هزینه مهاجرت به کانادا چقدر است ؟
آنچه در این مطلب میخوانیم

نخستین دغدغه افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند، این است که هزینه زندگی در کانادا چقدر است ؟ این افراد تمایل دارند بدانند که کیفیت زندگی آن‌ها در کانادا چگونه خواهد بود و آیا می‌توانند زندگی آسوده‌ و راحتی در این کشور داشته باشند یا نه؟ با اینکه هزینه مهاجرت به کانادا بالاست، اما اکثر مردم کانادا از قدرت خرید بالایی برخوردارند. شاخص قدرت خرید این کشور ۱۰۱.۹۶ بوده، و در رتبه ۱۰ ام کشورهای مرفه جهان قرار دارد. این موضوع به دلیل درآمد مناسب و ثبات اقتصادی این کشور بوده است. پس نگران نتیجه مهاجرت خود نباشید.

هزینه مهاجرت به کانادا چقدر است؟

اولین قدم در محاسبه هزینه مهاجرت به کانادا، محاسبه میزان درآمد ماهیانه شهروندان آن کشور است. کانادا کشوری انگلیسی زبان و مهاجر پذیر است. اگر آشنایی مختصری با شرایط کلی این کشور داشته باشید، به مرور زمان خود منبع درآمد مناسب را خواهید یافت. با ما باشد تا برآوردی از هزینه مهاجرت به کانادا را باهم بررسی کنیم

هزینه اجاره مسکن در کانادا

قسمت عمده هزینه مهاجرت به کانادا را هزینه مسکن و اجاره منزل تشکیل می دهد. هزینه خرید یا اجاره خانه در کانادا به متراژ، موقعیت مکانی، قدمت و وضعیت خانه یا آپارتمان بستگی دارد. متوسط ​​​​قیمت اجاره درحومه شهر  با مناطق دیگر شهر و با شهرها و استان‌های مختلف دیگر متفاوت است. این هزینه اجاره در مرکز شهر از ۸۱۳$ تا ۲۱۰۰$ (دلار کانادا) متفاوت است. ویندسور، با ۲۴ کلان شهر کمترین نرخ اجاره در حدود ۷۵۰ دلار و ساحل غربی ونکوور و بریتیش کلمبیا بالاترین نرخ اجاره را داراست.

شرایط کار در کانادا
اینم بخون
House prices in Canada 1024x538 - هزینه مهاجرت به کانادا چقدر است ؟

هزینه حمل و نقل در کانادا

پس از روسیه، کانادا در مکان دوم در میان بزرگترین کشورهای جهان از نظر مساحت قرار دارد. در نتیجه، استفاده از وسایل حمل و نقل از اهمیت ویژه ای برخوردار است. هزینه حمل و نقل در کانادا در مقایسه با کشورهای دیگر مناسب است. با این حال اکثر ساکنان کانادا از وسایل حمل و نقل عمومی، دوچرخه سواری یا پیاده روی استفاده می کنند. نرخ مترو در تورنتو حدود ۳.۲۵ دلار است که با پول نقد، بلیط یا کارت PRESTO پرداخت می شود.

Canada price - هزینه مهاجرت به کانادا چقدر است ؟

هزینه خرید خانه در کانادا

در این کشور هر شخص از هر کشوری می‌تواند هر خانه‌ای که دوست دارد بخرد. کانادا هیچ محدودیتی برای افراد غیر مقیم درخرید ملک ندارد. قیمت خانه در شهرهای اصلی کانادا در مقایسه با شهرهای حومه بالاتر است. به طور متوسط هزینه خرید یک مترمربع ملک مسکونی در مرکز کانادا حدود ۵۷۰۰$ دلار است و این هزینه در حومه شهر در حدود ۴۰۲۰$ دلار کاناداست. در کل، متوسط قیمت خانه در کانادا ۴۹۵.۰۰۰ دلار است.

هزینه‌های جانبی ‌در کانادا

در هنگام اجاره و یا کرایه خانه هزینه هایی چون، بیمه مستاجر و یا بیمه اجاره نامه (برای جبران خسارات غیرمنتظره برای خانه) وجود دارد که باید بصورت ماهیانه پرداخت شود.

اگر در یک آپارتمان یک یا دو خوابه سکونت داشته باشید باید ۵۰ تا ۷۰ دلار در هر ماه بابت استفاده از آب، برق و گاز بپردازید. هزینه استفاده از این خدمات در آپارتمان‌های بزرگ‌تر بین ۷۰ تا ۱۰۰ دلار در هر ماه است. در صورت اقامت در مناطق پایین‌تر و حتی در حومه شهر، هزینه‌ها حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ دلار کاهش می‌یابد.

میانگین هزینه مرتبط با امکانات خانه نظیر آب، برق و گاز در شهر ونکوور در مقایسه با مناطق دیگر در کانادا، از مقدار کمتری برخوردار است.

هزینه غذا در کانادا

کانادا محل زندگی افراد با نژادهای مختلف، در نتیجه با غذاها و ذاعقه‌های متفاوت است. هزینه خورد و خوراک در کشور کانادا زیاد نیست. کانادایی ها به طور متوسط ماهیانه حدود ۲۰۰ دلار برای غذای خریداری شده در فروشگاه ها هزینه می کنند. هزینه تغذیه یک خانواده ۴ نفره در کانادا تقریبأ ۶۸۰۰ دلار است. در ایالات مختلف کانادا، هزینه تهیه غذا در ونکوور بیشتراز تورنتو است. اگر غذایتان را خودتان بپزید، قطعاً این برای شما به صرفه خواهد بود.

اخذ اقامت کانادا از طریق استارتاپ
اینم بخون
food price canada - هزینه مهاجرت به کانادا چقدر است ؟

هزینه لباس و کفش و پوشاک در کانادا

لباس‌های مارکدار در کانادا بسیار گران هستند. رقابت بین فروشندگان، عرضه‌کنندگان عمده و فروشگاه‌هایی که لباس‌ را به قیمت کارخانه ارائه می‌دهند، هزینه لباس و کفش را برای خریداران مقرون به صرفه‌ ساخته است.

هزینه زندگی دانشجویی در کانادا

کانادا دارای بیش از ۳۰ دانشگاه است که براساس رتبه بندی دانشگاه های جهانی ایجاد شده ، در بین بهترین موسسات دانشگاهی در سراسر جهان قرار دارد. هزینه زندگی دانشجویی در کانادا بستگی به شهر و منطقه دانشگاه فرد دارد. این هزینه در شهر تورنتو در سال ۲۰۲۲ ماهیانه چیزی بالغ بر ۱۰۰۰$ دلار کانادایی برآورد شده است. متوسط شهریه برای دانشجویان بین المللی در کانادا، تقریبا در حدود ۲۹۷۱۴ دلار کانادا برای یک سال تحصیلی ذکر شده است. این شهریه برای مقطع لیسانس ۵۵۰ تا ۳۰.۰۰۰ دلار و برای دوره دکترا، تقریباً دو برابر شهریه دانشجویان کانادایی است.

نتیـــــجه گیــــری

کانادا یکی از بهترین گزینه ها به عنوان کشوری پیشرفته در مقایسه با سایر کشورها برای مهاجرت است. همان طور که ملاحظه فرمودید این کشور از کیفیت بالای زندگی برخوردار است. همچنین هزینه مهاجرت به کانادا در مقایسه با کشورهای مهاجرپذیر دیگر مناسب تر است.

هزینه مهاجرت به کانادا با توجه به درآمد مردم در این کشور معقول است. بطوری که مهاجرین می‌توانند در سال‌های اول ورود به کانادا با کنترل هزینه‌های خود و اجاره مسکن در مناطق ارزان، این دوره را با دغدغه کم‌تری پشت سر بگذارند.

موسسه مهاجرتی زند آرتا در کنار شماست تا جوابگوی دیگر سوالات شما در این زمینه باشد. اگر درمورد هزینه مهاجرت به کانادا سوالی داشتید با کارشناسان زند آرتا در تماس باشید تا کمک کنند مسیر مهاجرت برای شما راحت تر شود

به این محتوا امتیاز دهید ، امتیاز شما برای ما مهم است

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مـوسسـه بیـن المـللی مهـاجـران زنـد آرتـا

ما در موسسه بین المللی مهاجران زند آرتا، با بهره گیری از تیم وکلای مهاجرتی مجرب در ۱۰ کشور جهان، با دو شعبه فعال در تهران و آتن اماده ارائه خدمات تخصصی در زمینه مهاجرت و اخذ ویزا برای شما عزیزات هستیم.

بـرای مشــاوره یـا اطـلاعـات بیـشتر با شـماره تـلفن زیـر تـماس حاصـل فـرماییـد

(10 خط) ۱۱۰۰ ۸۸۵۳ – ۰۲۱

برای انتقادات و پیشنهادات با ما در ارتباط باشید و همچنین اگر سوالی داشتید کارشناسان ما آماده مشاوره به شما عزیزان میباشند و همچنین برای تماس سریع با کارشناسان ما و درخواست وقت مشاوره می توانید از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید.

پیام های خود را از طریق فرم زیر ارسال کنید

    برای مشاوره تماس بگیرید!

    موسسه مهاجرتی زند آرتا