قوانین کشور انگلستان
آنچه در این مطلب میخوانیم

بررسی برخی از اصلی ترین قوانین کشور انگلستان

قوانین کشور انگلستان به طور رسمی مدون نیستند. قوانین در این کشور توسط قاضی‌ها در دادگاه‌های انگلستان و با استفاده از رویه پیشین قضایی و اساس‌نامه‌های سابق وضع می‌شوند. اگردوست دارید اطلاعات دقیقی در رابطه با قوانین این کشور داشته باشید با موسسه مهاجرتی زند آرتا همراه باشید.

قوانین اداری درانگلستان

قوانین اداری در کشور انگلستان یکی از شاخه‌های عمومی در این کشور است. قاعده کلی به این صورت می‌باشد که مقامات دولتی باید منطقی و منصفانه به قانون عمل کرده و بر اساس رویه قضایی به پرونده های قضایی و کیفری کشور رسیدگی کنند. سیستم قانونی انگلستان بر اساس سیستم  کامن لا(قوانین عام) است.  یعنی حقوق اداری در کشور انگلیس جزء بخشی از حقوق عمومی این کشور می‌باشد. انگلستان مانند ایران قانون نوشته ندارند و تمامی آراء محاکم دادگستری بر اساس رویه ای است که قضات پیشین در مورد آنها رسیدگی کرده و رای نهایی صادر کرده اند. حقوق اداری در ارتباط با قدرت ها، حقوق و تعهدات نهادهای عمومی می باشد و سیاست های عمومی را اداره می کند.

ممنوعیت مجازات اعدام در انگلیس

مجازات اعدام در کشور انگلستان وجود ندارد. این قانون قبلا در کشور حکم فرما بوده است اما زمانی که شواهد بیگناهی مردی که در سال ۱۹۵۰ به جرم قتل همسر و دخترش اعدام شده بود  ثابت شد، که آن مرد فرصت برگشت به حیات را از دست داده بود . بعد از آن ماجرا مجازات اعدام در این کشور برچیده شد.

حقوق کیفری در انگلستان

حقوق کیفری در کشورانگلستان بر اساس قوانین عرفی است. بر اساس حقوق کیفری در این کشور دادستان باید بتواند اثبات کند که رفتار فرد تهاجمی بوده و مرتکب خطا شده است.

قتل، سرقت، قتل غیر عمد و دزدی در کشـور انگلستان جـزء جـرایم قانـونـی محســوب مــی شــوند.

حقوق دیگر مربوط به دفاع از خود است. این دفاعیات شامل قصد فرد از انجام جرم، دفاع از خود در برابر جنایت بوده است.

اقتصاد در انگلستان | برای مهاجرت مناسب است یا خیر ؟
اینم بخون

قوانین حقوقی در انگلستان

در کشور انگلستان ۳ نظام حقوقی وجود دارد که هر یک از آن ها در یک منطقه جغرافیایی واقع شده اند. قوانین به ترتیب زیر می باشند:

  • قوانین کشور انگلستان که در انگلیس و ولز اجرایی می باشد.
  • قوانین مربوط به ایرلند شمالی که در بخش ایرلند شمالی اجرا می شود و بر اساس قوانین عرفی می باشد.
  • قوانین اسکاتلند که در اسکاتلند اجرا می‌شود. قوانین قرون وسطایی که بر اساس قوانین مدنی با عناصری از قانون عرفی همراه است.

ممنوعیت ازدواج اساتید

دانشگاه آکسفورد یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین موسسه‌های آموزش عالی در کل کشور انگلیس و حتی دنیا می باشد. یکی از قوانین جالب کشور انگلیس ممنوع بودن ازدواج اساتید دانشگاه آکسفورد است. این قوانین در مورد پاپها و مادران مقدس در کلیساها در بیشتر کشورها رایج بوده است .اما در مورد دانشگاههای انگلستان تنها کشوری است که چنین قانونی دارد.  در این دانشگاه به زنان تا سال ۱۹۲۰ هیچ مدرکی اعطا نمی شد.

قوانین کشور انگلستان درباره تحصیل خارجی ها

قوانین کشور انگلستان برای دانشجویان خارجی وبرای کشورهای مختلف متفاوت است. دانشگاههای انگلستان از دانشجویان بین‌المللی شهریه بیشتری دریافت میکنند. یعنی شهریه‌‌ای که دانشگاه‌های انگلستان از دانشجویان انگلیسی، دانشجویان بریتانیای کبیر (UK) یا اتحادیه اروپا (EU) دریافت می کنند سالانه تا ۹۵۰۰£ (پوند) است. درحالی که ازمهاجرین بین المللی با توجه به رشته و مقطع تحصیلی آنها سالانه بین ۱۰۰۰۰£ تا ۳۵۰۰۰£ (پوند) شهریه دریافت میشود. البته تمام دانشجویان ار لحاظ کار قوانین مشابهی دارند بطوریکه تا ۲۰ ساعت در هفته اجازه کار دارند. اینها چه حین تحصیل چه پس از فارغ التحصیلی اجازه خرید ملک یا خرید خودرو را دارند. البته با این شرط که ویزای تحصیلی بلند مدت انگلستان را داشته باشند.

کار در انگلستان
اینم بخون

قانون صدور پاسپورت برای حیوانات

در کشور انگلیس اگر شخصی قصد سفر به کشورهای دیگر را کند و همراه خود حیوان خانگی داشته باشد لازم است برای حیوان نیز پاسپورت تهیه کند. در این کشور حتی صاحبان اسب و الاغ هم باید بطور اجباری برای حیوانات خود پاسپورت داشته باشند.

ارجحیت دادگاههای حقوقی در انگلستان

در قانون این کشور دادگاه انگلستان و ولز توسط دادگاه ارشد کشور اداره می شود. دادگاه انگلستان تشکیل شده از دادگاه عالی عدالت، دادگاه تجدید نظر و دادگاه سلطنتی.

بالاترین دادگاه دیوان عالی کشور است که، رای آن بر تمامی رای‌ها صلاحیت دارد. حتی ممکن است دادگاه‌های عالی در بررسی‌های قضایی رای دولت را لغو نمایند.

نتیـــــجه گیــــری

در این مقاله قصد داشتیم در رابطه با قوانین انگلستان اطلاعات و نکاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اگر چنانچه قصد مهاجرت به انگلستان را دارید امیدواریم این اطلاعات برایتان مفید بوده باشد و اگر همچنان بخشی از مقاله مبهم بوده و یا سوالات بیشتری برای شما پیش آمده است می توانید با کارشناسان زند آرتا در تماس باشید.

۴.۷/۵ - (۱۴ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مـوسسـه بیـن المـللی مهـاجـران زنـد آرتـا

ما در موسسه بین المللی مهاجران زند آرتا، با بهره گیری از تیم وکلای مهاجرتی مجرب در ۱۰ کشور جهان، با دو شعبه فعال در تهران و آتن اماده ارائه خدمات تخصصی در زمینه مهاجرت و اخذ ویزا برای شما عزیزات هستیم.

بـرای مشــاوره یـا اطـلاعـات بیـشتر با شـماره تـلفن زیـر تـماس حاصـل فـرماییـد

(10 خط) ۱۱۰۰ ۸۸۵۳ – ۰۲۱

برای انتقادات و پیشنهادات با ما در ارتباط باشید و همچنین اگر سوالی داشتید کارشناسان ما آماده مشاوره به شما عزیزان میباشند و همچنین برای تماس سریع با کارشناسان ما و درخواست وقت مشاوره می توانید از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید.

پیام های خود را از طریق فرم زیر ارسال کنید

    برای مشاوره تماس بگیرید!

    موسسه مهاجرتی زند آرتا