زندگی در عمان برای ایرانیان
آنچه در این مطلب میخوانیم

عمان  یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس و قدیمی ترین کشور مستقل در بین کشورهای عربی است، کشورعمان با ایران مرز آبی دارد و پایتخت آن مسقط می باشد. این کشور دارای آب و هوای مدیترانه ای می باشد اما در شهرهای ساحلی آن آب و هوای گرم و مرطوب است. زبانشان عربی می باشد ولی به علت مهاجرت زیاد درسالهای اخیر به کشور عمان زبان دوم آنها انگلیسی است. واحد پول این کشورنیز ریال عمان است.

ازآنجا که مردم عمان و ایران عقاید بسیار نزدیکی دارند، عمان برای زندگی ایرانیان می تواند گزینه خوبی باشد.

برخی از قوانین و سنت‌های این کشور مانند :

  • سختگیری برای تغییر شغل یا آب و هوای خشک این کشور
  • هزینه زندگی در این کشور نسبت به سایر  کشورهای این منطقه مقرون به صرفه است 
  • دین مردم این کشور اسلام است و ایرانیان بسیاری در این کشور زندگی می کنند، برای زندگی ایرانیان مناسب می باشد.

موسسه زند آرتا ، همراهی مطمئن برای حرکت به سوی آینده ای روشن

فـرم زیر را پر کنیـد تا در سریـعترین زمـان ممـکن با شـما تـماس بگیـریم

مزایای مهاجرت به عمان برای ایرانیان

این کشور یکی از صلح‌آمیزترین و مهمان‌پذیرترین کشورهای خاورمیانه، با کوه‌های زیبا و بیابان‌های بادگیر و سواحل بی‌پایان است . از آنجا که در کشور عمان میزان زاد و ولد پایین می باشد از کمبود نیروی کار رنج می برد و چون اقتصاد رو به رشدی دارد و روابط سیاسی گسترده‌ ای با دیگر کشورهای جهان برقرار کرده است نیاز به افراد بیشتری به عنوان شهروند و نیروی کار دارد، اکنون که رابطه بین دو کشور ایران و عمان در حال حاضر پایدار است و همینطور بالا بودن میانگین دستمزد در عمان نیز سبب ترغیب بسیاری از ایرانیان برای مهاجرت به عمان شده است. معاف بودن سرمایه گذاران از پرداخت مالیات نیز از دیگر مزیت های مهاجرت ایرانیان به این کشور محسوب میشود.

شرایط کلی زندگی در عمان

  • کشور عمان رشد اقتصادی خوبی دارد و به همین دلیل نرخ بیکاری بسیار پایین است.
  • شرایط زندگی در عمان همراه با برخی از سنت‌ها و قوانین بوده و بی‌احترامی به سنت هایشان را از سوی دیگر افراد نمی پذیرند
  • همچنین مسلمانان این کشور بر روی مساجد خود بسیار حساس هستند.
  • عمان کشوری کاملا ایمن برای زندگی می باشد و افراد حق حمل سلاح ندارند،
  • نرخ جرم و جنایت در این کشور خیلی پایین بوده و بسیار آرام می باشد.
  • در عمان برای تحصیل اجباری قانونی وجود ندارد، دانش آموزان در این کشور می‌توانند پس از طی کردن دوره شش‌ساله تحصیل ابتدایی وارد بازار کار شوند. اما اگر تمایل به ادامه تحصیل داشته باشند، پس از طی یک دوره سه‌ساله وارد دبیرستان می شوند.
  • سیستم آموزشی در عمان در سطح بالایی برگزار می شود. بسیاری از مدارس بین المللی خصوصی بطور عمده در مسقط می باشد و دارای امکانات عالی مدرن هستند.
  • وزرات گردشگری عمان ، این کشور را به عنوان مقصد گردشگری لوکس معرفی کرده که  دارای  اقامتگاه های پنج ستاره بیابانی، هتل های کوهستانی با استخرهای بی نهایت زیبا رو به قله ، که بیشتر این اقامتگاه ها در شبه جزیره مسندم واقع شده است که به دلیل داشتن کوه های آهکی و آبدره های عمیق شیشه ای به «نروژ عربستان» معروف شده است 
  • عمان یک مقصد برتر برای تعطیلات است بطوری که ورود گردشگران در دهه گذشته دو برابر شده است و بیش از ۳.۵ میلیون گردشگر در سال اخیر از آنجا بازدید کرده اند.  
  • در عمان اتومبیل و سوخت نسبتا ارزان است و خرید ماشین در دراز مدت بسیار مقرون به صرفه تر از استفاده از حمل و نقل عمومی خواهد بود
  • رانندگی در این کشور استاندارد بسیار پایین تری نسبت به کشورهای غربی دارد و کمی طول میکشد تا به آن عادت کنید و چون سرعت غیرمجاز نیز رایج است، میزان تصادفات بالا می باشد.
  • مردم عمان هرگز در خیابان یا مکان‌های عمومی برای صحبت درباره مسائل مختلف تجمع نمی‌کنند و معتقد هستند که خندیدن با صدای بلند در خیابان باعث ایجاد مزاحمت برای سایر افراد خواهد شد
  • مردم این کشور در مکان‌های عمومی دخانیات و الکل مصرف نمی کنند
  • در این کشور الکل تنها به افرادی فروخته می‌شود که مجوز داشته باشند و قیمت بسیار بالایی هم دارد
  • در عمان قانونی برای حجاب اجباری وجود ندارد اما مردم و قوانین این کشور به‌شدت در مقابل پوشیدن لباس‌های کوتاه حساس هستند.
  • در عمان شیوه زندگی بسیار آرامی برقرار است و برخلاف بسیاری از کشورهای غربی که همه چیز با سرعت بالا پیش می رود ، در عمان بسیار کند پیش می رود ولی باید صبور بود و خود را با این روش زندگی جدید وفق داد.

شرایط کار در عمان

شرایط کار در عمان برای ایرانیان فراهم است ،در عمان شرایط پرداخت حقوق تقریبا مشابه یا بیشتر از حقوق پرداختی در کشورهای غربی می باشد و علاوه بر حقوق به کارگران قراردادی در پایان دوره قرارداد پاداش های پایان قرارداد تعلق می گیرد.

البته باید این را در نظر داشت چون بسیاری از شرکت ها در این کشور با مشکلات جریان نقدی و تأخیرهای بانکی مواجه هستند، امکان دارد در برخی موارد پرداخت حقوق به تأخیر بیفتد و این امر در شرکت های عربی رایج است.

هفته کاری در عمان بین ۴۰ تا ۴۸ ساعت متغیر است. ساعات اداری در طول سال معمولاً از ساعت ۸.۳۰ یا ۹.۰۰ صبح تا ۱۷:۳۰یا ۱۸:۰۰ عصر می باشد. ساعت کاری و اضافه کاری بسته به سیاست هر شرکت متفاوت می باشد . فقط در ماه رمضان گاهی اوقات برای همه کارمندان یا بعضی از شرکت ها فقط برای کارمندان مسلمان روز کاری به شش ساعت کاهش می یابد .

کشور عمان به شدت به نیروی کار خارجی وابسته است و جامعه نیروی کار خارجی معمولا از هند، بنگلادش، پاکستان و سریلانکا می آیند . البته اتباع خارجی مجاز به  برخی از کارها وقتی هستند که کارفرما نشان دهد که هیچ عمانی قادر به پر کردن این موقعیت نیست.

استارتاپ در عمان
اینم بخون

موسسه زند آرتا ، همراهی مطمئن برای حرکت به سوی آینده ای روشن

فـرم زیر را پر کنیـد تا در سریـعترین زمـان ممـکن با شـما تـماس بگیـریم

۵/۵ - (۱ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مـوسسـه بیـن المـللی مهـاجـران زنـد آرتـا

ما در موسسه بین المللی مهاجران زند آرتا، با بهره گیری از تیم وکلای مهاجرتی مجرب در ۱۰ کشور جهان، با دو شعبه فعال در تهران و آتن اماده ارائه خدمات تخصصی در زمینه مهاجرت و اخذ ویزا برای شما عزیزات هستیم.

بـرای مشــاوره یـا اطـلاعـات بیـشتر با شـماره تـلفن زیـر تـماس حاصـل فـرماییـد

(10 خط) ۱۱۰۰ ۸۸۵۳ – ۰۲۱

برای انتقادات و پیشنهادات با ما در ارتباط باشید و همچنین اگر سوالی داشتید کارشناسان ما آماده مشاوره به شما عزیزان میباشند و همچنین برای تماس سریع با کارشناسان ما و درخواست وقت مشاوره می توانید از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید.

پیام های خود را از طریق فرم زیر ارسال کنید

    برای مشاوره تماس بگیرید!

    موسسه مهاجرتی زند آرتا