مهاجرت تحصیلی به نروژ
آنچه در این مطلب میخوانیم

کشور نروژ داری شرایط تحصیلی بسیار گسترده ای بوده به طوری که ورود به بخش‌های تخصصی پزشکی در این کشور نیاز به نگاه علمی دقیق و همینطور شرکت در دوره های عملی مشخصی دارد. مهاجرت تحصیلی به نروژ در رشته‌های هنری بسیار دیده می‌شود.مردم این کشور علاقه زیادی به فضای سینمایی و هنرهای طراحی دارند و هر ساله جشنواره های موسیقی  و لباس در این کشور برگزار می‌شود.

اطلاعات جامع در مورد مهاجرت تحصیلی به نروژ

حقیقت این است که دروس ارئه شده در لاین هنری دانشگاه ها اغلب کمتر از بخش های فنی و  مهندسی است. بورسیه تحصیلی کشور نروژ بیشتر در بخش مهندسی و پزشکی دیده میشود و بورسیه در این کشور  بر اساس اعتبارات دانشگاه ارزیابی می‌شود.

ورود به بخش کامپیوتر و برق در کشور نروژ می تواند یک شروع ایده‌آل برای آینده ای درخشان باشد.حقیقت این است که تحصیل در رشته کامپیوتر در کشور نروژ به طور کلی در چند سال اخیر تغییراتی داشته است و یادگیری برنامه نویسی از واجبات این رشته‌ محسوب میشود.

تحصیل در رشته های مربوط به هوا و فضا و خلبانی در شرایط بسیار ویژه و خاص وبا آزمون های چند مرحله ای و با نگاه سختگیرانه صورت می‌گیرد. وضعیت تحصیل در رشته های مدیریت و انسانی در این کشور کار ساده‌ای بوده و افرادی که در کشور نروژ مشغول به تحصیل در رشته حقوق شده اند اغلب از نظر درآمدی در وضعیت خوبی قرار ندارند.

به دلیل کم بودن جرم و جنایت در کشور نروژ ،دانشجویان رشته‌های مرتبط با این بخش در کشور اغلب به سراغ شغل های غیر مرتبط با رشته خود میروند.
کشور نروژ یک کشور گران قیمت بوده و حقیقت این است که هیچ چیز در کشور نروژ رایگان نیست.

اما سوال اینجاست که چطور در مواردی اطلاعیه تحصیل رایگان در کشور نروژ دیده می‌شود این ادعا درست است افرادی که دارای پیش نیازهای علمی ویژه هستند کمک های مالی بسیار عالی دریافت می کنند به طوریکه کمک هزینه های مالی در این کشور شامل هزینه شهریه و هزینه زندگی می شود،

نقش دانشگاه‌های برتر جهان در مهاجرت تحصیلی
اینم بخون

طرح کمک های تحصیلی در کشور نروژ به صورت وام در اختیار افراد قرار می‌گیرد به عنوان مثال افرادی که دارای طرح های  پژوهش علمی قدرتمندی هستند می‌توانند یک الی سه ترم را  در کشور نروژ به صورت رایگان تحصیل نمایند و در رشته هایی که نیاز به هزینه زیاد در زمینه آزمایشگاهی است دولت این هزینه را پوشش می‌دهد.

بورسیه تحصیلی کشور نروژ شامل چه کسانی می شود ؟

بورسیه تحصیلی کشور نروژ بیشتر شامل کسانی میشود که از نظر علمی بسیار قدرتمند هستند.
افراد پس از اخذ بورسیه های تحصیلی در این کشور می توانند به سادگی ورود به کار داشته باشند همین‌طور وام هایی با بازپرداخت کمتر نیز برای آنها در نظر گرفته می‌شود .برای اخذ بورسیه تحصیلی در کشور نروژ در ابتدا میبایست رشته و دانشگاه مورد نظر  مشخص شود نیاز است که مدارک لازم تحصیلی و علمی به دانشگاه ارائه شود ،همینطور  افراد باید مدرک آیلتس با نمره ۵ داشته باشند و در صورت داشتن مدرک تافل می بایستی نمره آنها ۵۰۰ باشد.

دانشگاه های برتر برای مهاجرت تحصیلی

دانشگاه اسلو: یکی از دانشگاه‌های مشهور در کشورنروژ است،این دانشگاه در سال ۱۹۳۹ به طور جدی شروع به کار کرده است .این دانشگاه تمامی رشته های مهندسی و همینطور رشته های پزشکی و مدیریت را پوشش می‌دهد . دانشگاه اسلو دارای دانشکده های جداگانه در رشته های الهیات، حقوق ،پزشکی و علوم انسانی است .رتبه این دانشگاه در دنیا ١٢١ است. دانشگاه  آگدر   (university of AGDER) دانشگاه آزاد در سال ۱۹۹۴ تاسیس شده است و داری هفت دانشکده در زمینه بهداشت علوم ورزشی ،علوم انسانی ،آموزش و پرورش و هنرهای زیبایی است.در این دانشگاه فضای کسب و کار نیز به خوبی دیده میشود.

بورسیه تحصیلی رایگان
اینم بخون

دانشگاه استاوانگر (university of Stavanger): دانشگاه استاوانگر در سال ۲۰۰۵ تاسیس شده است و در زمینه علوم اجتماعی و هنر و علم و صنعت فعالیت می‌کند افرادی که علاقه به صنعت نفت دارند در این دانشگاه‌ها آینده روشنی را پیش رو خواهند داشت.

از دیگر دانشگاههای برتر  نروژ می توان به دانشگاه برگن دانشگاه فنی علوم طبیعی کشور نروژ و دانشگاه ترومسو و دانشگاه آرکتیک اشاره کرد.سیستم آموزشی در اعزام دانشجو به نروژ به صورت دولتی انجام می‌شود و دلیل این مسئله این است که همه افراد در این کشور از خدمات آموزشی یکسان بهرمند شوند.

در کنار تحصیل رایگان ،استانداردهای بالای سیستم آموزشی، زندگی با سطح رضایتمندی بالا نیز باعث شده است تعداد بسیاری از دانشجویان بین المللی در سراسر دنیا به دنبال تحصیل در کشور نروژ باشند.

اگر قصد مهاجرت تحصیلی به نروژ را دارید از طریق لینک زیر فرم ارزیابی را تکمیل و شرایط خود را با ما در میان بگذارید تا کارشناسان ما با توجه به شرایط و علایقتان بهترین گزینه ها را به شما پیشنهاد دهند

چگونگی در یافت بورسیه تحصیلی برای کشور نروژ

دریافت بورسیه تحصیلی یکی از راه‌های مناسبی است که می‌تواند منجر به تحصیل ارزان قیمت در هر کشوری گردد ،هر چند که تحصیل در دانشگاههای نروژ رایگان می باشد و نیازی به پرداخت شهریه نمی باشد اما از آنجایی که زندگی در این کشور با هزینه های بسیار بالایی همراه است و می‌توان گفت که این کشور جزو گران ترین کشور هاب اروپایی است بنابراین بسیاری از دانشجویان تمایل دارند در کنار تحصیل رایگان با دریافت بورسیه تحصیلی هزینه‌های زندگی خود را نیز دریافت نمایند .

مهاجرت تحصیلی به یونان
اینم بخون

بورسیه ها و کمک هزینه‌های تحصیلی بسیاری برای دانشجویان بین‌المللی در نظر گرفته میشود  اما متاسفانه اغلب این بورسیه‌ها به دانشجویانی که از کشورهای اروپایی و برخی از دانشجویانی که از کشورهایی مانند کانادا، ژاپن، آمریکا و روسیه می آیند تعلق میگیرد و دانشجویان ایرانی فقط در مقطع دکترا امکان دریافت بورسیه تحصیلی را دارند،

در واقع استاد و یا سوپروایزر معمولا در این مورد تصمیم گیری می کند و با انجام پروژه های مشترک با دانشجو مبلغی به عنوان بورسیه یا حقوق به وی پرداخت می شود. هزینه های تحصیل در نروژ با توجه به امکان تحصیل رایگان برای دانشجویان بین المللی در کشور نروژ هزینه ها بسیار کاهش پیدا می کند اما با این حال دانشجویان برای زندگی در نروژ باید هزینه زندگی را پرداخت نمایند، هزینه‌هایی که شامل اجاره منزل ،خورد و خوراک، لوازم تحریر ،رفت و آمد و پرداخت قبوض می باشد.

امکان کار دانشجویی در زمان تحصیل در نروژ همانطور که قبلاً گفته شد دانشجویان ایرانی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد امکان دریافت بورسیه تحصیلی از کشور نروژ را ندارند،بنابراین برای تأمین هزینه‌های زندگی خود می توانند کار دانشجویی انجام دهند.
دانشجویانی که از طریق ویزای تحصیلی وارد کشور نروژ شده و به تحصیل مشغول می شوند به صورت پاره وقت می توانند به کار بپردازند.

دانشجویان در مقطع کارشناسی می‌تواند تا سقف ۱۰ ساعت در هفته و دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد می توانند در هفته تا سقف ۲۰ ساعت کار کنند.

البته نکته قابل ذکر این است که در صورتی که دانشجو تمایل به کار دانشجویی داشته باشد باید به زبان نروژی یا یکی از زبانهای اسکاندیناوی تسلط داشته باشد. متقاضیان می توانند پس از ورود به نروژ تا سه ماه بدون نیاز به  مجوز کار ،کار کند. اما پس از آن باید به اداره پلیس مراجعه کرده و مجوز کار دریافت نمایند.
افرادی که در مقطع دکترا در نروژ مشغول به تحصیل هستند نیز می توانند در کنار کارهای تحقیقاتی خود تا ٣٠ساعت در هفته به صورت پاره وقت  کار کنند.
ویزای همراه محصل در نروژ چنانچه دانشجو در زمان اخذ ویزای تحصیلی کشور نروژ متاهل و یا دارای فرزند باشد می‌تواند برای همراهان خود نیز ویزای  همراه دریافت نماید.

هزینه ویزای تحصیلی چقدر است؟
اینم بخون
oslo 1024x589 - مهاجرت تحصیلی به نروژ

شرایط اخذ ویزای همراه برای دانشجویان در مهاجرت تحصیلی به نروژ

دانشجو و همراهانش پس از ورود به نروژ باید در یک مکان زندگی کنند.فرزندانی که همراه وی می‌روند باید کمتر از ۱۸ سال داشته باشند.حداقل یک سال از ویزای تحصیلی دانشجو باقی مانده باشد.دانشجو توانایی پرداخت هزینه های زندگی خود و همراهانش را داشته باشد.متقاضیان باید حداقل ۲۴ سال سن داشته باشند.

به این محتوا امتیاز دهید ، امتیاز شما برای ما مهم است

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مـوسسـه بیـن المـللی مهـاجـران زنـد آرتـا

ما در موسسه بین المللی مهاجران زند آرتا، با بهره گیری از تیم وکلای مهاجرتی مجرب در ۱۰ کشور جهان، با دو شعبه فعال در تهران و آتن اماده ارائه خدمات تخصصی در زمینه مهاجرت و اخذ ویزا برای شما عزیزات هستیم.

بـرای مشــاوره یـا اطـلاعـات بیـشتر با شـماره تـلفن زیـر تـماس حاصـل فـرماییـد

(10 خط) ۱۱۰۰ ۸۸۵۳ – ۰۲۱

برای انتقادات و پیشنهادات با ما در ارتباط باشید و همچنین اگر سوالی داشتید کارشناسان ما آماده مشاوره به شما عزیزان میباشند و همچنین برای تماس سریع با کارشناسان ما و درخواست وقت مشاوره می توانید از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید.

پیام های خود را از طریق فرم زیر ارسال کنید

    برای مشاوره تماس بگیرید!

    موسسه مهاجرتی زند آرتا