blank
آنچه در این مطلب میخوانیم

کشور یونان از اولین تمدن‌ های پیشرفته‌ اروپا می باشد و در نقطه‌ تقاطع اروپا با آفریقا و آسیا قرار گرفته است. یونان در همسایگی کشورهای جمهوری مقدونیه، بلغارستان، ترکیه و آلبانی و همچنین از سمت غرب با دریای یونان و از سمت شرق با دریای اژه هم مرز می باشد.

یونان كشوری است كه به دلیل موقعیت جغرافیایی خاصی كه دارد به بخشها و محدوده‌های مختلف تقسیم شده و مكان های دیدنی متنوع موجود در آن تفاوت های خیلی زیادی با هم دارند. در بخشهای مختلف یونان گویش‌ها، آداب و رسوم، رقصها و افسانه های متفاوتی رایج است.

یونان یکی از کشورهای بسیار زیبا با طبیعتی بی نظیر است و جزو کشورهای مورد علاقه بسیاری از توریست ها قرار دارد ، سالانه میلیون ها توریست به شهرها و جزیره های یونان وارد می شود. بیشترین وسعت یونان را تپه‌ها و کوه‌ها تشکیل می ‌دهند و در این کشور ۶ هزار جزیره وجود دارد که بیشترین آن ها غیر مسکونی هستند و جزایر مسکونی آن بسیار زیبا هستند و جزو بهترین مکان ها برای سفرمی باشند.

قبل از این که یونان به استقلال برسد ، تحت سلطه امپراطوری عثمانی بوده و به همین دلیل ترک ها بر شيوه زندگی ، آداب و رسوم ، تغذيه و حتی زبان این مردم بسیار تأثیر گذاشتند واین مسئله باعث شده با اینکه یونان یک کشور اروپایی است ولی فرهنگی شرقی دارد و بسیاری از آداب و رسوم مردم آن تحت تأثیر شرق می باشد .

*اگر قصد مهاجرت به این کشور زیبا را دارید حتما از صفحه مهاجرت به یونان دیدن کنید*

موسسه زند آرتا ، همراهی مطمئن برای حرکت به سوی آینده ای روشن

فـرم زیر را پر کنیـد تا در سریـعترین زمـان ممـکن با شـما تـماس بگیـریم

کشور یونان یکی از قدیمی‌ ترین تمدن ‌های جهان را دارا می باشد که امروزه تغییرات شگرفی در آن پدید آمده است. با این حال فرهنگ و قوانین برگرفته از یونان باستان هنوز هم در این کشور اجرا می‌شود و از آنجا که تاریخ این کشور نشأت گرفته از یک فرهنگ غنی می باشد، لذا شناخت حقایقی درباره آن می‌ تواند برای بسیاری از افراد جالب و شگفت انگیز باشد.

در هر بخش یونان بزرگ كه در طول قرنها سنتهای خود را به وجود آورده‌اند، هیچ روش یكسان و مشابهی برای انجام دادن كارها وجود ندارد. ولی بعضی از این سنتها بیشتر از بقیه مورد قبول عموم واقع شده‌اند.

مزایای زندگی در یونان
اینم بخون

معمولا مهم‌ترین چیزهایی که یک ملت را معرفی می‌کند تاریخ ، سنت و فرهنگ آن کشور می باشد. دانستن بیشتر در مورد آداب و رسوم مردم یونان و آشنایی با سنت‌های آن شما را شیفته این کشور باستانی می کند. مردم یونان باورها و اعتقادات بی‌شماری دارند كه پرداختن به همه آنها به زمان زیادی احتیاج دارد و ما به ناچار فقط به برخی از آنها اشاره می كنیم :

فرهنگ غذایی در یونان

با توجه به آب و هوای گرم و خشک یونان، مردم این کشور تأکید زیادی بر روی غذاهای تازه دارند. در فرهنگ غذایی یونانی‌ها مصرف گوشت زیاد نیست ولی گستره وسیعی از سبزیجات و میوه‌ها را مصرف می کنند. 

البته چون در آب و هوای یونان زیتون بسیار خوب پرورش می یابد ، تنوع زیادی از آن در دسترس می باشد و جایگاه ویژه‌ای در سبد غذایی‌ شان دارد، امروزه در این کشور پیدا کردن غذای یونانی بدون روغن زیتون چیزی بسیار نادر است .

آداب روز دوشنبه پاک

دوشنبه پاک یک تعطیلات رسمی در کشور یونان و یکی از مهم‌ترین اعیاد و سنت‌های مردم یونان است. روز عید پاک یکی از آداب و رسوم مردم یونان می باشد، این روز آغاز کننده دوره ۴۰ روزه ای است که در این مدت نخوردن محصولات حیوانی و آماده کردن غذاهای دریایی مانند اختاپوس و صدف و میگو و ….. و خوردن چند غذای سنتی گیاهی مرسوم و ضروری می باشد.

البته امروزه بعضی از مردم مخصوصا” جوانان خیلی پایبند این سنت چهل روزه نیستند و خیلی دقیق تعداد روزها و اعمال را رعایت نمی ‌کنند و به روش خود این کار را انجام می دهند . طبق این آداب و رسوم پرواز بادبادک در دوشنبه پاک مرسوم است. خانواده‌ها در این روز به گشت و گذار در فضای باز مشغول می شوند و به سواحل و مناطق باز می‌روند و اگر روز دلپذیری باشد معمولا پیک نیک می‌کنند. پرواز بادبادک کاری نمادین است که حتما انجام می دهند.

این جشن معمولا چند جشن دیگر را نیز به دنبال خود دارد که کلی هم طرفدار دارد ، عید کریسمس به دنبال این عید نیز جشن گرفته می شود اما کریسمس به اندازه عید پاک دارای اهمیت نیست ، در این رویداد دوره همی ها و غذا خوردن‌ های خانوادگی و رد و بدل کردن کادو جایگاه خاص خود را دارد. بعد از چند روز در روز ۶ ژانویه روز ظهور و تجلی حضر ت مسیح را نیز جشن می ‌گیرند .

ضمنا در این موقع در سرتاسر یونان صلیب‌ ها را به دریا ، دریاچه ‌ها یا رودخانه ‌ها می‌ اندازند و بعد شناگران شجاع داخل آب رفته و صلیب ‌ها را پیدا می ‌کنند چون این کار برایشان خوش یمن است.

آداب کاریابی در یونان

در یونان برای این که بتوان کار پیدا کرد ، رابطه نقش مهمی را ایفا می کند و مانند ایران اگر آشنا داشته باشید سریع بر سر کار می روید ولی اگر پارتی نداشته باشید کمی با مشکل روبرو می شوید. پس بنابر این باید گفت روابط کاری در یونان شامل شبکه گسترده ای از اعضای خانواده و دوستان است و این بدان معنیست که رابطه و اعتبار از تخصص ، توانایی و عملکرد بسیار مهم تر است و اگر کارفرما اعتماد داشته باشد به راحتی به شما کار می دهد، در آنجا بیشتر مصاحبه های کاری را حضوری انجام می دهند و در مصاحبه باید سعی کنید تا نظر کارفرما یا مصاحبه کننده را جلب کنید، چرا که مردم یونان از افراد سرد و نچسب و متظاهر خوششان نمی آید.

چشم بد

خرافات چشم بد از دوران باستان می‌آید و چیزی است که کلیسای ارتدوکس نیز آن را قبول دارد.

 چشم بد بدین معنیست که در درجه اول آن را به حسادت و نفرت نسبت به شخص دیگر نسبت می‌دهند. در حالی که نسل جوان دیگر به چشم بد اعتقاد ندارند افراد مسن هنوز باور دارند و سعی می‌کنند از خود در برابر چشم بد محافظت کنند .

دانش افسون معمولا از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود و بسته به منطقه متفاوت می باشد. در یونان اگر کسی برای فردی آرزوی بیماری کند و در حین نگاه‌کردن به آن فرد افکار بدی داشته باشد ممکن است خلاص‌ شدن از شر چشم بدش مشکل باشد و شخص دچار سردرد شدید و یک رشته بدشانسی شود. در این هنگام اگر هر دو نفر اعم از قرائت‌کننده و مصیبت‌دیده شروع به خمیازه کشیدن کنند چشم بد صادق است و اتفاق می‌افتد. برخی از روش‌هایی که ممکن است برای جلوگیری از چشم بد و بدشانسی استفاده کرد عبارتند از نمک ریختن روی شانه شخص و یا پوشیدن یک طلسم چشم بد خاص می باشد.

مارتیس

مارتیس به معنای مارس است. در روز اول ماه مارس یونانی‌ها دستبند قرمز و سفیدی می‌بندند که از نخی ساخته شده است که به آن مارتس می‌گویند. این دستبند را باید در تمام ماه مارس استفاده کنند و با این سنت دیرینه آغاز بهار را جشن می‌گیرند. رنگ‌های دستبند معنی خاصی دارند که رنگ سفید نماد خلوص بوده و رنگ قرمز نشان‌دهنده اشتیاق و زندگی است.

فردی که آن را می‌بندد باید با دیدن اولین نشانه‌های بهار دستبند را به یک درخت ببندد. در سال‌های قدیم از این دستبند به عنوان محافظت در برابر بیماری‌ها استفاده می‌شد.

انداختن صلیب در آب

۶ ژانویه روز ظهور و تجلی حضرت مسیح است که یونانی ها این روز را در سراسر یونان جشن می گیرند و در این جشن کشیشان صلیب‌ ها را به دریا ، دریاچه ‌ها یا رودخانه ‌ها می‌ اندازند و بعد مردان جوان و افراد دیگر برای پیدا کردن صلیب ها به داخل آب رفته و صلیب ‌ها را پیدا می ‌کنند و به کشیشان بر می گردانند و برای تمام سال متبرک شده و برایشان خوش یمن می باشد.

هدیه دادن در یونان

یونانی ها علاقه خاصی به هدیه دادن و هدیه گرفتن دارند ، این مردم در روزهایی مانند کریسمس و عید پاک یا مراسم خاص مانند تولد به یکدیگر هدیه می دهند ، این هدیه می تواند هر چیزی باشد و حتما نباید خیلی گران قیمت باشد ، در یونان رسم این است که در قبال گرفتن هدیه ، هدیه ای در همان رده قیمت خریداری شود و به فرد مورد نظر داده شود ، همچنین در یونان مردم زمانی که به خانه یگدیگر می روند ، هدیه‌ ای کوچکی را با خود می برند و این هم جزو رسوم هدیه دادن در یونان است

اقامت طلایی یونان چیست ؟
اینم بخون

آداب معاشرت در یونان

مردم کشور یونان بسیار مهربان و خونگرم هستند و حتی اگر برای اولین بار با کسی ملاقات ‌کنند حتما دست می ‌دهند ، لبخند می ‌زنند و تماس چشمی مستقیمی برقرار می کنند.

در یونان دوستان صمیمی یکدیگر را در آغوش می ‌گیرند و در بعضی مواقع روبوسی هم می کنند، مردان این کشور در هنگام دیدن دوستان خود بر روی شانه یکدیگر می ‌زنند، لازم به ذکر است که مردم يونان بسیار خوش صحبت هستند و با صدای بلند صحبت می کنند، یونانی ها در بسیاری موارد شبیه شرقی ها هستند و به همین دلیل در سفر به این کشور و ارتباط با مردم آن مشکلی نخواهید داشت .

قایق کریسمس

یکی از آداب و رسوم مردم یونان این بوده است که به جای درخت کریسمس قایق کریسمس را تزئین می‌کردند و این نشان دهنده این است که ارتباط بین یونانیان و دریا عمیق است که بر هر جنبه‌ای خود را نشان می‌دهد‌.

این کار نمادین به افتخار ملوانانی که برای کریسمس به خانه باز می‌گشتند مرسوم شده است. حتی در حال حاضر بسیاری از جزایر این کشور دکوراسیون سنتی کریسمس را برای قایق خود انتخاب کرده و همچنین اکثر شهرهای یونان یک قایق کریسمس را به عنوان دکوراسیون در میدان اصلی شهر به نمایش می گذارند.

موسسه زند آرتا ، همراهی مطمئن برای حرکت به سوی آینده ای روشن

فـرم زیر را پر کنیـد تا در سریـعترین زمـان ممـکن با شـما تـماس بگیـریم

۵/۵ - (۱ امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مـوسسـه بیـن المـللی مهـاجـران زنـد آرتـا

ما در موسسه بین المللی مهاجران زند آرتا، با بهره گیری از تیم وکلای مهاجرتی مجرب در ۱۰ کشور جهان، با دو شعبه فعال در تهران و آتن اماده ارائه خدمات تخصصی در زمینه مهاجرت و اخذ ویزا برای شما عزیزات هستیم.

بـرای مشــاوره یـا اطـلاعـات بیـشتر با شـماره تـلفن زیـر تـماس حاصـل فـرماییـد

(10 خط) ۱۱۰۰ ۸۸۵۳ – ۰۲۱

برای انتقادات و پیشنهادات با ما در ارتباط باشید و همچنین اگر سوالی داشتید کارشناسان ما آماده مشاوره به شما عزیزان میباشند و همچنین برای تماس سریع با کارشناسان ما و درخواست وقت مشاوره می توانید از طریق واتس آپ با ما در ارتباط باشید.

پیام های خود را از طریق فرم زیر ارسال کنید

    برای مشاوره تماس بگیرید!

    موسسه مهاجرتی زند آرتا