مراکز گردشگری یونان
آنچه در این مطلب میخوانیم

یونان یکی از زیباترین کشور هاست که جاذبه گردشگری و تفریحی زیادی دارد ، این مطلب برای کسانی تهیه شده که قصد سفر یا مهاجرت به یونان را دارند تا با مراکز تفریحی و گردشگری یونان آشنا شوند ، در این مطلب با ما همراه باشید 

مجموعه آکروپولیس

آکروپولیس که در دوران امپراطوری “پریکلس” شکل گرفته دارای ۳ مبعد با عظمت، که مربوط به  پنجم قبل از میلاد میباشد و بروی تپه ای صخره ای جای گرفته اند ، این ۳ مبعد متشکل از  ۵۸ ستون میباشد که وزن سقفی را متحمل میشوند. این بنا با سنگفرش و کتیبه هایی تزیینی مزین شده است.

جادبه های یونان - مراکز تفریحی و گردشگری یونان

موزه آکروپولیس

این موزه آثار باستانی جمع آوری شده از معماری یونان  و ۴۰۰۰ اثر با ارزش تاریخی است ، در ۵ طبقه مجزا که توسط برنارد چومی سوئیسی ساخته شده است . معماری فولادی و شیشه ای ساختمان  علاوه بر اثار با ارزشی که در خود جای داده نیز دیدنی است.

موزه آکروپولیس - مراکز تفریحی و گردشگری یونان
موزه آکروپولیس 2 - مراکز تفریحی و گردشگری یونان

شهر باستانی دلفی

شهر باستانی دلفی ، یکی از مناطق تاریخی یونان است که قدمت آن بین قرن هشتم  قبل از میلاد  و قرن دوم میلادی میرسد ولیکن درحال حاضر این بنا ویرانه هایی از قسمت های متلاشی شده معابد ، یک استادیوم و صحنه تئاتر است . دلفی جزئ آثار ثبتی در فهرست جهانی یونسکو میباشد و در ۱۸۰ کیلومتری شمال غربی آتن قرار دارد.

شهر باستانی دلفی - مراکز تفریحی و گردشگری یونان

سانتورینی

احتمال این وجود دارد که نام سانتورینی به گوشتان خورده باشد و یا تصاویر این شهر رنگارنگ زیبا را در اینترنت به چشم دیده باشید. فاصله این جزیره با یونان ۲۰۰کیلومتر با وسعتی نزدیک به ۷۳ کیلومتر مربع است با بزرگترین فوران آتشفشانی  که در طول تاریخ بنام خود ثبت کرده است.

معروفیت این جزیره به موجب شهرهای صخره ای ساحل غربی “فیرا” و “اوا” است. نمای این جزیره با ساختمان های معمول معکبی سفید سیکلادیک (Cycladic)  با سقف های آبی ودیوارهای سفید چشم نوازی میکنند. بسیاری ازین بناها به هتل بومیک تبدیل شده اند.

سانتورینی - مراکز تفریحی و گردشگری یونان

محله پلاکا

محله ای بسیار دنج در کنار باغ های سرسبز ، خانه هایی با رنگ های نئو کلاسیک ، درختان کهن و مناظری زیبا از ترکیب رنگ ها ؛ همه و همه موجب  شکل گیری محیطی  بی نظیر بنام “پلاکا ” کشته است .

میدان “فیلوموسوس” در محله پلاکا رستوان ها و کافه های زیادی را در خود جای داده است. چنانچه در کنار سیاحت قصد صرف نوشیدنی و یا غذا در این محیط زیبا در عین لذت بردن از موسیقی دارید انتخاب بجایی برایتان خواهد بود.

موزه دانشگاه آتن و کنلوپولوس از مکان های گردشگری این محله است . پلاکا همچنین به مجموعه آکروپولیس نزدیک است.

محله پلاکا - مراکز تفریحی و گردشگری یونان

جزیره کورفو

“ادواردلیر” طی سفری که به جزیره کورفو داشت نقاشی هایی ازین منطقه به تصویر کشید که موجب محبوبیت این جزیره شد.. بومیان این جزیره در عین حفظ کردن آداب و رسوم قدیمی خود مراسم های خود را برگزار میکند. اقلیم این جزیره اعم از بارش های زیاد و درختان زیتون که در جای جای جزیره  چشم نوازی میکنند؛ زیبایی خاصی ایجاد کرده است.  از آنجایی که قرن ها ایتالیایی ها بر این جزیره حکمرانی کردند، معماری ساختمان ها به سبک ایتالیایی و زیباست.  این جزیره محیطی دنج برای گذراندن تعطیلات در سکوت و آرامش کامل است. کورفو جزء اثار ثبتی یونسکو میباشد.

جزیره کورفو - مراکز تفریحی و گردشگری یونان

صومعه های متئورا

در دشت تسالی ؛ بروی صخره های سنگی بزرگ معلق با ارتفاع زیاد ؛ صومعه های اسرارآمیز متئورا ساخته شدند، در ابتدا ۲۰ صومعه ساخته شد که در حال حاضر ۶ تا از آنها باقی مانده است، آنها از بزرگترین عبادتگاه های کشور یونان بشمار میروند.

نام گذاری این صومعه ها با جایگاه شان همخوانی دارد ، متئورا در زبان یونانی به معنای صخره های معلق میباشد.

نقاشی های حک شده دوران بیزانس، مجسمه های مذهبی ، نمازخانه های مریم مقدس، از جذابیت هایی است که برای بازدید وجود  دارد. این صومعه ها نیز توسط یونسکو  محافظت میشوند. برای بازدید از صومعه های متئورا میبایست یک روز کامل را اختصاص دهید . چرا که ساعات بازدید از انها یکی نیست

صومعه های متئورا - مراکز تفریحی و گردشگری یونان

نافپلیو

از نافپلیو بعنوان اولین پایتخت یونان یاد میشود ، این شهر در شبه جزیره کوچکی در سواحل شرقی پلوپونیز قرار دارد و از دید بسیاری از گردشگران یکی از زیباتری مکان های دیدنی یونان ست.

انتخاب وکیل خوب برای مهاجرت به یونان
اینم بخون

نافپلیو شهری کلاسیک بدون ماشین ، در کنار کلیساهای قدیمی و عمارت های نئوکلاسیک با فاصله دو ساعته از آتن است.

نافپلیو - مراکز تفریحی و گردشگری یونان
به این محتوا امتیاز دهید ، امتیاز شما برای ما مهم است

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مـوسسـه بیـن المـللی مهـاجـران زنـد آرتـا

ما در موسسه بین المللی مهاجران زند آرتا، با بهره گیری از تیم وکلای مهاجرتی مجرب در ۱۰ کشور جهان، با دو شعبه فعال در تهران و آتن اماده ارائه خدمات تخصصی در زمینه مهاجرت و اخذ ویزا برای شما عزیزات هستیم.

بـرای مشــاوره یـا اطـلاعـات بیـشتر با شـماره تـلفن زیـر تـماس حاصـل فـرماییـد

(10 خط) ۱۱۰۰ ۸۸۵۳ – ۰۲۱

برای انتقادات و پیشنهادات با ما در ارتباط باشید و همچنین اگر سوالی داشتید کارشناسان ما آماده مشاوره به شما عزیزان میباشند و همچنین برای تماس سریع با کارشناسان ما و درخواست وقت مشاوره می توانید از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید.

پیام های خود را از طریق فرم زیر ارسال کنید

    برای مشاوره تماس بگیرید!

    موسسه مهاجرتی زند آرتا