را بشناسند. در حالی که میلوس پس از سانتورینی در رتبه دوم قرار دارد. هر سال میلوس بیشتر و بیشتر محبوب می شود و از سواحل معروف آن ساحل ساراکینیکو است که دارای منظره سنگی ماه مانند و صخره های سفید است.

۶- رودز

رودِز از جزیره‌های کشور یونان در آسیا است. این جزیره در شمال خاوری کرت، جنوب خاوری آتن و جنوب باختری ساحل ترکیه واقع شده‌است.
رودز در دریای اژه واقع شده و هم از نظر مساحت و هم از نظر جمعیت بزرگ‌ترین جزیره در دسته‌جزایر دودکانیسا است.
رودز جزیره شوالیه ها است. این مکانی است که هم سنت و هم تجمل را ارائه می دهده

۷- زانته

پایتخت این جزیره زاکینتوس است. این نام از نام فرزند پادشاه Phrygian Dardan گرفته شده است. دریای Smaragd ، سواحل سفید ، کوه های پوشیده از جنگل های کاج. دو رشته کوه با یک دره از هم جدا شده اند .
این جزیره و به طور خاص خلیج لاگاناس پناهگاهی برای حیواناتی است که اکنون در معرض خطر انقراض هستند. توسعه بیش از حد منطقه در میان سایر مسائل منجر به کاهش تعداد حیوانات شده است.
یکی از پر عکس‌ترین مکان‌ها در سراسر یونان است

 

روند مهاجرت به یونان و نحوه اخذ ویزا
اینم بخون

 

نتیجه گیری

یونان حدود ۶۰۰۰ جزیره دارد که تنها حدود ۲۲۷ تا از این جزایر مسکونی هستند. هرکدام از این جزایر دارای جاذبه‌های خاص، غروب‌های درخشان و آب‌های آبی است. برخی از جزیره های یونان که به مشهرترین و بزرگترین معروف اند ، عبارت است از :

کرت، کورفو، اوبویا ، میکونوس، رودز، سانتورینی، زانته ، پاروس و ناکسوس لسبوس

به این محتوا امتیاز دهید ، امتیاز شما برای ما مهم است

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مـوسسـه بیـن المـللی مهـاجـران زنـد آرتـا

ما در موسسه بین المللی مهاجران زند آرتا، با بهره گیری از تیم وکلای مهاجرتی مجرب در ۱۰ کشور جهان، با دو شعبه فعال در تهران و آتن اماده ارائه خدمات تخصصی در زمینه مهاجرت و اخذ ویزا برای شما عزیزات هستیم.

بـرای مشــاوره یـا اطـلاعـات بیـشتر با شـماره تـلفن زیـر تـماس حاصـل فـرماییـد

(10 خط) ۱۱۰۰ ۸۸۵۳ – ۰۲۱

برای انتقادات و پیشنهادات با ما در ارتباط باشید و همچنین اگر سوالی داشتید کارشناسان ما آماده مشاوره به شما عزیزان میباشند و همچنین برای تماس سریع با کارشناسان ما و درخواست وقت مشاوره می توانید از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید.

پیام های خود را از طریق فرم زیر ارسال کنید

    برای مشاوره تماس بگیرید!

    موسسه مهاجرتی زند آرتا