انواع ویزای یونان
آنچه در این مطلب میخوانیم

چرا ویزای یونان

یونان یکی از قدیمی ترین تمدن های دنیاست و یکی از کشورهای دیدنی و زیبای اروپا به حساب می آید که برای سفرهای تفریحی و البته کاری بسیار مناسب است.

این کشور که از گذشته های بسیار دور تا به حال در تاریخ بسیار درخشان بوده است، به پایتختی شهر آتن بیش از سه هزار و چهارصد سال قدمت دارد.

یونان کشوری است که بزرگ‌ترین دانشمندان و فیلسوفان در آن چشم به جهان گشوده اند و به شهرت رسیده اند. از آنجا که همه ساله افراد زیادی برای مهاجرت به یونان درخواست می دهند، یونان شرایط سخت گیرانه ای را برای اخذ ویزا و اقامت این کشور در نظر گرفته است.

علاوه بر این یونان عضو کشورهای گروه شینگن می باشد. بنابراین افرادی که از کشورهای دیگر قصد ورود به این کشور را دارند باید ویزای شینگن را اخذ نمایند.

*اگر قصد مهاجرت به این کشور زیبا را دارید حتما از صفحه مهاجرت به یونان دیدن کنید*

انواع ویزای یونان

یونان به منظور پذیرش مهاجران از سراسر دنیا ویزاهای مختلفی را در نظر گرفته است. به طور کلی ویزای شینگن یونان به دو نوع ویزای بلند‌مدت و کوتاه‌مدت تقسیم می‌شود. 

ویزای کوتاه مدت شینگن مانند ویزای توریستی مجوز اقامت ۹۰ روز را در بازه ۱۸۰ روز به دارندگان آن می‌دهد. اقامت طولانی‌تر از ۹۰ روز مانند ویزای تحصیلی یونان، نیاز به اخذ ویزای بلندمدت دارد.

کلیه ویزاهای این کشور در چهار دسته  A، B، و D قرار می گیرد و از نظر مدت اعتبار و موضوعیت با هم تفاوت هایی دارند.

ویزای A :  از ویزاهای کوتاه مدت یونان به شمار می آید. در ویزای نوع A تنها مجوز حضور چند ساعته در فرودگاه یونان به منظور تعویض پرواز صادر می شود.

ویزای B : نوع دیگری از ویزای کوتاه مدت یونان می باشد که به منظور تردد صادر می شود. ویزای B   یونان، ویزایی است که فقط ۵ روز اعتبار دارد. این ویزا برای افرادی است که به طور زمینی می خواهند از خاک این کشور عبور کنند.

ویزای C :   این نوع ویزا  اجازه اقامت ۹۰ روزه را به افراد می دهد. ویزاهای توریستی عموما در این دسته قرار می گیرند یعنی افرادی که قصد مسافرت یا درمان بیماری دارند و یا به منظور تجارت سفر میکنند نیاز به این ویزا در سه نوع یک ساله، سه ساله و پنج ساله دارند..

ویزای D:  این نوع ویزا برای افرادی صادر می شود که قصد اقامت بیش از ۹۰ روز در یونان را دارند. ویزاهای تحصیلی، کاری و تجاری جزء این دسته قرار می گیرند. معمولا ویزاهای نوع D با شرایط سخت گیرانه تری به افراد داده می شوند.

ویزای توریستی یونان

یکی از پر متقاضی ترین ویزاهای یونان، ویزای توریستی آن می باشد. ویزای توریستی یونان در دسته C قرار می گیرد.

در این ویزا متقاضی قصد بازدید از بستگان خود در یونان و یا سفر به این کشور را دارد. افرادی که برای ویزای توریستی یونان اقدام می کنند، با استفاده از آن می توانند تا ۹۰ روز در خاک یونان اقامت داشته باشند. اما پس از آن باید حتما خاک یونان را ترک کنند.

این ویزا تنها به مدت ۱۸۰ روز اعتبار دارد. در صورتی که فرد متقاضی از اعتبار کافی برخوردار باشد، امکان اخذ ویزای توریستی چند ساله نیز برای او وجود دارد.

در اصل افسر سفارت است که مشخص می کند اعتبار ویزای اشخاص چه مدت باشد به همین دلیل ممکن است به شخصی ویزایی با اعتبار ده روزه دهد و به دیگری ویزایی با اعتبار نود روزه صادر کند. این که اعتبار ویزای شما چقدر باشد، به مدارک، هدف سفر و البته نظر افسر سفارت بستگی دارد.

ویزای توریستی در انواع ویزای یونان یک‌ بار ورود، دو بار ورود، چند بار ورود یا مالتی صادر می شود. برای این که هر یک از این ویزاهای توریستی را دریافت کنید بهتر است مدارک کامل ارائه کنید. در این نوع ویزا امکان صدور ویزای توریستی از یک تا سه سال برای فرد فراهم می شود. با این شرط که در زمان های خاصی، خاک یونان را ترک کند.

اقامت دور کاری یونان
اینم بخون

ویزای تجاری یونان

یکی از ویزاهای کاربردی یونان برای تجار و صاحبان کسب و کار، ویزای تجاری یونان می باشد. افرادی که قصد بازدید از یک شرکت، نمایشگاه و یا کارخانه یونانی را دارند و می خواهند در یک کنفرانس در یونان شرکت کنند نیز می توانند از ویزای تجاری یونان استفاده کنند.

شرط لازم برای دریافت این ویزا این است که فرد متقاضی بتواند دعوتنامه ای از یک شرکت معتبر دریافت کند. در صورتی که مدارکی ارائه شود که همکاری شرکت ایرانی با شرکت یونانی را اثبات کند خیلی بهتر است. برای اخذ این ویزا باید در ابتدا فرم درخواست ویزای تجاری یونان را تکمیل و ارسال کرد.

بدیهی است که برای اخذ چنین ویزایی باید مدارکی مبنی بر توانایی مالی، خرید زمین یا ملک در یونان، راه اندازی کسب و کار در یونان و یا سرمایه گذاری در یک پروژه را ارائه داد و در اخذ این ویزا هم محدودیت هایی وجود دارد.

ویزای تجاری به شما این امکان را می دهد تا بتوانید به کشور یونان وارد شوید و تزریق پول به یونان را آغاز کنید. اعتبار این ویزا هم مانند دیگر ویزاها محدود است و در صورتی که برخی شرایط را داشته باشید می توانید برای اخذ اقامت یونان اقدام نمایید.

 

۵/۵ - (۱ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مـوسسـه بیـن المـللی مهـاجـران زنـد آرتـا

ما در موسسه بین المللی مهاجران زند آرتا، با بهره گیری از تیم وکلای مهاجرتی مجرب در ۱۰ کشور جهان، با دو شعبه فعال در تهران و آتن اماده ارائه خدمات تخصصی در زمینه مهاجرت و اخذ ویزا برای شما عزیزات هستیم.

بـرای مشــاوره یـا اطـلاعـات بیـشتر با شـماره تـلفن زیـر تـماس حاصـل فـرماییـد

(10 خط) ۱۱۰۰ ۸۸۵۳ – ۰۲۱

برای انتقادات و پیشنهادات با ما در ارتباط باشید و همچنین اگر سوالی داشتید کارشناسان ما آماده مشاوره به شما عزیزان میباشند و همچنین برای تماس سریع با کارشناسان ما و درخواست وقت مشاوره می توانید از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید.

پیام های خود را از طریق فرم زیر ارسال کنید

    برای مشاوره تماس بگیرید!

    موسسه مهاجرتی زند آرتا