مهاجرت پرستاران به کانادا
آنچه در این مطلب میخوانیم

مهاجرت پرستاران به کانادا رایج است چون این کشور در این زمینه کمبود نیرو دارد و بسیار به این شغل نیازمند است. در استان‌های مختلف کانادا برنامه‌هایی برای جذب نیروی متخصص پرستاری در نظر گرفته شده است که اجازه اقامت دائم را برای واجدین شرایط فراهم می کند. در ادامه روش‌های مهاجرت پرستاران به کانادا  را بررسی خواهیم کرد.

انواع پرستاران در کانادا

شغل پرستاری در کانادا در چهار سطح زیر تقسیم‌بندی می شود:

پرستار RN (Registered Nurse)

پرستار RN بیشترین نوع پرستار مورد نیاز در کانادا است. چنین پرستاری دانش و مهارت لازم برای کمک به بیمار را فراگرفته است. این پرستار مدرک چهار ساله دوره کارشناسی پرستاری در کانادا یا معادل‌های بین‌المللی آن را دارد و آزمون NCLEX را با موفقیت گذرانده است.

پرستار NP (Nurse Practitioner)

فعالیت پرستار NP تخصصی‌تر است و اگرچه جای پزشک را نمی‌گیرد اما به وی در تشخیص و درمان کمک می‌کند. این پرستار مدرک کارشناسی ارشد پرستاری دارد. پرستار NP در تمام استان‌ها و مناطق کانادا مورد نیاز است.

پرستار RPN  یا پرستار LPN

پرستار (Registered Practical Nurse) RPN یا (Licensed Practical Nurse) LPN خدمات درمانی عمومی، نظیر چک کردن فشار خون و تعویض بانداژ و … را انجام می‌دهد. این پرستار مدرک دوره عملی دو ساله کالج را دارد و آزمون CPNRE را گذرانده است.

پرستار خدمات شخصی (Personal Care Provider)

پرستار خدمات شخصی نوعی شغل فرعی پرستاری است که در خانه یا کلینیک به انجام امور روزانه بیمار کمک می‌کند. توجه داشته باشید که این نوع پرستار مدرک یا گواهی رسمی پرستاری ندارد، از این رو، هر استان با شرایط خاص خود این گونه از پرستاران را جذب می‌کند که برای این شغل دریافت جاب آفر نیز میسر می‌باشد.

مزایا و معایب مهاجرت به کانادا
اینم بخون

روش‌های مهاجرت پرستاران به کانادا

برای مهاجرت به کانادا به عنوان پرستار شما می‌ توانید از طریق برنامه اکسپرس اینتری فدرال اقدام کرده و سپس یکی از برنامه های استانی مهاجرت پرستاران را انتخاب کنید. در این حالت امکان اقامت موقت و دائم برای متقاضی فراهم می باشد. تحصیل در رشته‌های مرتبط و گرفتن جاب آفر برای پرستار خدمات شخصی نیز از دیگر روش‌هایی است که این گونه مهاجرت امکان‌پذیر است.

مهاجرت پرستاری از طریق برنامه فدرال نیروی ماهر

برنامه فدرال نیروی ماهر بخشی از سیستم اکسپرس اینتری است که نیروهای متخصص و با صلاحیت را در زمینه های مختلف پذیرش می‌کند.

برای مهاجرت از این راه باید در یکی از عناوین شغلی پرستاری که در طبقه‌بندی ملی مشاغل کانادا (NOC) ثبت شده است سابقه کاری داشته باشید. سابقه کاری شما باید جایگاهی حرفه‌ای یا مدیریتی یا فنی داشته باشد. سطح مهارت مورد نیاز ۰ و A و B است.

به طور کلی، در سیستم مهاجرت اسکپرس اینتری، صلاحیت شما امتیازدهی می‌شود. این امتیازها براساس فاکتورهای مختلفی لحاظ می‌شود که از جمله آن مدرک تحصیلی، مهارت زبانی انگلیسی یا فرانسوی، سن، میزان سابقه کار و تطبیق‌پذیری است.

اگر واجد شرایط باشید و امتیاز کافی دریافت کرده باشید، درخواست اپلای شما در سیستم اکسپرس اینتری در شش ماه یا کمتر بررسی خواهد شد.

مهاجرت پرستاری با برنامه‌های استانی

برنامه‌های استانی (PNP) از گزینه‌های پرتقاضا برای مهاجرت پرستاران به کانادا است. این برنامه‌ها متنوع است و با توجه به شرایط و نیازهای هر استان در نظر گرفته می شود. برای مهاجرت از این طریق شما باید استان مورد نظر خود را برای سکونت انتخاب کنید و برای همان استان اپلای کنید.

اقامت دائم کانادا
اینم بخون

در مجموع، بیش از ۸۰ طرح برای جذب نیروهای مورد نیاز در ۱۱ استان و منطقه کانادا وجود دارد. استان‌های آلبرتا، نوا اسکاتیا، مانیتوبا، بریتیش کلمبیا، نیو برانزویک و اونتاریو به پرستاران بسیار نیازمند هستند و برنامه‌های مختلفی برای پذیرش چنین نیروهایی در نظر گرفته اند.

مهاجرت پرستاران از طریق برنامه مهاجرت آتلانتیک

برنامه مهاجرت آتلانتیک راهی برای اقامت دائم فارغ‌التحصیلان و نیروهای ماهر خارجی در یکی از چهار استان نیوفاندلند و لابرادو، نیو برانزویک، نوا اسکاتیا و پرینس ادوارد است. برای مهاجرت پرستاری از این طریق باید حتما از یک کارفرما در این استان‌ها پیشنهاد کار داشته باشید.  

شرایط و مدارک مورد نیاز برای مهاجرت پرستاران به کانادا

  • مدارک شناسایی نظیر شناسنامه، پاسپورت و غیره.
  • مدارک تحصیلی.
  • مدرک زبان که با توجه به استان مورد نظر انگلیسی یا فرانسوی است با حداقل نمره ۷ در تست‌های CLB یا NCLC.
  • حداقل یک سال سابقه کار مداوم در سطح مهارت ۰، A یا B که
  • حداقل در ده سال اخیر باشد.
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدارک تمکن مالی
  • داشتن دعوت‌نامه پیشنهاد کار از یک کارفرمای کانادایی نیز به اپلای شدن شما کمک خواهد کرد.

نتیـــــجه گیــــری

پرستاری در کانادا از شغل‌ های پرتقاضا و با شانس بالا برای دریافت اقامت دائم کانادا  است. در این کشور انواع پرستاران با تحصیلات و سطوح مهارتی گوناگون مشغول به فعالیت هستند و همچنان به نیروهای خدمات درمانی احتیاج است. مهاجرت پرستاران به کانادا به واسطه سیستم اکسپرس اینتری و به روش ‌های برنامه فدرال نیروهای ماهر، برنامه های گزینش استانی و برنامه مهاجرت آتلانتیک صورت می گیرد.

برای مشاوره دقیق تر در مورد مهاجرت به کانادا هم میتوانید فرم ثبت نام مهاجرت به کانادا را پر کنید و هم میتوانید با شماره تلفن های زیر تماس بگیرید تا کارشناسان دقیق تر راهنماییتان کنند :

اخذ اقامت کانادا از طریق خود اشتغالی
اینم بخون

(۲۰ خط) ۱۱۰۰ ۸۸۵۳ – ۰۲۱

به این محتوا امتیاز دهید ، امتیاز شما برای ما مهم است

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مـوسسـه بیـن المـللی مهـاجـران زنـد آرتـا

ما در موسسه بین المللی مهاجران زند آرتا، با بهره گیری از تیم وکلای مهاجرتی مجرب در ۱۰ کشور جهان، با دو شعبه فعال در تهران و آتن اماده ارائه خدمات تخصصی در زمینه مهاجرت و اخذ ویزا برای شما عزیزات هستیم.

بـرای مشــاوره یـا اطـلاعـات بیـشتر با شـماره تـلفن زیـر تـماس حاصـل فـرماییـد

(10 خط) ۱۱۰۰ ۸۸۵۳ – ۰۲۱

برای انتقادات و پیشنهادات با ما در ارتباط باشید و همچنین اگر سوالی داشتید کارشناسان ما آماده مشاوره به شما عزیزان میباشند و همچنین برای تماس سریع با کارشناسان ما و درخواست وقت مشاوره می توانید از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید.

پیام های خود را از طریق فرم زیر ارسال کنید

    برای مشاوره تماس بگیرید!

    موسسه مهاجرتی زند آرتا