Immigrating-to-Canada-through-Investment
آنچه در این مطلب میخوانیم

حتی اگر خودتان قصد انجام امور درخواست ویزای دانش آموزی کانادا را دارید،لطفا این صفحه را کامل و با دقت مطالعه کنید، این مطالب بر مبنای تجربه و اطلاعات دقیق مشاوران و وکلای مهاجرت موسسه، تهیه و تالیف گردیده است و برای شما عزیزانی که قصد مهاجرت به کانادا را دارید مفید است

مدارک مورد نیاز برا اخذ ویزای دانش آموزی کانادا

مدارکی که در ذیل به آنها اشاره شده به طور کلی بیان شده داشتن تمام آنها میتواند اجباری نباشد

ارائه مدارک دیگر، افزون بر مدارک زیر به نوع درخواست بستگی دارد.

الف) مدرک شناسایی جهت درخواست ویزا: 
۱. پاسپورت جدید و قدیم متقاضی و همراهان 
۲. سند ازدواج و شناسنامه متقاضی و تمامی همراهان (ترجمه رسمی همراه با مهر قوه قضاییه)
۳. عکس جدید ۳٫۵*۴٫۵ زمینه سفید متقاضی و هر یک از همراهان – نام و تاریخ تولد هر فرد باید پشت عکس نوشته شود.

ب) مدارک تحصیلی

ج)مدارک شغلی والدین (سرپرست و همراهان)

د) مدارک مالی و ملکی (سرپرست و همراهان)

ه) فرم اطلاعات فردی که شما جهت درخواست ویزانیاز دارید: یک فرم کامل از اطلاعات شخصی در غالب Word برای متقاضی و تمامی همراهان به صورت جداگانه تهیه کنید و به کارشناسان موسسه تحویل دهید. (آدرس محل کار متقاضی و همراهان، آدرس محل سکونت، شماره تماس محل سکونت، شماره تماس محل کار متقاضی و همراهان، شماره همراه متقاضی دارای واتساپ فعال، کدپستی محل سکونت و محل کار متقاضی و همراهان، توضیحاتی کامل راجع به سمت شغلی متقاضی و همراهان)

نکات مهم:

  • در برخی موارد ممکن است افسر ویزا از شما مدارک معاینه پزشکی بخواهد که ممکن است درکار شما بیشتر از سه ماه تاخیر ایجاد کند . و گاهی در برخی پرونده ها به درخواست آفیسر گواهی عدم سوء پیشینه برای شما و اعضای خانواده ای که بالای ۱۸ سال دارند الزامی است.
  • کپی برابر اصل تمامی مدارک احتیاج است.
  •  مسئولیت ارائه مدارک جعلی و ترجمه غلط مدارک بر عهده فرد متقاضی می باشد. در انتخاب دارالترجمه رسمی دقت لازم را داشته باشید زیرا که مسئولیت غلط بودن ترجمه ها به عهده ی خودتان است..
  • دسترسی کامل به فرد متقاضی تا زمان اعزام برای انگشت نگاری الزامی می باشد.
  • قبل از اقدام به تهیه مدارک برای درخواست ویزای دانش آموزی کانادا،حتما با مشاوران متخصص ما مشورت کنید.
woman wearing red and black checkered dress shirt and beige 2916828 1536x772 1 1024x515 - ویزای دانش آموزی کانادا

مراحل دریافت ویزای دانش آموزی کانادا

اولین گام: تکمیل فرم ارزیابی رایگان ویزای دانش آموزی

۱) پس از تایید شرایط عنوان شده در فرم ارزیابی، مصاحبه حضوری یا تصویری یا تلفنی با فرد متقاضی ویزای دانش آموزی کانادا توسط موسسه به منظور دست یابی به اطلاعات ذیل:

  • میزان ھزینه کرد خانواده دانش آموز برای شھریه سالانه و ھزینه زندگی آنها
  •  ارزیابی سطح زبان انگلیسی و یا فرانسه متقاضی برای مقطع دبیرستان
  • انتخاب شهر و استان
  • مکان و امکانات اسکان شھر انتخابی؛ در صورت ھمراھی خانواده دانش آموز و انتخاب محدوده خاصی از شھر به عنوان پیش فرض محل اسکان
  • بررسی نمرات سالھای گذشته دانش آموز
  • انتخاب قیم
  • کالج و یا دانشگاه مقصد
  • رشته انتخابی متقاضی در کالج یا دانشگاه
  • ھمراھی خانواده با دانش آموز در زمان تحصیل
  • انتخاب مدرسه خاص یا برنامه خاص توسط متقاضی
  • زمان ورود به مدرسه کشور مبدا (برخی دانش آموزان ایرانی از کشورھایی ھمچون ترکیه، امارات، گرجستان، قبرس، مالزی و… ورود میکنند.)
  • بررسی داشتن شرایط اخذ ویزا
  • خدمات درخواستی و مورد نیاز دانش آموز

۲) مرحله دریافت کردن مدارک موردنیاز برای پذیرش مدارس کانادا:

  • ترجمه ریز نمرات
  • کپی صفحه اول پاسپورت متقاضی
  • توصیه نامه از مدرسه قبلی (فرم دارد)
  • ترجمه کارت واکسیناسیون
  • تکمیل فرم قیم و گواھی امضای آن
  • تکمیل فرم Application مدرسه انتخابی.

در برخی از مدارس خصوصی پس از دریافت مدارک، یک مصاحبه ی تصویری هم در زمان تعیین شده انجام میشود. غالبا مدارسی که فرصت زمانی ۲ تا ۴ هفته ای را برای بررسی وضعیت نهایی متقاضی قرار میدهند از کیفیت بالاتری برخوردارند .

مدارس خاص و مشھور با سطح کیفی بالا ممکن است مدت زمانی یکساله برای پذیرش متقاضی داشته باشند ولی به طور معمول مدارس خصوصی به طور متوسط ظرف یک ھفته، نامه پذیرش اولیه را صادر میکنند. مدارس دولتی از طریق وب سایت رسمی اداره آموزش و پرورش شھر مربوطه اقدام به ثبت نام می کنند و این ادارات نیز به منظور ھماھنگی با مدرسه درخواستی مھلت ۲ تا ۳ ھفته ای در نظر می گیرند. در این خصوص امکان دارد مدرسه درخواستی در آن زمان امکان پذیرش دانش آموز بین المللی را نداشته باشد.

۳) صدور نامه پذیرش مدرسه برای اخذ ویزای دانش آموزی کانادا:

معمولا ھمراه با نامه پذیرش اولیه مدرسه، نامه invoice نیز صادر می شود که دارای اعلام کلیه ھزینه ھای ثبت نام و اعلام شماره حساب مدرسه و نحوه واریز مبلغ ذکر شده میباشد. متقاضی بعد از واریز کردن مبلغ مذکور که جھت ایرانیان معمولا از طریق صرافی ھا صورت میگیرد ظرف چند روز نامه پذیرش مدرسه را دریافت می نماید . در این نامه تاریخ شروع کلاس ھا ، تعداد واحد درسی و پایان کلاسھا اعلام می شود.

مهاجرت کاری به کانادا
اینم بخون

۴) درخواست برای ویزای دانش آموزی کانادا و ویزای همراهان:

ارسال درخواست ویزای دانش آموزی برای دانش آموز و ویزای مولتی برای سرپرست و دیگر اعضای خانواده آماده سازی مقدمات سفر و اقامت دانش آموز.

خدمات دیگر ما برای شما :

  • پر کردن فرمهای مربوط به معرفی دانش آموز متقاضی به مدرسه
  • ارائه اطلاعات و مشخصات دقیق مدرسه مورد نظر و یا ارائه مشاوره برای انتخاب مدرسه در کانادا
  • تعیین و انتخاب قیم برای دانش آموزان ( این مورد برای دریافت ویزای دانش آموزی کانادا اجباری می باشد و فرد قیم باید مقیم کانادا باشد.)
  • ارائه خدمات vip به متقاضیان مانند پیکاپ فرودگاهی و در اختیار گذاشتن مترجم
  • اسکان دانش آموزان به صورت مستقل
  • افتتاح حساب بانکی شخصی به نام فرد متقاضی
  • تهیه homestay یا خوابگاه
  • شناساندن شهر و راههای ارتباطی و سیستم حمل و نقل کانادا
  • ثبت نام در مراکز فرهنگی و کتابخانه های شهر
  • شناساندن خدمات شهری و دولتی برای متقاضیان ویزای دانش آموزی کانادا
  • خدمات لازم برای همراهان دانش آموز
  • ثبت نام کمپ های دانش آموزی در تابستان
  • انجام تمامی مراحل دریافت پذیرش معتبر از مدارس برای درخواست ویزای دانش آموزی کانادا
  • ثبت نام در کلاسهای زبان برای یادگیری هرچه بهتر زبان های رایج در کانادا ( انگلیسی، فرانسوی)
  • انجام تمامی مراحل دریافت ویزای دانش آموزی کانادا و ویزای کانادا برای همراهان دانش آموز.

کشور کانادا دارای یکی از بهترین نظام های آموزشی دنیاست. گزارش تحقیقات اخیر آمریکا و ارزیابی ۹۰ کشور از نظر پایداری شرایط اقتصادی، رفاه اجتماعی، برابری درآمد و شرایط بازار کار نشان داد که کانادا دومین کشور برتر جهان برای مهاجران است و از نظر امکانات تحصیلات، کانادا مقام اول را در دنیا دارد. تحصیل در کانادا برای دانش آموزان بین المللی مقاطع ابتدایی، دبیرستان و پیش دانشگاهی میسر است. در کشور کانادا قوانین تحصیل در استانها متفاوت است مثلا :

در استان کبک تحصیل در مقطع ابتدایی و متوسطه ۱۱ سال است و دانش آموزان قبل از ورود به دانشگاه باید ۲ سال پیش دانشگاهی بگذرانند اما در سایر استان ها مقطع ابتدایی و متوسطه ۱۲ سال است و پس از آن دانش آموزان می توانند مستقیماً وارد دانشگاه شوند و داشتن مدرک زبان انگلیسی و فرانسه برای این مقاطع الزامی نیست و از همه مهم تر اینکه پدر، مادر، پدربزرگ یا مادربزرگ می توانند دانش آموزان را در هنگام تحصیل همراهی کنند. بر اساس بند ۲ ماده ۳۰ قانون مهاجرت و حمایت از پناهندگان کانادا (Immigration and Refugee Protection Act) همه افراد زیر ۱۸ سال حق تحصیل در کانادا را دارند و تنها در شرایطی اجازه تحصیل به آنها داده می شود که والدین شان با ویزای موقتی، ویزای دانشجویی کانادا یا ویزای کار در کانادا حضور داشته باشند.

برای اطلاعات بیشتر مقاله مهاجرت تحصیلی به کانادا هم بخوانید

سوالات متداول در مورد ویزای دانش آموزی کانادا

انواع مدارس مورد هدف برای ادامه تحصیل در کانادا

این موسسه امکان پذیرش و دریافت ویزای دانش آموزی کانادا با شرایط خاص و مناسب از تمامی مدارس دولتی و غیر دولتی در سراسر کانادا را دارد. هر گروه از مدارس دارای قوانین و ضوابط خاص خود می باشد بنابراین اخذ پذیرش از هر مدرسه تابع شرایط متقاضی ویزای دانش آموزی کانادا می باشد. شرایط دریافت ویزای دانش آموزی برای برخی مدارس میتواند به میزان سطح زبان متقاضی، مقطع تحصیلی، زمان ورود به مدرسه، نمرات سالهای گذشته، کالج یا دانشگاه هدف، سطح مالی، محل اسکان، در برخی موارد مذهب و جنسیت متقاضی اشاره کرد.

ویژگیھای مدارس دولتی و خصوصی در کانادا

۱ –مدارس دولتی عموما از شرایط رفاهی بسیلر بالایی برخوردارند ،اما مدارس دولتی دانش آموزان بومی را در الویت خود دارند .در نتیجه مهاجران تازه وارد شانس کمتری برای ورود به مدارس دولتی دارند .از امتیازات مدارس دولتی میتوان به وسعت فضای بیشتر ،کتابخانه،سالن های ورزشی،زمین های بازی و ورزشی و انواع کلوپ های هنری،تفریحی،ورزشی و علمی اشاره کرد. بزرگترین مزیت مدارس دولتی این است که اکثر آن ها از اعتبار لازم جهت ورود به کالج ها و دانشگاه ها برخوردارند.

۲ – مهلت ثیت نام مدارس دولتی برای ورود به ترم های سپتامبر وفوریه تا زمان مشخصی است؛ برای مثال در استان انتاریو برای ورود به ترم سپتامبر، متقاضی تا ۳۱ می ھمان سال وبرای ترم فوریه تا ۱۵ نوامبر سال قبل فرصت ثبت نام دارد.

۳ – سطح زبان انگلیسی که متقاضیان دبیرستان های دولتی درکانادا میبایست از آن برخوردار باشند معادل آیلتس ۵ است . متقاضی باید بتواند نشان دهد که این سطح زبان را دارا است و نیازی به ارائه ی مدرک آیلتس نیست . (می تواند مدارک معتبر آموزشگاهھای ایران باشد)

۴ –به علت لهجه ،سرعت بیان ،جملات،.اصطلاحات محلی و امثال اینها ممکن است سازگاری با فضای کلاس برای دانش آمزان ایرانی که به ناگهان به یک گرید ورود میکنند سخت باشد . بنابراین دانش آموزان باید آمادگی لازم را داشته باشند و این آمادگی را در نامه درخواست ویزا اعلام کنند.

۵ –رفتار فردی و گروهی دانش آموزان در مدارس دولتی کانادا تفاوت چندانی با الگوهای رفتاری دانش آموزان ایرانی ندارد .به علت اینکه در مدارس دولتی جمعیت بیشتر است و سیستم بازتر است امکان بروزخلاقیت ها و بهتر شدن روابط اجتماعی بیشتر خواهد بود.

مهاجرت تحصیلی به کانادا
اینم بخون

۶ – در انتخاب مدارس خصوصی باید دقت بسیاری کرد به این دلیل که مدارس خصوصی در کانادا دارای درجه بندی های متفاوتی میباشند.شهریه ی بالا را نمیتوان ملاک خوب بودن مدرسه قرار داد . چه بسا مدارس خصوصی در کانادا وجود دارد که با وجود اینکه شهریه آن ها نسبت به مدارس دیگر پایین تر است اما سطح آموزشی ،فرهنگی و علمی بالاتری دارند.

میزان شھریه در مدارس کانادا

میزان شهریه مدارس دولتی در کانادا به طور سالیانه اعلام میشود و برای هر استان ثابت و یکسان است به طور مثال شھریه مدارس دبستان دولتی در سال ۲۰۱۸ برای یک سال و دو ترم تحصیلی ۱۳ ھزار دلار کانادا بوده که در خصوص دبیرستان ھای دولتی به ۱۴ ھزار و ۵۰۰ دلار کانادا می رسد. در استان انتاریو میزان شھریه در مدارس خصوصی متناسب با کیفیت ، وسعت فضاھا و خدمات ارائه شده از حدود ده ھزار دلار کانادا تا ۳۰ ھزار دلار کانادا برای مقطع دبستان و از حدود ۱۲ ھزار دلار کانادا تا ۴۰ ھزار دلار کانادا برای مقطع دبیرستان می باشد. البته این شھریه شامل ھزینه خوابگاه، یونیفرم، کتاب، بیمه درمانی، سرویس رفت و آمد و امثالھم نخواھد بود. در این بین برخی از مدارس ھزینه Fee Registration را نیز دریافت میکنند که مربوط به ثبت نام بار اول دانش آموز در آن مدرسه بوده ودر سالھای آتی حذف میگردد و معمولا بین ۱۰۰۰ تا ۹۰۰۰ دلار کانادا است.

مدارس  گاهی لیست مفصلی از فعالیت ها و خدمات سالانه خود را اعلام و هزینه هر یک را نیز دریافت میکنند .برخی از مدرسه های خصوصی در کانادا هزینه ی کلاس های ESL را به طور جداگانه دریافت میکنند .مسئله قایل توجه این است که مدارس خصوصی با این محدوده شهریه ،معمولا (اما نه همیشه) از کیفیت و کمیت کمتری نسبت به مدارس دولتی برخوردار هستند .در نتیجه اگر متقاضی شرایط لازم برای ورود به مدارس دولتی را داشته باشد الویت تحصیل با مدارس دولتی کانادا خواهد بود .

نکات مھم در انتخاب مدرسه در کانادا

جدای از شرایط متقاضی و خواسته ھای او، موارد زیر می بایست مورد توجه و دقت قرار گیرد:

۱. آیا مدرسه از اعتبار لازم جھت ورود به دانشگاه ھای معتبر و رتبه بالای کانادا برخوردار است یا خیر؟ دانشگاه ھا برخی از مدارس را به لحاظ آموزشی ضعیف دانسته و امتیاز کمتری به آنھا می‌دھند.

۲. آیا مدرسه دوره ESL نیز ارائه می دھد؟ در صورتی که ارائه ندھد، دانش آموز می‌بایست ھزینه اضافه را پرداخت نماید و شھریه پرداختی این مورد را پوشش نخواھد داد.

۳. آیا شھریه پرداختی برای یک سال جھت ۸ واحد درسی بوده و یا کمتر؟ ھر دانش آموز دبیرستانی حداکثر امکان گذراندن ۸ واحد درسی را دارد که بھتر است شھریه پرداختی شامل ۸ واحد درسی باشد.

۴.  اگر دانش آموز امکان حضور در کلاس ھا را در زمان مقرر نداشته باشد (که معمولا ناشی از تأخیر در صدور ویزای دانش آموزی کانادا است) آیا امکان انتقال مبلغ شھریه به ترم بعد وجود دارد و ھزینه پرداختی برای آن ترم محفوظ می ماند؟

۵. امکان تحصیل به صورت آنلاین در کانادا وجود دارد ولی نیاز به رعایت نکات خاصی است.

۶.مدارس سطح پایین که Fee Registration دریافت می کنند معمولا مطلوب دانش آموزان ایرانی نیستند به دلیل اینکه در صورت عدم دریافت ویزا این مبلغ برگشت پذیر نیست و امکان دارد بین ھزار تا ۹ ھزار دلار زیان دیده شوند.

۷. نکته بسیار مھم، جانمایی مدرسه در شھرهای کانادا و نحوه دسترسی به آن است که اگر شرایط خوبی نداشته باشند بسیار سخت و ھزینه بر خواھد بود.

۸. در صورتی که والدین همراه دانش آموز بتوانند وارد یکی از برنامه های مهاجرتی کانادا شوند؛ می توانند برای اقامت دائم کانادا اقدام کنند، اما به خودی خود ویزای دانش آموزی نمی‌تواند منجر به اقامت کانادا شود.

هزینه های روزانه زندگی در کانادا

هزینه های روزانه زندگی (کاملا به سبک زندگی، انتخاب شهر، انتخاب محله بستگی دارد؛ لذا این اعداد حدودی است):

۱ – ھزینه مربوط به اسکان Homestay: بین ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار کانادا که بستگی به شرایط میزبان و خدمات او دارد. * خوابگاه: بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار کانادا * ھمراه خانواده: آپارتمان یک خوابه بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار کانادا و دوخواب بین ۱۸۰۰ تا ۲۸۰۰ دلار کانادا

۲ – حمل و نقل ماھانه: با استفاده از حمل و نقل عمومی حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار در ماه

۳ – خوراک و تغذیه: معمولا دو تا سه وعده غذا در سیستم Homestay ارائه می شود ولی در صورت زندگی مستقل بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ دلار در ماه

۴ – پوشاک و وسایل بھداشتی: حدود ۵۰ تا ۱۰۰ دلار در ماه

۵ – کتاب، خط تلفن، اینترنت ھمراه: ماھی ۱۰۰ دلار

۶ – متفرقه: ماھی ۱۰۰ دلار

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری
اینم بخون
شرایط دریافت ویزای دانش آموزی کانادا

۱. اگر دانش آموزی در خارج از کانادا باشد و مقیم یا تابع کانادا نباشد، با او همانند دانشجویان رفتار می شود و می تواند از مدرسه ای در کانادا پذیرش بگیرد.

۲. دانش آموزان نمی توانند با ویزای توریستی در کانادا تحصیل کنند و باید برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنند.

۳. داشتن حداقل ۵ سال و حداکثر ۱۷ سال سن.

۴. داشتن پشتوانه مالی از سوی پدر و مادر برای پرداخت شهریه مدارس و مخارج زندگی فرزند و همراه آن در زمان تحصیل در کانادا با ارایه مدارک بانکی.

۵. داشتن قیم یا همان Custodian در کانادا که این فرد باید صلاحیت داشته باشد. همچین فردی باید کانادایی یا دارای اقامت دائم کانادا باشد.

۶. اگر پدر و مادر آنها را همراهی نکنند باید نشان دهند که در کانادا قیم Custodian دارند و همچنین موافقتنامه ای بین والدین یا قیمشان Legal Guardian در کشور مبدأ با قیمشان در کشور کانادا امضا شود.

   وضعیت سکونت دانش آموزان بین المللی در کانادا:

۱. اقامت با پدر، مادر، پدربزرگ یا مادر بزرگ(واجد شرایط جسمی و روحی) که با ویزای همراه (ویزای موقت) به کانادا خواهند آمد.

۲. اقامت با بستگان، دوستان یا آشنایانی که ساکن کانادا هستند.

۳. اقامت در پانسیون مورد تایید اداره آموزش و پرورش دولت کانادا

شرایط اعزام دانش آموز و تحصیل در مدارس کانادا

برای تحصیل در کانادا دانش آموزان زیر سن قانونی هم میتوانند اقدام کنند.البته هر ایالت تعریف خاص خود را از سن قانونی دارد.برخی از ایالت ها این سن را ۱۹ سال و برخی ۱۸ سال تعریف کرده اند .برای اینکه دانش آموزان زیر ۱۷ سال بتوانند تحصیل در کانادا داشته باشند والدین یا قیم های آن ها باید ثابت کنند که توانایی پشتیبانی فرزندانشان را ضمن اقامت کانادا دارند .بر اساس قانون کانادا دانش آموزان برای تحصیل در کانادا بایستی یکی از دو حالت زیر را داشته باشند:

مطابق با تعاریف ، متولی فرد مسئولیت پذیر بزرگسالی است که یا شهروند کاناداست یا اقامت دائم کانادا را دارد و از دانش آموز خارجی مراقبت کرده و پشتیبانی مالی میکند.داشتن متولی برای سنین ۱۷ سال و بالاتر اختیاری است اما اگر افسر ویزا صلاح بداند میتواند آن را الزامی کند.شما میتوانید برای پیدا کردن متولی یک فرم دو صفحه ای درخواست متولی را همراه با دیگر مدارک ارسال نمایید که یکی از این دو صفحه توسط متولی کانادایی و دیگری توسط والدین کودک به امضا میرسند.

قوانینی که باید رعایت شود:

  • همراه با والدین یا قیم خود وارد کانادا شوند.
  • در کانادا یک متولی داشته باشند.
  • افرادی که زیر سن قانونی هستند و میخواهند برای تحصیل وارد کانادا شوند باید قبل از ورودشان درخواست اقامت خود را ثبت کنند . این موضوع شامل آن دسته از دانش آموزانی هم می شود که با والدینی به کانادا آمده اند که مجوز کار یا تحصیل معتبر دارند. البته اگر والدین دانش آموز مجوز کاری یا تحصیلی معتبری داشته باشند دانش آموز نیاز به ارائه نامه پذیرش ندارد. افراد زیر سن قانونی که از قبل در کانادا حضور دارند برای تحصیل باید درخواست مجوز تحصیل نمایند. البته تحت شرایط زیر به چنین مجوزی نیازی نیست.
  • قصد ثبت نام در کودکستان را داشته باشند، در این صورت وضعیت والدینشان اهمیتی ندارد.
  • قصد ثبت نام در پیش دبستانی، ابتدایی یا راهنمایی و دبیرستان را داشته باشند و یکی از والدینشان مجوز کار یا تحصیل در کانادا را داشته باشد.
  • پناهنده باشند یا درخواست پناهندگی داده باشند.
  • پدر یا مادرشان پناهنده باشند یا درخواست پناهندگی داده باشند.
  • مدت زمان تحصیلشان ۶ ماه یا کمتر طول بکشد.
  • به تنهایی در کانادا باشند.

اگر دانش آموز برای کشور های غیر اروپایی باشد و بخواهد در کانادا تحصیل کند باید مجوز تحصیلی درخواست دهد . اگر دانش آموزانی هستند که والدین آن ها دارای مجوز کار یا تحصیل هستند هم باز به این مجو نیاز دارند . اگر دانش آموز با والدین دارای مجوز کار و یا تحصیل به کانادا برود، نیازی به تهیه نامه پذیرش از مدرسه در هنگام درخواست مجوز تحصیلی ندارد.

مدارک لازم برای درخواست مجوز تحصیلی برای دانش آموزان :

  • نامه پذیرش از مدرسه
  • پاسپورت معتبر و یا سند سفر
  • شناسنامه
  • حمایت مالی و توانایی تامین هزینه ها

مدارک اضافه :

  • نامه توضیح علت تحصیل در کانادا
  • اظهارنامه سرپرست دانش آموز
مدارس برای فرزندان دانشجویان بین المللی در کانادا

در کانادا، آموزش و پرورش یک وظیفه استانی است. وب سایت وزارت آموزش و پرورش استان انتاریو شرح مفصلی از آموزش ابتدایی و متوسطه را تهیه کرده است :

موسسان مدارس ابتدایی و متوسطه.

راهنمای انجمن مدرسه برنامه درسی و انتظارات سطح نمرات .

دقت داشته باشید که اخذ مجوز تحصیلی برای فرزندان دانشجویان بین المللی لازم نیست.

مدارس دولتی برای فرزندان دانشجویان بین المللی:

در انتاریو، مدارس غیر مذهبی و مدارس کاتولیک دولتی وجود دارد. آموزش در مدارس دولتی که والدین آنها در آن ناحیه زندگی می کنند، رایگان است. مدارک لازم برای ثبت نام دانش آموزان در مدارس دولتی :

  • شناسنامه دانش آموز
  • پاسپورت والدین و دانش آموز.
  • گواهی ثبت نام ، برنامه تحصیلی و فیش پرداختی دانشگاه انتاریو برای تحصیلات تمام وقت والدین
  • دو گواهی که ثابت کند والدین در ناحیه مدرسه زندگی می کنند.
اخذ اقامت کانادا از طریق خود اشتغالی
اینم بخون

اعزام دانش آموز به کانادا دبیرستان

بیشتر توجه و سرمایه گذاری دبیرستان های کانادایی بر روی امکانات پیشرفته و حفظ کلاس های کوچک برای ارائه توجه فردی است. تشویق دانشجویان برای تحقق بخشیدن به آرزوهایشان عادی است؛ فعالیت های اضافی شامل ورزش، هنر و فرصت های رهبری دانشجویی فراوان است. به دلیل تنوع فرهنگی در کانادا بسیاری از مدرسه ها برنامه های منحصر به فردی ارائه میدهند که خدمات اجتماعی محلی و همکاری جهانی را شامل میشوند .

هنگام ورود به کاادا دانش آموزان بین المللی از ساختارهای پشتیبانی عالی برخوردار میشوند از جمله برنامه های برگزیده که دبیرستان ها به دانش آمزان بین المللی ارائه میدهند میتوان به آموزگاران ESL، برنامه های خانوادگی ،تورهای فرنگی آخر هفته و بسیاری از برنامه های دیگر اشاره کرد.

به خانواده ی دانش آموزان بین المللی از سوی سازمان هایی مانند مدارس مستقل معتبر کانادایی (CAIS) و فدراسیون موسسات آموزشی خصوصی (CFEEP) در ارتباط با استاندارد های مدارس و سیستم های اقامتی اطمینان داده میشود و به خانواده دانش آموزان بین المللی در پیدا کردن مدارس مناسب برای فرزندانشان یاری رسانده میشود . دانش آموزان دبیرستانی بین المللی که قصد تحصیل در کانادا دارند، باید اجازه تحصیلی کسب کنند؛ مگر اینکه:

  • یکی از والدین شهروند یا مقیم دائم کانادا باشد
  • هیچ کدام از والدین به صورت فیزیکی در کانادا نباشند.
  • یکی از والدین اجازه کار یا تحصیل در کانادا را داشته باشد

اعزام دانش آموز به کانادا دبیرستان

بهترین مدارس کانادا در مقطع ابتدایی و دبیرستان
  1. Harry Ainlay High School-Edmonton
  2. Percy Page High School – Edmonton District School Board
  3. Vimy Ridge Academy-Edmonton District School Board
  4. Bodwell High School
  5. Burnaby School District
  6. Delta School District
  7. Aldershot High School – Halton
  8. Burlington Central High School
  9. Iroquois Ridge High School – Halton
  10. Thomas A. Blakelock High School –
  11. Assumption Colleg Catholic High School – Windsor-Essex Catholic School District
  12. Trafalgar School For Girls
  13. Miss Edgar’s & Miss Cramp’s School
  14. Emmanuel Christian School
  15. College Prep International
  16. Kells Academy
  17. Kuper Academy
  18. Villa Maria
هزینه تحصیل مدارس کانادا
  1. با توجه به نوع برنامه تحصیلی و مدرسه انتخابی هزینه تحصیل دانش آموزان بین المللی در دبیرستان های کانادا متفاوت است . به طور کلی میانگین هزینه تحصیل در کانادا در مدارس دولتی از سال هشتم تا دوازدهم حدود ۷۰۰۰ تا ۸۰۰۰ دلار* و در مدارس خصوصی و غیر انتفاعی حدود ۱۳۰۰۰-۱۴۰۰۰ دلار برای هر ترم تحصیلی می باشد. این مبلغ تنها برای شهریه مدرسه می باشد و سایر هزینه ها از جمله هزینه مسکن و زندگی مجزاست. سایر هزینه های اضافی از جمله هزینه کتابخانه ، شماره دانش آموزی ، فعالیت های دانش آموزی، فتوکپی و غیره حدود ۲۰۰ دلار برای هر ترم می باشد.

هزینه و شهریه برخی از مدارس خصوصی کانادا

  • مدرسه Priory School ( مهدکودک تا پایه ششم ) : ۱۶۴۷۵_ ۱۷۹۲۰ دلار
  • مدرسه Northmount School ( مهدکودک تا پایه هشتم ): ۱۶۰۰۰ _ ۲۹۹۰۰ دلار
  • مدرسه Giles School (پیش دبستانی تا پایه هشتم ) : ۱۲۹۰۰ _ ۲۲۵۰۰ دلار
  • مدرسه Montessori Country School – Nobleton Campus : (شیر خوارگی تا پایه ششم ) : ۹۰۰۰ _ ۱۸۰۰۰ دلار
  • مدرسه Pine Lake Montessori School : (شیر خوارگی تا پایه سوم ) : ۱۲۷۰۰ _ ۱۴۵۰۰ دلار
  • مدرسه Beacon of Light : ( پایه اول تا هشتم ) : ۷۰۰۰ _ ۹۰۰۰ دلار
شرایط‌ اخذ ویزای دانش آموزی کانادا
  1. برای داشتن اجازه تحصیل در کانادا و ویزای تحصیلی کانادا همه افراد زیر ۱۸ سال نیاز به فردی جهت مراقبت دارند. البته بعضی از شرکت های خصوصی یا سازمان های کانادا می توانند بعنوان نگهدارنده قانونی کودک عمل کنند. مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی افراد زیر ۱۸ سال در کانادا:

    فرد نیاز به اسناد رسمی و تایید شده دارد.

    • اولین سند محضری باید توسط والدین یا مراقبان قانونی فرزند امضا شود.
    • دومین سند محضری توسط بانکی که فرد در کانادا سپرده گذاری کرده است امضا می شود.

    علاوه بر این، فرد زیر ۱۸ سال باید مدارک زیر را ارائه دهد:

    • گذرنامه خودش، گذرنامه پدر و مادرش.
    • یک کپی از گواهی تولد
    • نامه ای یا مجوزی، در صورت امکان، به زبان انگلیسی یا فرانسوی، که توسط هر دو والدین یا سرپرست قانونی وی امضا شده است:
    • آدرس و شماره تلفن همراه والدین (یا سرپرست قانونی)
    • نام، آدرس و شماره تلفن بزرگسالانی که در کانادا مراقب فرد زیر ۱۸ سال هستند.

    مدت زمان ویزای تحصیلی برای زمان های زیر معتبر است :

    • برای كودكان كوچك در کلاس های اول تا هشتم: مجوز تحصیل معمولا برای یک سال معتبر است.
    • برای افراد بین کلاس نهم تا دوازدهم (در دبیرستان) : ویزای تحصیلی معمولا در طول مدت تحصیل به علاوه ۹۰ روز بعد از آن معتبر است.
    • برای افراد بین ۱۶ تا ۱۸ سال: ویزای تحصیلی معمولا در طول مدت تحصیل به علاوه ۹۰ روز بعد از آن معتبر است.
به این محتوا امتیاز دهید ، امتیاز شما برای ما مهم است

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مـوسسـه بیـن المـللی مهـاجـران زنـد آرتـا

ما در موسسه بین المللی مهاجران زند آرتا، با بهره گیری از تیم وکلای مهاجرتی مجرب در ۱۰ کشور جهان، با دو شعبه فعال در تهران و آتن اماده ارائه خدمات تخصصی در زمینه مهاجرت و اخذ ویزا برای شما عزیزات هستیم.

بـرای مشــاوره یـا اطـلاعـات بیـشتر با شـماره تـلفن زیـر تـماس حاصـل فـرماییـد

(10 خط) ۱۱۰۰ ۸۸۵۳ – ۰۲۱

برای انتقادات و پیشنهادات با ما در ارتباط باشید و همچنین اگر سوالی داشتید کارشناسان ما آماده مشاوره به شما عزیزان میباشند و همچنین برای تماس سریع با کارشناسان ما و درخواست وقت مشاوره می توانید از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید.

پیام های خود را از طریق فرم زیر ارسال کنید

    برای مشاوره تماس بگیرید!

    موسسه مهاجرتی زند آرتا