پیکاپ ویزا یا پیکاپ پاسپورت چیست ؟

پیکاپ پاسپورت
آنچه در این مطلب میخوانیم

پیکاپ پاسپورت چیست ؟

طی سال های اخیر تعدادی از کشورها مانند: آمریکا، کانادا، انگلستان، لیتوانی و … سفارت خود را در ایران بسته و خدماتی نمی دهند و ایرانیانی که تمایل دارند به این کشورها سفر کنند باید به کشورهای همسایه مانند: ترکیه، امارات، ارمنستان و … سفرکنند و در این راه هزینه زیادی را متحمل شوند.

به همین علت متقاضیان ترجیح می دهند به جای وقت و هزینه هایی که باید صرف این سفر کنند یک فردی را به عنوان نماینده برای کارهای خود برگزینند، که معمولا این شخص می تواند وکیلی کارآزموده در یکی از کشورهای همسایه که سفارت کشور مقصد در آنجا می باشد صحبت کرده و پرونده خود را به جریان بیندازد، البته برای مصاحبه و انگشت نگاری و در کل مراحل اولیه متقاضی باید حضور داشته باشد اما برای مراحل نهایی که دریافت ویزا و تحویل گرفتن پاسپورت که معمولا جهت درج ویزا یک ماه یا بیشتر هم زمان می برد دیگر نیازی به حضور فرد متقاضی نمی باشد و وکیل یا نماینده شخص می تواند از سفارت پاسپورت الصاق شده به ویزا را دریافت و تحویل متقاضی نماید.

به این فرایند که ارسال پاسپورت به سفارت و بازگرداندن آن به همراه ویزا به شخص متقاضی می باشد را پیکاپ ویزا یا پیکاپ پاسپورت می گویند و در حقیقت این مراحل ایجاد شده تا مسافران راحت تر از قبل بتوانند به خواسته خود برسند.

پیکاپ این امکان را برای فرد متقاضی فراهم می کند تا نماینده یا وکیل متقاضی وظیفه رساندن و پیگیری و تحویل پاسپورت دارای ویزا را انجام دهد.

موسسه زند آرتا ، همراهی مطمئن برای حرکت به سوی آینده ای روشن

فـرم زیر را پر کنیـد تا در سریـعترین زمـان ممـکن با شـما تـماس بگیـریم

برای اولین اقدام درخواست ویزا، فرد متقاضی به دو روش آنلاین و ایمیل می تواند وقت سفارت بگیرد و در هر دو صورت متقاضی باید جهت انجام انگشت نگاری با در دست داشتن اصل پاسپورت به یکی از دفاتر معتبر مراجعه کند.

دلایل ریجکتی ویزا چیست؟
اینم بخون

بررسی درخواست ویزا از همین مرحله انگشت نگاری شروع خواهد شد. در این مرحله مدارک کامل متقاضی همراه فرم وکالت نامه توسط سفارت دریافت و باید پذیرفته شود. سپس باید منتظر بررسی و اعلام نتیجه درخواست ویزا شد، که ممکن است تا ۴ ماه زمان نیاز داشته باشد، حال امکان دارد بعد از انتظار این مدت درخواست ویزا متقاضی رد شود که در این صورت می توان بدون انگشت نگاری دوباره درخواست ویزا داد، یا اینکه درخواست متقاضی پذیرفته شده است که در این هنگام دیگر نیازی به سفر مجدد و حضورش نیست و نماینده یا همان وکیل قانونی ، پاسپورت الصاق شده به ویزا را دریافت و در ایران به متقاضی تحویل خواهد داد.

از مزیت های پیکاپ ویزا یا پیکاپ پاسپورت می توان به صرفه جویی در هزینه ها و وقت فرد اشاره کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مـوسسـه بیـن المـللی مهـاجـران زنـد آرتـا

ما در موسسه بین المللی مهاجران زند آرتا، با بهره گیری از تیم وکلای مهاجرتی مجرب در ۱۰ کشور جهان، با دو شعبه فعال در تهران و آتن اماده ارائه خدمات تخصصی در زمینه مهاجرت و اخذ ویزا برای شما عزیزات هستیم.

بـرای مشــاوره یـا اطـلاعـات بیـشتر با شـماره تـلفن زیـر تـماس حاصـل فـرماییـد

(10 خط) ۱۱۰۰ ۸۸۵۳ – ۰۲۱

برای انتقادات و پیشنهادات با ما در ارتباط باشید و همچنین اگر سوالی داشتید کارشناسان ما آماده مشاوره به شما عزیزان میباشند و همچنین برای تماس سریع با کارشناسان ما و درخواست وقت مشاوره می توانید از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید.

پیام های خود را از طریق فرم زیر ارسال کنید

    برای مشاوره تماس بگیرید!

    موسسه مهاجرتی زند آرتا