اقامت عمان | شرایط + تمامی هزینه ها

اقامت عمان
آنچه در این مطلب میخوانیم

آشنایی با کشور عمان

کشور عمان در خلیج فارس قرار دارد و نوع حکومت آن پادشاهی می باشد ، عمان کشوری ثروتمند و عرب نشین می‌باشد که نوع حکومت آن پادشاهی و دور از جنگ های خاورمیانه و بسیار صلح طلب است.

از آنجا که کشور عمان اقتصاد رو به رشدی دارد و روابط سیاسی گسترده‌ ای با دیگر کشورهای جهان برقرار کرده است و همینطور پایین بودن زاد و ولد، نیاز به افراد بیشتری به عنوان شهروند و نیروی کار دارد، داشتن ارز ملی با ارزش و تورم صفر در این کشورکاری کرده تا ایرانیان علاقه زیادی برای مهاجرت به عمان داشته باشند.

علاوه بر اینکه رابطه بین دو کشور ایران و عمان در حال حاضر پایدار است، بالا بودن میانگین دستمزد، بالا بودن میزان امنیت ، معاف بودن سرمایه گذاران از پرداخت مالیات هم شرایط مهاجرت ایرانیان به این کشور را فراهم کرده است. کشور عمان به دلیل پتانسیل اقتصادی بالایی که دارد و در حال توسعه است ، یکی از بهترین گزینه ها برای سرمایه گذاران خارجی است و روش های مختلفی برای سرمایه گذاری در عمان وجود دارد. ثبت شرکت و خرید ملک در عمان، از بهترین روش های سرمایه گذاری در کشور عمان است.

اقامت دائم عمان از طریق سرمایه گذاری ۲۰۲۳

روش های زیادی برای سرمایه گذاری در عمان وجود دارد که ثبت شرکت ، خرید اوراق قرضه دولتی، خرید ملک و مستغلات از بهترین روش های سرمایه گذاری می باشند.

سرمایه گذاران خارجی با خرید ملک می توانند ویزای اقامت عمان برای خود و خانواده شان را دریافت کنند، ولی با سرمایه گذاری در عمان می توان اقامت ده ساله یا پنج ساله دریافت کرد.

اقامت ده ساله :

  • سرمایه‌گذاری حداقل ۵۰۰ هزار ریال عمان در شرکت‌‌های با مسئولیت محدود، شرکت سهامی خاص یا اوراق قرضه دولتی با اعتبار حداقل دوساله و داشتن گواهی معتبر از شرکت‌های کارگزاری مجاز یا بانک‌های عمان برای اثبات مالکیت و مبلغ سرمایه‌گذاری الزامی است.
  • تأسیس شرکت و استخدام حداقل ۵۰ کارمند عمانی بدون‌ تعیین سرمایه ، این کار باید حتما از طریق وزارت کار عمان یا بیمه اجتماعی انجام شود.
  • خرید یک واحد یا واحدهای مسکونی به ارزش حداقل ۵۰۰ هزار ریال عمان ، ارائه کپی سند یا سندهای مالکیت و قرارداد خرید ثبت ‌شده در وزارت مسکن و شهرسازی عمان، ارائه مدارک ارزیابی ارزش واحدها توسط متخصص یا شرکت‌های معتبر ضروری می باشد.
عمان کشوری دوست برای ایرانیان | اهمیت مهاجرت به عمان
اینم بخون

اقامت پنج ساله :

  • سرمایه‌گذاری حداقل ۲۵۰ هزار ریال عمان در شرکت‌های با مسئولیت محدود، شرکت سهامی خاص یا خرید اوراق قرضه دولتی
  • خرید یک واحد یا واحدهای مسکونی به ارزش حداقل ۲۵۰ هزار ریال عمان
  • کسانی که حداقل دو سال در عمان کار کرده باشند و درآمد ثابت حداقل ۴ هزار ریال عمان داشته باشند و برای اثبات آن باید صورت حساب بانکی شش ماهه ارائه نمایند. داشتن محل اقامت که سند مالکیت منزل یا اجاره‌ نامه منزل به نام متقاضی، باشد.

اقامت دائم عمان از طریق خرید ملک ۲۰۲۳

یکی از معایب مهاجرت به عمان عدم دریافت ویزای اقامت دائم عمان است زیرا دولت عمان قوانین سختی برای اقامت دائم دارد، اما ویزای اقامت عمان قابل تمدید است.

برای اقامت دائم عمان ، خرید ملک در نقاط مشخص عمان بسته به شهر موردنظر،مساحت ملک و هزینه خرید و شرایط آن متفاوت می باشد. این نوع تنها شیوه اخذ ویزا اقامت دائم این کشور البته به صورت ۹۹ سال است و باید این نکته را در نظر داشت که با فروش ملک ، این نوع ویزای اقامت دائم باطل خواهد شد.

اقامت دائم عمان از طریق ازدواج

ازدواج یکی از روش‌های مهاجرت و اخذ ویزای عمان می باشد. آداب و رسوم و شرایط ازدواج در کشورهایی مانند عمان به روش قومی صورت می گیرد اما قوانین خاصی نیز وجود دارد که خارجیان می توانند از این طریق در عمان ازدواج کنند.

حضور داشتن شخص ۶ ماه مداوم و یا ۸ ماه غیر مداوم در یک سال و همچنین ۱۸ ماه در سه سال حضور داشتن در عمان است. مسئله دیگری که باید توجه کرد، این است که هر دو طرف باید حداقل ۱۴ روز قبل از مراسم ازدواج خود در این کشور حضور داشته باشند.

نکته ای که حتما باید توجه داشت این که شخص متقاضی اقامت عمان از طریق ازدواج اگر در زمان اقامت در این کشور جرمی مرتکب شده و محکوم شود، این تبعه از عمان اخراج خواهد شد و دیگر تا دو سال نمی تواند تقاضای مهاجرت به عمان را دهد .

اگر مرد خارجی قصد ازدواج با زن عمانی را داشته باشد، این فرد دیگر نمی‌تواند تابعیت و پاسپورت عمان را دریافت نماید و فقط احتمال دارد بتواند در این کشور زندگی کند.

استارتاپ در عمان
اینم بخون
۵/۵ - (۱ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مـوسسـه بیـن المـللی مهـاجـران زنـد آرتـا

ما در موسسه بین المللی مهاجران زند آرتا، با بهره گیری از تیم وکلای مهاجرتی مجرب در ۱۰ کشور جهان، با دو شعبه فعال در تهران و آتن اماده ارائه خدمات تخصصی در زمینه مهاجرت و اخذ ویزا برای شما عزیزات هستیم.

بـرای مشــاوره یـا اطـلاعـات بیـشتر با شـماره تـلفن زیـر تـماس حاصـل فـرماییـد

(10 خط) ۱۱۰۰ ۸۸۵۳ – ۰۲۱

برای انتقادات و پیشنهادات با ما در ارتباط باشید و همچنین اگر سوالی داشتید کارشناسان ما آماده مشاوره به شما عزیزان میباشند و همچنین برای تماس سریع با کارشناسان ما و درخواست وقت مشاوره می توانید از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید.

پیام های خود را از طریق فرم زیر ارسال کنید

    برای مشاوره تماس بگیرید!

    موسسه مهاجرتی زند آرتا