بهترین شهر کانادا برای ایرانیان
آنچه در این مطلب میخوانیم

کانادا کشوری فوق العاده برای مهاجرت  ایرانیان است. تعدادی به امید زندگی، کار یا تحصیل بهتر قصد دارند به این کشور مهاجرت کنند. برای مهاجرت به کانادا  هر کس هدف شخصی خود را دارد. اما بسیاری از افراد دوست دارند بدانند که بهترین شهر کانادا برای ایرانیان کدام شهرها هستند. در مقاله پیشرو با نظرسنجی از مهاجرین ایرانی ، پاسخ این سوال داده شده است.

راه های مهاجرت به کانادا بسیار متنوع است. هر کدام از استان‌های کانادا برای برنامه سرمایه گذاری، تحصیلی، کاری و فرصتهای زیستی مزایای مختص خودشان را دارند. بطوری که در برخی از استانها این برنامه‌ها مستقیما شما را به اقامت دائم کانادا می‌رسانند و در برخی دیگر از استان‌ها مانند بریتیش کلمبیا و انتاریو، نتیجه ویزای کاری خواهد بود.

سه شهر برتر کانادا برای ایرانیان

سه شهر مونترال، تورنتو و ونکوور در سال ۲۰۲۰ سه شهر برتر کانادا برای ایرانیان بوده است. اما این رده‌بندی در سال ۲۰۲۲ تغییر کرده است و سه شهر تورنتو ، ونکوور و ادمونتون را می‌توان بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرین در سال ۲۰۲۲ معرفی کرد.

ونکوور

ونکوور شهری با بیشترین آمار ایرانی مهاجر است. این شهر یکی از گران ترین و چند فرهنگی‌ترین شهرهای کشورکانادا است، به همین دلیل مکانی ایده‌آل برای مهاجرت افراد از همۀ کشورهای جهان است. بازار کار، اقتصاد پویا، محله‌های امن، خدمات مالی در دسترس، سیستم آموزشی عالی در مدارس و میزان بالای آسایش این شهر را به بهترین شهر کانادا برای ایرانیان تبدیل کرده است.

ونکوور به دلیل اقتصاد قوی از نظر رتبه بندی در میان مهاجران رتبه بالایی دارد. متوسط​​ هزینه زندگی در این شهر ۴۰.۶۸۰ دلار کانادا در سال است. اغلب ایرانیان مهاجر به کانادا در دو محله‌ای مهم  و گران قیمت “وست ونکوور” و “نورث ونکوور”  اقامت دارند.

vancover 1024x628 - بهترین شهر کانادا برای ایرانیان

تورنتو

شهر تورنتو دومین مقصد مهم ایرانیان برای مهاجرت به کانادا است. این شهر در لیست بهترین شهر کانادا برای ایرانیان قرار گرفته است. تورنتو یک شهرکلان صنعتی در کانادا است. ماهیت مدرن و صنعتی این شهر برای کاریابی و سرمایه‌گذاری، بهترین شهر کانادا برای ایرانیان است. از طرفی به دلیل  چند فرهنگی‌ترین بودن کشش زیادی برای مهاجرین دارد.

مزایا و معایب مهاجرت به کانادا
اینم بخون

تورنتو بهترین شهر و مرکز آموزش، سرگرمی، فرصت شغلی فراوان و مرکز فناوری و تجارت در کانادا محسوب می‌شود.

بسیاری از ایرانیان در زمینه آی تی این شهر را به عنوان مقصد کار و تحصیل انتخاب می‌کنند. خیابان یانگ، نورث یورک و ریچموند  محلات مورد استقبال ایرانیان در این شهر هستند.

torento 1024x628 - بهترین شهر کانادا برای ایرانیان

مونترال

مونترال سومین شهر مناسب برای مهاجرین ایرانی است. جمعیت زیادی از ایران ساکن این شهر هستند. مونترال دومین شهر پُرجمعیت کانادا و پرجمعیت‌ترین شهر استان کبک است.

این شهر یکی از بهترین شهرهای کانادا از لحاظ سطح زندگی ، هزینه پایین زندگی، معقول بودن مخارج روزمره و هزینه تحصیل است. به عبارتی مهاجران در این شهر از تعادل بین زندگی خوب و هزینه‌های مناسب لذت بیشتری می برند.

ایرانیان مونترال را هم بیشتر در محله‌هایی چون کت دنژ، کت سن لوک، ایل دسوق و شربروک غربی می‌توانید پیدا کنید.

montral 1024x470 - بهترین شهر کانادا برای ایرانیان

بهترین شهر کانادا برای ایرانیان از نظر آب و هوا

کانادا نسبت به ایران کشوری سرد سیر است. میل ایرانیان برای بودن در یک شهر متعادل باعث شده سه شهر ونکوور، ویکتوریا، ویندزور در اولویت انتخاب آنها قرار بگیرد.

بهترین شهر کانادا برای ایرانیان برای زندگی

انتخاب شهری برای مهاجرت در کانادا، کاملا به هدف شما از مهاجرت بستگی دارد. بر همین اساس بهترین شهرهای کشور کانادا برای زندگی، بر اساس فاکتورهای مختلف از جمله میزان درآمد، هزینه‌ تهیه مسکن، نرخ پایین بیکاری و جرم و جنایات و امنیت بالا سنجیده می شود.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده اداره آمار کانادا ۵ شهر کبک سیتی، همیلتون ، اوتاوا، شارلوت تاون و رجینا در اولویت انتخاب مهاجرین ایرانی قرار گرفته اند.

بهترین شهر کانادا برای ایرانیان از نظر مهاجرت تحصیلی

دانشگاه‌های کانادا، جزء بهترین‌ها دپارتمانهای آموزشی در کل جهان هستند. رتبه بندی بهترین شهرهای کانادا بر اساس کیفیت آموزش و هزینه‌های تحصیلی در این شهرها صورت می گیرد. گاهی مهاجرین بهترین دانشگاه را شناسایی می کنند ولی به دلیل هزینه بالای اسکان دانشجویی قادر به مهاجرت نیستند. برای اطلاعات کامل مقاله مبوط به مهاجرت تحصیلی به کانادا را بخوانید

برطبق نظر سنجی، شهرهای مونترال در استان کبک، روین-نوراندا در استان کبک، تروا ریویر در استان کبک، شارلوت تاون در استان پرنس ادوارد و کبک  در استان کبک به ترتیب اولویت انتخاب بیشتر ایرانیان برای ادامه تحصیل هستند.

نتیـــــجه گیــــری

طبق نوشته های فوق در مجموع بهترین شهر کانادا برای ایرانیان شهرهای تورنتو، ونکوور و ادمونتون هستند.

همچنین دیدیم بهترین شهر کانادا از لحاظ آب و هوا و شرایط کاری شهر ونکوور و برای تحصیل شهرمونترال است.

تبدیل ویزای توریستی به ویزای کاری در کانادا
اینم بخون

با توجه به این اطلاعات سعی کنید انتخاب درستی برای شهر انتخابی جهت مهاجرت داشته باشید. اما از آنجایی که انتخاب شهر مورد نظر برای زندگی و کار در کانادا، نیازمند بررسی جوانب مختلف زندگیتان است، می‌توانید با کارشناسان زند آرتا در ارتباط باشید، تا مشاورین  مختص کانادایی به طور کامل راهنمای شما در این زمینه باشند.

به این محتوا امتیاز دهید ، امتیاز شما برای ما مهم است

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مـوسسـه بیـن المـللی مهـاجـران زنـد آرتـا

ما در موسسه بین المللی مهاجران زند آرتا، با بهره گیری از تیم وکلای مهاجرتی مجرب در ۱۰ کشور جهان، با دو شعبه فعال در تهران و آتن اماده ارائه خدمات تخصصی در زمینه مهاجرت و اخذ ویزا برای شما عزیزات هستیم.

بـرای مشــاوره یـا اطـلاعـات بیـشتر با شـماره تـلفن زیـر تـماس حاصـل فـرماییـد

(10 خط) ۱۱۰۰ ۸۸۵۳ – ۰۲۱

برای انتقادات و پیشنهادات با ما در ارتباط باشید و همچنین اگر سوالی داشتید کارشناسان ما آماده مشاوره به شما عزیزان میباشند و همچنین برای تماس سریع با کارشناسان ما و درخواست وقت مشاوره می توانید از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید.

پیام های خود را از طریق فرم زیر ارسال کنید

    برای مشاوره تماس بگیرید!

    موسسه مهاجرتی زند آرتا